Imperium

Behemoth`s Lair

HoMM VI nowości

Permalink

A na hyperze o 21.15 relacja z gamescom, gdzie, według programu, powiedzą również o H6


Permalink

Sam jestem zaskoczony swoją reakcją, ale po obejrzeniu tych filmików naprawdę nie mogę się doczekać dema... :) (choć nie pokazali praktycznie nic, czego byśmy nie widzieli ze zrzutów wcześniej)

I co to jest za psychopata z laską, który walczy z gryfem pod koniec drugiego filmiku? Bo chyba nie lisz?


Permalink

Field

I co to jest za psychopata z laską, który walczy z gryfem pod koniec drugiego filmiku? Bo chyba nie lisz?

To chyba jednak jest nowy lisz.

Btw animacje jednostek są bardzo ładne!


Permalink

Ja mam zupełnie inne odczucia niż moi przedmówcy... Gra dalej będzie wolna jak ślimak i na nic tu piękne modele czy animacje, a także miłe akcenty w stylu muzyki z Might and Magic...


Permalink

Mimo tych wszystkich "ozdobników" na jednostkach czuć odrobinę klimatu trójki. Ech... Gdzie to demo? Kiedy? Zagrałbym wreszcie!

Wracając do możliwych frakcji: Czemu nikt nie bierze pod uwagę krasnoludów? Wspominamy o elfach, magach (i tak dalej...), gdyż są wspominani w materiałach o frakcjach. Długobrodzi również pojawiają się w opisie Inferno. Może to oni są czwartym zamkiem, chociaż... "Pół-krasnoludy" nie pojawiają się zbyt często w światach fantasy. Ale kto wie... ?

Permalink

Z prostego powodu. Lore HoMMV jasno informował, że krasnale miały separatystyczne tendencje i dopiero w wydarzeniach opisanych w Hammers of Fate postanowiły wynurzyć nos ze swojego zaścianka ;)


Permalink

Na krasnoludów raczej bym nie liczył. W HV byli nową frakcją, w poprzednich edycjach Herosów się nie pojawili ani razu, są też zamkiem wybitnie rasowym (większość jednostek to...różnego rodzaju krasnoludy:-) )


Permalink

Obejrzałem filmiki. Po dwa razy. Wrażenia?
Ten pierwszy, który pokazuje poruszanie się po mapie wywołał ogólnie pozytywne wrażenie. Otoczenie zbyt jaskrawe dla mnie, tyle tam tej zieleni, no, ale nie ma co się czepiać. Interfejs ładny, poruszanie się jest płynne. Miasta na mapie wyglądają nieźle, ale nie ma rewelacji. To coś na końcu to zapewne boss. Mnie to wygląda na Leviatana, kojarzy się z Final Fantasy... Znając Soft: Ubi to nazwą to smokiem :P
Bitwa jak dla mnie wypada kiepskawo. Znów przesadzone animacje, wciśnięte niekiedy na siłę (zwłaszcza to obracanie mieczem przez "wampira". Nie dość że zrobili z nich jakiś czarnych rycerzy z siwymi włosami jak u Sephirotha to jeszcze obracają wielkimi mieczami jak pan Cloud. Może twórcy naprawdę inspirują się różnymi grami z Final Fantasy włącznie?) Ogólnie bez rewelacji, to na końcu to zapewne lisz. I wygląda paskudnie.
Ogólnie niewiele jednostek mi się podoba, praktycznie tylko Gryf (jest naprawdę bardzo dobry) i jako-tako tamten strzelec. Nieumarli prezentują się fatalnie jak dla mnie :/
Ogólnie, nic nowego, to co zaprezentowano do złudzenia przypomina Heroes V.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.08.2010, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Filmiki oceniam pozytywnie. Jakościowo grafika uległa poprawie. Modele nie są już kanciate. No i rzeczywiście jest jakby mniej cukierkowo. Klimat H6 jest mroczniejszy, poważniejszy i bardziej stonowany. Mówicie, że walka jest wolna. Czy ja wiem? Jak dla mnie jest wystarczająco szybko. Jeśli komuś to nie wystarcza to zawsze można zwiększyć prędkość animacji w ustawieniach. Gra ma swój klimat i to jest najważniejsze. Wprawdzie ci ćwiekowani nieumarli jakoś mnie odpychają, ale chyba dam radę się przyzwyczaić.
Niebieski Feniks? Dziwne, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
Krasnali raczej nie będzie, bo przez wiele lat zachowywali neutralność.
Cały czas jestem za Orkami. Może jeśli nie ucieczka to krucjata przeciwko nim.
Co do trzech grup armii to będą musieli pokombinować, bo nie wyobrażam sobie, by taki Paladyn był tak samo silny jak Anioł.


Permalink

Czy mi się zdaje, czy na polu walki są specjalne miejsca, które dają premie dla stojących na nich jednostkach... czyli system znany z Disciples III?
Chodzi mi o te o pole runiczne, na którym stoi ghul oraz te migoczące zarośla.

Cały czas jestem za Orkami. Może jeśli nie ucieczka to krucjata przeciwko nim.

Krucjaty się już zakończyły - flota rycerzy i magów poszła na dno i jeśli dobrze pamiętam, był to znak* od smoczych bogów, żeby zostawić byłych niewolników w spokoju.

* Wiadomo jak to z fanatykami religijnymi bywa, wszędzie szukają znaków od bogów. Tak samo w tym wypadku.


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 29.08.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Wychodzi na to, że przycinają długie momenty spędzane na mapie przygody, żeby nie odczuwało się tak długości walk, bo czas trwania niektórych animacji ataku jest koszmarnie długi, jak ta u gryfa.
A odnośnie wampira, to myślałem że nic śmieszniejszego z nim już nie można zrobić, ale to wywijanie mieczem mnie przekonało, że jednak można. Poza tym, dziwnie ten atak wygląda.
Po długości ruchu Ghula można ocenić, że nie będzie dokładnym odpowiednikiem zombie, bo tupta całkiem daleko.
Lisz też do mnie nie przemawia. Mam wrażenie, że to oparcie na zielonych barwach trochę krzywdzi nekro, bo jak dla mnie to taki lisz powinien mieć płonące czerwienią (i mocą) oczodoły, szkielet i duch też nie powinny być zielone. Choć duch i tak wygląda super.

I ten niebieski wąż, dużo sobie obiecywałem po nim, ale wygląda raczej biednie, czyż nie?

Miałem nadzieję że coś czego jeszcze nie widzieliśmy na mapie przygód się pojawi, ale nic takowego nie wypatrzyłem. Chyba, że komuś się udało coś nowego znaleźć?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.08.2010, Ostatnio modyfikował: Vandergahast

Permalink

Avonu

Czy mi się zdaje, czy na polu walki są specjalne miejsca, które dają premie dla stojących na nich jednostkach... czyli system znany z Disciples III?
Chodzi mi o te o pole runiczne, na którym stoi ghul oraz te migoczące zarośla.

Faktycznie też to zauważyłem i od razu pomyślałem o Disciples III. Moim zdaniem takie specjalne miejsca dające premię do stojących na nich jednostkach mogły by się pojawić, zawsze to dodatkowy element strategiczny.

Vandergahast

Miałem nadzieję że coś czego jeszcze nie widzieliśmy na mapie przygód się pojawi, ale nic takowego nie wypatrzyłem. Chyba, że komuś się udało coś nowego znaleźć?

Artefakt, czterolistna koniczyna daje teraz parametr +4 destiny a nie luck, widać też jak wygląda teleport.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.08.2010, Ostatnio modyfikował: Tristan

Permalink

Fentrir

Może twórcy naprawdę inspirują się różnymi grami z Final Fantasy włącznie?

A wiesz, że ja miałem podobne wrażenia, ale je zdusiłem... ;) Na razie naliczyłem możliwe inspiracje: FFVII/VIII, Disciples, Warlords, Warlords: Battlecry, King's Bounty, Star-/Warcraft, Planescape: Torment (o tym niżej). Czekamy na Dungeon Keeper i Guilty Gear :P

Nicolai

Co do trzech grup armii to będą musieli pokombinować, bo nie wyobrażam sobie, by taki Paladyn był tak samo silny jak Anioł.

Moim zdaniem to będzie mniej więcej na takiej zasadzie (przy założeniu, że docelowo wciąż zostaje 7 jednostek w zamku):
trzon 1 lvl -> trzon 2 lvl -> trzon 3 lvl |
| czempion
wsparcie 1 lvl -> wsparcie 2 lvl -> wsparcie 3 lvl |

(mam nadzieję, że się nie rozjechało za bardzo, ale chodzi o to, że nad towarzystwem góruje tylko jeden czempion, a kasty jednostek są wewnętrznie zróżnicowane siłowo)

Van

Wychodzi na to, że przycinają długie momenty spędzane na mapie przygody, żeby nie odczuwało się tak długości walk, bo czas trwania niektórych animacji ataku jest koszmarnie długi, jak ta u gryfa.

No już nie szalejmy, koszmarnie długie animacje to miały zombiaki i krasnale w H2 ;)

Van

A odnośnie wampira, to myślałem że nic śmieszniejszego z nim już nie można zrobić, ale to wywijanie mieczem mnie przekonało, że jednak można. Poza tym, dziwnie ten atak wygląda.

Dziwnie to wygląda atak tego lisza, podobnie zresztą jak sam lisz. Deathtouch banshee? No i druga sprawa, że nawet w dwójce lisze były dokładnie obciągnięte skórą, a nie wyglądały jak Quan Chi wyciągnięty za fraki z ubikacji i obsadzony w nowej roli. Ogólnie nekromanci mogą zaliczyć wizualny epic fail i faktycznie, ta zielenina im na zdrowie nie wychodzi. Lepsze były faktycznie purpura, czerwień, złoto i fiolet.

Van

Choć duch i tak wygląda super.

Ano. Tylko trochę przypomina Panią Bólu z Planescape: Torment ;)

Van

I ten niebieski wąż, dużo sobie obiecywałem po nim, ale wygląda raczej biednie, czyż nie?

Jaka firma, taki wąż. Módlmy się tylko, żeby to nie był słynny niebieski feniks, bo już ten w piątce wyglądał bardziej jak miotła niż jak ognisty ptak :P


Permalink

Faktycznie, specjalne pola. Z tym, że jedno na 1 pole a drugie na 4. Obstawiam, że to większe to polana koniczynek i zwiększa szczęście jednostek na niej stojących. A skoro jest duża, to wszyscy na niej będą mieli bonusy. Hm, ciekawe czy duża jednostka dostanie więcej bonusów, bo więcej pól zajmuje? Choć raczej nie powinna.

To małe pole wygląda jakby dawało bonus do ataku magicznego, ale że czegoś takiego w H6 chyba nie będzie (znaczy podziału na 3 typy ataku jak w Disciples), to może do obrony magicznej cosik daje? Albo zwiększa siłę zaklęć działających na stojącą na nim jednostkę, co byłoby ciekawym taktycznie rozwiązaniem.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.08.2010, Ostatnio modyfikował: Vandergahast

Permalink

Jak na razie jestem na tak. Wiadomo, że do czasu premiery wiele rzeczy jeszcze się zmieni, a ekran miasta będzie na 100 %.


Permalink

Tyle, że wtedy nad HVI miał pracować Nival.
Zresztą po obrazku overlorda widać, że jednak styl graficzny w HVI miał być inny od tego elfa, "bezgębowca" :P i nag z Sanktuarium.


Permalink

Za to mamy pewnego hinta - jeden ze szkiców przedstawia facelessa (fr. sans visage - bez twarzy).

Czyli HVI miało pierwotnie najwyraźniej wprowadzić oba zamki (naga geisha).