Informacje od kolejnych dwóch "źródeł", które były na Gamescom z francuskiej strony Archangel Castle:
- czwarta rasa zostanie ogłoszona w listopadzie, jest to rasa znana z poprzednich części
- piątą rasę poznamy w styczniu i będzie to całkiem nowa rasa
- jednostki należące do tej samej kategorii ( trzon, elita ) będą miały podobne staty ale ich zdolności będą odpowiadały za rolę pełnioną na polu walki
- podczas oblężeń możemy umieścic strzelców na wieży głównej
- powrócą fosy obronne
- jednostki nadal będą posiadały zdolności aktywne i pasywne ( np. gryfy dalej pikują - który to rodzaj pikowania nie wiadomo )
- pewien rodzaj systemu "linii wzroku" ponownie powróci ( na pewno działa on w przypadku przeszkód, co do jednostek nie wiadomo, powoduje on raczej redukcję obrażeń niż niemożliwośc strzału - ta ostatnia informacja nie jest pewna jednak )
- jednostki nie będą mogły się poruszac po mapie bez bohatera
- punkty kontrolne i system dweli mają na celu położenie większego nacisku na głównego bohatera zamiast kupowania i tworzenia łańcucha bohaterów
- feniks ponownie będzie jednostką neutralną, będzie niebieski ponieważ ma powiązanie z księżycem ( Ubisoft stara się stworzyc swój własny bestiariusz dla uniwersum M&M )
- konwersja miasta będzie bardzo droga i zajmie kilka tur ( nie wiadomo ile dokładnie); gracz może przerwac konwersję atakując miasto
- podczas konwersji, budynki wspólne dla wszystkich miast nie zostaną zniszczone ( targ, tawerna, ratusz )
- na początku scenariusza, przewijane okienko pokaże "kluczowe miejsca" ( points of interests )
- rzadki surowiec nosi nazwę "skrystalizowana smocza krew"
- można umieszczac jednostki w fortach kontrolujących obszar
- areny do pojedynków z bossami będą miały oryginalny design
- sporo pracy poświęcono na animacje każdej jednostki: pasywne, zadawanie obrażeń, otrzymywanie obrażeń ( gryfy podobno dużo piszczą :) )
- Sveltana ma seksowny głos ;)