Od razu mówię ,że moje miasto znajduję się w krainie Ashan , mimo to postaram się ni zrobić tego na odwal.
Historia
Unia Bagiennych Plemion
Na świecie panuje pokój , Kreganie wycofali się do swoich otchłani , nekromanci skryli się w kryptach a mroczne elfy dalej studiują swoją magię w podziemiach.
Jednak na pewnym bagiennym półwyspie wciąż trwały wojny domowe . Mathow niegdyś tętniąca życiem tropikalno bagienna ziemia , dom jaszczuroludzi oraz gnoli bogata w różnego rodzaju roślinność i zwierzynę , stała się polem bitwy pomiędzy prymitywnymi klanami ludzi a rdzennymi mieszkańcami półwyspu .Długa wyczerpująca wojna odbiła się na krajobrazie tego wspaniałego kraju , niegdyś nieskończona gęstwina i zieleń teraz sterczące marne kikuty .Na rozstrzygającej bitwie ginie dumny władca klanu ludzi , spadkobiercą jest Tsutei jego potomek , który od dawna namawiał ojca do zaniechania krwawych waśni .Młody wódz szybko zyskał zwolenników ,którzy poparli go w działaniach pokojowych z tubylcami .
Po latach Tsutei odnosi sukces i łączy wszystkie nacje zamieszkujące półwysep Mathow oraz ogłasza się królem ?Uni Bagiennych Nacji?.
Jednostki:
1.Włócznik(ludzie)
Wraz z Tsuteiem przybyło wiele klanów ludzkich , każdy mężczyzna miał obowiązek przejść szkolenie w zakresie władania włócznią oraz tarczą , pozwoliło to na maksymalne wykorzystanie zasobów ludzkich do walki z przeciwnikiem .
Zwykle włócznicy nie noszą zbroi tylko krótkie skórzane spodnie.
(pełna skuteczność w walce w zwarciu |strzelec )
1a.Myśliwy(ludzie)
Duża ilość istot , przybyłych wraz z nowym królem nie pozwoliło na utrzymywanie się z samych zwierząt hodowlanych .Myśliwi to szybkie i zwinne jednostki
głównie polują i sprzedają zdobytą żywność oraz trofea w miastach jednak gdy trzeba stawiają się w obronie własnego kraju.
Podobnie jak włócznicy nie noszą zbroi jednak ciało pokryte mają różnymi wzorami co ma im pomóc w kamuflowaniu.
(Strzelec |2x strzał)
1b.Wartownik(ludzie)
Gwardia samego króla , to włócznicy , którzy oddali się walce zapominając o życiu codziennym , odznaczeni wiele razy za odwagę .Walczą tylko w zwarciu używając długiej piki i ogromnej drewnianej tarczy .
(Wielka tarcza |jednostka neutralna)
2.Gnoll(Gnolle)
Jeden z przedstawicieli tubylczej rasy to właśnie gnolle ,mieszkały tu od setek lat często prowadząc wojny klanowe .Wojownicza i silna nacja , która walkę stawia na pierwszym miejscu .Te dość wysokie i umięśnione postury przypominają do złudzenia człowieka , jednak pysk hieny oraz krótka sierść na całym ciele
Znacznie odróżnia ich od ludzi .Do walki używają jednoręcznych maczug oraz średnich puklerzy .
(Skowyt )
2a.Bestia(Gnolle)
Co niektóre plemiona Gnoli mają bardzo dziwne zwyczaje, swoje młode trenują od najmłodszych lat jako maszyny do zabijania , świetnym tego przykładem są potocznie zwane ?bestie? , które z wyglądu bardziej przypominają wilkołaki a inteligencja tych istot spada praktycznie do zera , co powoduje czasami niesłuchanie rozkazów treserów .
(Szał |głupia jednostka |zawsze kontratakuje)
2b.Gnoll dowódca(Gnolle)
Każdy gnolski klan posiada własnego wodza , który w drodze do władzy musiał przejść kilka rytułałów oraz pokonać innych kandydatów na herszta klanu.
Gnolle dowódcy to wprawieni w walce weterani sama ich obecność na bitwie podnosi morale jednostek .Częściowo odziani w stalowe zbroje i wyposażeni w ogromne topory , miażdżą wrogów ?Uni Bagiennych Nacji? .
(Dowódca)
3.Jaszczuroczłek(Jaszczuroludzie)
Rdzenni mieszkańcy półwyspu Mathow to właśnie jaszczuroludzie ,żyli spokojnie w zgodzie z naturą , polowali , hodowali oraz uprawiali zioła .Uparci i dumni walczą do końca mimo znacznej przewagi przeciwnika .Odziani w skórzane zbroje
szatkują wrogów swoimi jednoręcznymi mieczami .
(pływanie |brak kontrataku)
3a.Dywersant(Jaszczuroludzie)
Alchemia to potężna broń ,jaszczuroludzie potrafią to dobrze wykorzystać , ich śmiercionośne trucizny są znane na całym świecie .Dywersanci to zabójcy używający krótkich sztyletów oraz trucizn , nie noszą zbroi gdyż uparcie twierdzą ,że tylko ogranicza mobilność
(Dywersja ,trujący atak)
3b.Reptiliański strzelec(Jaszczuroludzie)
Kilka klanów jaszczuroludzi zwanych jest jako reptiloni , którzy nie różnią się za bardzo od swoich pobratymców wyglądem , jednak cechuje ich fenomenalny wzrok oraz zdolnośći do robienia wspaniałych łuków, dzięki którym zasypują wroga gradem śmiercionośnych strzał. Odziani w lekkie skórzane zbroje i wyposażeni w długie łuki zsyłają śmierć na nieprzyjaciela.
(strzelec |pełna skuteczność w walce na dystans )
4.Jeździec jaguara(Ludzie)
Z powodu bardzo grząskiego terenu jakim jest półwysep Mathow , ciężko było znaleźć konkretne zwierzę , które będzie w stanie się po nim przemieszczać dlatego też ludzie przez lata uczyli się jak wykorzystać nadmiar jaguarów biegających w tym tropikalnym kraju ,gdy rodziły się młode jaguary wybierane były przez młodzieńców , którzy w przyszłości będą ich dosiadać .
Wyposażeni w długie piki sieją spustoszenie w szeregach armii , ogromne prędkości jakie potrafią rozwinąć jaguary oraz ich zwrotność pozwala na znacznie lepszą eliminację wrogich jednostek .
(Długa pika ,Duża istota)
4a.Grabieżca(Ludzie)
Wyprawy grabieżcze były normą za czasów wielkiej wojny domowej ,pogłoski chodzą ,że kilka klanów wciąż praktykuje ową tradycje , która muszą przejść wszyscy młodzieńcy by stać się mężczyznami w oczach swoich ojców .Polegała ona na tym ,że ci młodzi ludzie byli wysyłani na wyprawę łupieżczą , podczas której musieli splądrować wioskę i wymordować mieszkańców .Po sojuszu zawartym z wszystkimi nacjami na półwyspie Mathow, Tsutei zabronił podtrzymywania tej tradycji.
Grabieżcy to silne i wytrzymałe jednostki, odziani w kolczugi i hełmy z kości jaguara sieją postrach na polu bitwy , wyposażeni w ogromne glewię(coś jak halabarda) wgniatają w ziemie przeciwników ?Uni Bagiennych Plemion?
(Zabójczy cios |Postrach |duża istota)
4b.Władca jaguarów.(Ludzie)
Szlachetnie urodzeni mieli tyle szczęścia już po samych narodzinach ,że mogli dosiadać najznamienitszych czarnych jaguarów , które były rzadkością nawet w tak sprzyjającym regionie .Czarne jaguary są dużo wytrzymalsze i silniejsze od tych zwykłych , ponadto łącza się psychicznie ze swoim właścicielem , czyli inaczej mówiąc jeden nie może żyć bez drugiego .Władcy jaguarów to szlachetni i wprawieni w walce mistrzowie , ich halabardy i grube zbroje robią z nich przerażających przeciwników.
(Szarża |okrzyk bojowy |duża istota)
5.Szaman(Trole)
Jedyna rasa , która nie brała udziału w konfrontacji –Leśne trole ,stare ,mądre i na skraju wyginięcia .Uważani za łączniki między bogami, zawsze bardzo szanowani na całym półwyspie Mathow .Szamani to jednostki preferujące moc magiczną ,niżeli fizyczną .Często korzystają z różnego rodzaju rytuałów przy pomocy różnych totemów czy też posążków .Odziani zazwyczaj w długie szaty ze zdobieniami z piór.
(jednostka magiczna |duża istota)
5a.Pustelnik
Szamani często rezygnują z nauk pobieranych przez swoich mistrzów na rzecz samotnych badań w puszczach tego kraju .Mimo ,że porzucają swoje dawne domy
to dalej utrzymują dobre stosunki z osadnikami lub innymi rasami ,jednak czują się nieswojo gdy spędzają zbyt wiele czasu w towarzystwie.
Pustelnicy preferują przede wszystkim magię ofensywną ,między innymi dlatego ,że żyjąc samotnie w gęstwinach półwyspu Mathow trzeba umieć zadbać o siebie.
(Jednostka magiczna |Duża istota |pustelnik)
5b.Znachor
Podczas gdy jedne trole odchodzą by studiować magię na swoje sposoby stając się pustelnikami , drugie pobierają nauki od swoich mistrzów stając się znachorami .
Ofiar po wojnie domowej było mnóstwo , niestety wielu zginęło ,jednak szczęśliwcy , którzy trafili pod skrzydła znachorów szybko wracali do zdrowia i kontynuowali walkę z przeciwnikiem .Te trole z kolei preferują magię defensywną ,w tym leczenie .Ubrani w piękne ,długie i białe szaty niosą pomoc rannym sprzymierzeńcom .
(Jednostka magiczna | Duża istota )
6.Bagienny olbrzym
W kilku ludzkich klanach co każdą pełnie zasiada się przy ognisku i opowiada się
Dawne legendy bądź historie starców .Wszyscy znają historie o ogromnych monstrach zamieszkujących bagna na południu półwyspu , co niektórzy uważają nawet ,że trzeba oddawać cześć tym istotom gdyż mogą się rozgniewać i zrównać z ziemia osadę .Bagienne olbrzymy to wielkie kolosy powstałe w wyniku nieudanego eksperymentu pewnego pustelnika .Zbudowane z ziemi , roślin ,głazów i wszystkiego co znajduje się na bagnach łącza się z duszą zmarłych troli .Jednak
dusza musi być wyjątkowa ,bowiem musi posiadać ogromne ilości mocy magicznej .
(Duża istota |Uderzenie w ziemie)
6a.Potwór z bagien
O ile Bagienny olbrzym do powstania potrzebuje bardzo umagicznionej duszy , to
potwór z bagien potrzebuje tylko ludzkiego ciała ,bowiem na bagnach występuje rzadki wirus , który po dostaniu się do ludzkiego ciała zaczyna mutować i zmieniać je w ogromną bestie .Rośliny znajdujące się na ciele tego stworzenia pozwalają na wytworzenie trującej powłoki wokół siebie , która może służyć jako broń jak i obrona .
(duża istota |trująca powłoka | pnącza)
6b.Prastary obrońca
W starych ruinach , na których Tsutei wzniósł nowe miasto znajdowały się ogromne posągi przypominające bagiennych olbrzymów , jednak wykonane z granitu dużo lepiej nadawały by się na jednostki ofensywne .Dlatego też z rozkazu króla
półwyspu Mathow grupa najwybitniejszych troli pracowała kilka lat nim udało im się animować te wielkie posągi .
(Duża istota |jednostka oblężnicza |kamienna skóra )
Pełna skuteczność w walce w zwarciu – Jednostka zadaje pełne obrażenia w walce w zwarciu
Strzelec – Jednostka ta atakuje z dystansu
2x strzał – Jednostka ta wykonuje dwa ataki na dystans .
Wielka tarcza – Jest 20% szans ,że wartownik weźmie obrażenia na siebie gdy stoi przed sojuszniczą jednostką , w którą był wymierzony atak .
Jednostka Neutralna – Ta jednostka cały czas posiada współczynnik morali równy zeru .Negatywne ani pozytywne czary zwiększające/obniżające morale nie działają na tą jednostkę .morale bohatera również nie działają na ten oddział.
Skowyt –Jednostka ta traci turę jednak wykonuje skowyt ,który zwiększa jej współczynnik ataku .
Szał – na początku bitwy jednostka wpada w szał dostaje takie same plusy jak przy użyciu czaru szał (czyli zwiększa atak ale zmniejsza obronę)
Głupia jednostka – jest 10% szans ,że jednostka zapomni co ma zrobić , przez co straci turę .
zawsze kontratakuje –Jednostka zawsze kontratakuje .
pływanie – jednostka przechodząc przez fosę nie otrzymuje obrażeń .
Brak kontrataku – Jednostka ta powstrzymuje kontratak przeciwnika .
Dywersja –Jest 20% szans ,że jednostka ta zdąży przed walką zatruć losową istotę z armii przeciwnika .
Trujący Atak – każde trafione uderzenie przeciwnika powoduje jego zatrucie .
Pełna Skuteczność w walce na dystans – jednostka ta nie otrzymuje kar za zasięg.
Długa pika- jednostka ta może atakować przeciwnika znajdującego się o dwa pola dalej (pokażę na przykładzie xD )
X -jedno pole
p -przeciwnik
j –nasz jednostka
jp –normalna sytuacja gdy jednostka nie posiada tej umiejętności (nie jestem jp na 100% tak wyszło xD)
jxp –sytuacja gdy nasza jednostka posiada tą zdolność , my możemy zaatakować przeciwnika a on nam nie odda bo nie dosięgnie ;)
Duża istota – jednostka zajmuje cztery miejsca na polu bitwy
Zabójczy cios – Grabieżca ma 25% szans na zadanie podwójnych obrażeń
Postrach – grabieżca wzbudza strach u przeciwników ,co obniża ich morale (-1)
Dowódca – Zwiększa morale wszystkich sojuszniczych jednostek o 1
Okrzyk bojowy –Zwieksza atak wszystkich sojuszniczych jednostek o 3
Szarża – im więcej jednostka przebiegnie na polu bitwy tym zada wieksze obrażenia.
Jednostka magiczna – Jednostka uzywa czarów.
Pustelnik – gdy w armii jest więcej niż trzy jednostki pustelnik traci morale (-1 na każdą kolejną jednostkę czyli maksymalnie -3)
uderzenie w ziemie – Bagienny olbrzym uderza w ziemie atakując wszystkie jednostki wokół siebie(sojusznicze też)
trująca powłoka – Potwór z bagien wytwarza wokół siebie powłokę na odległość jednego pola we wszystkie strony , ilość obrażeń zadanych przez powłokę zależy od ilości tych jednostek.
Pnącza – jednostka może zatakować dwóch przeciwników na raz .
Jednostka oblężnicza – jednostka może forsować mury.
Kamienna skóra –jednostka otrzymuje 50% mniej obrażeń w wyniku ataków z dystansu .
Zamek jeszcze nie jest ukończony w 100% jednak jednostki tak , zostaje mi do zrobienia :
bohaterowie
budynki
szersza historia
statystyki jednostek .
wytrwałym gratuluje ,że doczytali do końca ;) pozdrawiam