Imperium

Behemoth`s Lair

HoMM VI nowości

Permalink

Nicolai

Trochę to dziwne, że w HV Cerbery mają o jedną głowę więcej niż w HVI. Wyewoluowały przez te 400 lat?

Concerning demonic creatures, how Ubisoft is going to explain the non-presence of unseen creatures (Juggernaut for example) during Heroes V events?

Sheogh, the Chaos himself, has 1000 different forms; we discover them little by little. A creature can be in Heroes V but not in Heroes VI and vice-versa. This creature still exists in the Ashan world and sometimes, its form expresses itself differently to the world surface, depending on the period.

Dorabianie ideologii do faktów, ale przynajmniej masz wyjaśnienie.


Permalink

Zaraz po przyjściu do domu też trochę poszperałem na półce i faktycznie u Hezjoda Cerber miał 50 głów. W micie o Heraklesie (Eurypides) jak i o Orfeuszu, Eneaszu, i u Homera chyba też - była mowa o 3głowej bestii. Co ciekawe mógł mieć węże zamiast włosów a nawet i zamiast ogona. Oraz był "bratem" dwugłowego psa Ortosa!! i Hydry Lernejskiej (lub wg innego źródła Chimery, Sfinksa i Hydry) - same brzydale :)

Permalink

Może i tak, ale tak prawdę pisząc, Cerber był jeden, a w grze może być ich od cholery. To oznacza, że czy Cerber ma 3 głowy, czy jedną, to i tak bez sensu.

Permalink

Jest jeszcze jedna możliwość: perspektywa. Tzn. niezupgrade'owany faktycznie może być Ortos, a zupgrade'owany Cerber, tylko nie została ta trzecia głowa uwzględniona na obrazku.


Permalink

Cerber był jeden, Meduza też była jedna.. itd.
Jeżeli finalnie oba stworki będą dwugłowe to mogliby je nazwać Hell Hound => Ortos. Porzucając nazwę "Cerber" będziemy mieli "Ortosa" czyli coś nowego czego jeszcze nie było.

Permalink

I czego nikt nie zna, jeśli nie zechce mu się pogrzebać w mitologii. Tak, wiem, narzekam, ale w historii gier było naprawdę niewiele jednostek, które nie istniały w szerszej zbiorowej świadomości (jeśli zaliczyć do takich nagi -_-").


Permalink

Zgodnie z tradycją Heroes Cerber powinien mieć trzy głowy, więc robienie go z dwiema głowami to głupota. Zresztą większości społeczeństwa Cerber kojarzy się z trzema głowami i teraz nie będzie to miało klimatu. Jeśli chodzi o Nagi, to wywodzą się one z kultury indyjskiej. Mają tam nawet święto Nag.:P


Permalink

Tak szczerze wolałbym Ortosa, a nie Cerbera:P. Za dużo dają nam tych Cerberów (H3,H4, H5). I jakim cudem Cerber ma dwie głowy?


Permalink

Might and Magic: Heroes VI(jakoś trudno się przyzwyczaić na początku do nowej nazwy) będzie łatwe do modyfikacji, z tego się cieszę, ale...modyfikacje gier nie tylko polegają na teksturach, ale też ścieżki dźwiękowej czy tekstów. W V mieliśmy w data specjalny folder"Text" gdzie były owe teksty, a wśród nich nazwy i opisy jednostek, które można zmienić(prawdę mówiąc to najłatwiejsza modyfikacja z wszystkich). Więc jak się pojawi nasza (nie)ukochana VI wystarczy zmienić nazwę Cerbera na Ortrosa zmieniając nazwę i opis. Może Ubisoft chciał odrzucić stereotypowe myślenie o cerberze jako trójgłowym psie, tak samo feniksa jako ognistego ptaka(feniks w VI pełni rolę "posłańca księżyca")


Permalink

Naciągane toto. Równie dobrze mogliby wypuścić binarki z HVI, nazwać to "Might and Magic: Make Your Own Heroes" i niech sobie gracze tworzą cerbera na bazie tego co dali. Mody mają być opcjonalne, a nie konieczne.

Z drugiej strony patche Ubiwału do piątki... wygląda na to, że mody jednak mogą być konieczne :P

Ale zerknijcie na jedną rzecz. Mam dziwne wrażenie, że to samo zaliczyły szkice cerbera.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.10.2010, Ostatnio modyfikował: Field

Permalink

Nie można tu mówić o stereotypach. Feniks to ognisty ptak, a Cerber to wielki pies z trzema głowami. Co nie znaczy, że zmiany muszą być złe. Ostatecznie zawsze można dorobić ideologię do Feniksa jako niebieskiego, księżycowego ptaka.

Permalink

Field to zależy dla kogo. Niektórzy mogą się przyzwyczaić do tego, że dwugłowy pies zamiast Ortosem miał być zwany to Cerberem. Ale równie też niektórzy by się cieszyli z nazwy. Zresztą to szkice najpierw, tu zawsze może coś się zmienić nie mówiąc nic nikomu. Pamiętacie co było z entami? Początkowo toporne, twarde, a potem chude patyczaki.

Zgodzę się z tobą Alistairze, jednak niestety wychowujemy się zazwyczaj na słowach innych aniżeli sami układamy pewne elementy swej własnej ideologii. Dla ciebie orkowie mogą być brutalnymi barbarzyńcami, co palą, rabują i gwałcą, dla mnie mądrą, dumną rasą o wielkich marzeniach wojskowych i odkrywczych, żyjący jak Słowianie po chrystianizacji. Ale to jak mówiłeś to nie jest złe.


Permalink

Nightin

Pamiętacie co było z entami? Początkowo toporne, twarde, a potem chude patyczaki.

Bo zapewnie ktoś się przestraszył pozwu od Games Workshopa za bezprawne wykorzystanie wyglądu entów, inkwizytorów i jeszcze paru innych jednostek.


Permalink

Kopiując post z równoległego forum (skomentuję, jak wrócę później):

Info z Igromira - tłumaczenie przez translator, więc możliwe są późniejsze zmiany i poprawki:

1) Zniknie system umiejętności w dawnej formie. Nie będzie osobnych podstawowych i drugorzędnych umiejętności czy zdolności ani czarów(jak w HV). Wszelkie umiejętności, których może nauczyć się bohater, są uzyskiwaneza pomocą "punktów umiejętności". System jest podobny do tego z MMO World of Warcraft.

2) Magia: Magia też będzie w systemie zdolności, tak wiec czary będą dodawane jako umiejętności, a nie uczone w gildiach magii. Te zaś budynki najwidoczniej znikną.

3) Zależnie od reputacji bohaterowie mogą obrać jedną z trzech ścieżek: Życia, Śmierci i Neutralną i awansować na odpowiednią klasę zaawansowaną. Każda frakcja ma dwie klasy bohaterów: mocy i magii, z których można awansować na trzy klasy zaawansowane. W sumie sześć unikatowych klas zaawansowanych dla każdej z frakcji. Poza zdolnościami rasowymi, każda klasa zaawansowana posiada zdolności tylko dla niej.

4) Składnik ekonomiczny Heroesów został uproszczony z owej przyczyny: Heroesy nie są symulatorem ekonomicznym i nic nie powinno odciągać bohaterów od ich prawdziwych, heroicznych celów (rozwój bohatera, zarządzanie armią, walka). To rodzi pytanie: Czy nie uproszczono wszystkiego za bardzo? Uproszczano ekonomię, wprowadzono ułatwione przejmowanie kopalń (strefy kontrolne) i najmowanie stworów, itd. Odpowiedź: Jedynie uproszczono zapoznawanie się z grą (gra jest łatwa do opanowania), lecz sama rozgrywka nie straciła nic ze swego bogactwa.

5) Betatesty będą i to zapewne dla wszystkich fanów. Mają rozpocząć się od Francji i USA, a także od Węgier i Rumunii. Na obecnym stanie gra nadal jest w fazie alfa, jako że wciąż istnieją elementy zastępcze zamiast właściwych.

6) Czwarta frakcja nie zostanie na razie ujawniona.

7) Smoki znikną jako jednostki siódmego poziomu, ale wrócą jako bossowie. Spowodowane to było następującym powodem: smoki były zbyt silne jako jednostki, ale gra bez nich jest nudna (poza tym niezgodna z uniwersum gry), więc wprowadzono te częściowe rozwiązanie. Obecnie posiadanie bossów w armii jest niemożliwe, choć teoretycznie silnik gry pozwala na to ("ściskając" jednostki do odpowiednich rozmiarów i boss teoretycznie może być jednostką 2x2).

8) Obrażenia od magii zostaną zmniejszone, tak by mag nie mógł wybijać armii samemu. Magia ma być "wsparciem" dla armii wraz z innymi zdolnościami bohatera.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 4.11.2010, Ostatnio modyfikował: Field

Permalink

Pozwolę sobie skomentować.

1) Zniknie system umiejętności w dawnej formie. Nie będzie osobnych podstawowych i drugorzędnych umiejętności czy zdolności ani czarów(jak w HV). Wszelkie umiejętności, których może nauczyć się bohater, są uzyskiwaneza pomocą "punktów umiejętności".(...)
2) Magia: Magia też będzie w systemie zdolności, tak wiec czary będą dodawane jako umiejętności, a nie uczone w gildiach magii. Te zaś budynki najwidoczniej znikną.

Twórcy wyraźnie starają się wprowadzić więcej elementów znanych nam z RPG.
O ile do systemu umiejętności, nie mam zastrzeżeń, to mam mieszane uczucia co do magii. Rezygnacja z Gildii to znaczące zerwanie z tradycją serii...

(..)..bohaterowie mogą obrać jedną z trzech ścieżek: Życia, Śmierci i Neutralną...

A tego to do końca nie rozumiem...(marszczy brwi)
Reszta jak najbardziej pozytywnie! Byle z sensem i z pomysłem.

(...)Jedynie uproszczono zapoznawanie się z grą (gra jest łatwa do opanowania), lecz sama rozgrywka nie straciła nic ze swego bogactwa.

Pożyjemy zobaczymy.

5) Betatesty będą i to zapewne dla wszystkich fanów. Mają rozpocząć się od Francji i USA, a także od Węgier i Rumunii. Na obecnym stanie gra nadal jest w fazie alfa, jako że wciąż istnieją elementy zastępcze zamiast właściwych.

Otwarte Betatesty? Tak! :D

6) Czwarta frakcja nie zostanie na razie ujawniona.

Listopada dopiero początek więc...

7) Smoki znikną jako jednostki siódmego poziomu, ale wrócą jako bossowie. Spowodowane to było następującym powodem: smoki były zbyt silne jako jednostki (...)

Trochę naciągane jak dla mnie. Smoki były na tyle silne na ile pozwolili im twórcy.
Czyli nowe jednostki zajmują miejsce smoków, które lądują jak neutrale? W sumie...Może coś z tego będzie. Poczekamy zobaczymy.


Permalink

Morghan Grin

Twórcy wyraźnie starają się wprowadzić więcej elementów znanych nam z RPG. O ile do systemu umiejętności, nie mam zastrzeżeń, to mam mieszane uczucia co do magii. Rezygnacja z Gildii to znaczące zerwanie z tradycją serii...

Twórcy tworzą nie Heroes of Might and Magic VI, tylko Might and Magic: Heroes VI i dlatego najnowsza część może być wspaniała, mistyczna, piękna i bogata fabularnie, ale to już nie będzie Heroes.

A tego to do końca nie rozumiem...(marszczy brwi)
Reszta jak najbardziej pozytywnie! Byle z sensem i z pomysłem.

Wydaje mi się, że to ma być wybór pomiędzy ścieżką dobra i zła.

Otwarte Betatesty? Tak!

Żeby tylko nie było jak z Might and Magic: Heroes Kingdoms.

Trochę naciągane jak dla mnie. Smoki były na tyle silne na ile pozwolili im twórcy.
Czyli nowe jednostki zajmują miejsce smoków, które lądują jak neutrale? W sumie...Może coś z tego będzie. Poczekamy zobaczymy.

Raczej Smoki mogą być istotami neutralnymi. Więc co będziemy mieli na siódmym poziomie? Mam nadzieję, że nie wymyślą czegoś w stylu jRPG.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.11.2010, Ostatnio modyfikował: Volkolak

Permalink

Ubi

Smoki znikną jako jednostki siódmego poziomu, ale wrócą jako bossowie. Spowodowane to było następującym powodem: smoki były zbyt silne jako jednostki

To zdanie jest nie prawdziwe! Nie wiem jak w przypadku bossów ale będzie przynajmniej jeden 7 levelowy smok.


Permalink

Volkolak

Twórcy tworzą nie Heroes of Might and Magic VI, tylko Might and Magic: Heroes VI i dlatego najnowsza część może być wspaniała, mistyczna, piękna i bogata fabularnie, ale to już nie będzie Heroes.

W sumie Twórcy mogliby zmienić tytuł na Heroes of Ashan 2, by zaoszczędzić nerwów fanom i sobie :P

Wydaje mi się, że to ma być wybór pomiędzy ścieżką dobra i zła.

Brzmi to dziwnie, jeżeli bohater inferno lub necropolis będzie mógł wybrać sobie stronę dobra. Albo Anioły służące pod sztandarami złego bohatera...
Czekamy na konkrety.

Tristanie, czytałem, że masz dostęp do tego forum ekskluzywnego na temat MM:H6. Skąd taka rozbieżność informacji? ;)