Kilka ciekawostek z Archangel Castle:
Edytor map:
Czy będzie można ustawić zasięg Stref Kontroli dla zamków i fortów?
Tak
Czy będzie można przenieść mapy z HV do HVI?
Nie. Silnik gry jest inny. Kod gry jest inny z nowymi możliwościami dla HVI i jakakolwiek konwersja będzie niemożliwa.
Czy będzie możliwe umieszczanie bossa na mapce w edytorze map?
Tak. Będzie możliwość umieszczenia bossa na mapce tak jak jakiekolwiek stworzenie czy skarb.
Jak będzie wyglądał edytor map? Czy będą "moduły" jak w Warcrafcie III?
Edytor map będzie używał systemu wyzwalaczy (triggers) jak w WC3. Będzie możliwe stworzenie mapy bez napisania ani jednej linijki kodu.
Mody:
Czy tworzenie modyfikacji będzie łatwe w HVI?
To nasz cel.
Jak zaplanowaliście system tworzenia modów? Czy będzie łatwiejszy niż w HV (przejrzystsza struktura plików, możliwość modyfikacji/importowania modeli 3D, itp.)?
Wpierw chcemy, by gra miała uproszczony Interfejs Użytkownika, by włączać/wyłączać mody. Poza tym HVi będzie o wiele "przejrzystsze" w strukturze plików, niż HV.
Opcje gry:
Czy będzie możliwe wyłączanie dynamicznej kamery (np. przybliżeń, gdy jednostka zadaje krytyczne obrażenia)?
Tak
Wspominaliście o "ciekawych punktach" pokazywanych podczas rozpoczynania gry na mapie. Będzie możliwość wyłączenia tej opcji? Będziemy mogli zobaczyć te punkty ponownie w czasie gry?
Tak, będzie możliwe wyłączenie tego. Jak na razie, nie będzie można ponownie zobaczyć tych punktów, ale jest to ciekawy pomysł.
Będzie możliwa zmiana skrótów klawiszowych?
Tak
Rozgrywka:
Jak wytłumaczycie, iż niektóre ze stworzeń z HVI nie pojawią się w HV (która rozgrywa się w przyszłości) - na przykład Juggernauty?
Sheogh to CHAOS i posiada 1000 oblicz, które dopiero pomału odkrywamy. Stworzenie może być w HV i nie być w HVI i na odwrót, ale to stworzenie nadal istnieje w świecie Ashan. Niektóre stworzenia mogą również ewoluować wraz z upływem czasu.
Czy będą osiągnięcia (achievements)?
Tak, ale informacje o nich dostaniecie kiedy indziej.
Czy będą beta-testy? Otwarte lub zamknięte?
Nie możemy wam teraz na to odpowiedzieć.
Jaki jest wasz ulubiony "plus", który dodaliście w HVI?
Coś, czego jeszcze nie ujawniliśmy.
Informacje techniczne:
Załóżmy, że mój przeciwnik zajął moje miasto i zaczął je przekształcać, ale odbiłem je. Co się stanie?
Przekształcanie zostanie automatycznie zatrzymane.
Czy będzie możliwość zapisu/wczytania gry podczas bitew?
Wczytywania tak. Zapisywania nie (choć moze to ulec zmianie).
Jak będzie działała rozgrywka wieloosobowa w HVI? Czy nadal trzeba będzie się łączyć przez ubi.com? Czy też będzie miał prosty interfejs jak w H3?
Pomówimy o multiplayeru później.
Będą logi bitew?
Tak
Miasta:
Czy będzie możliwość opóźnienia postawienia budynku do dwóch tur, by obniżyćjego koszty (jak w Heroes Kingdoms)?
Nie
Czy będzie możliwość zburzenia jednego z unikalnych budynków w naszym mieście, by postawić inny?
Nie, unikalne budynki mogą zostać zniszczone jedynie poprzez przemianę miast.
Czy dodatkowy przyrost stworzeń dzięki siedliskom zewnętrznym będzie wpływał tylko na podstawowe stworzenia czy też na ulepszone?
Przyrost będzie wpływał na oba. Gracz będzie mógł wybrać, które stworzenia chce nająć.
Czy miasta będą miały nadal specjalizacje?
Tak
Czy będzie Graal?
Tak, Łzy Ashy.
Mapa przygód:
Czy stworzenia będą miały wpływ na poruszanie się bohatera na mapie (jak w HIV)?
Nie, bohater będzie miał własną wartość poruszania się i armia nie będzie miała na to wpływu.
Stwierdziłeś, że chcecie zachować ducha Heroesów, ale jednym z waszych pierwszych posunięć była redukcja surowców (która doprowadziła fanów gry do krzyków :P). Dlaczego taka zmiana? Jak nowy system wpłynie na grę?
Surowce nie są podstawą gry, tylko składnikiem. Jest ważnym by rozróżnić duszę gry (tury, elementy RPG, zarządzanie królestwem i miastami) od jej składników (surowców dla przykładu). Opowiemy o tym więcej już wkrótce.
W jednym z wywiadów z Gamescomu, Erwan wspomniał o szpiegowaniu przeciwników i zwiadzie. Czy to oznacza, że dostaniemy prawdziwą mgłę wojny? Jeśli będzie, czy będzie możliwe zaciemnienie linii widzenia wroga (jak np. Całun Mroku w H3?)
Mgła wojny jest statyczna. Raz odkryta, znika. Zdolności, artefakty czy budynki mogą pomóc ci ją odsłonić.
Co z kopalniami Smoczej Krwi? Czy istnieje jakieś wyjaśnienie dla nich?
TAK. Podczas Wojny Starszych ras, Smoczy Bogowie rozlali swą krew po Ashanie, tworząc źródła mocy znane jako Smocze Żyły. Mieszkańcy Ashanu nauczyli się jak wydobywać tą krew, stąd powstanie tych kopalń.
Czy zewnętrzne siedliska stworzeń będą wpływały na stworzenia czy na ich kategorie (core, elite, champion)?
Na kategorie.
Bohaterowie:
W jaki sposób możemy tworzyć bohatera?
Będziecie mogli wybrać dla niego imię, płeć, czy ma być związany z mocą czy z magią. Klasy zaawansowane będą zależeć od zdolności.
Jak zamierzacie zachować równowagę między bohaterami mocy i magii? W HV, bohater mocy mógł zabić 1-2 stworzeń 7. poziomu podczas jednego ataku albo najwyżej tuzin stworzeń 1. poziomu, podczas gdy bohater magii mógł zabić setki pojedynczym czarem.
Równowaga między bohaterami zostanie bardzo uważnie przejrzana.
Możesz nam udzielić więcej informacji o magii?
Będzie siedem szkół. 7 żywiołów: powietrze, ogień, ziemia, woda, światło i ciemność oraz magia pierwotna (powiązana z Ashą i Urgashem).
Czy system umiejętności będzie wyglądał jak w King's Bounty (drzewko mocy, drzewko magii i drzewko wszystkiego po trochu)?
Będzie system podobny do tego w KB, ale będzie o WIELE więcej drzewek. Powiemy o tym kiedy indziej.
Wiedząc, że dostaniemy pełną kontrolę na rozwojem bohatera, jak zamierzacie uniknąć tworzenia klonów? Czy będą umiejętności "pośrednie", by uniknąć "idealnego wzorca"?
Każdy bohater będzie posiadał klasę z unikalną umiejętnością, a każda frakcja nie będzie miała takiego samego dostępu do magii czy umiejętności. Poza tym każda frakcja będzie miał unikalna zdolność.
Bitwy:
Jeżeli arena jest większa niż jej odpowiedniczka z HV, czy będzie możliwość posiadania więcej niż siedmiu oddziałów na polu bitwy?
Nie
Jak będą działać morale i szczęście?
Morale zapewnią dodatkową akcję (lub brak w ogóle przy złych), a szczęście zapewni maksymalne obrażenia (lub minimalne przy pechu).
Będziemy mogli umieścić strzelców na wieżach, ale co się stanie, gdy wieża zostanie zniszczona?
Jeśli wieża zostanie zniszczona, oddział w jej środku zginie.
Czy pogoda będzie wpływać na pole bitwy, jak na przykład spowalniać jednostki, wpływać na czary lub strzelców (deszcz, mgła, zamieć)?
Tak, to może się zdarzyć, ale będzie losowe (w ogóle może wystąpić lub nie).
Jak zmiana terenu wpłynie na bitwę? Czy powódź zatrzyma stworzenie czy je tylko spowolni?
Przez zalane kwadraty nie można się poruszać. Będzie mnóstwo różnorodnych efektów w zależności od rodzaju pola bitwy.
Stworzenia:
Jaki jest największy rozmiar stworzenia należącego do frakcji?
Nadal 2x2. Bossowie będą więksi (dla przykładu 4x4).
Czy podstawowa jednostka nadal będzie użyteczna w porównaniu do ulepszonej?
Ulepszenia nie są opcjonalne. Ulepszenia są prawdziwym wzrostem potęgi w porównaniu do podstawowej jednostki. Poza tym ulepszona jednostka zachowa zdolności podstawowej jednostki.
W porównaniu do stworzeń z miast, ile będzie stworzeń neutralnych?
Nie podamy wam żadnego procentu, ale będą stworzenia neutralne. Jedno z nich jest na koszulkach z Gamescomu.
Widzieliśmy, że 5 ze stworzeń Nekropolii będzie zajmować 1 kwadrat. Ile będzie "dużych stworzeń" na frakcję?
Zależy od frakcji, ale albo dwie albo trzy.
Kampania:
Czy możesz powiedzieć coś więcej o Sveltanie? Czy jest jedną z Wybranych Ashy (jak Arantir)? A może Smoczym Rycerzem? Czy też należy do Ślepych Braci?
"Nazywam się Szczupłana ;P, ciotka Sławy. Zostawiłam mój dom, by oddać me życie Ashy, bogini Śmierci. Byłam kochana i zwana "Kwiatem z Północy", ale obecnie ludzie boją się mnie i nazywają pariasem, heretyczką bądź nekromantką..."
Sveltana, córka księcia Gryfów, który chciał syna, żyła z ciężarem bycia jedynym dzieckiem, niechcianym przez rodziców. W wieku 15 lat, po narodzinach swego brata Pawła, została odizolowana, gdy tymczasem jej brat został ogłoszony dziedzicem tronu. Była całkiem zadowolona z tego, jak się potoczyły rzeczy i opuściła dom, by uczyć się o świecie duchów, wpierw z aniołami, potem z magami Siedmiu Miast. Byłą wyśmienitą uczennicą i nekromanta Aquirre został jej mistrzem. Nie mając powiązań z rodziną, dołączyła do świeżo narodzonego Kultu Ashy, pajęczej bogini. Została asystentką i prawą ręką Aqquirre'a.
Podróżowała ze swym mistrzem przez wyspy Oceanu Nefrytowego, by uwolnić Matkę Namtaru, potężną awatarę pajęczej bogini. Aquirre zginął podczas tej ekspedycji i Sveltana sprowadziła stworzenie do Siedmiu Miast samotnie. Została legendą pośród nekromantów. Nie miała jednak czasu, by radować się tą sławą. Krótko po tryumfalnym powrocie, została wezwana przez Pawła, by powstrzymać demoniczną inwazję. Przybyła jednak za późno i nie mogła ocalić brata. Została regentką Księstwa Gryfa do czasu, aż jej bratanek Slava uzyska pełnoletniość, by objąć tron.
Czy Smoczy Rycerze i Ślepi Bracia będą mieli swą rolę w kampanii?
Tak
Wojny Starszych Ras były pomiędzy Aniołami i Istotami bez Oblicza?
Tak
Dlaczego 400 lat przed HV?
Historia po wydarzeniach z Dark Messiaha zawarta jest w Heroes Kingdoms. Scenarzyści chcieli podążyć w przeszłość i pokazać wydarzenia, które doprowadziły do HV.