Imperium

Behemoth`s Lair

HoMM VI nowości

Permalink

Nebirios

Im to powiedzą! A nam? "Nie możemy na razie nic powiedzieć". Skandal:P!

My... pffu, konkretnie Tristan miał wywiad z BH a nie z ubi to wiele zmienia no cóż miło wiedzieć nieco więcej o magii, o której do tej pory nie było w ogóle wiadomo ...

I jeszcze nawiąże do "Pani pająk" zmieniłem zdanie, dobrze wybrali, mam tylko nadzieje, że jakoś sensownie uzasadnią jej powstanie , czy będą to "dary" os samej ashy czy jakieś eksperymenty nekromantów

Nie mogę się doczekać gry nekropolią, uwielbiam te masówki szkieletów już w miechu gry.

P.s chyba zniszczę ubi jak zrezygnują ze szkleietorni ...

Permalink

Kilka ciekawostek z Archangel Castle:

Edytor map:

Czy będzie można ustawić zasięg Stref Kontroli dla zamków i fortów?
Tak

Czy będzie można przenieść mapy z HV do HVI?
Nie. Silnik gry jest inny. Kod gry jest inny z nowymi możliwościami dla HVI i jakakolwiek konwersja będzie niemożliwa.

Czy będzie możliwe umieszczanie bossa na mapce w edytorze map?
Tak. Będzie możliwość umieszczenia bossa na mapce tak jak jakiekolwiek stworzenie czy skarb.

Jak będzie wyglądał edytor map? Czy będą "moduły" jak w Warcrafcie III?
Edytor map będzie używał systemu wyzwalaczy (triggers) jak w WC3. Będzie możliwe stworzenie mapy bez napisania ani jednej linijki kodu.

Mody:

Czy tworzenie modyfikacji będzie łatwe w HVI?
To nasz cel.

Jak zaplanowaliście system tworzenia modów? Czy będzie łatwiejszy niż w HV (przejrzystsza struktura plików, możliwość modyfikacji/importowania modeli 3D, itp.)?
Wpierw chcemy, by gra miała uproszczony Interfejs Użytkownika, by włączać/wyłączać mody. Poza tym HVi będzie o wiele "przejrzystsze" w strukturze plików, niż HV.

Opcje gry:

Czy będzie możliwe wyłączanie dynamicznej kamery (np. przybliżeń, gdy jednostka zadaje krytyczne obrażenia)?
Tak

Wspominaliście o "ciekawych punktach" pokazywanych podczas rozpoczynania gry na mapie. Będzie możliwość wyłączenia tej opcji? Będziemy mogli zobaczyć te punkty ponownie w czasie gry?
Tak, będzie możliwe wyłączenie tego. Jak na razie, nie będzie można ponownie zobaczyć tych punktów, ale jest to ciekawy pomysł.

Będzie możliwa zmiana skrótów klawiszowych?
Tak

Rozgrywka:

Jak wytłumaczycie, iż niektóre ze stworzeń z HVI nie pojawią się w HV (która rozgrywa się w przyszłości) - na przykład Juggernauty?
Sheogh to CHAOS i posiada 1000 oblicz, które dopiero pomału odkrywamy. Stworzenie może być w HV i nie być w HVI i na odwrót, ale to stworzenie nadal istnieje w świecie Ashan. Niektóre stworzenia mogą również ewoluować wraz z upływem czasu.

Czy będą osiągnięcia (achievements)?
Tak, ale informacje o nich dostaniecie kiedy indziej.

Czy będą beta-testy? Otwarte lub zamknięte?
Nie możemy wam teraz na to odpowiedzieć.

Jaki jest wasz ulubiony "plus", który dodaliście w HVI?
Coś, czego jeszcze nie ujawniliśmy.

Informacje techniczne:

Załóżmy, że mój przeciwnik zajął moje miasto i zaczął je przekształcać, ale odbiłem je. Co się stanie?
Przekształcanie zostanie automatycznie zatrzymane.

Czy będzie możliwość zapisu/wczytania gry podczas bitew?
Wczytywania tak. Zapisywania nie (choć moze to ulec zmianie).

Jak będzie działała rozgrywka wieloosobowa w HVI? Czy nadal trzeba będzie się łączyć przez ubi.com? Czy też będzie miał prosty interfejs jak w H3?
Pomówimy o multiplayeru później.

Będą logi bitew?
Tak

Miasta:

Czy będzie możliwość opóźnienia postawienia budynku do dwóch tur, by obniżyćjego koszty (jak w Heroes Kingdoms)?
Nie

Czy będzie możliwość zburzenia jednego z unikalnych budynków w naszym mieście, by postawić inny?
Nie, unikalne budynki mogą zostać zniszczone jedynie poprzez przemianę miast.

Czy dodatkowy przyrost stworzeń dzięki siedliskom zewnętrznym będzie wpływał tylko na podstawowe stworzenia czy też na ulepszone?
Przyrost będzie wpływał na oba. Gracz będzie mógł wybrać, które stworzenia chce nająć.

Czy miasta będą miały nadal specjalizacje?
Tak

Czy będzie Graal?
Tak, Łzy Ashy.

Mapa przygód:

Czy stworzenia będą miały wpływ na poruszanie się bohatera na mapie (jak w HIV)?
Nie, bohater będzie miał własną wartość poruszania się i armia nie będzie miała na to wpływu.

Stwierdziłeś, że chcecie zachować ducha Heroesów, ale jednym z waszych pierwszych posunięć była redukcja surowców (która doprowadziła fanów gry do krzyków :P). Dlaczego taka zmiana? Jak nowy system wpłynie na grę?
Surowce nie są podstawą gry, tylko składnikiem. Jest ważnym by rozróżnić duszę gry (tury, elementy RPG, zarządzanie królestwem i miastami) od jej składników (surowców dla przykładu). Opowiemy o tym więcej już wkrótce.

W jednym z wywiadów z Gamescomu, Erwan wspomniał o szpiegowaniu przeciwników i zwiadzie. Czy to oznacza, że dostaniemy prawdziwą mgłę wojny? Jeśli będzie, czy będzie możliwe zaciemnienie linii widzenia wroga (jak np. Całun Mroku w H3?)
Mgła wojny jest statyczna. Raz odkryta, znika. Zdolności, artefakty czy budynki mogą pomóc ci ją odsłonić.

Co z kopalniami Smoczej Krwi? Czy istnieje jakieś wyjaśnienie dla nich?
TAK. Podczas Wojny Starszych ras, Smoczy Bogowie rozlali swą krew po Ashanie, tworząc źródła mocy znane jako Smocze Żyły. Mieszkańcy Ashanu nauczyli się jak wydobywać tą krew, stąd powstanie tych kopalń.

Czy zewnętrzne siedliska stworzeń będą wpływały na stworzenia czy na ich kategorie (core, elite, champion)?
Na kategorie.

Bohaterowie:

W jaki sposób możemy tworzyć bohatera?
Będziecie mogli wybrać dla niego imię, płeć, czy ma być związany z mocą czy z magią. Klasy zaawansowane będą zależeć od zdolności.

Jak zamierzacie zachować równowagę między bohaterami mocy i magii? W HV, bohater mocy mógł zabić 1-2 stworzeń 7. poziomu podczas jednego ataku albo najwyżej tuzin stworzeń 1. poziomu, podczas gdy bohater magii mógł zabić setki pojedynczym czarem.
Równowaga między bohaterami zostanie bardzo uważnie przejrzana.

Możesz nam udzielić więcej informacji o magii?
Będzie siedem szkół. 7 żywiołów: powietrze, ogień, ziemia, woda, światło i ciemność oraz magia pierwotna (powiązana z Ashą i Urgashem).

Czy system umiejętności będzie wyglądał jak w King's Bounty (drzewko mocy, drzewko magii i drzewko wszystkiego po trochu)?
Będzie system podobny do tego w KB, ale będzie o WIELE więcej drzewek. Powiemy o tym kiedy indziej.

Wiedząc, że dostaniemy pełną kontrolę na rozwojem bohatera, jak zamierzacie uniknąć tworzenia klonów? Czy będą umiejętności "pośrednie", by uniknąć "idealnego wzorca"?
Każdy bohater będzie posiadał klasę z unikalną umiejętnością, a każda frakcja nie będzie miała takiego samego dostępu do magii czy umiejętności. Poza tym każda frakcja będzie miał unikalna zdolność.

Bitwy:

Jeżeli arena jest większa niż jej odpowiedniczka z HV, czy będzie możliwość posiadania więcej niż siedmiu oddziałów na polu bitwy?
Nie

Jak będą działać morale i szczęście?
Morale zapewnią dodatkową akcję (lub brak w ogóle przy złych), a szczęście zapewni maksymalne obrażenia (lub minimalne przy pechu).

Będziemy mogli umieścić strzelców na wieżach, ale co się stanie, gdy wieża zostanie zniszczona?
Jeśli wieża zostanie zniszczona, oddział w jej środku zginie.

Czy pogoda będzie wpływać na pole bitwy, jak na przykład spowalniać jednostki, wpływać na czary lub strzelców (deszcz, mgła, zamieć)?
Tak, to może się zdarzyć, ale będzie losowe (w ogóle może wystąpić lub nie).

Jak zmiana terenu wpłynie na bitwę? Czy powódź zatrzyma stworzenie czy je tylko spowolni?
Przez zalane kwadraty nie można się poruszać. Będzie mnóstwo różnorodnych efektów w zależności od rodzaju pola bitwy.

Stworzenia:

Jaki jest największy rozmiar stworzenia należącego do frakcji?
Nadal 2x2. Bossowie będą więksi (dla przykładu 4x4).

Czy podstawowa jednostka nadal będzie użyteczna w porównaniu do ulepszonej?
Ulepszenia nie są opcjonalne. Ulepszenia są prawdziwym wzrostem potęgi w porównaniu do podstawowej jednostki. Poza tym ulepszona jednostka zachowa zdolności podstawowej jednostki.

W porównaniu do stworzeń z miast, ile będzie stworzeń neutralnych?
Nie podamy wam żadnego procentu, ale będą stworzenia neutralne. Jedno z nich jest na koszulkach z Gamescomu.

Widzieliśmy, że 5 ze stworzeń Nekropolii będzie zajmować 1 kwadrat. Ile będzie "dużych stworzeń" na frakcję?
Zależy od frakcji, ale albo dwie albo trzy.

Kampania:

Czy możesz powiedzieć coś więcej o Sveltanie? Czy jest jedną z Wybranych Ashy (jak Arantir)? A może Smoczym Rycerzem? Czy też należy do Ślepych Braci?
"Nazywam się Szczupłana ;P, ciotka Sławy. Zostawiłam mój dom, by oddać me życie Ashy, bogini Śmierci. Byłam kochana i zwana "Kwiatem z Północy", ale obecnie ludzie boją się mnie i nazywają pariasem, heretyczką bądź nekromantką..."

Sveltana, córka księcia Gryfów, który chciał syna, żyła z ciężarem bycia jedynym dzieckiem, niechcianym przez rodziców. W wieku 15 lat, po narodzinach swego brata Pawła, została odizolowana, gdy tymczasem jej brat został ogłoszony dziedzicem tronu. Była całkiem zadowolona z tego, jak się potoczyły rzeczy i opuściła dom, by uczyć się o świecie duchów, wpierw z aniołami, potem z magami Siedmiu Miast. Byłą wyśmienitą uczennicą i nekromanta Aquirre został jej mistrzem. Nie mając powiązań z rodziną, dołączyła do świeżo narodzonego Kultu Ashy, pajęczej bogini. Została asystentką i prawą ręką Aqquirre'a.

Podróżowała ze swym mistrzem przez wyspy Oceanu Nefrytowego, by uwolnić Matkę Namtaru, potężną awatarę pajęczej bogini. Aquirre zginął podczas tej ekspedycji i Sveltana sprowadziła stworzenie do Siedmiu Miast samotnie. Została legendą pośród nekromantów. Nie miała jednak czasu, by radować się tą sławą. Krótko po tryumfalnym powrocie, została wezwana przez Pawła, by powstrzymać demoniczną inwazję. Przybyła jednak za późno i nie mogła ocalić brata. Została regentką Księstwa Gryfa do czasu, aż jej bratanek Slava uzyska pełnoletniość, by objąć tron.

Czy Smoczy Rycerze i Ślepi Bracia będą mieli swą rolę w kampanii?
Tak

Wojny Starszych Ras były pomiędzy Aniołami i Istotami bez Oblicza?
Tak

Dlaczego 400 lat przed HV?
Historia po wydarzeniach z Dark Messiaha zawarta jest w Heroes Kingdoms. Scenarzyści chcieli podążyć w przeszłość i pokazać wydarzenia, które doprowadziły do HV.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Warto by to zanewsować.

Dobrze wiedzieć, że to co mają najlepsze, nie zostało jeszcze ujawnione.
Ogólnie, to odpowiada na parę pytań, które tu sobie sami zadawaliśmy, jak to o strzelców na wieżach czy wpływ siedlisk na przyrost. Choć zastanawia mnie, czy skoro siedlisko wpływa na całą pulę, to siedliska będą "potrójne", czy tylko że w samym siedlisku będzie można zanabyć np tylko łuczników. Dobrze, że miasto odbite przestaje się przekształcać, trochę to kosztuje, więc można przeciwnikowi psikusa w ostatnim dniu zrobić. No i mimo że budynków unikalnych burzyć nie można, to wychodzi, że przekształcając miasto będzie można je wyzerować i postawić nowe, okrężną drogą, ale się da.

Nie podoba mi się natomiast, ze bohater ze smokiem będzie równie szybki co z zombie. A wróć, z czymś powolnym co wprowadzą :]
Szczęście jak widzę nie będzie już zwiększać obrażeń, tylko je maksować? Rozsądniejszym wyborem w takim razie chyba będzie wzięcie magii dającej masowy odpowiednik blessa (i innych czarów) niż szczęścia.

Rozumiem, że ten drider to właśnie rzeczona Matka Namtaru. (btw - nie doczytałem tego co podlinkowałeś Avonu, ale zrobię to gdy tylko będę miał wolną chwilkę) Jakkolwiek pająki ciągle mi nie leżą, to zastanawiam się jak uzasadnią możliwość posiadania kilku takich? Marzy mi się w tym momencie, żeby każdy czempion miał swoją historię, jak bohaterowie. Wtedy obok tej Matki mogła by być jakaś Szeloba czy inna Ungolianta, która cośtam, Tkacz Zmierzchu i inne takie. Byłoby klimatycznie i fabularnie trzymałoby się przysłowiowej eee stanowiłoby spójną całość :]


Permalink

Ok jest już news. Dzięki Avonu za informacje i za przetłumaczenie wywiadu!


Permalink

Cóż Tawerna plagiatuje tłumaczenie Avonu, aż miło patrzeć na komentarze...

Co do wywiadu dowiedzieliśmy się trochę i mam nadzieje, że to nie koniec:).


Permalink

Nebirios

Cóż Tawerna plagiatuje tłumaczenie Avonu, aż miło patrzeć na komentarze...

Moim zdaniem niczego nie plagiatuje, przecież u nich kto inny tłumaczył wywiad, zresztą ich wersja różni się od wersji Avonu pod względem chociażby innej konstrukcji zdań czy użycia innych słów :-)


Permalink

Van

Marzy mi się w tym momencie, żeby każdy czempion miał swoją historię, jak bohaterowie. Wtedy obok tej Matki mogła by być jakaś Szeloba czy inna Ungolianta, która cośtam, Tkacz Zmierzchu i inne takie. Byłoby klimatycznie i fabularnie trzymałoby się przysłowiowej eee stanowiłoby spójną całość :]

Avonu

Jeżeli arena jest większa niż jej odpowiedniczka z HV, czy będzie możliwość posiadania więcej niż siedmiu oddziałów na polu bitwy?
Nie

Sorry, Honey-Bear, it's impossible :P A poważniej: ciężko byłoby wtedy zrobić oddział (w końcu jednostki raczej nigdy nie miały cech indywidualnych, jeśli nie liczyć WoGa) - a jeden czempion na armię... cienko to widzę. W Disciples takie coś siedziało w zamku i się nie ruszało, bo wypuszczone na mapę automatycznie by wygrało każdą bitwę.

Czyli - śmiem wątpić.

Drider to inna kwestia - mi to tam lata, ale trochę głupio, że kościane smoki diabli wzięli. Boję się trochę tych lineupów, bo naprawdę zaczyna to wyglądać mało kolorowo. Reszta zapowiedzi, jeśli pominiemy gremialne "powiemy o tym później", brzmi obiecująco.

@Nebirios - głowy to ja nie dam. Nikt przy zdrowych zmysłach by nie kombinował z kopiowaniem tekstu Avonu :P

@Avonu - a jednak wykorzystałeś tę Szczupłanę :P Dużo wypiłeś? :P


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2010, Ostatnio modyfikował: Field

Permalink

Mam nadzieję, że nie wpakują driderów jako najpotężniejszą jednostkę, dorównującą np. smokom, bo sensu to nie ma żadnego. Dridery to przekształcone przez Lolth (Pajęczą Boginię Drowów) drowy, które zostały tak ukarane za przewinienia, które się Bogini nie podobały, czyli kara za nieposłuszeństwo, za błędy itp. Może i trudne do pokonania, ale nie były niewiadomo jak potężne. Na jednostkę najwyższego poziomu się nie nadają.

Permalink

Alistair - żeby było jasne. My tutaj to nazywamy driderami, przecieki mówią o tym jako o awatarze, więc luz. Uzasadnienie też jakieś tam sklecili, bo już przy piątce mówiło się o pająkach.

Ja to przełknę. Ale ja w ogóle mam dużą odporność.


Permalink

Mnie się podoba. Wpada w ucho, ładna melodia, chórek mi pasuje. Utwór nawet klimatyczny i całkiem "świeży". Ładnie, ładnie, do muzyki w grach zawsze miałem słabość ;) Czekam na więcej soundtracków, hehe.

Permalink

A, kawałek z trailera ;) Brzmi trochę jak coś pomiędzy głównym motywem z "Luster" z Sutherlandem a Within Temptation ;) Ogólnie jednak nie jest źle - przynajmniej ta muzyka potrafi zainteresować, w przeciwieństwie do tej z HV (nie licząc town screenów Akademii, Sylvan, drugiej połowy Przystani i Nekropolii z bety) :P

Nie powaliło na kolana, ale się dobrze słuchało.


Permalink

To się nasłuchałem...trailer został usunięty.:(:(


Permalink

Mi cały trailer się bardzo podobał. Muzyka świetna i nastrojowa, a co najważniejsze przy pojawieniu się napisu "Heroes VI" przeszły mnie ciarki i o to właśnie chodzi : )

Permalink

A jednak pieski z Inferna to Piekielne Og(a)ry i Cerbery.
Dziwny wybór nazwy jak na ulepszenie...


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 20.10.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Dziwnie wygląda cerber z dwoma głowami... Nie podoba mi się to. Twórcy wprowadzają zdecydowanie za dużo udziwnień w wyglądzie jednostek. Tylko po co? :p Ani to ładne, ani praktyczne.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 20.10.2010, Ostatnio modyfikował: Broghild

Permalink

Przynajmniej ulepszenie nie polega na dziwnym wyrośnięciu dodatkowych głów jak to bywało. Oba warianty mają je dwie. Właśnie.. tylko czemu dwie skoro ma to się nazywać Cerber?!

Permalink

Kafi

Właśnie.. tylko czemu dwie skoro ma to się nazywać Cerber?!

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cerber

cyt. "Hezjod (Teogonia 311) przedstawiał go jako bestię o spiżowym głosie i pięćdziesięciu głowach. Dopiero u późniejszych autorów Cerber miał trzy, dwie, a nawet tylko jedną głowę."


Permalink

@ Tristan
Wow, teraz naprawdę mnie zaskoczyłeś - pozytywnie. Bardzo interesuję się mitologią (głównie grecką i mam sporo książek w tym temacie) a jakoś zupełnie przeoczyłem taką informację o Cerberze i ilości jego głów. Widać najczęściej spotykałem się z wariantem 3-głowym i tak mi się zafixowało. Dzięki! Widać człowiek się uczy całe życie hah :)

W takim razie Cerber zostaje przyjęty ;) Czekamy na kolejne jednostki.

Permalink

Niepotrzebnie kombinowali przy liczbie głów, bo wyobrażenie Cerbera jako trójgłowego psa jest już głęboko zakorzenione w wyobrażeniach jak i w sadze MM. Trochę to dziwne, że w HV Cerbery mają o jedną głowę więcej niż w HVI. Wyewoluowały przez te 400 lat? Nie lepiej było wprowadzić Ortosa, który miał dwie głowy? Gdyby w którymś dodatku wprowadzili alternatywy to nieźle dopełniałby się z Cerberem, a tak to będzie trzeba znowu kombinować.