Z miesiąc temu, robiliśmy z kumplem testy jednostek. W końcu mamy sprawdzone
dane i trzeba przyznać, że wyniki są zaskakujące. ;) Przyjęliśmy następujące zasady:
1)Walki odbywają się w liczbach 100 vs. 100.
2)Bohaterowie mają po 0 ataku i obrony i nie posiadają umiejętności typowo
ofensywnych.
3)Nie uznajemy szczęścia, morale, oraz umiejętności takich jak zamiana w kamień itp.
w pierwszych dwóch turach walki.
4)O miejscu jednostki decyduje liczba zwycięstw z innymi jednostkami tego samego
poziomu.
5)Wrota Żywiołów mają REALNIE dwóch 3 - poziomowców i dwóch 4 - poziomowców, więc
nie mają przedstawiciela na poziomie 2 i 5 (chyba się zgodzicie, że walka np.
Żywiołaków Burzy ze stworzeniami drugiego poziomu to absurd?).
6)Pierwsza uderza szybsza jednostka. Jeżeli szybkość jednostek jest równa, robiliśmy
dwie walki. Gdyby zwycięstwo zależało od tego, która z jednostek o równej szybkości
ruszy się pierwsza, to każda jednostek za zwycięstwo dostawała 0,5 pkt.
Oto i wyniki (w nawiasie liczba zwycięstw):
1)Centaur (9), Halabardier (8 ), Rusałka (7), Niziołek (5), Gnoll (5), Kościej (3,5),
Piekielny Troglodyta (3), Hobgoblin (2), Chowaniec (1), Gremlin (0,5).
2)Harpia Wiedźma (7), Granitowy Gargulec (5), Wilczy Rycerz (5), Kusznik (4),
Krasnoludzki Wojownik (4), Reptilion (ten z SoD, 2), Magog (2), Zombie (0).
3)Cerber (9 ), Gryf Królewski (6), Ż. Burzy (6), Ż. Lodu (6), Smoczy Oślizg (5),
Żelazny golem (4), Złe Oko (3,5), Szary Elf (3,5), Upiór (1), Uruk (0).
4)Alp (9 ), Arcymag (8 ), Bazyliszek Królewski (6), Szaman (6), Krzyżowiec (6),
Rogaty Demon (3), Ż. Magmy (2,5), Meduza Królewska (2,5), Srebrny Pegaz (2),
Ż. Energii (0).
5)Gorgona (7), Minotaur Królewski (6), Ognisty Ptak (5), Dżinn (3), Arcylicz (2,5),
Czart Królewski (2,5), Kapłan (1), Ent (1).
6)Władca Mroku (7), Skorpena (7), Mistrz (6,5), Miryd (5), Ż. Magii (4,5),
Jednorożec Królewski (3), Chimera (2), Wiwerna Królewska (1), Cyklop Królewski (0).
7)Archanioł (8 ), Arcydiabeł (7), Tytan (6) Starożytny Behemot (5), Cz. Smok (4),
Z. Smok (3), Hydra Chaosu (2), Feniks (1), SMOK CIENIAS (0).
Wniosek nasuwa się taki: generalnie najlepsze jednostki to te, które atakują pierwsze
,bo są szybkie i zabierają kontratak. Jeżeli ktoś chce, mogę podac wyniki walk
poszczególnych jednostek. I, jakby nie było, Czarnymi Koniami zawodów są: Rusałka,
Granitowy Gargulec, Arcymag, Bazyliszek Królewski i Arcydiabeł. Bili nadspodziewanie
mocno. I co wy na to?