Imperium

Behemoth`s Lair

Najlepsze jednostki

Permalink

Maghdar

Z 70% może przesadziłem, ale są różne przypadki. Nie jestem pewien, ale chyba tak ledwo ledwo 5 reptylionów pokonałoby 15 większych goblinów.

Ps. Miałeś na myśli chyba cytadelę. ;)

Pisz posty bardziej zrozumiale.

Nie, miałem na myśli Fortecę. Nie uznaję głupiego i nieudolnego tłumaczenia CDP.
Pięciu reptylionów na spokojnie pozbyło by się tych goblinów.


Permalink

Z miesiąc temu, robiliśmy z kumplem testy jednostek. W końcu mamy sprawdzone
dane i trzeba przyznać, że wyniki są zaskakujące. ;) Przyjęliśmy następujące zasady:

1)Walki odbywają się w liczbach 100 vs. 100.

2)Bohaterowie mają po 0 ataku i obrony i nie posiadają umiejętności typowo
ofensywnych.

3)Nie uznajemy szczęścia, morale, oraz umiejętności takich jak zamiana w kamień itp.
w pierwszych dwóch turach walki.

4)O miejscu jednostki decyduje liczba zwycięstw z innymi jednostkami tego samego
poziomu.

5)Wrota Żywiołów mają REALNIE dwóch 3 - poziomowców i dwóch 4 - poziomowców, więc
nie mają przedstawiciela na poziomie 2 i 5 (chyba się zgodzicie, że walka np.
Żywiołaków Burzy ze stworzeniami drugiego poziomu to absurd?).

6)Pierwsza uderza szybsza jednostka. Jeżeli szybkość jednostek jest równa, robiliśmy
dwie walki. Gdyby zwycięstwo zależało od tego, która z jednostek o równej szybkości
ruszy się pierwsza, to każda jednostek za zwycięstwo dostawała 0,5 pkt.

Oto i wyniki (w nawiasie liczba zwycięstw):

1)Centaur (9), Halabardier (8 ), Rusałka (7), Niziołek (5), Gnoll (5), Kościej (3,5),
Piekielny Troglodyta (3), Hobgoblin (2), Chowaniec (1), Gremlin (0,5).

2)Harpia Wiedźma (7), Granitowy Gargulec (5), Wilczy Rycerz (5), Kusznik (4),
Krasnoludzki Wojownik (4), Reptilion (ten z SoD, 2), Magog (2), Zombie (0).

3)Cerber (9 ), Gryf Królewski (6), Ż. Burzy (6), Ż. Lodu (6), Smoczy Oślizg (5),
Żelazny golem (4), Złe Oko (3,5), Szary Elf (3,5), Upiór (1), Uruk (0).

4)Alp (9 ), Arcymag (8 ), Bazyliszek Królewski (6), Szaman (6), Krzyżowiec (6),
Rogaty Demon (3), Ż. Magmy (2,5), Meduza Królewska (2,5), Srebrny Pegaz (2),
Ż. Energii (0).

5)Gorgona (7), Minotaur Królewski (6), Ognisty Ptak (5), Dżinn (3), Arcylicz (2,5),
Czart Królewski (2,5), Kapłan (1), Ent (1).

6)Władca Mroku (7), Skorpena (7), Mistrz (6,5), Miryd (5), Ż. Magii (4,5),
Jednorożec Królewski (3), Chimera (2), Wiwerna Królewska (1), Cyklop Królewski (0).

7)Archanioł (8 ), Arcydiabeł (7), Tytan (6) Starożytny Behemot (5), Cz. Smok (4),
Z. Smok (3), Hydra Chaosu (2), Feniks (1), SMOK CIENIAS (0).

Wniosek nasuwa się taki: generalnie najlepsze jednostki to te, które atakują pierwsze
,bo są szybkie i zabierają kontratak. Jeżeli ktoś chce, mogę podac wyniki walk
poszczególnych jednostek. I, jakby nie było, Czarnymi Koniami zawodów są: Rusałka,
Granitowy Gargulec, Arcymag, Bazyliszek Królewski i Arcydiabeł. Bili nadspodziewanie
mocno. I co wy na to
?


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 21.10.2009, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Hmm... nie uwzględniałeś przyrostu, Jak ja robiłem tak sobie to tygodniowo. A pozatym Wszystkie jednostki były ulepszone? Bo np. Centaur:D To raczej ulepszony nie jest...


Permalink

Taro - wychodzi wam to samo co wychodziło pare lat temu;) z małymi zastrzeżeniami, zwłaszcza dotyczącymi tych niższych poziomów. np: pozycja Gremlina(ulepszoneg0) jest zdecydowanie za niska, spokojnie bije on na głowe chowańce, wygrywa również z takimi troglodytami a z gnollami jeśli zaatakuje pierwszy.
Drugi poziom, pewnie testowałeś na niespatchhowanej wersji H3, ale w wersji 3.2 Reptyliony są znacznie potężniejsze. Krasnoludy również troche za nisko(zamiast gargulców)
Trzeci poziom to przeceniony gryf, ponieważ na pewno żywiołak lodu bije go na głowe(podobnie jak wszystkie jednostki 3 poziomu) poza tym na trzecim miejscu powinny być Golemy.

Poza tym, wszystko mniej więcej ok;P ale nie rozumię, czemu nie braliście pod uwagę zdolności typu skamienienie?


Permalink

Taro, polecam także moje testy. Wyniki w niektórych miejscach bardzo się różnią, ale ja robiłem testy na innych zasadach.


Permalink

Dzięki wszystkim, bo nie spodziewałem się tak szybkich odpowiedzi. To po kolei:

1) Chodziło mi o ulepszonego centaura ;) Sory, mój błąd.

2)Haav Gyr - stary, sam zrób te walki, to sam zobaczysz. Uwielbiam Gremliny, ale
niestety, mogą one oddac na Chowańców jeden strzał za 1/2 wartości, a w walce
bezpośredniej dostają łomot. Drugi poziom - właśnie to są wyniki z ulepszonymi
Reptilionami. Gryf vs. Ż. Lodu - z jakiegoś powodu Ż. Lodu jest nieskuteczny
w bezpośrednim starciu, dlatego przegrywa z Gryfem ;) A Gargulce wygrywają, bo
ATAKUJĄ PIERWSZE! To wbrew pozorom się strasznie liczy! A Golemy to skomplikowana
sprawa, bo np. pokonują Oślizgi Smocze, ale mają mniej zwycięstw.... Braliśmy
zdolności typu skamienienie, ale dopiero od 3 TURY! Zresztą, skamienienie
oznacza tylko 20% wygranych walk, a nam zależało na ogólnym zarysie bez znacznych
wpływów losowych.

3)Hellburn - już patrzę i zaraz się odniosę.

Wyjaśnijmy sobie jedno - podałem ten wątek, żeby pokazać ogólny zarys. Niektóre
wyniki na pewno są kontrowersyjne, ale dzięki temu mamy ogólne pojęcie co i jak.


Permalink

No proszę, ile się może zmienić, jak się wprowadzi inne zasady... Widzę, że
zasady względnie podobne, ale różnimy się odnośnie kwestii przyrostu i szybkości.
W moich testach chodziło o zmierzenie czystej siły jednostek, czyli w równych
ilościach i przy wykorzystaniu szybkości. Niemniej uważam twoje testy za bardziej
obiektywne, bo uwzględniają więcej wariantów - a mianowicie pierwszy ruch zawsze
w obu przypadkach. I oczywiście wiem, że Feniks z podwójnym przyrostem klepie każdego.
Ale, jakby nie było, podałem ciekawą alternatywę :) Może to trochę ożywi dyskusję...


Permalink

Taro

stary, sam zrób te walki, to sam zobaczysz.

Tak się składa, że HG robił kiedyś te wszystkie testy :P

Taro

Drugi poziom - właśnie to są wyniki z ulepszonymi Reptilionami.

Miał 15 życia? obrażenia 2-5? Coś mi się nie chce wierzyć w jego pozycję :P

Taro

z jakiegoś powodu Ż. Lodu jest nieskuteczny w bezpośrednim starciu, dlatego przegrywa z Gryfem

Żywiołak Lodu podobnie jak Żywiołak Burzy mają ograniczenie w walce wręcz (mimo, że opis twierdzi inaczej). Taki błąd twórców.

Taro

Braliśmy zdolności typu skamienienie, ale dopiero od 3 TURY! Zresztą, skamienienie oznacza tylko 20% wygranych walk, a nam zależało na ogólnym zarysie bez znacznych wpływów losowych.

Tak się składa, że 'zdolności losowe' także decydują o sile jednostki. Jedna jednostka może być słabsza, ale mieć za to fantastyczne umiejętności (Smok Cienia) i odwrotnie (pikinier)


Permalink

Ahhh.... chodziło mi o zrobienie testów na MOICH ZASADACH, nie na waszych :)
Tak, chodzi mi o Reptiliona z 15 pkt. życia i 2-5 walnięcia. Dlaczego nie bierzemy
pod uwagę umiejętności losowych? Bo jeżeli liczyć te 20% szansy na zamianę w kamień,
to możemy ogłosić, że na Bazyliszka Królewskiego nie ma mocnych! A nam chodziło
o możliwe sprawdzenie CZYSTEJ SIŁY. Nasze wyniki różnią się przedewszystkim dlatego,
że braliście pod uwagę to, iż każda z jednostek może uderzyć pierwsza. My natomiast
premiowaliśmy szybsze jednostki. I odnośnie morale i szczęścia: braliśmy je czasami
pod uwagę w przypadku Minotaurów Królewskich oraz Niziołków. :) Mówcie co chcecie, ale
ja i tak wolę, np. Centaura Bojowego od Halabardiera ;) Szybkość rulez!


Permalink

Taro ależ ja rozumiem twoje zasady:) baa wszystkie moje testy były na tych samych zasadach:). Po prostu pewne twoje pozycje są moim zdaniem mało możliwe, nawet na twoich zasadach.


Permalink

Odpowiem cytując pewnego klasyka: "Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne
jest czarne". :)


Permalink

Tak się zastanawiam czy ktokolwiek jako czynnik dominujący brał koszt rekrutacji, jako determinujący ilość jednostek w teście?

Ile wart jest centaur bojowy za 10 tys. zł. w porównaniu do kościeja za 10 tys. zł? Pod tym kątem proponuję patrzeć, a nie pod kątem przyrostu czy ustalonej liczbie.

Dalej, potyczki powinny być wykonywane albo przez dwóch graczy z bohaterem na poziomie 0 lub między AI i AI. Jak gracz przeciwko AI to wiarygodność takiego testu spada dla mnie znacząco.

Permalink

Ale porównujemy wartości bojowe jednostek, a nie wartości ekonomiczne;) - na polu bitwy nie ma znaczenia, że jedna jednostka kosztuje o 100g taniej.


Permalink

No tak, ale skoro braliście pod uwagę przyrost, to czemu by nie wziąć pod uwagę kosztów.
Fakt, że z kasą bywa różnie, ale nie tylko przyrost stanowi o liczbie jednostek. Mosqua
zwróciła uwagę na ważną rzecz... Tylko kto to teraz te testy porobi? :)


Permalink

Trzeba byłoby porównać wyniki testów na polu bitwy z opłacalnością. W sumie mało roboty, ale ja tego się nie podejmę :P


Permalink

Jak dla mnie to najlepsza lista to ta:
1. Centaur Bojowy
2. Żywiołak Burzy
3. Gryf Królewski
4. Krzyżowiec
5. Ptak Gromu
6. Cyklop Królewski
7. Archanioł


Permalink

Cyklop Królewski?? To się prosi o pomstę do nieba! A może by tak jakieś uzasadnienie? :D


Permalink

Jaka znów pomsta. Według mnie to najlepsza jednostka tego poziomu. Jest najbardziej wytrzymała no i strzela w mury czego żadna poza nią nie robi no chyba że cyklop w herosach 5. Ona jest super.
A od innych nie chcesz wytłumaczenia?? :p


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.11.2009, Ostatnio modyfikował: Saito

Permalink

Saito

Jaka znów pomsta. Według mnie to najlepsza jednostka tego poziomu. Jest najbardziej wytrzymała no i strzela w mury czego żadna poza nią nie robi no chyba że cyklop w herosach 5. Ona jest super.
A od innych nie chcesz wytłumaczenia?? :p

*Krztusi się, z trudem łapie oddech, wytrzeszcza oczy*
Najbardziej wytrzymała? Czy my gramy w tą samą grę?

Cyklop królewski:
13 obrony
70 pż

Upiorny rycerz:
18 obrony
120 pż

Dalej sądzisz, że cyklopy są najbardziej wytrzymałe?
Poza tym to co to za plus, że potrafi atakować mury? Zupełnie nieprzydatna umiejętność, zawsze bardziej opłaca się niszczyć wrogie oddziały.


Permalink

Hellburn

Poza tym to co to za plus, że potrafi atakować mury? Zupełnie nieprzydatna umiejętność, zawsze bardziej opłaca się niszczyć wrogie oddziały.

No cóż, jak się gra z przeciwnikiem ludzkim i dochodzi do oblężenia, to pierwszym krokiem jest zniszczenie katapulty. I jak ci taki pionek zniszczy katapultę, to obecność cyklopów jest błogosławieństwem. Ale i tak nie zmienia to faktu, że cyklopy w normalnej walce są żałosne.

Saito, dawno dawno temu Hellburn zrobił testy jednostek. Niedawno sam też je robiłem, tylko na nieco innych zasadach. I uzasadnienie teoretyczne JUŻ mnie nie interesuje, bo wiem jak to wygląda w liczbach :D Sprawdź kilka wypowiedzi wyżej...


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.11.2009, Ostatnio modyfikował: Taro