Imperium

Behemoth`s Lair

Ranking jednostek - statystyczne testy Hellburna

Permalink

Jak powiedziałem tak zrobiłem.
Oto zasady, na których przeprowadziłem testy:

1. Neutralne morale, szczęście.
2. 0 ataku, 0 defensywy bohaterów.
3. Bez startowych bonusów - artefaktów, neutralna ziemia, pole bitwy bez jakichkolwiek przeszkód.
4. Specyfikacje bohaterów nie dotyczą jednostek ani walki (np. logistyka). Wyjątek stanowią bohaterowie Wrót żywiołów, gdyż ich bonus jest nieco innego typu, niż pozostałych.
5. Walki bez użycia czarów.
6. Uwzględnienie przyrostu jednostek.
7. Liczba jednostek na polu bitwy to n-krotność przyrostu.
8. Każda z jednostek uczestniczy w 8 walkach na danym poziomie (każdy z każdym), po 10 bitew (5 bitew w przypadku *ataku pierwszej z jednostek, 5 bitew w przypadku *ataku drugiej - *lub ruchu gdy walka toczy się między jednostką atakującą na dystans a jednostką walczącą "hand-to-hand").
9. Za każdą wygraną bitwę jednostka otrzymuje 1 punktów, za każdą przegraną traci jeden punkt.
10. Punkty z wygranych bitew - punkty z przegranych bitew = punkty w rankingu.
11. W przypadku ujemnych punktów (co chyba zdarzy się wszędzie ;) ), dodaję do każdego z wyników moduł z najgorszego rezultatu (geez, namieszałem, ale później na pewno każdy zrozumie).

No to jazda, czasami dodam komentarz od siebie:

Poziom 1
1. Halabardier - (75 - 5) + 70 = 140 pkt
2. Centaur Kapitan - (65 - 15) + 70 = 120 pkt
3. Rusałka - (55 - 25) + 70 = 100 pkt '
4. Gnoll Maruder - (45 - 35) + 70 = 80 pkt
5. Piekielny Troglodyta - (30 - 39) + 70 = 61 pkt ''
6. Kościej - (31 - 49) + 70 = 52 pkt ''
7. Hobgoblin/Większy Gremlin - (20 - 60) + 70 = 30 pkt
8. Chowaniec - (5 - 75) + 70 = 0 pkt '''

' Ten wynik może zdziwić, ale rusałka wygrała wszystkie pojedynki, w których jako pierwsza wykonała ruch lub zaatakowała + wygrała ze słabszymi bądź przeciętnymi jednostkami. Zawdzięcza to wszystko dzięki wspaniałej umiejętności powstrzymywania kontrataku.
'' Pojedynek między Kościejem a Piekielnym Troglodytą był dosyć wyrównany. Mimo nieznacznie lepszych statystyk nieumarły przegrał, głównie za sprawą większego przyrostu przeciwnika.
''' Totalna miernota, Chowaniec wygrał tylko 5 walk z Gremlinem, a od innych dostał równe bęcki.

Poziom 2
1. Żywiołak Burzy - (75 - 5) + 80 = 150 pkt. '
2. Krasnolud Wojownik - (70 - 10) + 80 = 140 pkt
3. Obsydianowy Gargulec - (65 - 15) + 80 = 130 pkt ''
4. Reptilion - (50 - 30) + 80 = 100 pkt
5. Wilczy Rycerz/Harpia Wiedźma/Kusznik - (30 - 50) + 80 = 60 pkt '''
6. Magog - (10 - 70) + 80 = 20 pkt
7. Zombie - (-80) + 80 = 0 pkt. ''''

' Przegrał tylko 5 walk z Gargulcem, prawdopodobnie przez jego prawie dwukrotnie większy przyrost.
'' Ze statystyk jest całkiem przeciętny, ale w pełni nadrabia przyrostem. Strzelcy nie mieli z nim najmniejszych szans, nawet Żywiołak o czym już wyżej wspomniałem.
''' Harpia Wiedźma miałaby dużo gorszy wynik gdybym nie tracił jednego ruchu na przyblokowanie strzelców.
'''' Totalna nędza i rozpacz. Zombie nie wygrał żadnej walki, a straty w innych jednostkach były minimalne...

Poziom 3
1. Królewski Gryf/Cerber - 150 pkt '
2. Smocza Ważka - 90 pkt ''
3. Żelazny Golem/Obserwator/Żywiołak Lodu'''' - 80 pkt '''
4. Wysoki Elf - 70 pkt
5. Upiór - 20 pkt
6. Uruk - 0 pkt

' Tutaj zdecydowany remis oraz druzgocące zwycięstwo nad innymi jednostkami. Wynik bitwy zależy tylko i wyłącznie od tego kto pierwszy zaatakuje.
'' Smocza Ważka przegrywa z Golemem i z Obserwatorem gdy ten zaatakuje pierwszy oraz zdecydowanie wygrywa z Żywiołakiem. Mimo wszystko miała więcej zwycięstw (szczególnie ze strzelcami) i to zdecydowało o jej miejscu. Sądzę jednak, że Ważki powinny być exe quo z w.w. jednostkami.
''' Golem przegrywa z Obserwatorem, Obserwator przegrywa z Żywiołakiem, a Żywiołak przegrywa z Golemem tylko gdy Golem wykona pierwszy ruch :) Błędne koło :P
'''' Gdy jednostka była testowana z Lacusem/Kaltem jako bohaterem 'prowadzącym', miejsce żywiołaków w szeregu nie zmieniło się. Słaby bonus +2 do ataku nie polepsza ich sytuacji.

Poziom 4
1. Wampirzy Lord - 80 + 80 = 160 pkt '
2. Ogrzy szaman - (60 - 20) + 80 = 120 pkt
3. Krzyżowiec - (55 - 25) + 80 = 110 pkt ''
4. Arcymag - (50 - 30) + 80 = 100 pkt
5. Większy Bazyliszek - (45 - 35) + 80 = 90 pkt
6. Srebrny Pegaz - (35 - 45) + 80 = 70 pkt
7. Królewska Meduza - (20 - 60) + 80 = 40 pkt
8. Rogaty Demon - (15- 65) + 80 = 30 pkt
9. Żywiołak Energii - (-80) + 80 = 0 pkt '''

' Wampirzy Lord zazwyczaj kończył walkę bez strat. Przyznam, że był moim faworytem w tym teście, ale nie myślałem, że przewaga nad innymi jednostkami będzie aż tak miażdżąca.
'' Przegrał 10 bitew z Arcymagiem, a jednak jest o oczko wyżej... hmmm...
''' Gdy jednostka była testowana z Fiurem/Ignissą jako bohaterem 'prowadzącym', żywiołaki powędrowały w górę tabeli. Mieszczą się między Arcymagiem, a Krzyżowcem (z którym czasami wygrywają, jeżeli pierwsze uderzą).

Poziom 5
1. Potężna Gorgona - 80 + 80 = 160 pkt
2. Ent - (70 - 10) + 80 = 140 pkt '
3. Wielki Minotaur - (58 - 22) + 80 = 116 pkt ''
4. Ptak Gromu - (52 - 28) + 80 = 104 pkt ''
5. Czarci Lord - (40 - 40) + 80 = 80 pkt
6. Arcylisz - (25- 55) + 80 = 50 pkt
7. Wielki Dżinn - (20 - 60) + 80 = 40 pkt
8. Kapłan - (15 - 65) + 80 = 30 pkt '''
9. Żywiołak Magmy - (-80) + 80 = 0 pkt ''''

' Wielkie zaskoczenie. Niedoceniany, przez niektórych uważany za najsłabszego Ent przegrał tylko 10 pojedynków z Gorgoną. Mimo przeciętnych statystyk znacznie nadrabia przyrostem. Jak dla mnie jest to fenomen.
'' Pojedynek między Minotaurem a Ptakiem był bardzo wyrównany gdy jako pierwszy atakował ten drugi. Wszystko zależało od pierwszego uderzenia. Jeżeli było mocne, poparte jeszcze błyskawicą, Minotaur przegrywał. Ogólny wynik to 2:8 dla Minotaura.
''' Słabizna. Myślałem, że będzie wyżej w tabeli. Nawet brak ograniczeń w walce wręcz nie pomógł.
'''' Gdy jednostka była testowana z Thunar/Erdamonem jako bohaterem 'prowadzącym', podobnie jak w przypadku ognistych kuzynów, żywiołaki wspięły się na wyżyny i zrównały się z minotaurami! Wynik walki między tymi dwoma jednostkami zależy tylko od tego, kto pierwszy uderzy.

Poziom 6
1. Królewska Naga - 80 + 70 = 150 pkt
2. Upiorny rycerz (sic! nienawidzę tego tłumaczenia -.-') - 60 + 70 = 130 pkt '
3. Czempion - (55 - 25) + 70 = 100 pkt ''
4. Żywiołak Magii - (45 - 35) + 70 = 80 '''''
5. Jednorożec Bitewny - (40 - 40) + 70 = 70 pkt
6. Sułtański Ifryt - (39 - 41) + 70 = 68 pkt '''
7. Chimera (też nie lubię tego tłumaczenia...) - (16 - 64) + 70 = 22 pkt ''''
8. Królewska Wiwerna - (6 - 74) + 70 = 2 pkt (^^) ''''
9. Cyklop Królewski - (5 - 75) + 70 = 0 pkt

' IMO rycerz przegrywa tylko dlatego, że 20% na podwójne uderzenie to zbyt mało % :)
'' Nie używałem bonusa z szarży.
''' Heh, moi pobratymcy plasują się poniżej przeciętnej... -.-' Raz przegrali z Chimerą przez jej ciągły paraliż.
'''' Haav Gyr: Zwracam honor. Wiwerny niestety są słabsze i właściwie mogą konkurować z Cyklopami. Wiwerny wygrały tylko jedną walką, ale dlatego, że Chimery ani razu nie użyły paraliżu (lepsza umiejętność IMO). Gdyby tylko zatrucie było automatyczne a nie marne 20% szans...
''''' Gdy jednostka była testowana z Pasis/Monere jako bohaterem 'prowadzącym', żywiołaki magii wskoczyły o oczko wyżej, deklasując czempionów i, w 90% wypadków, wciąż ustępując upiornym rycerzom.

Poziom 7
1. Feniks - 80 + 80 = 160 pkt '
2. Archanioł - (65 - 15) + 80 = 130 pkt
3. Starożytny Behemot/Tytan - (50 - 30) + 80 = 100 pkt ''
4. Arcydiabeł/Czarny Smok - (40 - 40) + 80 = 80 pkt
5. Złoty Smok - (25 - 55) + 80 = 50 pkt
6. Hydra Chaosu - (10 - 70) + 80 = 20 pkt
7. Upiorny smok - (-80) + 80 = 0 pkt

' Feniks mimo, że słaby statystycznie, całkowicie nadrabia przyrostem. Generalnie padał jak muchy, jednak zawsze już było za późno żeby nadrobić straty. Największe szanse z nim miał Archanioł (co chyba nikogo nie dziwi), Arcyiabeł i Starożytny Behemot. Zwykle walka kończyła się gdy przy życiu zostawało ok. 20-30 Feniksów.
'' Starożytny Behemot - jednostka, której nie doceniałem teraz dużo zyskała w moich oczach. Jego umiejętność jest naprawdę potężna...

Podsumowanie:
Zamek: 2x 1st, 1x 2nd, 2x 3rd, 1x 8th.
Bastion: 2x 2nd, 1x 4th, 2x 5th,1x 6th.
Wieża: 1x 1st, 3x 3rd, 1x 4th, 2x 7th.
Inferno: 1x 1st, 1x 4th, 1x 5th, 2x 6th, 2x 8th.
Nekropolia: 1x 1st, 1x 2nd, 1x 5th, 2x 6th, 2x 7th.
Lochy: 2x 3rd, 1x 4th, 2x 5th, 2x 7th.
Twierdza: 1x 2nd, 1x 3rd, 1x 4th, 1x 5th, 1x 6th, 1x 7th, 1x 9th.
Forteca: 1x 1st, 1x 2nd, 2x 4th, 1x 5th, 1x 6th, 1x 8th.
Conflux: 2x 1st, 2(4)x 3rd, 1(2)x 4th, 2(0)x 9th.

Wnioski pozostawiam wam :)


Liczba modyfikacji: 21, Ostatnio modyfikowany: 2. października, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink
Drogi Hellburnie, idea wielce zacna (i chwała Ci za to) ale...

Hellburn

6. Uwzględnienie przyrostu jednostek.


Co to DOKŁADNIE znaczy? tylko przyrost tygodniowy? Czy może miesięczny? A co z dodatkowymi budynkami w zamku które powiększają przyrost? (to jest jeden z mocniejszych zarzutów do np. przyrostu tyg, bo fakt posiadania takiego budynku jest niewątpliwie zaletą)

Hellburn

9. Za każdą wygraną bitwę jednostka otrzymuje 5 punktów, za każdą przegraną traci jeden punkt.


Prosiłbym o wyjaśnienie dlaczego akurat tak? (rozumiem, że to są TWOJE testy, ale jednakże Swój wybór mógłbyś wytłumaczyć)

Hellburn

11. W przypadku ujemnych punktów (co chyba zdaży się wszędzie ;) ), dodaję do każdego z wyników moduł z najgorszego rezultatu (geez, namieszałem, ale później napewno każdy zrozumie).


Rozumiem, że chodzi o moduł w sensie matematycznym... A czemu tak?

I ostatnie pytanie: czy nie wydaje się Tobie, że badanie TYLKO jednostek ulepszonych jest niepełnowartościowe? Bo przecież trza by wziąć pod uwagę także koszt ulepszenia (ale idąc dalej tym tropem: także koszt wybudowania struktury, a nawet budynki potrzebne do jej wybudowania...)

I ostatni zarzut: jeśli jest to badanie statystyczne, to co z szybkością jednostek? (wait&attack/retreat)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 23.01.2008, Ostatnio modyfikował: PenTus

Permalink

PenTus

Co to DOKŁADNIE znaczy? tylko przyrost tygodniowy? Czy może miesięczny? A co z dodatkowymi budynkami w zamku które powiększają przyrost? (to jest jeden z mocniejszych zarzutów do np. przyrostu tyg, bo fakt posiadania takiego budynku jest niewątpliwie zaletą)


Biorę pod uwagę przyrost tygodniowy uwzględniający wszystkie budowle powiększające przyrost z wyłączeniem Graala.

PenTus

Hellburn

9. Za każdą wygraną bitwę jednostka otrzymuje 5 punktów, za każdą przegraną traci jeden punkt.


Prosiłbym o wyjaśnienie dlaczego akurat tak? (rozumiem, że to są TWOJE testy, ale jednakże Swój wybór mógłbyś wytłumaczyć)


Ups :) Już poprawiam. Pisałem tego posta późno i już zmęczony byłem ;) Każdemu może się zdarzyć.

PenTus

Rozumiem, że chodzi o moduł w sensie matematycznym... A czemu tak?


Lepiej porównywać same dodatnie liczby :) No i ładniej to wygląda wtedy :)

PenTus

I ostatnie pytanie: czy nie wydaje się Tobie, że badanie TYLKO jednostek ulepszonych jest niepełnowartościowe? Bo przecież trza by wziąć pod uwagę także koszt ulepszenia (ale idąc dalej tym tropem: także koszt wybudowania struktury, a nawet budynki potrzebne do jej wybudowania...)


To są testy statystyczne jednostek. Sprawdzam tylko ich skuteczność w boju i tworzę ranking, a nie opłacalność kupna lub ulepszenia.

PenTus

I ostatni zarzut: jeśli jest to badanie statystyczne, to co z szybkością jednostek? (wait&attack/retreat)


Szybkość jednostek po części ma znaczenie, głównie w walce strzelec vs. piechur/latacz. Ogólnie to raczej sprawdzam siłę, kto szybciej kogo wykończy. Wydaje mi się, że ten atrybut w dużej mierze ma znaczenie w zastosowaniu jednostek, ale to już może w innych testach ;)
Permalink

Hellburn

Szybkość jednostek po części ma znaczenie, głównie w walce strzelec vs. piechur/latacz. Ogólnie to raczej sprawdzam siłę, kto szybciej kogo wykończy. Wydaje mi się, że ten atrybut w dużej mierze ma znaczenie w zastosowaniu jednostek, ale to już może w innych testach ;)


Taka rusałka kontra Gnoll. Można go wykończyć bez strat własnych. Wystarczy uciekać i stosować opcje czekania do końca tury :)
Permalink
Dragonthan ale taka zabawa sprawia, że te testy są właśnie pozbawione realności. Dlatego jedyny sens w testach by doprowadzić do najszybszego starcia. Bo to najbardziej przypomina grę.

Hellburn - gdyby nie przyrosty, to prawie bym się z tobą zgadzał;). Ale mimo że lubie takie zabawy, testowanie itp... to twoja tabela już zawiera pewne "nieścisłości" rankingu, z którymi ciężko się zgodzić. Np: pozycja Gremlinów, ja robiłem podobne rzeczy, ale nawet bez uwzglądnienia przyrostu jednostek to takie gremliny wygrywają większość pojedynków ze szkieletami, troglodytami czy chowańcami i remisują z Gnollami.
Więc powinny być troszke wyżej, coś takiego:
1)Rusałka
2)Centaur
3)Halabardnik
4)Troglodyta
5)Goblin
6)Gnoll/Gremlin
7)Szkielet
8)Imp

Co do drugiego poziomu, to uwzględniając przyrost, z mojego testu wynika:
1)Żywiołak
2)Gargulec
3)Jaszczur
4)Krasnolud
5)Kusznik
6)Harpia
7)Jeździec
8)Magog
9)Zombie

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 24.01.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Haav Gyr

Dragonthan ale taka zabawa sprawia, że te testy są właśnie pozbawione realności. Dlatego jedyny sens w testach by doprowadzić do najszybszego starcia. Bo to najbardziej przypomina grę.


A ty co? Jak się bijesz to leziesz wszystkim co masz do przodu? Żeby jak najszybciej stoczyć bitwę? Właśnie takie testy jak ten są całkowicie pozbawione realności, bo do takich starć nigdy nie dochodzi.
Permalink

Haav Gyr

to twoja tabela już zawiera pewne "nieścisłości" rankingu, z którymi ciężko się zgodzić. Np: pozycja Gremlinów, ja robiłem podobne rzeczy, ale nawet bez uwzglądnienia przyrostu jednostek to takie gremliny wygrywają większość pojedynków ze szkieletami, troglodytami czy chowańcami i remisują z Gnollami.


U mnie Gremliny wygrały jedynie ze Szkieletami, Troglodytami, Gnollami i Chowańcami ale tylko wtedy, gdy pierwsze wykonały ruch, czyli zaatakowały na odległość. Resztę walk równo przegrały, wynik wyszedł jaki wyszedł. I nie wiem dlaczego nazywasz to "niescisłościami" :) Być może testowałeś to większymi bądź mniejszymi ilościami armii...

Dragonthan

A ty co? Jak się bijesz to leziesz wszystkim co masz do przodu? Żeby jak najszybciej stoczyć bitwę? Właśnie takie testy jak ten są całkowicie pozbawione realności, bo do takich starć nigdy nie dochodzi.


Dlatego specjalnie nie napisałem samo testy lecz STATYSTYCZNE TESTY :) tu nie chodzi o to, żeby pojedynki były realne tylko żeby wyłonić ranking tych 'technicznie'/'statystycznie' najlepszych...
Swoją drogą to ciekawe jakby takie testy na zastosowanie wyglądały ;P IMO zrobienie takiego testu chyba graniczy z cudem...

@topic: Uwinąłem się i dołożyłem test poziomu 3. Zapraszam do mojego pierwszego-rozpoczynającego posta w tym temacie :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.01.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Dragonthan

A ty co? Jak się bijesz to leziesz wszystkim co masz do przodu? Żeby jak najszybciej stoczyć bitwę? Właśnie takie testy jak ten są całkowicie pozbawione realności, bo do takich starć nigdy nie dochodzi.


Tu się mylisz, bo zawsze idziesz do przodu lub bronisz się, ale nigdy w ten sposób że 1 vs. 1 i bawisz się w ciciubabkę. Te testy nie są pozbawione realności, byle nie bawić się we wspomnianą ciciubabkę:P

Hellburn

U mnie Gremliny wygrały jedynie ze Szkieletami, Troglodytami, Gnollami i Chowańcami ale tylko wtedy, gdy pierwsze wykonały ruch, czyli zaatakowały na odległość. Resztę walk równo przegrały, wynik wyszedł jaki wyszedł. I nie wiem dlaczego nazywasz to "niescisłościami" :) Być może testowałeś to większymi bądź mniejszymi ilościami armii...



Oj Hellburn:> chyba nie testujesz łuczników w walce tylko w zwarciu? Prawda?
Dostarczasz tylko argumenty przeciwnikom testowania, jeśli nie testujesz tego według zasad w samej grze, a taką jest że Gremlin zawsze zaatakuje 2 razy, z dystansu zanim dojdą np: szkielety czy troglodyci.
A testuje napierw zawsze w większych ilościach, bo wtedy wyniki są prawdopodobniejsze, bo się powtarzają. Testujesz statysycznie? A prędkość jest statystyką, a pomijasz ten fakt:P bo to daje inne wyniki.

Hellburn

IMO zrobienie takiego testu chyba graniczy z cudem


Niekoniecznie;) są nawet programy do tego:)

Co 3 Poziomu to wyniki z przyrostu(moje):
1)Cerber
2)Gryf
3)Beholder/Elf
4)Smocza ważka - nie wiem skąd wy wzięliście to słowo "mucha"?
5)Żywioł Lodu
6)Golem
7)Ork
8)Zjawa

I dodam odrazu 4 poziom:
1)Wampir
2)Arcymag
3)Pegaz
4)Bazyliszek
5)Ogr
6)Krzyżowiec
7)Demon
8)Żywiołak energii
9)Meduza
To też testy na podobnych zasadach z uwzględnieniem przyrostu. Co ciekawe taki Wampir klasuje się dużo wyżej niż niektóre jednostki 7 poziomu:P jeśli testuje się wszyskie jednoski. Taki ciekawostek jest więcej. Dlatego osobiście uważam, że czysty test powinien być przy równych ilościach jednostek, jest on zbliżony do wyników jakie uzyskuje się w normalnej grze.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Haav Gyr

Tu się mylisz, bo zawsze idziesz do przodu lub bronisz się, ale nigdy w ten sposób że 1 vs. 1 i bawisz się w ciciubabkę. Te testy nie są pozbawione realności, byle nie bawić się we wspomnianą ciciubabkę:P


Raczej zawsze gra się tak żeby ograniczyć straty, ewentualnie zabić jak najwięcej i uciec. Dlatego w walce JEDNOSTKA vs JEDNOSTKA - Driadą najlepiej trochę się "pobawić". w przeciwnym wypadku jest to po prostu niewykorzystanie najważniejszych atrybutów: Szybkości i Braku kontrataku. Każdą jednostką trzeba wykonywać te same ruchy co w prawdziwej bitwie - w przeciwnym wypadku cały test jest po prostu nieuczciwy.

Chciałbym też napomknąć że w takich testach jako pierwsza zawsze powinna atakować(poza strzelcami oczywiście) jednostka dysponująca większą szybkością - a nie na zmianę.
Podoba mi się za to fakt że bitwy toczone się z uwzględnienieniem tygodniowego przyrostu. Bo przecież jest oczywistym że taki halabardnik rozwali impa w walce 100vs100. A przecież przyrost impów jest o wiele wiekszy. Dlatego w prawdziwych bitwach rzadko kiedy spotykają się ze sobą jednostki tych samych poziomow w tych samych ilościach.

Niemniej jednak jestem zdania że takie testy nie wykazują nic konkretnego. Bo jak zmierzyć morale Minotaurów albo 6głów Hydry. Wiem że temat brzmi "statystyczne testy". Ale specjalne umiejętności jednostek są przecież uzupełneniem statystyk jednostek...
Permalink

Hellburn


Swoją drogą to ciekawe jakby takie testy na zastosowanie wyglądały ;P IMO zrobienie takiego testu chyba graniczy z cudem...


W sumie to można by robić jakieś np po 20walk każdej rasy z każdą i np. armiami z 2,3,4tyg, 2,5miech 3,5miech, ale dodatkowo też mając 2 miasta to samo tylko np. 3,4tyg i 2,5miech i mając 3miasta jeszcze z 2:D
Oczywiście wszystko z hirkami różnymi ze swojej rasy o odpowiednich lv... aha no i najpierw przy uwzględnieniu jakichś względnie standardowych przychodów, potem niskich a na końcu wysokich:)
No a na koniec to już tylko zrobić jakąś punktację w stylu np. szaman ilość zadanych obrażeń w bitwach - tyle pkt, pozostałe wojo (tutaj by trzeba było mniej bo np. taki wilk może się bardzo przydać a szybko zginie), wpływy na swoje wojo(coś tam za rękę śmierci), przydatność w bitwach, dla hirka(bagno i barby mają genialnie poustawiane pod siebie jednostki poza np orkami), dla swojego woja(np krasnale niby bardzo przydatne do zastawienia elfów ale częściej np centy z rogami pójdą odbić zastawe elfów a stamtąd w przód, a wtedy krasnal do niczego), jakieś bonusy za dmg, staty, hp, speed.... i to chyba tyle:)

W sumie wykonalne:) 4800 bitw zapisując dmg każdej jednostki przy biciu i kontrataku i namawiając się z grupą mądrych ludzi ile dać pkt każdej jednostce za różne atrybuty:] i jaką skalę pkt zrobić dla każdego czynnika;] i od razu nam wychodzi elegancko np krasnal spada strasznie, wilk leci w góre.
Permalink

Haav Gyr

Oj Hellburn:> chyba nie testujesz łuczników w walce tylko w zwarciu? Prawda?
Dostarczasz tylko argumenty przeciwnikom testowania, jeśli nie testujesz tego według zasad w samej grze, a taką jest że Gremlin zawsze zaatakuje 2 razy, z dystansu zanim dojdą np: szkielety czy troglodyci.


No tak i tyle właśnie atakowały :) ale jak szkielet lub troglodyci dojdą to marny żywot gremlina :)

Haav Gyr

A testuje napierw zawsze w większych ilościach, bo wtedy wyniki są prawdopodobniejsze, bo się powtarzają. Testujesz statysycznie? A prędkość jest statystyką, a pomijasz ten fakt:P bo to daje inne wyniki.


Prawda, przyznaję, ale ja sprawdzam każdy aspekt. Co mi szkodzi zrobić te 5 walk więcej dla każdej z jednostek? Nigdzie zresztą nie napisałem, że moje testy są jedynymi słusznymi, i że tylko one obrazują prawdziwość sytuacji :) Każdy się może z nimi nie zgadzać, każdy może przeprowadzić własne testy i ich wyniki mogą się różnić od moich.
Np. taki Wilczy Jeździec. Jest szybszy niż Zombie. To znaczy, że to on ma pierwszy zaatakować? Niekoniecznie. Jeżeli wykorzysta całą swoją szybkość wtedy Zombie zaatakuje pierwszy :) Wydaje mi się, że te 2x więcej walk jest słuszną decyzją.

Haav Gyr

Niekoniecznie;) są nawet programy do tego:)


Byłbym takowymi zainsteresowany :)
Permalink

Dagon


Raczej zawsze gra się tak żeby ograniczyć straty, ewentualnie zabić jak najwięcej i uciec. Dlatego w walce JEDNOSTKA vs JEDNOSTKA - Driadą najlepiej trochę się "pobawić". w przeciwnym wypadku jest to po prostu niewykorzystanie najważniejszych atrybutów: Szybkości i Braku kontrataku. Każdą jednostką trzeba wykonywać te same ruchy co w prawdziwej bitwie - w przeciwnym wypadku cały test jest po prostu nieuczciwy.


Tylko ograniczasz straty, ale w nie w ten sposób, gdyba że grasz w ultratrudną i pokręconą mapke autorską. Bo w standardowych bitwach nie ma miejsca na takie gonitwy. Zawsze są inne jednostki, zawsze możesz użyć czaru itp... Dlatego najbliższe prawdziwej walce, jest starcie bezpośrednie ew. z użyciem przycisku wait.

Dagon

A przecież przyrost impów jest o wiele wiekszy. Dlatego w prawdziwych bitwach rzadko kiedy spotykają się ze sobą jednostki tych samych poziomow w tych samych ilościach.


No tak ale statystki robią swojei nawet Impy przy swojej przewadze liczebnej dostaną baty, choć na pewno chwile dłużej powalczą. To jest balans gry.

Dagon

Niemniej jednak jestem zdania że takie testy nie wykazują nic konkretnego. Bo jak zmierzyć morale Minotaurów albo 6głów Hydry. Wiem że temat brzmi "statystyczne testy". Ale specjalne umiejętności jednostek są przecież uzupełneniem statystyk jednostek...


Ależ prowadzą;) pokazują nam która jednostka ma potencjalnie dużą siłę.

Hellburn

No tak i tyle właśnie atakowały :) ale jak szkielet lub troglodyci dojdą to marny żywot gremlina :)


Nie tak znowu marny, szkielet niemal zawsze przegra, a troglodyta wygrywa ale niezaczcnie podobnie jak Gnoll.

Hellburn

Np. taki Wilczy Jeździec. Jest szybszy niż Zombie. To znaczy, że to on ma pierwszy zaatakować


Ależ tak, przewaga szybkościowa jednostki daje ci przewagę w kontroli pierwszego ataku. Wykorzystujesz również wtedy przycisk wait.

Hellburn

Byłbym takowymi zainsteresowany :)


Program zwie się Heroes3 Combat simulator. To narzędzie plus symulacja w grze dają jakiś obraz.
Program był zdaje się w Kwasowej Grocie.
Permalink

Haav Gyr


Nie tak znowu marny, szkielet niemal zawsze przegra, a troglodyta wygrywa ale niezaczcnie podobnie jak Gnoll.


...will you ever let it go :)? W moim teście gremlin przegrywa i jeżeli mam być dalej obiektywny to nic na to nie poradzę :P

Haav Gyr

Ależ tak, przewaga szybkościowa jednostki daje ci przewagę w kontroli pierwszego ataku. Wykorzystujesz również wtedy przycisk wait.


Tak, znam przycisk wait ;) ale nie wykorzystuję go w tych testach :)

@topic: 4 poziom już dodany.
Permalink

Hellburn

Tak, znam przycisk wait ;) ale nie wykorzystuję go w tych testach :)


I sie kłócą ze mną wszyscy, że jakieś "siły" jednostek chcą z testów wyciągnąć, a tu podstawowych czynników rozgrywki nie uwzględniają :)
Permalink

Dragonthan

Hellburn: Tak, znam przycisk wait ;) ale nie wykorzystuję go w tych testach :)


I sie kłócą ze mną wszyscy, że jakieś "siły" jednostek chcą z testów wyciągnąć, a tu podstawowych czynników rozgrywki nie uwzględniają :)


Nie rozumiem za bardzo Twojego posta, Drag :) Nie używam komendy 'wait' bo mi nie jest potrzebna, tyle.
Permalink

Haav Gyr

Dagon: Raczej zawsze gra się tak żeby ograniczyć straty, ewentualnie zabić jak najwięcej i uciec. Dlatego w walce JEDNOSTKA vs JEDNOSTKA - Driadą najlepiej trochę się "pobawić". w przeciwnym wypadku jest to po prostu niewykorzystanie najważniejszych atrybutów: Szybkości i Braku kontrataku. (...)


(...) Bo w standardowych bitwach nie ma miejsca na takie gonitwy. Zawsze są inne jednostki, zawsze możesz użyć czaru itp... Dlatego najbliższe prawdziwej walce, jest starcie bezpośrednie ew. z użyciem przycisku wait.


I własnie dlatego jestem sceptycznie nastawiony do tych pojedynków. Bo to co wydaje się jak najbardzej
logiczne w teście 1vs1 - nie ma żadnego sensu w większej bitwie.

Haav Gyr

No tak ale statystki robią swojei nawet Impy przy swojej przewadze liczebnej dostaną baty, choć na pewno chwile dłużej powalczą. To jest balans gry.


Powalczą dłużej (a nóż bohater będzie miał szansę rzucić kolejne zaklęcie ofensywne) i poczynią większe straty u przeciwnika co może się liczyć w następnej bitwie :)

Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 24.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Haav Gyr

Tu się mylisz, bo zawsze idziesz do przodu lub bronisz się, ale nigdy w ten sposób że 1 vs. 1 i bawisz się w ciciubabkę. Te testy nie są pozbawione realności, byle nie bawić się we wspomnianą ciciubabkę:P


Takie podejście wyniosłeś właśnie z gry off-line, gdzie komputer zawsze atakuje, nigdy nie unika ciosów, jeśli ma możliwość. A na on-line ludzki gracz jest bardziej cfany niż komputer.

I to jest właśnie ten czynnik jakiego brakuje w tych testach - człowiek. Trza postawić na przeciw siebie dwóch ludzi, jeden walczy jednym stworem, drugi drugim. I tak wyszło by wtedy, że gość grający rusałką stosował by taktykę czekaj-atak-ucieczka-czekaj-atak-ucieczka, a nie żeby gnał do przodu jak jakiś początkujący gracz. Czysta taktyka gry. Zresztą tak samo się gra przeciwko komputerowi, z tą różnicą, że komputer nigdy tego nie zrobi :)

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 24.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

4)Smocza ważka - nie wiem skąd wy wzięliście to słowo "mucha"?


Czasem się zastanawiam co pił/brał tłumacz, gdy tłumaczył "dragonfly" (dla niewtajemniczonych dragonfly to właśnie ważka).

Edit by Drag:
Dokładnie. Ino nie powinno tam być nawet słowa "Smocza", ale niech już zostanie, bo analogicznie nieulepszoną tę jednostkę (czyli serpent fly) powinno się przetłumaczyć jako latający wąż.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Dragonthan


Takie podejście wyniosłeś właśnie z gry off-line, gdzie komputer zawsze atakuje, nigdy nie unika ciosów, jeśli ma możliwość. A na on-line ludzki gracz jest bardziej cfany niż komputer.

I to jest właśnie ten czynnik jakiego brakuje w tych testach - człowiek. Trza postawić na przeciw siebie dwóch ludzi, jeden walczy jednym stworem, drugi drugim. I tak wyszło by wtedy, że gość grający rusałką stosował by taktykę czekaj-atak-ucieczka-czekaj-atak-ucieczka, a nie żeby gnał do przodu jak jakiś początkujący gracz. Czysta taktyka gry. Zresztą tak samo się gra przeciwko komputerowi, z tą różnicą, że komputer nigdy tego nie zrobi :)



I tu widać jak bardzo się mylisz i jak jesteś uprzedzony. Po pierwsze testy zawsze robie Ja vs Ja. Po drugie troche przeinaczasz grę, wyobraź sobie Archanioł vs. Behemot każdy wait/defennse klika bo wie, że kto tego nie zrobi przegra. I tak można klikać i stać w miejscu do us... śmierci(nie jednostek) za przzeproszeniem. To samo tyczy się Gnoll vs. Rusałka. Więc raczej to ty wysnułeś wnioski z gry z off-line z komputerem albo masz słabych oponentów na żywo, bo taką walke obie strony mogą w nieskończoność wait/defense. Dlatego w normalnym starciu użyjesz np: czarów i wtedy trzeba wręcz atakować lub się poddać.
Więc proszę o nie schodzenie na temat off-line vs. on-line.

Avonu - kiedyś w karczmie była spora dysputa odnośnie tłumaczeń, tam też zauważono błędy typu: Dragonfly zamiast Dragon Fly wzorem Serpent fly. Zresztą spójrz - Wężowa mucha ulepsza się do Ważki - nie jest bzdurne?

Dagon

Powalczą dłużej (a nóż bohater będzie miał szansę rzucić kolejne zaklęcie ofensywne) i poczynią większe straty u przeciwnika co może się liczyć w następnej bitwie :)


Właśnie dlatego testy są jedynym środkiem by zbadać jednostki pod kontem czystych statystyk i zdolności, bo w grze masz za dużo zmiennych parametrów gry by stwiedzić coś dokładniej.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.01.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink
No i sam widzisz, że w testach wychodzi co innego, a w bitwach co innego :)

W testach zachwalasz jednostki x,y,z a w temacie Drużyna Marzeń, piszesz już zupełnie inne składy swojej armii, więc pytam się co chcesz udowodnić tymi testami? Wybranie najlepszego stworzenia na poziom? No, dobra, ok, ale skoro jest najlepszy na swoim poziomie, dlaczego gdzie indziej już taki nie jest? I gdzie tu sens gdzie logika? Tu nie bierzesz pod uwagę zdolności jednostek, ale jak jest komplet to jest już inne podejście...

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 25.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan