Jak powiedziałem tak zrobiłem.
Oto zasady, na których przeprowadziłem testy:
1. Neutralne morale, szczęście.
2. 0 ataku, 0 defensywy bohaterów.
3. Bez startowych bonusów - artefaktów, neutralna ziemia, pole bitwy bez jakichkolwiek przeszkód.
4. Specyfikacje bohaterów nie dotyczą jednostek ani walki (np. logistyka). Wyjątek stanowią bohaterowie Wrót żywiołów, gdyż ich bonus jest nieco innego typu, niż pozostałych.
5. Walki bez użycia czarów.
6. Uwzględnienie przyrostu jednostek.
7. Liczba jednostek na polu bitwy to n-krotność przyrostu.
8. Każda z jednostek uczestniczy w 8 walkach na danym poziomie (każdy z każdym), po 10 bitew (5 bitew w przypadku *ataku pierwszej z jednostek, 5 bitew w przypadku *ataku drugiej - *lub ruchu gdy walka toczy się między jednostką atakującą na dystans a jednostką walczącą "hand-to-hand").
9. Za każdą wygraną bitwę jednostka otrzymuje 1 punktów, za każdą przegraną traci jeden punkt.
10. Punkty z wygranych bitew - punkty z przegranych bitew = punkty w rankingu.
11. W przypadku ujemnych punktów (co chyba zdarzy się wszędzie ;) ), dodaję do każdego z wyników moduł z najgorszego rezultatu (geez, namieszałem, ale później na pewno każdy zrozumie).
No to jazda, czasami dodam komentarz od siebie:
Poziom 1
1. Halabardier - (75 - 5) + 70 = 140 pkt
2. Centaur Kapitan - (65 - 15) + 70 = 120 pkt
3. Rusałka - (55 - 25) + 70 = 100 pkt '
4. Gnoll Maruder - (45 - 35) + 70 = 80 pkt
5. Piekielny Troglodyta - (30 - 39) + 70 = 61 pkt ''
6. Kościej - (31 - 49) + 70 = 52 pkt ''
7. Hobgoblin/Większy Gremlin - (20 - 60) + 70 = 30 pkt
8. Chowaniec - (5 - 75) + 70 = 0 pkt '''
' Ten wynik może zdziwić, ale rusałka wygrała wszystkie pojedynki, w których jako pierwsza wykonała ruch lub zaatakowała + wygrała ze słabszymi bądź przeciętnymi jednostkami. Zawdzięcza to wszystko dzięki wspaniałej umiejętności powstrzymywania kontrataku.
'' Pojedynek między Kościejem a Piekielnym Troglodytą był dosyć wyrównany. Mimo nieznacznie lepszych statystyk nieumarły przegrał, głównie za sprawą większego przyrostu przeciwnika.
''' Totalna miernota, Chowaniec wygrał tylko 5 walk z Gremlinem, a od innych dostał równe bęcki.
Poziom 2
1. Żywiołak Burzy - (75 - 5) + 80 = 150 pkt. '
2. Krasnolud Wojownik - (70 - 10) + 80 = 140 pkt
3. Obsydianowy Gargulec - (65 - 15) + 80 = 130 pkt ''
4. Reptilion - (50 - 30) + 80 = 100 pkt
5. Wilczy Rycerz/Harpia Wiedźma/Kusznik - (30 - 50) + 80 = 60 pkt '''
6. Magog - (10 - 70) + 80 = 20 pkt
7. Zombie - (-80) + 80 = 0 pkt. ''''
' Przegrał tylko 5 walk z Gargulcem, prawdopodobnie przez jego prawie dwukrotnie większy przyrost.
'' Ze statystyk jest całkiem przeciętny, ale w pełni nadrabia przyrostem. Strzelcy nie mieli z nim najmniejszych szans, nawet Żywiołak o czym już wyżej wspomniałem.
''' Harpia Wiedźma miałaby dużo gorszy wynik gdybym nie tracił jednego ruchu na przyblokowanie strzelców.
'''' Totalna nędza i rozpacz. Zombie nie wygrał żadnej walki, a straty w innych jednostkach były minimalne...
Poziom 3
1. Królewski Gryf/Cerber - 150 pkt '
2. Smocza Ważka - 90 pkt ''
3. Żelazny Golem/Obserwator/Żywiołak Lodu'''' - 80 pkt '''
4. Wysoki Elf - 70 pkt
5. Upiór - 20 pkt
6. Uruk - 0 pkt
' Tutaj zdecydowany remis oraz druzgocące zwycięstwo nad innymi jednostkami. Wynik bitwy zależy tylko i wyłącznie od tego kto pierwszy zaatakuje.
'' Smocza Ważka przegrywa z Golemem i z Obserwatorem gdy ten zaatakuje pierwszy oraz zdecydowanie wygrywa z Żywiołakiem. Mimo wszystko miała więcej zwycięstw (szczególnie ze strzelcami) i to zdecydowało o jej miejscu. Sądzę jednak, że Ważki powinny być exe quo z w.w. jednostkami.
''' Golem przegrywa z Obserwatorem, Obserwator przegrywa z Żywiołakiem, a Żywiołak przegrywa z Golemem tylko gdy Golem wykona pierwszy ruch :) Błędne koło :P
'''' Gdy jednostka była testowana z Lacusem/Kaltem jako bohaterem 'prowadzącym', miejsce żywiołaków w szeregu nie zmieniło się. Słaby bonus +2 do ataku nie polepsza ich sytuacji.
Poziom 4
1. Wampirzy Lord - 80 + 80 = 160 pkt '
2. Ogrzy szaman - (60 - 20) + 80 = 120 pkt
3. Krzyżowiec - (55 - 25) + 80 = 110 pkt ''
4. Arcymag - (50 - 30) + 80 = 100 pkt
5. Większy Bazyliszek - (45 - 35) + 80 = 90 pkt
6. Srebrny Pegaz - (35 - 45) + 80 = 70 pkt
7. Królewska Meduza - (20 - 60) + 80 = 40 pkt
8. Rogaty Demon - (15- 65) + 80 = 30 pkt
9. Żywiołak Energii - (-80) + 80 = 0 pkt '''
' Wampirzy Lord zazwyczaj kończył walkę bez strat. Przyznam, że był moim faworytem w tym teście, ale nie myślałem, że przewaga nad innymi jednostkami będzie aż tak miażdżąca.
'' Przegrał 10 bitew z Arcymagiem, a jednak jest o oczko wyżej... hmmm...
''' Gdy jednostka była testowana z Fiurem/Ignissą jako bohaterem 'prowadzącym', żywiołaki powędrowały w górę tabeli. Mieszczą się między Arcymagiem, a Krzyżowcem (z którym czasami wygrywają, jeżeli pierwsze uderzą).
Poziom 5
1. Potężna Gorgona - 80 + 80 = 160 pkt
2. Ent - (70 - 10) + 80 = 140 pkt '
3. Wielki Minotaur - (58 - 22) + 80 = 116 pkt ''
4. Ptak Gromu - (52 - 28) + 80 = 104 pkt ''
5. Czarci Lord - (40 - 40) + 80 = 80 pkt
6. Arcylisz - (25- 55) + 80 = 50 pkt
7. Wielki Dżinn - (20 - 60) + 80 = 40 pkt
8. Kapłan - (15 - 65) + 80 = 30 pkt '''
9. Żywiołak Magmy - (-80) + 80 = 0 pkt ''''
' Wielkie zaskoczenie. Niedoceniany, przez niektórych uważany za najsłabszego Ent przegrał tylko 10 pojedynków z Gorgoną. Mimo przeciętnych statystyk znacznie nadrabia przyrostem. Jak dla mnie jest to fenomen.
'' Pojedynek między Minotaurem a Ptakiem był bardzo wyrównany gdy jako pierwszy atakował ten drugi. Wszystko zależało od pierwszego uderzenia. Jeżeli było mocne, poparte jeszcze błyskawicą, Minotaur przegrywał. Ogólny wynik to 2:8 dla Minotaura.
''' Słabizna. Myślałem, że będzie wyżej w tabeli. Nawet brak ograniczeń w walce wręcz nie pomógł.
'''' Gdy jednostka była testowana z Thunar/Erdamonem jako bohaterem 'prowadzącym', podobnie jak w przypadku ognistych kuzynów, żywiołaki wspięły się na wyżyny i zrównały się z minotaurami! Wynik walki między tymi dwoma jednostkami zależy tylko od tego, kto pierwszy uderzy.
Poziom 6
1. Królewska Naga - 80 + 70 = 150 pkt
2. Upiorny rycerz (sic! nienawidzę tego tłumaczenia -.-') - 60 + 70 = 130 pkt '
3. Czempion - (55 - 25) + 70 = 100 pkt ''
4. Żywiołak Magii - (45 - 35) + 70 = 80 '''''
5. Jednorożec Bitewny - (40 - 40) + 70 = 70 pkt
6. Sułtański Ifryt - (39 - 41) + 70 = 68 pkt '''
7. Chimera (też nie lubię tego tłumaczenia...) - (16 - 64) + 70 = 22 pkt ''''
8. Królewska Wiwerna - (6 - 74) + 70 = 2 pkt (^^) ''''
9. Cyklop Królewski - (5 - 75) + 70 = 0 pkt
' IMO rycerz przegrywa tylko dlatego, że 20% na podwójne uderzenie to zbyt mało % :)
'' Nie używałem bonusa z szarży.
''' Heh, moi pobratymcy plasują się poniżej przeciętnej... -.-' Raz przegrali z Chimerą przez jej ciągły paraliż.
'''' Haav Gyr: Zwracam honor. Wiwerny niestety są słabsze i właściwie mogą konkurować z Cyklopami. Wiwerny wygrały tylko jedną walką, ale dlatego, że Chimery ani razu nie użyły paraliżu (lepsza umiejętność IMO). Gdyby tylko zatrucie było automatyczne a nie marne 20% szans...
''''' Gdy jednostka była testowana z Pasis/Monere jako bohaterem 'prowadzącym', żywiołaki magii wskoczyły o oczko wyżej, deklasując czempionów i, w 90% wypadków, wciąż ustępując upiornym rycerzom.
Poziom 7
1. Feniks - 80 + 80 = 160 pkt '
2. Archanioł - (65 - 15) + 80 = 130 pkt
3. Starożytny Behemot/Tytan - (50 - 30) + 80 = 100 pkt ''
4. Arcydiabeł/Czarny Smok - (40 - 40) + 80 = 80 pkt
5. Złoty Smok - (25 - 55) + 80 = 50 pkt
6. Hydra Chaosu - (10 - 70) + 80 = 20 pkt
7. Upiorny smok - (-80) + 80 = 0 pkt
' Feniks mimo, że słaby statystycznie, całkowicie nadrabia przyrostem. Generalnie padał jak muchy, jednak zawsze już było za późno żeby nadrobić straty. Największe szanse z nim miał Archanioł (co chyba nikogo nie dziwi), Arcyiabeł i Starożytny Behemot. Zwykle walka kończyła się gdy przy życiu zostawało ok. 20-30 Feniksów.
'' Starożytny Behemot - jednostka, której nie doceniałem teraz dużo zyskała w moich oczach. Jego umiejętność jest naprawdę potężna...
Podsumowanie:
Zamek: 2x 1st, 1x 2nd, 2x 3rd, 1x 8th.
Bastion: 2x 2nd, 1x 4th, 2x 5th,1x 6th.
Wieża: 1x 1st, 3x 3rd, 1x 4th, 2x 7th.
Inferno: 1x 1st, 1x 4th, 1x 5th, 2x 6th, 2x 8th.
Nekropolia: 1x 1st, 1x 2nd, 1x 5th, 2x 6th, 2x 7th.
Lochy: 2x 3rd, 1x 4th, 2x 5th, 2x 7th.
Twierdza: 1x 2nd, 1x 3rd, 1x 4th, 1x 5th, 1x 6th, 1x 7th, 1x 9th.
Forteca: 1x 1st, 1x 2nd, 2x 4th, 1x 5th, 1x 6th, 1x 8th.
Conflux: 2x 1st, 2(4)x 3rd, 1(2)x 4th, 2(0)x 9th.
Wnioski pozostawiam wam :)