Przydatność gremlinów jest dla mnie niezaprzeczalna. Rzeczywiście taka horda strzelców znacznie ułatwia expansję na łatwiejsze potwory. Dopiero później prawie nie ma z nich pozytku. Cyklopy uważam za dosyć przydatne. Dzięki nim można zaoszczędzić slot umiejętności. Ponieważ po co nam balistyka skoro mamy cyklopy. A i tak strzelcy przez mury dużych szkód nie uczynią. Prawda koszt siedliska jest przerażający. Cena jednostki tez jest wielka. Prawda start nekro nie jest łatwy. Ale później to już z górki. Arcywampiry, arcylicze i czarni rycerze to elita. Trudno jest z nimi wygrać. Myślę że i elfy i gryfy są przydatne. Ale elf bez ulepszenia jest słabszy od gryfa.
Najlepsze jednostki
Grond /
Dragonthan
Invictus: Każda jednostka ma jakieś zastosowanie, ale Ty wymieniłeś tę cechę jako zaletę.
I tu właśnie podstawowy plus posiadania jednostki pierwszopoziomowej strzelającej (ewentulanie drugopoziomowej). Zapewne odrazu ktoś powie, że podobne efekty uzyska innymi jednostkami, ale zrobi to zapewne inaczej i ciężej. Strzelec na początku mapy to rzecz wręcz święta, którą walczy się o surowce, kopalnie itp. Dzięki strzelaniu zadaje obrażenia na odległość. Porównując atak ze strzelcami na horde jakiś innych stworzeń chodzących, mamy większe szanse na pokonanie wroga bez większych strat własnych, niżeli w innym przypadku. To cecha Fortecy, gdzie ulepszone gremliny w obstawie gargulców prowadzą walkę na odległość, a rolę dobijacza pełnią golemy. Podobnie się ma w Inferno, Cytadeli, Zamku. Najgorszą sytuację ma Nekropolis. Trzy pierwsze jednostki nie zrobią tego samego podboju co trzy pierwsze w Fortecy czy Zamku. I to właśnie jest współdziałanie.
Co do gremlinów to zgoda - są przydatne na początku gry.
Co do Inferno - już nie, nie wiem dlaczego, ale u mnie gogi nie sieją spustoszenia. Nigdy. Wszystko trzeba załatwić cerberami i impami.
Cytadela (Fortress?)- jest stosunkowo trudna do grania pierwszymi trzema poziomami. Sytuację ratuje spora ilość gnolli. Większość istotnych podbojów zaczynam dopiero od momentu zakupu bazyliszków.
Rampart - elfy, OK. (Czy ktoś w tej dyskusji coś pisał o elfach? :)). Podobnie zamek.
Z nekrozamkiem jest taki kłopot, że szkielety nie potrzebują dużego wsparcia ani od zjaw (zjawy nie są nawet potrzebne do zakupu kolejnych urodzisk), ani od zombie’ch (za duże wsparcie nie uznaję możliwości ataku przed szkieletami, żeby szkielety nie ucierpiały od kontrataku).
Najbardziej ‘przebojowym’ zamkiem jest flux - poziomy 1-3 wymiatają, a dalej od biedy można nawet spróbować grać tylko istotami poziomów 4-6 (przy dobrej mocy i armagedonie). Generalnie jednak nie łączyłbym jednak tego zamku z biedą :). Szczerze pisząc jestem zdziwiony, że na 7 (nominalnie) poziomie nie ma np. kryształowych smoków.
Dragonthan
Teraz weźmy pod uwagę sytuację startową, 100%, 160% a może 200%? Co wtedy? Który zamek wcześniej będzie miał strzelców, którzy w początkowym podboju są niezastąpieni? Najbardziej optymalnie wypada tu Forteca wraz ze swoimi gremlinami, do ulepszenia potrzeba tylko 1000 złota. Strzelec na początku planszy zwiększa nasze podboje, więcej zdobytych surowców = szybszy dalszy rozwój. Dla przykładu: grał ktoś z was 200% Nekropolią na losowej mapie (z poprawkami z ligi do map losowych), czyż to nie jest trudniejsze niż Zamkiem lub Fortecą?
Rozumiem, że chodzi o poziom trudności z gry. Nie pamiętam kiedy grałem na innym poziomie niż impossible. Także nekro. Nie mam poprawek z ligi do map losowych (może dlatego jest mi łatwo).
Dragonthan
Owszem, drożyzna i to straszna, bo aż 20 kryształów, ale zastanawiałeś się nad sposobem prowadzenia wojny Twierdzą? Nie potrzebuję siarki, rtęci i klejnotów (pomijając te 5 potrzebne do ulepszenia ogrów). Mamy więc 3 surowce, które możemy spokojnie i bez obaw wymieniać na kryształy (pomijam kwestie budowy gildii magów, twierdząc, że mało kto grając Twierdzą będzie je rozbudowywał przed cyklopami). O ile pierwsze 10 kryształów można uzyskać bardzo szybko do behemotów (jest to wręcz priorytetem), pozostałe 20 możemy wymienić. Nie muszę chyba przypominać, że większość map obfituje w surowce wolno-leżące, a mapy losowe wręcz kipią od tego.
Nie pamiętam mapy losowej, na której byłoby mnóstwo wolnych surowców. Nie pamiętam też mapy, na której miałbym szybki dostęp do kopalni wszystkich zasobów. Zazwyczaj jest jedna, góra dwie. Z Twoim dodatkiem, z tego co piszesz, powinno być trudniej. Do otrzymania 20 kryształów potrzebujesz 200 sztuk innych zasobów (z drewnem jest jeszcze gorzej). Mniej (bodajże 140), przy dwóch miastach. Jak już chcesz wymieniać coś na zasoby to możesz też i jednostki, ale po co?
Invictus
A cyklop? Niszczenie murów, które jest właściwie bezużyteczne, bo robi to już katapulta
Tego akurat nie biorę pod uwagę, lepiej wykorzystać silny strzał w jednostkę :) ]>
Invictusowi chodziło tylko o to, że wszystkie jednostki 6 poziomu mają b. przydatne zdolności dodatkowe. Cyklop jest tej zdolności w większości walk pozbawiony. Natomiast w HoMM IV…
Tak naprawdę to cyklopy dostały możliwość rozwalania murów zamku, bo w innym wypadku, nie mając balistyki, posiadając tylko jedną jednostkę latającą i małe szanse na magię wody u wojowników (teleport), trudno byłoby barbarzyńcom dostać się za mury.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.01.2009, Ostatnio modyfikował: Grond
Invictus /
Dragonthan
Wysokopoziomowi strzelcy są bardziej przydatni niż ci z niższych poziomów, nieprawdaż?
No właśnie jak pokazuje przykład nieszczęsnego cyklopa - niekoniecznie.
Dragonthan
Tego akurat nie biorę pod uwagę, lepiej wykorzystać silny strzał w jednostkę :)
I słusznie. I właśnie tutaj objawiają się słabe punkty tego stwora, bo inne jednostki te umiejętności specjalne posiadają.
Dragonthan
Owszem, drożyzna i to straszna, bo aż 20 kryształów, ale zastanawiałeś się nad sposobem prowadzenia wojny Twierdzą? Nie potrzebuję siarki, rtęci i klejnotów (pomijając te 5 potrzebne do ulepszenia ogrów). Mamy więc 3 surowce, które możemy spokojnie i bez obaw wymieniać na kryształy (pomijam kwestie budowy gildii magów, twierdząc, że mało kto grając Twierdzą będzie je rozbudowywał przed cyklopami). O ile pierwsze 10 kryształów można uzyskać bardzo szybko do behemotów (jest to wręcz priorytetem), pozostałe 20 możemy wymienić. Nie muszę chyba przypominać, że większość map obfituje w surowce wolno-leżące, a mapy losowe wręcz kipią od tego.
Co do surowców, to nie mogę się z Tobą zgodzić. Oczywiście może się zdarzyć, że znajdziesz dużo kryształów, ale raczej nie przesadzajmy w tym względzie. Po postawieniu behemotów dobrze jest je ulepszyć. A to zżera kolejne różowe. A surowce takie jak rtęć, siarka, czy klejnoty?
1.Trzeba mieć sporo targowisk, żeby taka zamiana była opłacalna.
2.A nie planujesz zajmowania innych miast? Tam te surowce mogą się przydać i lepiej już grać bez cyklopów.
A jeśli chodzi o to, że na początku strzelcy są wręcz niezbędni. Również tak uważam, że łatwiej nimi pozdobywać kopalnie. Tylko, czy cyklopy będziesz miał już na początku!?! Kopalnie musisz mieć, bo nie uzbierałbyś wymaganej ilości kryształu na poziomie wyższym niż 80%. Do tego momentu wszystkie są zajęte, a armia poradzi sobie bez nich.
Grond
Nie pamiętam mapy losowej, na której byłoby mnóstwo wolnych surowców.
Invictus
Kopalnie musisz mieć, bo nie uzbierałbyś wymaganej ilości kryształu na poziomie wyższym niż 80%. Do tego momentu wszystkie są zajęte, a armia poradzi sobie bez nich.
Oczywiście bzdury. Czysty generator map losowych bez poprawek ligowych generuje banalne mapy, na których ponad połowa kopalń jest niepilnowanych, wszędzie leży złoto i inne surowce, grając na 200% przy takim generatorze gra się jak na 130% i to bez wyjątku. Generowane po 2,3,4 tartaki w średniej odległości. Z poprawką każda kopalnia i zdecydowana większość kupek surowców ma strażnika, ilość leżącego złota nie jest obfita. Przy takiej mapie, twierdza, potrzebująca do rozbudowy kamień i drewno rozbudowuje się szybciej od pozostałych w ciągu pierwszych dwóch tygodni. Jedynie co budzi grozę grając twierdzą to martwienie się o jeden surowiec, podczas gdy inni martwią się o więcej.
Grond
Do otrzymania 20 kryształów potrzebujesz 200 sztuk innych zasobów (z drewnem jest jeszcze gorzej). Mniej (bodajże 140), przy dwóch miastach. Jak już chcesz wymieniać coś na zasoby to możesz też i jednostki, ale po co?
20 na czysto z wymiany, zawsze coś się trafi w małych ilościach dodatkowo. Targowisko na mapie (losowej) występuje zawsze, ale nie zawsze w naszym zasięgu. Bynajmniej jest to ryzyko jakie opłaca się podjąć (równowartość 5 targowisk w zamkach).
Invictus
Po postawieniu behemotów dobrze jest je ulepszyć
Jak będą sprzyjające warunki finansowe i kryształowe, zależne od wielkości mapy, sytuacji militarnej oraz poziomu jaki przedstawia przeciwnik. Przeważnie jest to ostatnia jednostka jaką się ulepsza w tym zamku.
Invictus
2.A nie planujesz zajmowania innych miast? Tam te surowce mogą się przydać i lepiej już grać bez cyklopów.
Zależy od wielkości mapy, nie inwestuje w dalekowysunięte posterunki, których sytuacja jest niepewna.
Invictus
A jeśli chodzi o to, że na początku strzelcy są wręcz niezbędni. Również tak uważam, że łatwiej nimi pozdobywać kopalnie. Tylko, czy cyklopy będziesz miał już na początku!?!
Pisałeś o gremlinach :)
Invictus /
Dragonthan
Pisałeś o gremlinach :)
Przypadkowo. Chodziło ogólnie o jednostki strzelające - wszystko to sprowadzało się do nieszczęsnego cyklopa. Natomiast co do gremlinów, to istotnie ich szybkie ulepszenie może wydatnie pomóc w początkowych fazach rozgrywki.
Dragonthan
Zależy od wielkości mapy, nie inwestuje w daleko wysunięte posterunki, których sytuacja jest niepewna.
Ja nie miałem na myśli posterunków niepewnych, tylko zdobyte miasta innego typu. Warto je rozbudować, zwłaszcza te, które są relatywnie blisko serca Twojego imperium.
Dragonthan
Jak będą sprzyjające warunki finansowe i kryształowe, zależne od wielkości mapy, sytuacji militarnej oraz poziomu jaki przedstawia przeciwnik. Przeważnie jest to ostatnia jednostka jaką się ulepsza w tym zamku.
Ja jestem raczej słaby w H3 i twierdza to nie jest miasto dla mnie, ale moim zdaniem starożytne behemoty dzięki ulepszonej umiejętności obniżania obrony przeciwnika są dużo silniejsze - no i lepiej wyglądają, skutkiem czego szybko je upgrade'uję (pozwolę sobie na takie sformułowanie - mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe) - kosztem biednych jednookich.
Co do umiejscowienie darmowych zasobów, to nie gram raczej w mapy losowe tylko w fixy, więc na ten temat nie mogę się wypowiedzieć. Jeśli za zaś chodzi właśnie o gotowe mapki to rzeczywiście trochę tego leży (szczególnie na większych mapach), ale uzbieranie kilkudziesięciu sztuk kryształu do łatwych zadań nie należy, a według mnie surowce lepiej przeznaczyć na inne rzeczy.
Grond /
Dragonthan
Oczywiście bzdury. Czysty generator map losowych bez poprawek ligowych generuje banalne mapy, na których ponad połowa kopalń jest niepilnowanych, wszędzie leży złoto i inne surowce, grając na 200% przy takim generatorze gra się jak na 130% i to bez wyjątku. Generowane po 2,3,4 tartaki w średniej odległości. Z poprawką każda kopalnia i zdecydowana większość kupek surowców ma strażnika, ilość leżącego złota nie jest obfita. Przy takiej mapie, twierdza, potrzebująca do rozbudowy kamień i drewno rozbudowuje się szybciej od pozostałych w ciągu pierwszych dwóch tygodni. Jedynie co budzi grozę grając twierdzą to martwienie się o jeden surowiec, podczas gdy inni martwią się o więcej.
Oczywiście bzdury. Czysty generator map losowych generuje mapy losowo. Każda kopalnia (poza rudą) jest broniona. Większość zasobów specjalnych jest broniona, za wyjątkiem złota (może będzie tego ze 2k) i paru skrzyń ze skarbami (o ile są). Niebronione są gildie pierwszego poziomu i skrole z czarami pierwszego poziomu. Losowo komputer potrafi postawić pod pierwszym zamkiem np. obelisk broniony przez hordę golemów, albo sporo wampirzych lordów. Tartaki nie są grupowane. Jest jeden na zamek. Czasem nawet w podziemiach AI umieszcza go blisko zamku, ale dostać się do niego można z zupełnie innego krańca planszy. Czasem komputer na drodze do tartaku/ kopalni rudy postawić potrafi np. rojowisko oślizgów (zazwyczaj mocno bronione) co utrudnia dostanie się do surowców.
BTW: skoro grasz na mapach z lepszego generatora, to skąd wiesz jak wyglądają te z gorszego? ;)
Grond
BTW: skoro grasz na mapach z lepszego generatora, to skąd wiesz jak wyglądają te z gorszego? ;)
Poprawka to plik tekstowy który umieszcza się w katalogu z grą, który zmienia właściwości generatora :)
[color=green]Offtop został wyczyszczony, za daleko się zagalopowaliśmy :)[/color]
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.01.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan
Taglar /
1. Centaur
2. Łucznik
3. Elf
4. Mag
5. Minotaur
6. Cyklop
7. Archanioł
Filus /
Może jakaś argumentacja? Dlaczego właśnie te jednostki? Nie wdawając się w szczegóły, powiem tylko, że cyklop to co najwyżej średniej jakości jednostka 6 poziomu, z największym atakiem z tego poziomu, ale z dość mizerną przeżywalnością. Dlatego proszę, uargumentuj swój wybór.
Tilogour /
lvl 1 - Kościeje [gdy gram Nekromantą, ponieważ jest ich bardzo dużo ;) ] lub Halabardnicy [gdy nie gram Nekromantą :pp] Ogólnie nie lubię pierwszego poziomu stworzeń [za szybko padają].
lvl 2 - Harpie wiedźmy lub Kusznicy
Lvl 3 - Szare Elfy
lvl 4 - Wampirzy lord lub Krzyżowiec
lvl 5 - Wielkie Gorgony [zabijanie wzrokiem]
Lvl 6 - Czarodzieje [jednostka taka sobie, ale rzuca masowe czary na jednostki] lub Królewskie nagi (brak kontrataku), lub Władcy mroku (podwójne uderzenie, klątwa)
Lvl 7 - Feniksy lub Tytani [dzięki Feniksom rzucam czary jako pierwszy, zresztą ich przyrost (jeżeli się go nie zmieni) jest przegięty, więc jeżeli mam dużo złota i rtęci, to mam również dużą ilość feniksów
Taglar /
Dobrze Filus, usasadnie swoją odpowiedź.
1. Centaur (szybkość)
2. Łucznik (strzelanie) i Kusznik (podwójny strzał)
3. Elf (dobry atak i szybkość)
4. Mag (dobry atak na dystans, duża wytrzymałość)
5. Minotaur (dobry atak)
6. Cyklop (dobry atak, rzucanie, choć kiepska wytrzymałość)
7. Archanioł (bardzo dobry atak, obrona i wytrzymałość oraz wskrzeszenie)
Broghild /
Taglar
Dobrze Filus, usasadnie swoją odpowiedź.
1. Centaur (szybkość)
2. Łucznik (strzelanie) i Kusznik (podwójny strzał)
3. Elf (dobry atak i szybkość)
4. Mag (dobry atak na dystans, duża wytrzymałość)
5. Minotaur (dobry atak)
6. Cyklop (dobry atak, rzucanie, choć kiepska wytrzymałość)
7. Archanioł (bardzo dobry atak, obrona i wytrzymałość oraz wskrzeszenie)
Mag i dobra wytrzymałość? 25hp to raczej niezbyt dużo...
Haav Gyr /
Mag jeden z lepszych strzelców, wysoki atak, walczy wręcz równie dobrze. Obniża koszty czarów. TO sporo.
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Maghdar /
Haav Gyr
Mag jeden z lepszych strzelców, wysoki atak, walczy wręcz równie dobrze. Obniża koszty czarów. TO sporo.
Dodać należy, że najlepiej sprawdza się:
* w małych ilościach jednostkami niższego poziomu
*w dużych ilościach z jednostkami tego samego lub wyższego poziomu
Hellburn /
Maghdar
Dodać należy, że najlepiej sprawdza się:
* w małych ilościach jednostkami niższego poziomu
*w dużych ilościach z jednostkami tego samego lub wyższego poziomu
Jak każda inna jednostka :)
Then again, maybe not.
Maghdar /
Hellburn
Maghdar:Dodać należy, że najlepiej sprawdza się:
* w małych ilościach jednostkami niższego poziomu
*w dużych ilościach z jednostkami tego samego lub wyższego poziomuJak każda inna jednostka :)
1. Mówię teraz o jednostkach dystansowych.
2. Np. strzelcy 2. poziomu z Cytadeli w małych ilościach to nawet 70% goblinów nie załatwią.
Selina /
Witam! A oto mój układ najlepszych jednostek:
1. Centaur/Centaur Bojowy- Bardzo duży atak oraz szybkość, niestety jego wadą są koszty, ale tu mówimy o zaletach
2. Harpia/Harpia Wiedźma- Duży atak, szybka, ponadto zawsze wraca na swoje miejsce (no chyba, ze chcemy zablokować strzelców), w drugim przypadku powstrzymuje kontratak
3. Elf/Szary Elf- Wysoki atak, szybki, Szary Elf atakuje jeszcze dwa razy
4. Mag/Arcymag- Wysoka wytrzymałość i o ile się nie mylę, potrafi czarować
5. Gorgona/Królewska Gorgona- Wysoka wytrzymałość, obrona i zabija wzrokiem
6. Jednorożec/Bitewny Jednorożec- Wysoka wytrzymałość, dobra szybkość, możliwość oślepienia i tak przyjemnie stuka...
7. Anioł/Archanioł- Wiadomo, duża wytrzymałość, atak i obrona, ponadto wskrzesza
I Żegnam...
- Cóż, najpierw musisz wiedzieć, co jest złe...
- A jak wiedzieć, co jest złe?
- Trzeba to zrobić.
Hellburn /
Maghdar
1. Mówię teraz o jednostkach dystansowych.
2. Np. strzelcy 2. poziomu z Cytadeli w małych ilościach to nawet 70% goblinów nie załatwią.
1. A ja o wszystkich.
2. Ile strzelców i 70% z jakiej liczby?
Tak się składa, że jaszczuroludzie z fortecy są jednymi z lepszych strzelców na tym poziomie. Nagraj najnowsze patche.
@Broghild:
Google.pl
Then again, maybe not.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.10.2009, Ostatnio modyfikował: Hellburn
Broghild /
Nowe patche? To brzmi interesująco... Gdzie mógłbym je znaleźć?
Maghdar /
Z 70% może przesadziłem, ale są różne przypadki. Nie jestem pewien, ale chyba tak ledwo ledwo 5 reptylionów pokonałoby 15 większych goblinów.
Ps. Miałeś na myśli chyba cytadelę. ;)