Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Pytania za 2k6*10 punktów.
1. Czy można zabić feniksy w taki sposób, by się nie odrodziły?
2. Czy w opisach specjalności bohaterów (np. Ellashara), gdy jest napisane o %, chodzi o procenty, czy punkty procentowe? Jeśli różni się to dla różnych bohaterów?

Czy da się przewidzieć rozkład bohaterów w Tawernach poszczególnych graczy?

Jestem na 99% pewien, że nie.

Załóżmy że mamy championa (9 speed) i rzucamy na niego przyspieszenie a przeciwnik rzuca na nas spowolnienie. Jaką predkość mają championi?

A jaką biegłość w magii ziemi ma ten wróg? Ogólnie, przyspieszenie neguje spowolnienie i odwrotnie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.02.2010, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink

Ghulk

Pytania za 2k6*10 punktów.
2. Czy w opisach specjalności bohaterów (np. Ellashara), gdy jest napisane o %, chodzi o procenty, czy punkty procentowe?

Chodzi o procenty z procentów. Jeśli np. boh ze specjalnością Talent Magiczny ma od razu Talent Magiczny na 3 poziomie, to ma premię do obrażeń w zaklęciach +15% (mogę się mylić, to przykład). Za każdy poziom bohater dostaje +5% do tych 15%. Czyli jeśli nasz boh ma 20 poziom, to dostaje:
na 1 poziomie: 15% + 5% z 15%
na 2 poziomie: 15% + 5% z 15% + 5%(15% + 5% z 15%)

etc.

Permalink

1. Czy można zabić feniksy w taki sposób, by się nie odrodziły?

Of course
a) Zabić jako ostatnią jednostkę na planszy
b) Minimalna ilość feniksów potrzebnych do 100% wskrzeszenia 1 feniksa to 5. Tak więc 4 i mniej feniksów, to szansa, że żaden się nie odrodzi.


Permalink

Ghulk

2. Czy w opisach specjalności bohaterów (np. Ellashara), gdy jest napisane o %, chodzi o procenty, czy punkty procentowe? Jeśli różni się to dla różnych bohaterów?

Na to pytanie częściowo odpowiedziałem już w pytaniu 48.


Permalink

Fragmenty twarz jakich bohaterów są w ikonce "Losowy bohater". Kolejność dowolna.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.02.2010, Ostatnio modyfikował: Kordan

Permalink

Na pewno Ryland, Calh, Iona, Adelaide... Reszty trudno się dopatrzeć.

EDIT:
Avonu: Spacja mi się nie wcisnęła ;).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.02.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Od lewej do prawej:

Ryland, Adelaide, Sylvia, Nymus, Xyron, Deremyth, Josephine, ?

@Hellburn
na_pewno


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.02.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Załóżmy że mamy championa (9 speed) i rzucamy na niego przyspieszenie a przeciwnik rzuca na nas spowolnienie. Jaką predkość mają championi?

Ghulk

A jaką biegłość w magii ziemi ma ten wróg? Ogólnie, przyspieszenie neguje spowolnienie i odwrotnie.

Cytat poniżej odpowiedzi Haav Gyra:

To tylko przedstawiona jedna możliwość. Jako że to extremalna wiedza, należy podać wszystkie kombinacje, ale tylko te z poziomami czarów (podstawowy, zaawansowany, expert)

Co do przewidywania rozkładu bohaterów w tawernie, proponuję skupić się na tym co możemy przewidzieć.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 20.02.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Teraz będzie coś ode mnie.
Kiedy w zamku neutralnym pojawiają się strażnicy poszczególnych poziomów?
Jaki jest ich przyrost?
Czy jest to zależne od budynków, które posiada zamek?
Rozpracował to ktoś? ;->


Permalink

Przydział jednostek do miast neutralnych jest całkowicie losowy. Każdego tygodnia miasto ma szansę na dodanie jakichś jednostek, może to być zwiększenie liczby jednostek w istniejącym już oddziale ale może też być dodanie jednostek z wyższego (niższego) poziomu. Im miasto jest bardziej rozbudowane tym ma większe szanse na dodanie jakichś jednostek (przykładowo miasto całkowicie puste po 14 miesiącach wylosowało tylko 3 przydziały jednostek natomiast całkowicie rozbudowane dostawało go niemal co tydzień). Miasto ma też szansę na "faworyzowanie" jednej jednostki - w danym tygodniu może ulepszyć tą jednostkę, w następnych tygodniach ten odział ma większe szanse na zwiększenie swojej populacji jeżeli miasto wylosuje przydział jednostek. Miasto może ulepszyć kilka oddziałów ale szansa na ulepszenie jest bardzo mała. Dodawanie jednostek nie zależy od budynków populacyjnych w mieście.

Jeden przydział jednostek do miasta jest zawsze stały i wynosi on wartość podstawowej populacji danej jednostki (np. 1 anioł, 3 minotaury etc.) i to niezależnie od tego czy w mieście jest fort, cytadela czy zamek.


Permalink

Hellburn

115. Jak w prosty sposób można sprawdzić ilość surowców oraz złota u przeciwnika (gra wieloosobowa)?

Niech żyje sieć domowa! Odkryłem. Odpowiedź:

Podczas tury przeciwnika możemy oglądać swoje miasto. Jako że trwa tura przeciwnika, gra liczy teraz jego zasoby, tak więc możemy wejść do miasta i zobaczyć co możemy kupić, a co nie. Jeżeli nie możemy wykupić jakiejś jednostki albo np. Cytadela jest dla nas za droga (chociaż my sami mamy wystarczającą ilość surowców) to znaczy, że przeciwnika nie ma odpowiedniej ilości zasobów do tych zakupów.


Permalink

Jest jeszcze prostszy sposób, dzięki któremu można zobaczyć DOKŁADNĄ liczbę surowców :).


Permalink

Taka była podpowiedź Hellburna:

Hellburn

Zamek i DODATEK do surowców :).

Tylko co mamy rozumieć jako DODATEK? Magazyn zasobów, premię z zasobami, czy zdarzenie, które nam coś daje?


Permalink

Pytanie ode mnie:

Czy ktoś wie jakie są szanse na tydzień danej jednostki? Które jednostki nie mogą mieć swojego tygodnia? Jakie są szanse na podwójną populację danej jednostki na początku miesiąca? Jakie na są szanse na plagę, a jakie na miesiąc niczego? Jak działa plaga (dokładnie) i które jednostki są na nią odporne?


Permalink

Przypomnę jedno z podstawowych pytań na które nie padła jeszcze odpowiedź:

Jaki jest dokładny wzór/analogia zabójczego spojrzenia Wielkich Gorgon?


Permalink

Podobnie jak odradzanie feniksa: 1 gorgona to 10% szans na zabicie 1 przeciwnika czyli 9 gorgon ma 90% szans na zabicie 1 przeciwnika, 39 gorgon to 100% szans na zabicie 3 przeciwników i 90% szans na zabicie 4 przeciwników, 444 gorgony to 100% szans na zabicie 44 przeciwników i 40% szans na zabicie 45 itd. itd.

ALE

tak działa zabijanie przeciwników gdy umiejętność zadziała, a tak nie dzieje się zawsze. Gorgona ma 10% szans na zadziałanie umiejętności na KAŻDĄ gorgonę w oddziale, czyli gdy mamy np. 20 gorgon to losowanie przeprowadzane jest 20 razy z 10% szansą powodzenia każdego. Jeżeli chociaż jedno wejdzie, to zabójcze spojrzenie działa. To bardzo wygodne losowanie - od pewnej liczby gorgon umiejętność ta działa prawie zawsze. Na dodatek mało co jest odporne na tą umiejętność - jedynie golemy i nieumarli. Smoki, behemoty i anioły zdychają aż miło. :)


Permalink

Super, w końcu ktoś odpowiedział na to pytanie.
P.S.
Jak będziesz miał chwile czasu kiedyś to postaraj się o bardziej przejrzysty opis.


Permalink

1.Jaka jest szansa wylosowania danego stworzenia w portalu stworzeń w Lochach?
2.Załóżmy, że na mapie posiadamy fabrykę golemów? Czy wszystkie rodzaje golemów z tego budynku można będzie kupić w portalu stworzeń?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.03.2010, Ostatnio modyfikował: Broghild

Permalink

1. Zależne jest to od ilości posiadanych siedlisk, które znajdują się poza miastem.
I tak przy dwóch siedliskach mamy 50% szans na każde z siedlisk, przy trzech - 33 i 1/3%, czterech - 25% etc.

Permalink

Nie do końca - Fabryka Golemów ma cztery jednostki, więc jeśli posiadamy te siedlisko, to szansa na wylosowanie dane stworzenia w portalu jest mniejsza niż ilość siedlisk/100%. Wtedy Fabryka liczy się jako "cztery jednostki" a nie jedna.

2. Tak i nie. Mamy szansę na wylosowanie każdego z czterech golemów, ale tylko jeden rodzaj pojawi się w portalu. Tak jakby gra losowała jednostkę z czterech różnych siedlisk.

115.(Hellburn) Jak w prosty sposób można sprawdzić ilość surowców oraz złota u przeciwnika (gra wieloosobowa)?

Jesli gramy na jednym komputerze, to wystarczy "zapuścić żurawia" podczas tury przeciwnika. ;)

I czekam na potwierdzenie lub zaprzeczenie informacji odnośnie ikonki bohatera losowego.


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 9.03.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu