Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Pozwoliłem sobie na skopiowanie wypowiedzi Seenera z KG.
Temat: ciekawostki, tricki...

Seener

Ale nie takie o których gdzieś słyszeliście, tylko takie które sami robiliście i jesteście ich pewni. Ja znam jedną, stosowaną a raczej nie stosowaną przeze mnie w grze przez sieć. Otóż gdy żywy przeciwnik ma turę, wchodzimy na ekran swojego pierwszego miasta i naciskamy PPM na tym mieście w wyborze miast. Daje to na to, że widzimy nazwę miasta wroga, czy ma Radę miasta, Ratusz, czy Kapitol. Czy fort, Cytadelę czy Zamek i armię (z dokładną liczebnością), jaka stacjonuje w owym mieście. Właśnie z tego powodu nie gram już w H3 przez internet z obcymi osobami

Nie ma tu mowy o surowcach, ale może chodzi o ten sposób?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.11.2009, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Dodam od siebie, że jeśli będziemy mieli więcej miast niż przeciwnik np. 2 zamki, a przeciwnik 1, to jeśli klikniemy PPM w wyborze miast w zamku na nasz drugi zamek to wywali nam grę.


Permalink

Niestety nie o to chodziło :)


Permalink

Hellburn - daj jakąś podpowiedź...


Permalink

Zamek i DODATEK do surowców :).


Permalink

Hell ja nie wykombinuje :)

A tu pytanko już chyba ma maksa z dziedziny ekstremalnych pytań. Pytanie tyczy się wersji SoD, odpowiedź będą znali jedynie ci, którzy grali/grają w ligach, bo inaczej nie da się wykombinować odpowiedzi na to pytanie, a teraz do rzeczy:

Jak zablokować sloty na artefakty u bohatera (dowolne, rysunek jest tylko przykładem) i nie posiadać żadnego aktywnego artefaktu. Przykład:
http://www.morganghost.republika.pl/boh.jpg

108. (Avonu) Czy atak wież miasta zwiększa się, a jeśli tak, to od czego to zależy? Czy wybudowanie dowolnego budynku w mieście (w tym sanktuarium Graala) zwiększa obrażenia (wszystkich) wież, czy też są jakieś budynki nie mające na to wpływu?

Testy robiłem na zamkach które miały wybudowane tylko cytadele i zamek. A więc tak: Zwiększenie ataku wież nie zależy od następujących budynków:

Ratusza, Kapitolu, gildii magów od 2 poziomu wzwyż, ulepszonych budynków stworów, budynków zwiększających populację danej jednostki (w każdym zamku) oraz specyficznych dwóch budynków zamku i bastionu, mianowicie: w zamku - bractwo miecza, w bastionie - fontanna.

Budowanie dowolnych budynków poza wyżej wymienionymi w dowolnej kolejności zwiększa następująco obrażenia z wież:

Ilość nowych budynków / obrażenia wieży głównej / obrażenia wieży górnej i dolnej

0 / 10-15 / 6-9
1 / 12-18 / 6-9
2 / 14-21 / 8-12
3 / 16-24 / 8-12
4 / 18-27 / 10-15
5 / 20-30 / 10-15
6 / 22-33 / 12-18
7 / 24-36 / 12-18
8 / 26-39 / 14-21
9 / 28/42 / 14-21
10/ 30-45 / 16-24
11/ 32-48 / 16-24
12/ 34-51 / 18-27
13/ 36-54 / 18-27
14/ 38-57 / 20-30
15/ 40-60 / 20-30
16/ 42-63 / 22-33
17/ 44-66 / 22-33
18/ 46-69 / 24-36

Należy dodać iż nie każdy zamek uzyska maksymalny poziom zniszczeń, zależy to od ilości budynków jakie można w nim wybudować i tak:

Bastion i Wrota Żywiołów zatrzymają się na numerze 16/
Zamek, Inferno, Cytadela i Nekropolia zatrzymają się na numerze 17/
Forteca, Twierdza i Lochy zatrzymają się na numerze 18/


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 25.11.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Częściowa odpowiedź na pytanie 93.
Wszystkie odpowiedzi dotyczą czarów + wyuczonych magii na poziomie mistrzowskim.

Cuthbert, Mirlanda, Olema - podobnie. 1-2 = -3, 3-4 = -2, 5-6 = -1. Nie przekłada się to na ważki (ważki zawsze rzucają osłabienie na poziomie experta -6 do ataku).
Loynis - zgadnijcie jak? 1-2 = +3, 3-4 = +2, 5-6 = +1.
Daremyth, Melodia - szczęście +1
Cyra, Terek, Brissa - 1-2 = +3, 3-4 = +2, 5-6 = +1.
Merist, Xsi, Darkstorn - j.w.
Zubin - j.w.
Ash, Inteus - j.w.

Podejrzenia:
Adela - prawdopodobnie według wzoru: maxymalne obrażenia + 4/3/2 (jednostki 1-2/3-4/5-6) 7 poziom nie otrzymuje bonusa.
Adelaide, Astral, Uland, Xyron, Xarfax, Aislinn, Deemer, Septienna, Thant, Jeddite - +3 do sp dla jednostek 1-2, +2 dla 3-4, +1 dla 5-6
Alagar - 8% na poziom (opis jest chyba błędny)
Coronius - 1-2 = +3, 3-4 = +2, 5-6 = +1.

Dragonthan

69.(Dragonthan)Jaki musi być spełniony warunek, aby na planszy stanąć obok potwora w odległości jednej kratki od niego, tak aby z nim nie walczyć i żeby nie pojawił się komunikat o walce, oraz żeby można było się od tego potwora oddalić, ale: wykluczamy przypadek pojawienia się potwora obok nas w pierwszym dniu tygodnia przy dublowaniu się populacji.

Istnieje też sytuacja, gdy posiadamy założone skrzydła anioła lub jesteśmy pod wpływem czaru fly, a potwór broni artefaktów. Zabieramy artefakt i możemy się spokojnie oddalić.


Liczba modyfikacji: 6, Ostatnio modyfikowany: 25.11.2009, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Jak można jednym czarem zablokować 2 jednostki naraz, tzn. tak, zeby nie mogły się poruszać? (przynajmniej 2 sposoby)

Permalink

1) Force Field (Pole mocy).

2) Fire Wall (Ściana Ognia) - ale sprawdza się tylko na niższych poziomach trudności z tego co pamiętam. Komputer jakoś tak nie lubi przez nią przechodzić.

Oczywiście oba czary należy rzucić we właściwym miejscu i czasie.


Permalink

Hellburn

Wszystkie odpowiedzi dotyczą czarów + wyuczonych magii na poziomie mistrzowskim.

Nie uznam, bez szkół magii również. Pełne zestawienie z opisem.

Hellburn

Cuthbert, Mirlanda, Olema - podobnie. 1-2 = -3, 3-4 = -2, 5-6 = -1

Jak mam to interpretować? bo tępawy jestem gdy nie ma "legendy".

Sunny Day

Jak można jednym czarem zablokować 2 jednostki naraz, tzn. tak, zeby nie mogły się poruszać? (przynajmniej 2 sposoby)

Przeciwnik ma dwa enty, ciskamy berserk na jednego i obydwaj się unieruchamiają :)


Permalink

Dragonthan

Przeciwnik ma dwa enty, ciskamy berserk na jednego i obydwaj się unieruchamiają :)

Hehe! Aż to sobie sprawdziłem na tegorocznej Arence konwentowej. Komiczne! xD


Permalink

Dragonthan

Nie uznam, bez szkół magii również. Pełne zestawienie z opisem.

Testowałem na mistrzowskich magiach (głównie ze względu na masowość), ale bonus zawsze jest ten sam.

Dragonthan

Jak mam to interpretować? bo tępawy jestem gdy nie ma "legendy".

Dla poziomów 1-2, bonus wynosi +3 (defensywy/ataku/szybkości); dla poziomów 3-4, bonus wynosi +2 itd.


Permalink

Dragonthan

Przeciwnik ma dwa enty, ciskamy berserk na jednego i obydwaj się unieruchamiają :)

Właśnie o to mi chodziło :)

Permalink

Hellburn

Testowałem na mistrzowskich magiach (głównie ze względu na masowość), ale bonus zawsze jest ten sam.

Ok, brakowało mi tego potwierdzenia :)

Hellburn

Dla poziomów 1-2, bonus wynosi +3 (defensywy/ataku/szybkości); dla poziomów 3-4, bonus wynosi +2 itd.

Ok, zaliczam.

Hellburn

Daremyth, Melodia - szczęście +1

Błąd, szczęście +2

Hellburn

Zubin - j.w.

A co z balistą?

Hellburn

Ash, Inteus - j.w.

A jaka jest premia ogra?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.11.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Dragonthan

Błąd, szczęście +2

Gdzie to znalazłeś :P ?

Dragonthan

A co z balistą?

Balista jest traktowana jako poziom 4, więc otrzymuje bonus +2.

Dragonthan

A jaka jest premia ogra?

Żadna. Ogr zawsze rzuca Żądzę Krwi na ekspercie.


Permalink

Hellburn

Gdzie to znalazłeś :P ?

Wziąłem Melodię, wywaliłem jej umiejętność szczęście (żeby mi w statystykach nie zawadzała), dałem jej fortunę na poziomie podstawowym i rzuciłem ten czar na jednostkę. Statystyki pokazały +3 (gdzie u innego bohatera pokazywało +1). Aby jednak mieć pewność, że nie wskazuje więcej, zaatakowałem innego gościa, który rzucił czar pech na jednostkę Melodii, więc miała ona -1 szczęście, rzuciłem wtedy fortunę na nią i statystyki pokazały +2. Wynika więc, że bonus wynosi +2.


Permalink

Mała uwaga odnośnie ortografii - he[color=red]ks[/color]y, nie hexy. Radziłbym poprawić pierwszy post.
[color=green]Drag: sie robi boss :)[/color]


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 28.11.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

113. (Invictus) W jakich sytuacjach możliwa jest egzystencja bohatera bez jakichkolwiek jednostek?

Znalazłem jeszcze jeden sposób:

Spotyka się dwóch bohaterów, jeden ma 1 jednostkę, klikamy na przekazywanie jednostek, zaznaczamy tę 1 jednostkę by przenieść ją do drugiego bohatera, klikamy na suwak, niby nic się nie dzieje, ale gdy damy ok jednostka zostanie przeniesiona do drugiego bohatera, a pierwszy zostaje bez jednostek :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.12.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Pytanie ode mnie w ramach ciekawostek:
Używając kodów w tabeli wyników dostajemy rangę cheater (oszust). W jaki sposób, cały czas grając na kodach, tego uniknąć, bez edycji savegamów czy pomocy programów zewnętrznych?
Istnieje też pewna różnica między oszukaniem tego wpisu w pojedynczym scenariuszu i kampanii - jaka?

Mam nadzieję, że takiego pytania nie było, a sam sposób jest banalny.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.12.2009, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Hmm, ja znam tylko jeden trik związany z kodami. Otóż grę, w której chcemy aby mieć rozbudowane wszystkie miasta, zapisujemy. Następnie włączamy nowy scenariusz. Wpisujemy kod na rozbudowę. Następnie wczytujemy zapisaną grę, wchodzimy do miasta i mamy je w pełni rozbudowane. Należy dokonać ponownego zapisu i zrestartować grę. I mamy oszustwo, którego komputer nie wykryje. Ale różnicy pomiędzy kodami na zwykłej grze a na kampanii to ja nie znam.