Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

DRAGONTHAN: Pokolorowałem pytania i odpowiedzi. Pytanie na które nie padły odpowiedzi zaznaczyłem innym kolorem.

ZIELEVITZ: Poedytowałem trochę tego posta coby był bardziej czytelny

Na tym forum proponuję quiz ze znajomości herosów (SOD). Wiem, że niektóre pytania początkowe są banalne ale czytajcie dalej. Na pytania odpowiadamy w dowolnej kolejności. Na pytanie na które ktoś odpowiedział nie odpowiadamy ponownie chyba, że mamy coś do dodania. Żeby ktoś nie odwalił wszystkich odpowiedzi za jednym zamachem to każdy może odpowiedzieć najwyżej na 2 pytania dziennie. Prosiłbym o dokładne odpowiedzi, a nie o wasze przypuszczenia. Jeśli ktoś ma ciekawe pytanie do zadania to proszę je numerować kolejnym numerem i najlepiej wyróżnionym kolorem.

1. Ile rund trwa Ages (postarzenie)? Czy jednostki raz postarzone można postarzać ponownie? Jeśli tak to jaki jest tego efekt?

Tse Tse: 3 Rundy, można ponownie postarzać, ale nie daje to żadnego efektu (można tylko przedłużyć czas trwania postarzenia).

2. Jakimi czarami można zdjąć postarzenie? Czy Antymagia usunie Ages (postarzenie)?

Tse Tse: Cure (uleczenie) oraz Dispel (rozproszenie). Antymagia na exp. nie usunie postarzenia.

3. Jakimi czarami oprócz Cure (uleczenie) oraz Dispel (rozproszenie) zdejmujemy Blind (oślepienie)? Wymienić wszystkie.

Tse Tse: Antymagia, czary ofensywne rzucone tak aby zadały obrażenia naszej oślepionej jednostce tzn. Armagedon, Chain Lightning (łańcuch piorunów), Death Ripple (fala śmierci), Fireball (kula ognia), Frost ring (krąg zimna), Inferno, Meteor Shower (deszcz meteorytów).

4. Czy da się wskrzesić Golemy i Gargulce? Ożywiał ktoś Mumie? Zakładając że nosimy „Orb of Vulnerability” (kula osłabienia) wymienić wszystkie jednostki których nie wskrzesimy i nie ożywimy (wystarczy podać jednostki ulepszone).

Neocount:
- Mumie wskrzeszamy standardowo Animate Death (wskrzeszenie nieumarłych);
- Gargulce, Golemy ich się nie da;
- Tych też się nie da, nawet pomimo kuli: Żywiołak (sztormu, lodu, energii, magmy, magii)

5. Ile punktów życia wskrzesza 1 Archanioł? Jaki jest warunek wskrzeszania?

Tse Tse: 100 punktów życia, jednostka musi być z tych które da się wskrzesić a poza tym jeden archanioł może wskrzeszać tylko te jednostki które nie mają więcej niż 100 życia.

6. Ile jednostek może maksymalnie zginąć od „Deatch Stare” (zabójczego spojrzenia) 10 UPGRADED GORGON LAIR? A ile maksymalnie jednostek może zginąć od „Deatch Stare” (zabójczego spojrzenia) 11 UPGRADED GORGON LAIR? Chodzi tylko o „Deatch Stare” (zabójcze spojrzenie), nie uwzględniamy obrażeń zadawanych przez gorgony!

Xexilex: Co do Gorgon to liczba wynosi: 1 Gorgona za każde rozpoczęte 10 Gorgon, czyli 1-10 Gorgon zabija 1 jednostkę, przy 11-20 zabija 2 jednostki i tak dalej.

Czy jest jakiś wzór na ilość mogących zginąć jednostek?

Konquer:
Wielka gorgona podczas ataku zabójczym spojrzeniem przeprowadza dwa losowania - pierwsze sprawdza, czy umiejętność w ogóle zadziała, drugie natomiast determinuje liczbę uśmierconych jednostek jeżeli pierwsze losowanie się powiedzie.

Pierwsze losowanie:
Każda gorgona w oddziale to 10% szans na zadziałanie umiejętności. Losowanie przeprowadzane jest dla każdej jednostki, czyli gdy mamy np. 20 gorgon, to gra 20 razy losuje (za każdym razem z 10% szans powodzenia) czy umiejętność zadziała. Jeżeli chociaż jednej się uda to gorgona atakuje zabójczym spojrzeniem. Taki system sprawia, że im więcej mamy gorgon tym mamy większe szanse na "wejście" umiejętności.

Drugie losowanie:
Podobnie jak w pierwszym, każda gorgona to 10% szans zabicie jednego przeciwnika. Szanse się sumują, więc gdy mamy np. 12 gorgon to mamy 100% szans na zabicie jednego przeciwnika i dodatkowo 20% szans na zabicie dwóch.

7. Na które jednostki nie działa "Deatch Stare" (zabójcze spojrzenie)? Wymienić wszystkie jednostki.

Haav Gyr: Stone Gargoyle, Obsydian Gargoile, Stone Golem, Iron Golem, Gold Golem, Diamond Golem, Water Elemental, Ice Elemental, Earth Elemental, Magma Elemental, Air Elemental, Storm Elemental, Fire Elemental, Energy Elemental, Psychic Elemental, Magic Elemental, (Crystal Dragon - zabójcze spojrzenie je zabija) cały zamek Nekromanty oraz Mumie

8. Co zrobić by ulepszone Gryfy nie oddały? Można to zastosować do prawie każdej jednostki.

Haav Gyr: Musimy posiadać szkołę magii ognia na ekspercie i jednostka którą chcemy uderzyć musi zostać przez nas wcześniej oślepiona.

9. Na którego poziomu czary są odporne Azure Dragons (Błękitne Smoki)? (dodam, że jeden z niższych czarów działa).

Smith: Azure Dragons (Błękitne Smoki) są odporne na czary poziomu 1-3 i działa na nie Dispel (rozproszenie).

10. Efreet Sultan są odporne na ogień, więc nie można im dać Fire Shield (tarczę ognia) Co zrobić żeby im tę tarczę jednak dać i jaki jest tego efekt?

Xexilex: Orb of Vulnerability (kula osłabienia) i można walić w nie wszystko, mimo tarczy nie odda ona dwa razy tylko jeden raz.

11. Czym zdejmujemy Antymagię? Dispel (rozproszenie) na którym poziomie zdejmuje Antymagię z naszych jednostek, a na którym poziomie z jednostek przeciwnika?

Tse Tse: Ważkami
Xexilex: Dispel (rozproszeniem) na exp
Mr.Pool: Z naszych jednostek zdejmujemy Antymagię i inne czary Dispel (rozproszeniem) na poziomie 0 - 3, natomiast z wrogich jednostek Dispel (rozproszeniem) na poziomie 2 i 3.

12. Czy Antymagią zdejmujemy negatywne czary?

Xexilex: Tak można traktować ją jak Dispel (rozproszenie) z jedną różnicą: czary typu benefits (czarny dające premie dla jednostek) zostają czyli np. Bless (błogosławieństwo) Prayer (modlitwa) i inne

13. Czy noszenie artefaktów zwiększających rezystancję (odporność na czary) coś daje gdy nie mamy jej wyuczonej?

Haav Gyr: Tak, mamy odporność

14. Czy noszenie artefaktów zwiększających archery (łucznictwo) coś daje gdy nie mamy go wyuczonego?

Haav Gyr: Bez umiejętności te artefakty są nieprzydatne

15. Czy noszenie artefaktów zwiększających eagle eye (sokoli wzrok) coś daje gdy nie mamy go wyuczonego?

Tse Tse: Nie daje nic

16. A co ze zwiększeniem pola widzenia gdy nie mamy wyuczonego scouting (odkrywanie)?

Tse Tse: Zarówno teleskop jak i luneta zwiększają pole widzenia bez wyuczonego scoutingu.

17. Czy artefakt neutralizujący morale neutralizuje morale Minotaurów? A gdy mamy ujemne morale i nosimy artefakt neutralizujący morale to czy nasze morale jest wtedy równe 0? Czy nosząc ten artefakt i rzucając czar Sorrow (smutek) oznacza to, że przeciwnik będzie miał -2 morale gdy przeciwnik miał dodatnie morale? Czy ponowne rzucanie czaru Sorrow (smutek) obniża morale?

Haav Gyr: Morale Minotaurów będzie neutralne. Jeśli mamy ujemne morale to ten artefakt nie wpłynie na to czyli nadal będziemy mieli ujemne morale i nasze jednostki mogą się nie ruszyć.
Logos: Artefakt Duch Opresji niweluje wszystkie premie do morale, więc:
1. Jeśli ktoś przed walką miał nawet 10 do morale, to na czas jej trwania ma morale równe zero.
2. Jeśli ktoś przed walką miał ujemne morale, to w czasie walki też ma ujemne.

W pierwszym przypadku czary Sorrow (smutek) i Mirth (radość) nie maja praktycznie żadnego zastosowania (nic się nie zmienia), bohaterom nie zostanie dodane/odjęte morale. W drugim przypadku oba czary zmniejszą lub zwiększą morale, ale ogólnie morale nie przekroczy zera.

Jeśli czar Sorrow (smutek) wciąż działa to ponowne rzucenie tego samego czaru NIE obniży jeszcze bardziej morale.

18. Gdy pierwsza strzała zabije Feniksy, które następnie powstaną z popiołów, to czy Elfy oddadzą drugi strzał? (to samo dotyczy także Kuszników, Wilczych Najeźdźców oraz Krzyżowców).

Drupi: Jeżeli Feniksy zginą od pierwszego ciosu to drugi niestety się marnuje.

19. Ile czarów może rzucić Feary Dragon (Baśniowy Smok)?

Drupi: 5 czarów na walkę.

20. Czy można odbić czar Armagedon używając Magicznego lustra? A co z czarami przestrzennymi jak Meteor Shower (deszcz meteorytów), Fireball (kula ognia), Inferno, Chain Lightning (łańcuch piorunów), Death Ripple (fala śmierci), Destroy Undead (zniszczenie nieumarłych), Frost Ring (krąg zimna), czy można je odbić Magic Mirror (magicznym lustrem)? A jak jest z czarami rozwiniętymi na ekspert, gdy są rzucane masowo (na wszystkie jednostki) jak Slow (spowolnienie), Curse (klątwa), Berserk, Forgetfulness (zapomnienie), Fortune (szczęście), Sorrow (smutek)?, a co z czarem Dispel (rozproszenie)?

Neocount: Magic Mirror (magiczne lustro) działa tylko na czary rzucone dokładnie na jednostkę chronioną tym czarem.

21. Ages (postarzanie) oraz czary: Blind (oślepienie), Forgetfulness (zapomnienie), Hipnoza, Berserk, Frienzy (szał bitewny) nie działają na umarlaków. Które z nich można uaktywnić? Kiedy?

Neocount: Hipnoza, Frenzy (szał bitewny), Forgetfulnes (zapomnienie), Berserk - tak, pod warunkiem, że mamy Orb of Vulnerability (kula osłabienia);
Sorrow (smutek), Blind (oślepienie), Sacrifice (ofiara), Mirth (radość), Ages (postarzenie) - nie działają w żadnej sytuacji.

22. Zakładamy, że my mamy 1 Behemota, a przeciwnik 1 Diabła. Jednostka przeciwnika nosi Magic Mirrow (magiczne lustro). Rzucamy na przeciwnika czar Blind (oślepienie), który zostaje odbity. Co się stanie?

Tse Tse: Oślepi nam Behemmota, ale mamy ruch - niezłe jajo, a potem już nie tzn. w następnej kolejce.

23. Do kiedy trwa czar Berserk?

Eon: Do momentu gdy jednostka dojdzie do jakiegokolwiek obiektu, który może zaatakować.

24. Jaka jest różnica, gdy my nosimy Orb of Vulnerability (kula osłabienia), a gdy nosi ją przeciwnik?

Siny: jak ty masz Orb of Vulnerability (kula osłabienia) to tylko ty możesz rzucać czary na smoki, a przeciwnik nie może.

Wiedza praktyczna:

Mam Orb of Vulnerability (kula osłabienia), rzucam Blind (oślepienie) na smoki, przeciwnik nie ma Orb of Vulnerability (kula osłabienia) i nie może ich odczarować (eMTi: tylko Dispel (rozproszenie) działa na smoki)
Jeśli my nosimy Orb of Vulnerability (kula osłabienia) to wszystkie czary działają na jednostki (nasze i przeciwnika) wcześniej na nie odporne, ale gdy tę kulę nosi przeciwnik, to my na nasze jednostki nie rzucimy żadnych czarów (na które nasze jednostki są zawsze odporne), oprócz Dispel (rozproszenie) - ma to minimalną zaletę bo np. gdy my rzucimy Armagedon - to nasze jednostki odporne na 4 poziom np.czarne smoki, są nadal odporne, a jednostki przeciwnika nie są i z kolei jego czarne smoki oberwą).

25. Czy noszenie artefaktów dyplomatycznych Statesman’s medal (medal męża stanu), Diplomat’s ring (pierścień dyplomatyczny) oraz Ambassador’s sash (szata ambasadora) powoduje, że jednostki będą przyłączały się za niższą cenę czy artefakty te obniżają tylko cenę, gdy wykupuje się nasz bohater? Czy artefakty te działają gdy nie mamy wyuczonej dyplomacji? Za jaką cenę jednostki przyłączają się do nas (porównać z ceną jednostek w zamku)? Jaka jest w przybliżeniu szansa, że gdy mamy wyuczoną dyplomację uciekające przed naszą armią jednostki przyłączą się? O ile procent każdy z tych artefaktów obniża cenę naszego wykupienia się? Czy noszenie dwóch identycznych artefaktów zwiększa procenty?

Dragonthan: Artefakty te powodują tylko zmniejszenie się kosztów poddania się. Artefakty te działają, gdy nie mamy wyuczonej dyplomacji.

Na poziomie podstawowym 25% potworów, które normalnie by uciekły przed naszą armią przyłączą się
Na poziomie zaawansowanym 50% potworów, które normalnie by uciekły przed naszą armią przyłączą się
Na poziomie mistrzowskim 100% potworów, które normalnie by uciekły przed naszą armią przyłączą się
Każdy z tych artefaktów obniża cenę naszego wykupienia się o 10%.
Noszenie dwóch identycznych artefaktów (można mieć na sobie tylko dwa pierścienie) nie zmniejszy kosztów poddana się - są one liczone tylko za jeden.

26. Załóżmy, że my i przeciwnik nosimy Orb of Vulnerability (kula osłabienia). My mamy 1 archanioła, a przeciwnik 1 Feniksa. My rzucamy na Archanioła Fire Shield (tarczę ognia). Gdy Feniks uderzy naszego Archanioła, to czy Fire Shield (tarcza ognia) mu odda? To samo dotyczy jednostek odpornych na ogień jak Efreet, Efreet Sultan, Firebird, Fire Elemental, Energy Elemental.

Tse Tse: Tarcza ognia nie odda.

27. Załóżmy, że my i przeciwnik nosimy Orb of Vulnerability (Kula Osłabienia). My mamy 1 Archanioła, a przeciwnik 1 Feniksa. My rzucamy na Archanioła Magic Mirrow (magiczne lustro). Przeciwnik rzuca na nas czar Curse (klątwa), jednak zostaje on odbity. Czy Feniks zostanie przeklęty?

Tse Tse: Tak.

28. Czy noszenie drugiego takiego samego artefaktu zwiększającego archery (łucznictwo) zwiększy obrażenia?

MiB: Nie zwiększy obrażeń.

29. Co się dzieje, gdy rzucamy czar Forgetfulness (zapomnienie) i zostanie on odbity magicznym lustrem, a my nie posiadamy jednostek strzelających?

Tse Tse: Czar zostanie odbity ale nasze jednostki są odporne więc zostanie on zrezystowany przez nasze jednostki (efekt wygląda tak jak czasami nie uda nam się zaczarować krasnoluda).

30. Jak są liczone obrażenia zadawane przez czary Feary Dragon (Baśniowe Smoki)?

Gustek: Feary Dragon (Baśniowe Smoki) mają do każdego czaru określoną siłę bazową i premię dla każdego czaru. W rezultacie wygląda to tak:

LEGENDA:
a) siła bazowa (czyli taka jak przy 1 smoku)
b) premia do obrażeń od każdego dodatkowego smoka

Łańcuch piorunów:
a) 250
b) 200
Strefa zimna i kula ognia:
a) 80
b) 50
Magiczna strzała
a) 70
b) 50
Piorun:
a) 145
b) 125
Lodowy pocisk:
a) 120
b) 100
Deszcz meteorytów:
a) 175
b) 125
Inferno:
a) 90
b) 50

31. Gdy posiadamy eagle eye to czy możemy się nauczyć czarów rzucanych przez jednostki takie jak Feary Dragon (Baśniowy Smok), Enchanter (Czarodziej), Master Genie (Wielki Dżin)?

Smith: Nie, bo eagle eye pozwala na naukę czarów używanych przez herosów.

32. Czy da się zrezystować Fire Shield (tarczę ognia) żeby nam nie oddała?

Ghost: Nie, nie da się. Za każdym razem będzie uruchamiana tarcza ognia, a rezystancja nie ma na nią żadnego wpływu.

33. Na które jednostki nie działa Ages (postarzenie)? Jest jedna jednostka na którą nie działa postarzenie ale może gdy nosimy Orb of Vulnerability (kula osłabienia)

Konqer: Postarzenie nie działa na: nieumarłych, Golemy, Żywiołaki, Gargulce. Na czarne smoki działa o ile mamy Orb of Vulnerability (kula osłabienia).

34. Na które jednostki nie działa Poison (trucizna) Wywern Królewskich? A na które z nich działa, gdy nosimy Orb of Vulnerability (kula osłabienia)?

Konqer: Poison (trucizna) nie działa na: Zielone, Złote, Czerwone, Czarne i Błękitne smoki, Golemy, Gargulce, Żywiołaki, nieumarłych i na chłopów.

35. O ile zmniejszane jest główne życie przez Poison (truciznę) i ile zadaje ona obrażeń, ile rund trwa, kiedy jej działanie zostaje zatrzymane (uwzględnić ponowne otrucie), czy Poison (trucizna) zabije jednostkę, jakim jedynym czarem możemy ją zdjąć?

Konqer: Wywerna Królewska ma 50% szansy na zatrucie przy ataku, Poison (trucizna) zabiera 10% bazowego życia co turę a kończy się po 3 turach. Nie może zabrać więcej niż 50% bazowego życia.

36. Co się stanie gdy nieulepszone Harpie zaatakują Enty z odległości większej niż jeden heks, a następnie Enty zostaną zabite i jak się uwolnić od związania (za pomocą 2 czarów)?

Xexilex: Harpie wrócą i będą przytwierdzone korzeniami, nie bedą mogły się ruszać tylko atakować na 1 heks od heksa na którym aktualnie się znajdują (jednostki przyległe do Harpi). Zabicie Entów nie usunie korzeni, dopiero ponowne zaatakowanie Entów na Harpie z odleglości 1 heksa spowoduje to, iż zabicie Entów usunie korzenie. Oczywiście Harpie mogą oddawać. Związanie zdejmuje Dispel (rozproszenie).
Berhan: Drugim czarem, dzięki któremu Harpie mogą wrócić do poruszania się na polu bitwy jest Teleportacja.

37. Co się stanie gdy w Dragon Utopii zginą smoki i nasz bohater? Czy kolejny bohater będzie walczył?

Tse Tse: Nie będzie walczył, ale dostanie kasę i artefakty.
Dragonthan: To samo w pozostałych "bankach"

38. Gdy jednostka przeciwnika ma Magic Mirrow (magiczne lustro) to czy możemy ją zahipnotyzować?

Gustek: Nie da się.

39. Gdy Feniks w danej rundzie nie będzie atakował i naciśniemy klepsydrę (wait-czekanie), a następnie nasz Feniks zostanie zabity, ale powstanie z popiołów to czy w tej rundzie będzie się ruszał? A gdy na początku rundy nasz Feniks zostanie zabity przez szybszą jednostkę to czy odrodzony z popiołów Feniks będzie miał w tej rundzie ruch?

Dragonthan: W obu przypadkach Feniks traci ruch w danej rundzie.

40. Posiadamy w naszej armii tylko przywołane żywioły, wygrywamy bitwę, ale nasz bohater znika. A co się stanie, gdy nie posiadamy magii ziemi i wygramy bitwę ale posiadamy tylko jednostki które w bitwie zostały zabite, a my je wskrzesiliśmy (jak wiemy jednostki wskrzeszone gdy nie posiadamy szkoły magii ziemi lub mamy ziemie na basic, po bitwie znikają) czy nasz bohater też zniknie? (to samo dotyczy Animate Death (wskrzeszenie nieumarłych))

Tse Tse: Pozostanie nam jedna jednostka z tych które mieliśmy w armii - bohater nie zniknie. Czy jednostka która pozostanie musi być najsłabszą? - sprawdżcie kolejność wskrzeszania.

41. Klon jednostki przeciwnika znika gdy otrzyma od nas jakiekolwiek obrażenie (czar Dispel (rozproszenie), nawet gdy posiadamy szkołę magii wody na ekspercie nie usunie klonu) lub jego czas przebywania skończy się gdyż jest on zależny od punktów mocy przeciwnika. W jaki jeszcze sposób można pozbyć się klonu?

Drupi: Skończyć walkę.
Smith: Trzeba zabić pierwowzór.

42. Czy czar Protection From Fire (ochrona przed ogniem) zmniejsza obrażenia zadawane przez tarczę ognia Efreet Sultan?

Dragonthan: Czar ten zmniejsza obrażenia.

43. Gdy weźmiemy podczas bitwy Shield (tarczę) to ile punktów otrzymujemy do obrony? (podać procenty)

Avonu de Odihs:
podstawowy 15%
zaawansowany 30%
ekspert 30% (dla wszystkich jednostek)

44. Jak są liczone obrażenia od tarczy ognia Efreet Sultan i jaki jest ogólny wzór na obrażenia od tarczy ognia? (chyba najtrudniejsze pytanie)

45. Gdzie można za darmo ulepszyć Cavaliers na Champions?

Dragonthan: W stajni na planszy.

46. Jaka jest analogia odradzania się Feniksów z popiołów?

Elias: Jeżeli na początku mamy 5 lub więcej Feniksów (w sumie niezależnie na ile oddziałow są one podzielone) to zawsze po eliminacji każdego oddziału, jeśli ilość do tej pory zabitych Feniksów przekracza wielokrotność 5, wskrzesza się odpowiednia ilość Feniksów (na przykład jeśli na początku mamy 3 oddziały Feniksów: 4,4,2,po zabiciu pierwszego oddziału nie wskrzesi się nic, po zabiciu drugiego 1 feniks, po zabiciu trzeciego 1 feniks - w sumie 2) - zawsze jest to 20% stanu początkowego zaokrąglone w dół.

Jeśli na początku mamy mniej niż 5 Feniksów, w teorii zawsze wskrzesi się tylko jeden Feniks (po wyeliminowaniu wszystkich lub ponad połowy - jeśli mamy więcej niż jeden oddział). Ale tu już się pojawiają błędy w grze: Jeśli w momencie zabicia Feniksa nie mamy punktów ruchu w danej turze, to się Feniks nie wskrzesi, dla sprawdzenia dla zainteresowanych:
- Oddział 4 Feniksów podlatuje do przeciwnika bez ataku i daje się zabić w tej turze podczas ataku przeciwnika - Feniks nie wskrzesi się!
- Tak samo, ale atak przeciwnika dopiero w kolejnej turze, gdy Feniksy czekają - Feniks się wskrzesi
- inny błąd przy małej ilości Feniksów: mamy na początku oddziały 3 i 1,
atakują 3 Feniksy, giną - wskrzeszają się 2 Feniksy, chociaż powinien tylko jeden.
Do 4 Feniksów - wskrzesza się zawsze jeden, od 5 Feniksów w górę - wskrzesza się 20% zaokraglone w dół.

47. O ile procent jest niższa cena gdy ulepszamy jednostki w Forcie?

MiB: Jednostki pierwszego poziomu ulepsza się za darmo, drugiego o 75% taniej, trzeciego o 50% taniej, czwartego o 25% taniej, wyższego poziomu po kosztach jak w zamku.

48. Jak są liczone obrażenia dla bohatera posiadającego specjalność Armourer (płatnerz)? (Mephala, Neela, Tazar)

Konqer: Dokładnie tak jak pisze - za każdy poziom bohatera włącznie z pierwszym poziomem otrzymujemy 5% do płatnerstwa, przykładowo: gdy mamy 20 level to mamy 100% premii do płatnerstwa. Jeżeli przy okazji mamy mistrzowski poziom (15% redukcji) to ze specjalizacją nasze jednostki otrzymuja 30% mniej obrażeń.

Tak samo działają wszystkie inne specjalności w umiejętnościach - np. Talent magiczny czy Skuteczność ataku.

49. Jeśli jednostka została zabita po ruchu i wskrzeszona w kolejnej rundzie to czy traci ruch w rundzie wskrzeszenia? Gdy w rundzie zabicia oddała to co się dzieje?

Dragonthan: Traci ruch, ale może oddać.

50. Nekromancja - jaką część szkieletów tracimy gdy nekromujemy szkielety ulepszone.

Tse Tse: Wskrzeszamy 1/3 mniej szkieletów, tak samo gdy mamy płaszcz i wskrzeszamy inne jednostki.

51. Library of englishment (biblioteka oświecenia) - który poziom musimy posiadać aby skorzystać? (uwzględnić dyplomację).

Siny: od 4 poziomu z expert diplomacy juz można, od 10 poziomu bez dyplomacji.

52. Czy Magic Mirrow (magiczne lustro) odbija czary rzucane przez Feary Dragon (Baśniowe Smoki)) oraz czar Lightning (błyskawica) rzucany przez Tunderbirds (Ptaki Gromu)?

Tse Tse: Nie

53.(Siny) Ile jest artefaktów, które nie pozwalają rzucić czar Blind (oślepienie) na nasze jednostki?

Grunthor: Power of the Dragon Father (moc ojca smoków), Orb of Inhibition (kula przeciwstawienia), Pendant of the Second Sight (amulet magicznej wizji) i jeszcze jeden artefakt.
Dragonthan: Badge of Courage (order męstwa)

54.(Haarald) Ile kompletów Zbroi Przeklętego i Płaszcza Króla Nieumarłych można przenosić do kolejnych scenariuszy?

Avonu de Odihs: Jeden już złożony, a drugi w częściach

55.(Dragonthan) Jeśli byśmy odwiedzili wszystkie miejsca na planszy, które podnoszą nam morale i szczęście to ile wynosiłby współczynnik morale i ile szczęście. Należy wziąć pod uwagę najlepsze "przypadki". Nie wliczamy umiejętności ani artefaktów.

Grunthor:
Swan Pond (łabędzi staw) 2 Luck
Fountain of Fortune (fontanna fortuny) 3 Luck (zakres od -1 do 3)
Faerie Ring (Rusałkowy krąg) 1 Luck
Mermaids (Rusłaki) 1 Luck
Rally Flag (pobojowisko) 1 Luck, 1 Morale
Idol of Fortune (Bożek fortuny) 1 Luck 1 Morale w dziu 7, 1 Luck lub 1 Morale w pozostałe dni
Fountain of Youth (fontanna młodości) 1 Morale
Oasis (oaza) 1 Morale
Watering Hole (źródło) 1 Morale
Buoy (boja) 1 morale
Temple (świątynia) 2 Morale dnia 7, 1 w pozostałe dni

Z obiektów na planszy można uzyskać 9 Luck oraz 8 Morale

Poza tym mamy możliwość zwiększyć Morale i Luck budując w zamkach:

Brotherhood of the sword (Bractwo miecza) 2 morale podczas obrony
Fountain of fortune (fontanna fortuny) 2 luck podczas obrony
Colossus (kolos) 2 morale dla sprzymierzonych herosów
Spirit Guardian (duchowy strażnik) 2 luck dla sprzymierzonych herosów

Poza tym istnieją specjalne pola:
Clover Field (łąka koniczyny) 2 Luck dla jednostek Neutral
Evil Fog (diabelska mgła) 1 Morale dla jednostek Evil, Good troops -1 Morale.
Holy Ground (święta ziemia) 1 Morale dla jednostek Good, Evil troops -1 Morale.

56.(Dragonthan) Z ilu puzzli składa się układanka w każdym zamku?

Avonu de Odihs: Każdy zamek oprócz Inferno posiada mapkę złożoną z 48 puzzli (także Conflux). Inferno ma 49 puzzli

57. Czy tarcza ognia klonu Efreet Sultan oddaje?

Neocount: Tarcza klonu nie odda.

58. Co się stanie gdy najpierw założymy naszym jednostkom Counterstrike (kontratak), a nastepnie przeciwnik je odczaruje czarem Dispel (rozproszenie)?

Dragonthan: Jednostka będzie raz kontratakować

Z ciekawszych rzeczy można dodać: Jeżeli przeciwnik w danej rundzie zaatakuje naszą jednostkę i nasza jednostka straci kontratak, to jeśli w tej samej turze damy na naszą jednostkę kontratak i w tej samej rundzie jednostka przeciwnika zaatakuje go, nasza jednostka kontratakuje drugi raz.

59. Ile procent potworów np. broniących kopalni, przejścia itp. przybywa na planszy co tydzień?

Dragonthan: Przybywa 10%.

60. Czy Slayer (pogromca) działa na Feniksy oraz Firebirds?

Dragonthan: Nie działa, chyba że mamy kule osłabienia :)

61. Broniąc lub atakując zamek na planszy są 2 heksy na których nie można wskrzeszać jednostek, gdy calkowicie zginą. Które to heksy?

Mastorious: Jak jednostka zginie w bramie, od strony fosy to nie można jej wskrzesić - jest to 5 heks od prawej w bramie.

Z ciekawszych rzeczy moge powiedzieć, że jak na 7 heksie od prawej zginie jakas jednostka to broniący się nie może otworzyć bramy (atakujący też by nie wyszedł gdyby był w zamku) - wtedy żeby wyjść trzeba zburzyć bramę katapultą. Jak na 7 heksie od prawej stoi jakaś jednostka to broniący nie może wyjść przez bramę ani jej otworzyć aby zaatakować (atakujący też gdyby akurat był w zamku). Jak broniący wyjdzie z zamku i stanie na 7 heksie (6 i 5 heks w tym czasie bedzie wolny i brama się zamknie) to jednostka nie może już wrócić do zamku - brama się nie otworzy dopiero, gdy 7 heks bedzie wolny można wrócić.

62.(Rytu Mullich) Czy klon Archaniołów może wskrzeszać własne jednostki? Czy jeżeli je się wskrzesi to zostają one po bitwie czy znikają jak podczas wskrzeszania nie posiadając wyuczonej magii ziemi?

Grunthor: Klonując Archanioła klon będzie mógł za każdym razem używać jednorazowego wskrzeszania nawet gdy klonowany Archanioł użył już wskrzeszenia lub gdy są to kolejne klony tego samego Archanioła. Jednostki wskrzeszone przez klon nie znikają po bitwie.

63.(Mr. Rabbit) Czy da się przewidzieć rozkład bohaterów w Tawernach poszczególnych graczy? Czy ktoś rozgryzł wzór na pojawianie się konkretnych bohaterów w Tawernach? Na przykład 1 tygodnia jest dany bohater w naszej Tawernie, po ilu tygodniach teoretycznie powinien się w niej znowu pojawić i od czego to zależy? Uciekłem bohaterem z pola walki 7 dnia i nie miałem kasy na jego wykupienie. Po jakim czasie powinien być znowu dostępny?

64.(Dragonthan) W jaki inny sposób można usunąć miny w Tower (forteca)? Pierwszy to po prostu "nadepnięcie" na nie. A jaki jest jeszcze inny sposób?

Tse Tse: Dispel (rozproszenie) na expercie zadziała - usunie wszystkie miny, niższy poziom nic nie usunie.
Grunthor: Remove obstacle (usunięcie przeszkody) na expercie usuwa tylko jedną minę - na niższym poziomie nie usuwa min.

65.(Rytu Mullich) Ile procent dodają do ruchu rękawiczki oraz buty?

Grunthor: rękawiczki dodają 3 punkty od nowego dnia, buty dodają 6 punktów od nowego dnia, stables dodaje 4 punkty w tym samym dniu do końca tygodnia.

66.(Rytu Mullich) Ile maxymalnie wojska mieści się w legionie (podać ilość).

Dragonthan: Jednostek wolno stojących na planszy może być max 4000.

67. W jaki sposób nauczyć naszego bohatera czaru nawet 4 poziomu nie posiadając umiejętności wisdom (mądrość)? W ramach podpowiedzi dodam że czaru 5 poziomu się już nie da.

Getyr: Umiejętność Sokoli wzrok pozwala przejmować od przeciwnika czary nie posiadając wogóle umiejętności wisdom (mądrość), posiadając Sokoli wzrok na exp. możemy nauczyć się od przeciwnika czarów 1-4 poziomu.

68.(Dragonthan) W jaki sposób przenosić się po teleportach bez cofania się o krok z niego, po to by wejść jeszcze raz? To samo tyczy się młyna, wiatraka i innych budowli na planszy.

Tse Tse: Spacja.

69.(Dragonthan) Jaki musi być spełniony warunek, aby na planszy stanąć obok potwora w odległości jednej kratki od niego, tak aby z nim nie walczyć i żeby nie pojawił się komunikat o walce, oraz żeby można było się od tego potwora oddalić, ale: wykluczamy przypadek pojawienia się potwora obok nas w pierwszym dniu tygodnia przy dublowaniu się populacji.

Tse Tse: Można się przenieść wrotami wymiarów.
Getyr: gdy wyjdziemy np. z podziemi i staniemy przy potworze po drugiej stronie, naciskamy spację i się oddalamy bezpiecznie, podobnie jest przy portalach.
Grunthor: Gdy dwie jednostki stoją przy sobie to gdy pierwszą podbijemy znajdziemy sie przy drugiej.
Hellburn: Istnieje też sytuacja, gdy posiadamy założone skrzydła anioła lub jesteśmy pod wpływem czaru fly, a potwór broni artefaktów. Zabieramy artefakt i możemy się spokojnie oddalić

70.(Dragonthan) Jesteśmy nekromantą. Mamy zdolność nekromancji 10%. Wygrywamy bitwę, uczymy się zdolności nekromancji 20%. Pytanie brzmi: Czy wskrzesimy 10% czy 20% poległych?

Val Gaav: Wskrzesimy 10% poległych. Poziom nekromancji bohatera jest sprawdzany w grze przed rozpoczęciem walki a nie po jej zakończeniu.

71.(Val Gaav) Mamy Orb of Inhibition (kula przeciwstawienia) na herosie i Armor of the Damned (zbroja przeklętego).
- Czy zbroja rzuci czary na początku walki?
- Czy ma na to wpływ kto w trakcie walki posiada kulę przeciwstawienia?

Armor of the Damned (zbroja przeklętego) rzuci czary na przeciwnika niezależnie od tego kto posiada Orb of Inhibition (kula przeciwstawienia). Ma to również ogromną zaletę taktyczną: przeciwnik nie może rzucić Dispel (rozproszenie).

72. Czy nosząc Orb of Inhibition (kula przeciwstawienia) jednostki będą używały swoich magicznych specjalności jak: Unicorn (Jednorożec) - oślepienie, Thunderbird (Ptak Gromu) - błyskawica, Archanioł - wskrzeszenie, Enchanter (Czarodziej) - przypadkowy czar oraz Feary Dragon (Baśniowy Smok) - przypadkowy czar? Przy Feary Dragon (Baśniowy Smok) proszę o dokładny opis.

Val Gaav: Faery Dragon (Baśniowy Smok) na pewno może czarować. Trzeba wcisnąć R albo wejśc w zakładkę stworzenia (litera T) i kliknąć na jego książce czarów (taka ikonka). Wiem też, że Archanioł nie wskrzesi, ale (i tu uwaga): jeżeli mamy Faery Dragon (Baśniowy Smok) to da się to obejść!
Nasz Archanioł normalnie nie może wskrzesić, ale klikamy na naszym smoku i na jego książce i o dziwo możemy rzucić wskrzeszenie Archaniołem (musimy tylko na naszą jednostkę wycelować i dostać czar o polu działania a nie jednostce) - taki mały bug w grze!

Co do innych zdolności to: Ent opęta, a Gorgona zabójczo spojrzy. Podobnie smok necropolis, Feniks się odrodzi, Jednorożce mogą oślepiać, a Thunderbirdy (Ptaki Gromu) uderzać piorunem, Enchanter (Czarodziej) nie rzuci czarów.

73. Jednostka strzelająca podwójnie (np. Wielki Elf) gdy zabije pierwszą strzałą to druga nie jest odejmowana. Gdy jednostce strzelającej podwójnie zostanie 1 strzała to co wtedy?

Dragonthan: Jednostka strzeli dwa razy, a w statystykach pokaże nam, że pozostało jej -1 strzał

74. Jak sprawdzić bez walki ile w przybliżeniu jest jednostek np. w Dragon Utopii, Naga Bank, itp? W krypcie się nie da.

Dragonthan: Należy wejść do budynku, kiedy pojawi się okno z pytaniem czy chcemy wejść walczyć, cofamy się, a następnie klikamy prawym przyciskiem myszki na budynek i mamy statystyki. W krypcie się nie da, prawdopodobnie dlatego, że jest tam kilka rodzajów stworzeń.

75.(Dragonthan) Czy jednostka zajmująca 2 heksy może wejść w dwie miny jednocześnie?

Avonu de Odihs: Tak, jeśli miny są nad lub pod jednostką.

76.(Dragonthan) Jednostka zajmująca 2 heksy porusza się w lini prostej (poziomej). Na swej drodze natrafia na ruchomy piasek i zatrzymuje się. Co się stanie jeśli w nastepnej turze jednostka ruszy do przodu?

Avonu de Odihs: Też się zatrzyma, gdyż jej "drugi człon" uaktywni pułapkę.

77.(Dragonthan) Pytanie z cyklu ciekawostki: Kto wie kogo grobowiec przypomina grób wojownika?:
http://magazyn.jaskiniabehemota.net/h3/img/locations/tomb.png

Irydus: Symboliczny grobowiec króla Władysława III Warneńczyka

78.(Dragonthan) Kiedy ważka rzuci osłabienie na wszystkie wrażliwe na magie jednostki przeciwnika? To samo tyczy się klątwy rzucanej przez mumię i czarów ochronnych rzucanych przez żywiołaki.

Avonu de Odihs: Na magicznych równinach (gdzie czary działają na najwyższym poziomie)

79.(Dragonthan) Gramy w sojuszu. Naszym bohaterem wchodzimy do zamku sojusznika, w którym nie ma "schowanego" jego bohatera. Zamek zostaje zaatakowany przez przeciwnika, kto dowodzi batalią?

Gustek: Komputer toczy bitwę naszym bohaterem

80.(Dragonthan) Jak uniemożliwić lądowanie przeciwnika na brzegu? (3 sposoby)

Konqer: Postawić bohatera na brzegu, można też budować statki i przywoływać je zaklęciem
Avonu de Odihs: Okopać się

81.(Dragonthan) Jak "zabezpieczyć" jednostkę by nie była wrażliwa na miny? Jaka jednostka może swobodnie chodzić po minach? Jaki jest jeszcze sposób, aby jednostki atakującego były odporne na miny?

Konqer: Zabezpieczamy Antymagią
Kameliasz: Swobodnie chodzić mogą Czarny i Złoty Smok
Avonu: Noszenie artefaktu Recanter's Cloak (płaszcz odwrócenia), który nie pozwala na używanie czarów wyższych niż 3 poziom
Avonu: Druga część pytania:
- odporna w 100% na magię (Żywiołak magii, Czarny Smok) - zwiększenie odporności dzięki artefaktom czy umiejętności dowódcy nie zabezpiecza stwora przed minami,
- odporna na czary 1-3 poziomu (Zielony, Czerwony, Złoty oraz Błękitny Smok),
- zabezpieczona czarem Antymagii,
- odporna na ogień (Żywiołaki ognia, Ifryty, Feniksy),
- jednostki maga, który rzucił czar Pole minowe
Alchemik:
- artefaktem składanym Moc Ojca Smoków
- jednostki teleportowane na minę zaklęciem Teleportacja mają chwilową odporność - nie spowodują eksplozji, o ile nie zakończą tury na minie
- jeśli Forteca będzie stać na przeklętej ziemi

82.(Konqer) Jeżeli jesteśmy bohaterem na statku i atakujemy armię znajdującą się na wodzie na której umieszczony jest jakiś magiczny teren (np. Święte Ziemie) to jaka będzie sceneria walki?

Avonu de Odihs: Teren, na którym walczymy.

83.(Konqer) Jeżeli miasto stoi na jakimś magicznym terenie to jakie będą tego konsekwencje podczas bitwy o to miasto (sceneria i właściwości)?

Avonu de Odihs: Miasto zawsze ma swoją scenerię (czyli np. Loch zawsze ma podziemia, mimo że może stać na powierzchni), lecz właściwości zależą już od terenu na mapie przygód (np. magiczne równiny podczas oblężenia zwiększają poziom czarów).

84.(Dragonthan) Czy bohater może rzucać czary ze scroli (pergamin, zwój) gdy nie posiada książki?

Vandergahast: Bez książki może rzucać ze zwojów wszelkie aury - artefaktów itp.

85.(Dragonthan) Załóżmy że mamy championa (9 speed) i rzucamy na niego modlitwę a przeciwnik rzuca na nas spowolnienie. Jaką predkość mają championi?

Załóżmy że mamy championa (9 speed) i rzucamy na niego przyspieszenie a przeciwnik rzuca na nas spowolnienie. Jaką predkość mają championi?

Załóżmy że mamy championa (9 speed) i rzucamy na niego modlitwe a przeciwnik rzuca na nas spowolnienie. A my następnie rzucamy przyspieszenie. Jaką predkość mają championi?

Załóżmy że mamy championa (9 speed) i przeciwnik rzuca na niego spowolnienie a my rzucamy modlitwe. Jaką predkość mają championi?

Haav Gyr: Kolejno 8, 6, 14 i 8 Jeśli przyjąć że walczymy na neutralnym terenie, oraz czary są w podstawowej wersji czyli bez szkół magii.
To tylko przedstawiona jedna możliwość. Jako że to extremalna wiedza, należy podać wszystkie kombinacje, ale tylko te z poziomami czarów (podstawowy, zaawansowany, expert)

86.(Dragonthan) Co się stanie jak zaatakujemy nie ulepszone jednostki a wśród nich będzie kilka ulepszonych i zabijemy wszystkie nie ulepszone, a nastepnie poddamy bohatera lub bohater wtedy zginie?
Berhan: Po zabiciu nie ulepszonych jednostek cały oddział zniknie z mapy przygód.

87.(Dragonthan) Co sie stanie jak zaatakujemy nie ulepszone jednostki a wśrod nich bedzie kilka ulepszonych a następnie uciekniemy bohaterem?
Berhan: Wszystkie ulepszone jednostki znikną, a z pozostałych nieulepszonych część się wytrenuje.

88.(Dragonthan) Czy zahipnotyzowana przez bohatera atakującego zamek jednostka broniąca zamku otworzy bramę w zamku?
Berhan: Nie, mimo hipnozy nie będzie miała prawa otworzyć bramy.

89.(Dragonthan) Czy odzyskamy kontrolę nad jednostką która jest pod wpływem czaru berserk i po zaatakowaniu jakiejś jednostki dostanie morale?

Dagon: Jak się trafi morale to kontrola wraca do "właściciela" jednostki.

90.(Dragonthan) Czy jednostka stojąca w fosie otrzymuje obrażenia gdy rzuca czar (np. Ogre Mage) lub straci ruch przez złe morale?

Crizon: Nie

91.(Dragonthan) Co zobaczymy gdy wejdziemy w teleport a po drugiej stronie będzie stał nasz przeciwnik i przegramy. (zakładamy że wsześniej nie odkryliśmy niczym drugiej strony teleportu)
Berhan: Ujrzymy kwadrat mapy o boku 3x3, w środku (2,2) stał będzie w monolicie (przejściu) wrogi bohater.

92.(Dragonthan) Jednostki x,y,z stoją w grupie. Strzelamy do środkowej jednostki Arcyliszą. Na jakie jednostki stojące obok środkowej nie zadziała trująca chmura Arcylisz?

Konqer: Trująca chmura lisza nie działa na nieumarłych, żywiołaki, golemy i gargulce

93.(Dragonthan) Jaka jest zasada działania specjalności bohaterów:
- Adela (błogosławieństwo)
- Adelaide (krąg zimna)

- Cuthbert, Mirlanda, Olema (osłabienie) - czy specjalność ta przekłada się na ważkę, gdy posiadamy ją w armii?
Hellburn:
Dla poziomów jednostek 1-2 bonus bohatera wynosi -3 ataku
Dla poziomów jednostek 3-4 bonus bohatera wynosi -2 ataku
Dla poziomów jednostek 5-6 bonus bohatera wynosi -1 ataku
Nie przekłada się to na ważki (ważki zawsze rzucają osłabienie na poziomie experta -6 ataku)

- Loynis (psalm mocy)
Hellburn:
Dla poziomów jednostek 1-2 bonus bohatera wynosi +3 (ataku, obrony i speeda)
Dla poziomów jednostek 3-4 bonus bohatera wynosi +2 (ataku, obrony i speeda)
Dla poziomów jednostek 5-6 bonus bohatera wynosi +1 (ataku, obrony i speeda)

- Astral (hipnoza)

- Daremyth, Melodia (fortuna)
Dragonthan: premia od bohatera dla czaru fortuna wynosi +3

- Cyra, Terek, Brissa (przyspieszenie)
Hellburn:
Dla poziomów jednostek 1-2 bonus bohatera wynosi +3 speeda
Dla poziomów jednostek 3-4 bonus bohatera wynosi +2 speeda
Dla poziomów jednostek 5-6 bonus bohatera wynosi +1 speeda

- Solmyr (łańcuch piorunów)
Avonu: 3% za każdy poziom bohatera, pomniejszone o poziom stwora, na którego rzucony jest czar, czyli:
Dodatkowe obrażenia Łańcucha piorunów = Obrażenia *Poziom bohatera *3 /100 podzielone przez Poziom stwora, na którego rzucono czar.

- Coronius (pogromca)
Konquer:
Specjalizacja Coroniusa zwiększa bonus do ataku tego czaru w zależności od poziomu jednostki na który będzie rzucony. I tak dla jednostek:

* 1. poziomu - +4 ataku
* 2. poziomu - +3 ataku
* 3. poziomu - +2 ataku
* 4. poziomu - +1 ataku
* poziomu 5-7 - brak premii.

- Uland (wzmocnienie)
- Alagar (lodowy pocisk)

- Merist, Xsi, Darkstom (kamienna skóra)
Hellburn:
Dla poziomów jednostek 1-2 bonus bohatera wynosi +3 obrony
Dla poziomów jednostek 3-4 bonus bohatera wynosi +2 obrony
Dla poziomów jednostek 5-6 bonus bohatera wynosi +1 obrony

- Labetha (kamienna skóra)
Avonu: premia Labethy wynosi zwykłe +3 do obrony (czyli na poziomie podstawowym kamienna skóra zapewnia +6 do obrony zamiast +3, a na wyższych poziomach +9 zamiast +6).

- Zubin (precyzja)
Hellburn:
Dla poziomów jednostek 1-2 bonus bohatera wynosi +3 ataku
Dla poziomów jednostek 3-4 bonus bohatera wynosi +2 ataku
Dla poziomów jednostek 5-6 bonus bohatera wynosi +1 ataku
Balista jest traktowana jako poziom 4, więc otrzymuje bonus +2

- Xyron (inferno)

- Ash, Inteus (ręka śmierci) - czy specjalność ta przekłada się na Ogra, gdy mamy go w armii?
Hellburn:
Dla poziomów jednostek 1-2 bonus bohatera wynosi +3 ataku
Dla poziomów jednostek 3-4 bonus bohatera wynosi +2 ataku
Dla poziomów jednostek 5-6 bonus bohatera wynosi +1 ataku
Nie przekłada się to na ogra (ogry zawsze rzucają rękę śmierci na poziomie experta +6 do ataku)

- Xarfax (kula ognia)

- Septienna (fala śmierci)
- Aislinn, Deemer (deszcz meteorytów)
- Thant (animator)

- Alamar, Jeddite (wskrzeszenie)

- Luna (ściana ognia)
Avonu: Luna - Obrażenia zadawane przez ścianę ognia rzuconą przez Lunę są podwajane (czyli zamiast 40 uszkodzeń, mamy 80)

- Ciele (magiczna strzała)
Avonu: Ciele - Jej zaklęcie 'magiczna strzała' zadaje o 50% większe obrażenia (czyli czar, który normalnie zadaje 40 uszkodzeń, dodatkowo rani jednostki o kolejne 20 punktów)

- Aenian (promień osłabienia)
Avonu: Aenian - Rzuca zaklęcie 'morowe powietrze' ze skutecznością zwiększoną o 2 (czyli na poziomie podstawowym obniża obronę o 5 zamiast 3, a na ekspercie o 7 zamiast 5)

94. Jak wzrastają obrażenia dla machiny balista? Czy obrażenia te przechodzą na wieże oblężniczne podczas obrony zamku, kiedy balista znika?

Avonu:
Wzór na obrażenia dla balisty:
2-3 * (atak 1)

...czyli bohater z atakiem 9 będzie zadawał 20-30 obrażeń.

Do tego należy jeszcze dodać dodatkowe bądź ujemne obrażenia wynikające z parametru ataku balisty i obrony celu, kary za odległość oraz obrażenia wynikające z poziomu rozwoju umiejętności artyleria:
(2-3*(atak 1))*2 (przy czym *2 może wystąpić z szansą 50%/75%/100% - zależnie od rozwoju umiejętności)

Bohaterowie ze specjalnością balisty zwiększają tylko parametry ataku i obrony tej machiny, a nie bezpośrednio jej obrażenia.

Co do oblężeń, to wieże zadają obrażenia w zależności od ilości wybudowanych budynków (w tym rozwoju gildii magów), a nie od umiejętności czy statystyk bohaterów.

95. Jakie są warunki wzrastania obrażeń dla jednostek, jeśli bohater posiada do nich specjalność?

Zestawienie w pliku Exela:
http://www.morganghost.republika.pl/h3monsters.xls
Autorzy: Hellburn i Dragonthan

96. Magowie z Fortecy zmniejszają nam koszty zaklęć. Kiedy jednak mimo ich posiadania w armii nie będziemy mieli tańszych zaklęć?

Ghulk: Na mapie przygody
PenTus: Kiedy przeciwnik będzie posiadał pegaza

Która jednostka zwiększa koszt czarów przeciwnika?

Hrabia Rodruck: Pegaz

97. Jak wytargować wyższą cenę u sprzedawcy artefaktów bez budowania marketów?

Ghuntor: Żeby wytargować wyższą cenę u sprzedawcy artefaktów(artifact merchants) bez budowania w innych miastach marketów(zbudowanie kolejnego sprzedawcy artefaktow nie podwyższy ceny za artefakt - cena jest podwyższana gdy zbuduje się market) należy mieć co najmniej 6 artefaktów ułożonych w plecaku bohatera(sloty na samym dole). Wybieramy arterakt z najwyższą ceną i klikamy na pieniądze jednak nie sprzedajemy tego artefaktu, a przesuwamy artefakty w plecaku tak, że w zaznaczony slot wpada kolejny artefakt jednak cena się nie zmienia nawet gdy artefakt kosztuje wielokrotnie mniej. Naciskamy tranzakcję i w ten sposób sprzedajemy najtańszy artefakt po cenie najdroższego. Równie dobrze można sprzedać najdroższy artefakt po cenie najtańszego.

98. Załóżmy, że przeciwnik posiada Amulet Trzeźwego Umysłu lub Order Męstwa. My tego nie wiemy. Jak sprawdzić czy czar Berserk zadziała na przeciwnika, bez rzucania go?

Pentus: Wystarczy wybrać Berserk w książce magii, następnie najechać na jednostkę, jeśli się "podświetli" (znaczy będzie miała czerwoną obwódkę dookoła siebie) to znaczy, że czar można rzucić, w związku z tym przeciwnik nie posiada żadnego z wymienionych artów.

99. Posiadamy Orb of vurnerability (kula osłabienia). Z jakiego artefaktu u przeciwnika kula osłabienia usunie jego zdolności?
Takeda: Order Męstwa

100.(Logos) Ile artefaktów można zmieścić w sakwie?
Enleth: 64

101. Kiedy nie będziemy wstanie wskrzesić Diabłów przy pomocy czaru Ofiara? Czy są jeszcze podobne jednostki, których to dotyczy? Czy można się z tym uporać? Jeśli tak to w jaki sposób? (Pytanie nie obejmuje aspektów: rodzaju pola bitwy, ilości punktów many, działania innych czarów, działania artefaktów, garnizonu odpornego na magię, posiadania samych diabłów w armii, posiadania jednostek odpornych na czary, kiedy jednostki nie da się wskrzesić ze względu na jej właściwości, kiedy inna jednostka blokuje wskrzeszenie poświęcanej jednostki)

102. Jeśli ktoś rzuci na naszą jednostkę która zajmuje 2 heksy czar berserk to dostawiając do niej naszą jednostkę która również zajmuje 2 heksy (lub gdy nasza jednostka już się przy niej znajduje) sprawimy, że jednostka która jest pod wpływem czaru berserk nie wykona ruchu i będzie stała cały czas w miejscu dopóki nie zdejmiemy z niej czaru lub nie odjedziemy naszą jednostką. Które to heksy? Czy działa to na inne jednostki, które zajmują 1 heks?

103. Spotykają się dwaj bohaterowie. Jeden z nich ma naukę czarów na poziomie mistrzowskim. Jakich czarów, oprócz piąto-poziomoych nie będą mogli między sobą wymienić?

Tse Tse:
1. Tych które już posiadają :)
2. Trzecio i czwartopoziomowych, bo nie jest powiedziane że mają mądrość na poziomie mistrzowskim i wogóle ją mają.
3. Takich które mają tylko z pomocą ksiąg zaklęć i magicznych zwojów.

104. O jakiej jednostce możemy powiedzieć, że nie robi jej różnicy czy atakuje z klątwą czy z błogosławieństwem?

Kameliasz: Anioł, Archanioł, Naga, Naga Królewska
PenTus: Rdzawy Smok, Chłop, Czarodziej. Przy poziomach czarów=1.

105.(Hellburn) Czy Magiczna Strzała otrzymuje premie od wszystkich wyuczonych szkół magii?

Invictus: Otrzymuje premię, jeśli bohater ją rzucający posiada chociaż jedną z magii. Premia jest tak samo wysoka przy posiadaniu jednej, jak i czterech magii żywiołów.

106.(Hellburn) W gildiach magów których zamków nigdy nie pojawią się następujące czary:
Bless, Bloodlust, Cure, Curse, Death Ripple, Disguise, Ice Bolt, Animate Dead, Destroy Undead, Frost Ring, Hypnotize, Prot. from Earth, Armageddon, Prayer, Air Elemental, Fire Elemental, Magic Mirror, Sacrifice, Water Elemental ?

Błogosławieństwo, Żądza Krwi/Ręka Śmierci, Uzdrowienie, Klątwa, Fala Śmierci, Ukrycie, Lodowy Pocisk, Ożywienie, Zniszczenie nieumarłych, Lodowy Krąg, Hipnoza, Ochrona przed Ziemią, Armageddon, Modlitwa/Psalm Mocy, Żywiołak Powietrza, Żywiołak Ognia, Magiczne Lustro, Ofiara, Żywiołak Wody.

Invictus:
1. Klątwa, Żądza krwi, Fala śmierci, Ożywienie i Armageddon i czary poziomu piątego nie trafiają się w Zamku.
2. Żądza krwi, Fala śmierci, Ożywienie, Armageddon, Ofiara i Ż. ognia nie występują w Fortecy.
3. Klątwa, Żądza krwi, Fala śmierci, Ożywienie i Armageddon, a także Ż. ognia i powietrza i ofiara nie trafiają się w Bastionie.
4. Błogosławieństwo, Fala śmierci, Lodowy pocisk, Ożywienie, Krąg zimna, Modlitwa, Ż powietrza i wody oraz Magiczne zwierciadło nie występują w Inferno.
5. Błogosławieństwo, Uleczenie, Zniszczenie nieumarłych, Hipnoza, Modlitwa, Ż powietrza i wody oraz Magiczne zwierciadło nie występują w Nekropolis.
6. Fala śmierci, Ożywienie, Modlitwa i Ż. powietrza nie występują w Lochach.
7. Klątwa, Fala śmierci i Ożywienie, a do tego oczywiście czary poziomów 4 i 5 nie występują w Twierdzy.
8. Klątwy, Fali śmierci, Ukrycia, Ożywienia, Ochrony przed ziemią i zaklęć z poziomów czwartego i piątego nie nauczysz się w Cytadeli.
9. Klątwa, Fala śmierci, Ożywienie, Armageddon i Ofiara nie występują we Wrotach Żywiołów.

107.(Dragonthan) Które fosy w zamkach zadają najwięcej obrażeń, a które najmniej?

Filus: Najmniejsze obrażenia pochodzą od fos: Zamku, Bastionu, Necro, Twierdzy i wynoszą one 70. Największe obrażenia jednorazowo zadaje fosa z Fortecy = 150 obrażeń (pomniejszane przez ew. odporności stworków). Biorąc jednak pod uwagę, że fosa ta jest jednorazowa i golemy są świetnymi saperami należałoby też nadmienić, że lepsze są fosy zadające 90 obrażeń z pozostałych 3 miast: Lochów, Cytadeli i Inferna.

108.(Avonu) Czy atak wież miasta zwiększa się, a jeśli tak, to od czego to zależy? Czy wybudowanie dowolnego budynku w mieście (w tym sanktuarium Graala) zwiększa obrażenia (wszystkich) wież, czy też są jakieś budynki nie mające na to wpływu?

Dragonthan: Testy robiłem na zamkach które miały wybudowane tylko cytadele i zamek. A więc tak: Zwiększenie ataku wież nie zależy od następujących budynków:

Ratusza, Kapitolu, gildii magów od 2 poziomu wzwyż, ulepszonych budynków stworów, budynków zwiększających populację danej jednostki (w każdym zamku) oraz specyficznych dwóch budynków zamku i bastionu, mianowicie: w zamku - bractwo miecza, w bastionie - fontanna.

Budowanie dowolnych budynków poza wyżej wymienionymi w dowolnej kolejności zwiększa następująco obrażenia z wież:

Ilość nowych budynków / obrażenia wieży głównej / obrażenia wieży górnej i dolnej

0 / 10-15 / 6-9
1 / 12-18 / 6-9
2 / 14-21 / 8-12
3 / 16-24 / 8-12
4 / 18-27 / 10-15
5 / 20-30 / 10-15
6 / 22-33 / 12-18
7 / 24-36 / 12-18
8 / 26-39 / 14-21
9 / 28/42 / 14-21
10/ 30-45 / 16-24
11/ 32-48 / 16-24
12/ 34-51 / 18-27
13/ 36-54 / 18-27
14/ 38-57 / 20-30
15/ 40-60 / 20-30
16/ 42-63 / 22-33
17/ 44-66 / 22-33
18/ 46-69 / 24-36

Należy dodać iż nie każdy zamek uzyska maksymalny poziom zniszczeń, zależy to od ilości budynków jakie można w nim wybudować i tak:

Bastion i Wrota Żywiołów zatrzymają się na numerze 16/
Zamek, Inferno, Cytadela i Nekropolia zatrzymają się na numerze 17/
Forteca, Twierdza i Lochy zatrzymają się na numerze 18/

109.(Dragonthan) Czy istnieje możliwość "wiecznego" unieruchomienia jednostek podczas bitwy? Jakiej/Jakich sytuacji się to dotyczy?

Avonu: Jedna z odpowiedzi zawarta jest w pytaniu nr 36.
Filus: Jeżeli walczymy z co najmniej dwoma hufcami entów/drzewców i rzucimy na co najmniej jedną berserka i ona zaatakuje drugi hufiec, powodując kontrę, oba oddziały będą dożywotnio unieruchomione (no chyba, że rzucimy odwrócenie zaklęć)
Drag: jeszcze jeden sposób

110.(Dragonthan) Czy można zadać obrażenia jednostce, jeszcze przed ruchem pierwszej jednostki podczas bitwy, w pierwszej turze walki, bez użycia czaru? (2 sposoby)

Avonu: Podczas oblężenia, gdzie najpierw strzelają wieże, a dopiero potem katapulta.
Reldi: Umiejętność taktyka podczas obrony zamku i ustawienie jednostki w fosie.

111.(Dragonthan) Toczymy batalie. Przywoływamy żywioły do naszej armii, tracimy wszystkie jednostki oprócz przywołanych żywiołów, to samo robi przeciwnik. Jakie są możliwe następstwa tej bitwy?

Możliwość nr1:
Irydus: Bez względu na to czy się wygra czy przegra, obydwaj bohaterowie zostają wyeliminowani z gry, zwycięzcy nie da się wykupić w karczmie jak po ucieczce czy poddaniu się.

Możliwość nr2:
Dragonthan: Jeśli uciekamy jednym z bohaterów z walki mając w armii tylko przywołane żywioły, możemy wykupić herosa w zamku. Ma on wtedy w swoich szeregach bazową jednostkę z zamku do którego należy. Ciekawostką jest, jeśli zamiast uciec, poddamy się za kasę, płacimy 0 złota, a nasz bohater do wykupienia w karczmie nie ma wtedy żadnej jednostki.

Analogiczna sytuacja staje się po przeciwnej stronie. Jeśli zabijemy przeciwnikowi wszystko oprócz żywiołów i uciekniemy, będzie mógł on wykupić herosa z bazową jednostką ze swojego zamku, jeśli poddamy się za kasę, również go wykupi ale bez żadnej jednostki.

112.(Eru) Czy jeżeli na mapie nie ma ani graala ani żadnego obelisku, to graal jest gdzieś ustawiany?

Invictus: Sprawdziłem tę niewiadomą z odkopaniem Graala bez obelisków. Zrobiłem mapę, na którą składały się tylko cztery pola powierzchni (resztę zajmowała woda), z czego jedno zajęte przez stojący tam kaktus. Ani jednego obelisku, Graala też na mapie nie ustawiłem, za to jako warunkiem zwycięstwa było jego zdobycie.

Po wpisaniu kodu nwcoracle pokazał się obrazek układanki, jednak żaden z jej elementów nie był odkryty tak, by ukazywał mapkę.

Przekopałem całą wysepkę (akurat wymagało to sześciu dni, a miałem na to tydzień) i na żadnym z trzech pól Graala nie było. Tak więc zagadka rozwiązana.

113.(Invictus) W jakich sytuacjach możliwa jest egzystencja bohatera bez jakichkolwiek jednostek?

Jedna z możliwości opisana jest w pytaniu nr 111
Tabris: Gdy otrzyma zadanie na dostarczenie kilku jednostek, a ma tylko te jednostki, po wykonaniu zadania nie będzie miał żadnej
Dragonthan: Spotyka się dwóch bohaterów, jeden ma 1 jednostkę, klikamy na przekazywanie jednostek, zaznaczamy tę 1 jednostkę by przenieść ją do drugiego bohatera, klikamy na suwak, niby nic się nie dzieje, ale gdy damy ok jednostka zostanie przeniesiona do drugiego bohatera, a pierwszy zostaje bez jednostek :)

114.(Dragonthan) Jaką maksymalną prędkość może osiągnąć Feniks, bez użycia czarów?

Reldi:
Ring of the Wayfarer (Pierścień Wędrowca) 1 speed - zadziała tylko jeden
Cape of Velocity (Płaszcz Zwinności) 2 speed
Necklace of Swiftness (Naszyjnik Przyspieszenia) 1 speed
Sir Mullich 2 speed
Teren trawiasty 1 speed

Co daje nam w sumie 28 speeda.

115.(Hellburn) Jak w prosty sposób można sprawdzić ilość surowców oraz złota u przeciwnika (gra wieloosobowa)?

Dragonthan: Potrzebujemy mieć wybudowanego sprzedawcę artefaktów. Pod koniec tury zostawiamy jakiegoś bohatera w zamku (nie chowając go do środka). W czasie tury przeciwnika wchodzimy do sprzedawcy artefaktów i widzimy zasoby przeciwnika.

116.(Hellburn) Czy jednostki latające przelatując przez ścianę ognia otrzymują obrażenia?
Def: Nie

117.(Sunny Day) Jak można jednym czarem zablokować 2 jednostki naraz, tzn. tak, zeby nie mogły się poruszać? (przynajmniej 2 sposoby)

Taro: Force Field (Pole mocy) oraz Fire Wall (Ściana Ognia) - ale sprawdza się tylko na niższych poziomach trudności z tego co pamiętam. Komputer jakoś tak nie lubi przez nią przechodzić

Dragonthan: Przeciwnik ma dwa enty, ciskamy berserk na jednego i obydwaj się unieruchamiają :)

118.(Kordan) Co mówi Drzewo Wiedzy, kiedy podchodzi do niego bohater z 99 poziomem? Albo jaki komunikat się pojawia, gdy postać z 99 punktami wiedzy przychodzi do mistycznego ogrodu?

Broghild: Powie to co zwykle, jeśli level bohatera będzie o wiele wyższy niż sto to jego poziom doświadczenia zeruje się.

119.(Konqer) Czy jednostka może mieć ujemne szczęście? Jeżeli tak, podać wszystkie możliwości uzyskania ujemnego szczęścia. Jakie konsekwencje ma posiadanie ujemnego szczęścia?

Dragonthan:
Posiadamy szczęście równe 0:
- odwiedzamy fontannę fortuny i wylosowujemy szczęście -1
- zdarzenie na mapie, które da nam od -1 do -3 szczęścia
- wizyta w piramidzie, którą ktoś odwiedził daje -2 szczęścia
- czar pech (nie wiem czy w przypadku zerowego szczęścia robi nam na minusie, ale powinien)
Avonu:
- posiadanie diabłów w armii przeciwnika -1 do szczęścia
Hellburn:
Ujemnie szczęście nic nie daje (zamierzano to wprowadzić)

120.(Taro) Gramy w kampanię, gdzie bohater jest przenoszony z mapy do mapy. Nie może przegrać żadnej walki. Dajmy na to, że w jakiejś mapie musimy pokonać wrogiego bohatera. Ale bitwa kończy się patem z powodu czaru Armagedon, albo zwycięstwa jednej ze stron poprzez przyzwanie żywiołaków (tzn. że na końcu bitwy jedna ze stron ma same żywiołaki). Co się wtedy stanie? Wygramy, przegramy, czy bohater zostanie przeniesiony do następnej mapy?

Konqer: W takim wypadku wygrywamy scenariusz i nasz bohater przechodzi do następnej misji, ale traci całe doświadczenie, umiejętności i zaklęcia (czyli tak jakby został wczytany "świeży" bohater prosto z karczmy, prawdopodobnie dlatego, że rozwinięta wersja naszego bohatera zginęła w walce).

121.(Ghulk) Czy można zabić feniksy w taki sposób, by się nie odrodziły?

Avonu:
1) Zabić jako ostatnią jednostkę na planszy
2) Minimalna ilość feniksów potrzebnych do 100% wskrzeszenia 1 feniksa to 5. Tak więc 4 i mniej feniksów, to szansa, że żaden się nie odrodzi.

122.(Kordan) Pytanie z cyklu ciekawostki: Fragmenty twarz jakich bohaterów są w ikonce "Losowy bohater"

Są to (od lewej):
- w przypadku ikony dla map (ta mała w szczegółach wybieranej mapy):
Ryland, Adelaide, Generał Kendal, Marius, Rashka, Dameryth, Josephine, Mutare Drake (ikona ze znakiem zapytania)
lub
Ryland, Adelaide, Generał Kendal, Josephine, Rashka, Dameryth, Josephine, Mutare Drake (ikony braku bohatera i losowego bohatera)
- w przypadku kampanijnej ikony(od lewej i od góry):
Korbac, Bron, Merist, Andra, Tazar, Verdish

123.(Ghulk) Jaka jednostka osiąga największy przyrost, jaki jest i co się na niego składa?

Konquer:
Rusałki - 321:
- podstawowy przyrost = 20
- zamek = 20
- statua legionów = 20
- ogród życia = 10
- budynki na planszy = 144
- cudowna tęcza = 107

124.(Ghulk) Rzucenie jakich zaklęć na jedną jednostkę kumuluje się? Oczywiście ofensywnych czarów, ale jakich innych?

Hellburn: Oczywiście chodzi o Rozpraszający promień/Morowe powietrze/Distrupting ray

125.(Ghulk) Co się stanie, gdy magog, lisz, lub hydra będą miały szczęście?

Hellburn: Szczęście ma wpływ tylko na jednostkę, którą atakujemy "domyślnie". Obrażenia dla każdej innej jednostki są kalkulowane osobno.

126.(Dragonthan) Jak przeliczane są koszty poddania się za pieniądze

127.(Broghild) Załóżmy, że warunkiem wygrania misji jest pokonanie wrogiego bohatera, a warunkiem przegrania, utrata własnego bohatera. Jeśli bitwa pomiędzy tymi bohaterami zakończy się patem, to jak zakończy się misja? Zwycięstwem, czy porażką?

Tilogour: Zwycięstwem

128.(Dragonthan) W jakim przypadku będzie można rzucić czar rażący kilka pól (np. kula ognia), a czar ten nie zada żadnych obrażeń jednostkom? (Pytanie nie tyczy się wrodzonej odporności na magię, umiejętności anty magicznych, działania innych czarów, działania umiejętności odporność na magię, działaniu odporności z artefaktów)

Kameliasz: Kiedy się nie wceluje w jednostki.
Konquer: Czarodziejski smok może rzucić czar masowy (kulę ognia, krąg zimna) na przeklętej ziemi, gdy wybierzemy go z jego "księgi zaklęć", ale czar ten nie zadaje żadnych obrażeń nikomu - jest wyświetlana tylko jego animacja.

129.(Psztyla) Kiedy Chowaniec (Familiar), po rzuceniu czaru przez przeciwnika nie ukradnie many?

Mosqua: Kiedy 20% pozyskanej many w przybliżeniu wynosi 0
Ghulk: Kiedy jest martwy
Cichor: Gdy jest pod działaniem czaru hipnoza (kradnie na rzecz kontrolującego)
Dragonthan: Gdy czar go zabije

130.(Zuzak) Czy posiadanie danego typu jednostki w armii ma wpływ na szansę przyłączenia się do nas istot tego samego oddziału?

Szadek: Posiadanie podobnych jednostek w armii zwiększa szanse o 10%, a posiadanie armii złożonej GŁÓWNIE z podobnych jednostek zwiększa szanse o 20%

131.(Ghulk) Co się stanie, gdy przeciwnik ma na sobie magiczne lustro, a nasza jedyna jednostka antymagię?

Dragonthan: czar zostanie zrezystowany

132.(Dragonthan) Kiedy w portalu przyzywań w Lochach będziemy mogli kupić inną jednostkę, niż te z budynków które mamy oflagowane?

Kalidor:
1. Mamy siedlisko z którego portal przyzywa, nic w nim nie kupujemy, wróg je nam zajmuje a my i tak możemy z niego rekrutować (do dnia populacji)
2. Zajmujemy loch przeciwnika i w portalu możemy rekrutować jednostki (pod warunkiem, że przeciwnik nie wykupił ich oraz możemy to zrobić tylko do końca tygodnia)

133.(Ghulk) O ile można przyspieszyć maksymalnie każdą naszą jednostkę (oczywiście nieodporną na magię)? Którą jednostkę można przyspieszyć najbardziej (podpowiedź: chodzi o kumulację czarów (modlitwa i przyspieszenie), artefaktów i specjalizacji bohaterów)?

Dragonthan:
- sprzyjający teren +1
- artefakty przyspieszające (naszyjnik, pierścień, płaszcz) +4
- magia powietrza poziom mistrzowski (przyspieszenie) +5
- magia wody poziom mistrzowski (modlitwa) +4

Daje nam to +14, Sir Mullich da nam +16, ale jeśli weźmiemy bohatera ze specjalizacją w przyspieszeniu lub modlitwie i jednostkę poziomu 1-3 to dostaniemy dodatkowe +3 do przyspieszenia (więc o jeden więcej od Mullicha) i będziemy mieli +17.

134. (Herlipp) Co zrobić, żeby nie było miesiąca PLAGI? (nie chodzi o wgranie autosave)

Kameliasz: Wybudować Bóstwo Ognia w mieście Inferno
Kalidor: Ukończyć mapę w 28 dni

135. (Herlipp) Kiedy nie możemy wziąć artefaktu z mapy? (3 przypadki)

Irydus:
1. Gdy do artefaktu nie da się podejść, to znaczy, że jest z każdej strony obstawiony przeszkodami. W takim wypadku nawet zaklęcie lot nie podziała.
2. Drugi przypadek jest wtedy gdy mamy za dużo artefaktów
Kalidor:
3. W RoE trzeba mieć Dowodzenie żeby wziąć niektóre artefakty, w dodatkach zrezygnowano z tego pomysłu.

136. (Maralf) Czy jest możliwe, żeby nasz bohater stanął na wodzie (bez statku)? Jeśli tak, to jak to możliwe?

Kalidor:
Ustawić na torze bohatera zdarzenie - ten idzie po wodzie, wpada na nie i stoi po nim na wodzie.
Broghild:
Możemy także postawić na wodzie więzienie, lub karczmę-w obu przypadkach kupiony/uwolniony bohater będzie stał na wodzie.

137. (Tilogour) Jakim sposobem można mieć wybudowane budynki w mieście pomimo niespełnienia ich wymagań? (2 sposoby) - (Przy założeniu, że wymaganiem jest budynek potworów niższego poziomu).

Jakiego budynku w określonych warunkach nie uzyska się w ten sposób?

Kalidor:
1. Ustawić w edytorze map
2. Ustawić w zdarzeniu wybudowanie danego budynku
Nie uzyska się tych budynków co muszą mieć nawet w edytorze budynek niższego poziomu jednostek.

138. (Kalidor) Jaki jest mechanizm przybywania garnizonu w neutralnym mieście? Czy wpływ mają budynki od rekrutacji i/lub inne?

139. (Alchemik) Mamy dwóch, identycznych bohaterów. Pierwszy z nich ma w armii Czarne smoki, Wiwerny królewskie, Smocze ważki i Strzelców. Drugi ma Gnolle, Jaszczuroludzi, Mumie oraz Chłopów. Oboje strartują na terenie bagiennym - pierwszy pokonuje 10 pól, drugi 15. Jakim sposobem ?
(aby zawężyć pole spekulacji przyjmijmy, że bohaterowie dysponują tymi samymi umiejętnościami, generują 350 zlota dziennie, nie posiadają artefaktów ani czarów, nie odwiedzali żadnych obiektów oferujących bonus do punktów ruchu, wyruszają z tego samego miejsca, nie poruszają się po drodze)

Yarzapp:
Bohater z Gnolami, Jaszczurołakami, Mumiami i Chłopami skasuje sobie na początku tury Mumie oraz Chłopów, przez co przejdzie 15 pól po terenie bagiennym.
PenTus:
Należy odpowiednią jednostke umieścić w pierwszym slocie - wtedy nie daje ona kary za ruch.
Corwin:
W slotach bohatera "puszczamy przodem" chłopa lub mumie.


Liczba modyfikacji: 201, Ostatnio modyfikowany: 19.02.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

prawdopodobnie - jako nowy - nie wiesz o Sfinxie...

mail na priva poleciał!

a temat czasowo zamknięty!


Permalink

co miałem rzec na privie - rzekłem - baw się dobrze...


Permalink

Ten topic jest juz odblokowany.


Permalink

Drugie i ostatnie ostrzeżenie :!:
Każda następna uwaga zostanie skasowana, albo rozmawiamy na temat, albo milczymy i temat poleci. Proste.

Poprzednie też skasowałem co chcecie od człowieka zadał pytania to odpowiadajcie a jak nie umiecie na nie odpowiedzieć to idźcie dyskutować gdzie indziej. TT


Permalink

16.A co ze zwiększeniem pola widzenia gdy nie mamy wyuczonego scouting?

Chyba chodzi tu artefakty zwiększające pole widzenia

24.Jaka jest różnica, gdy my nosimy orb of vulnerability(kula niewrażliwości), a gdy nosi ją przeciwnik?

Żadna, wszystkie jednostki tracą odporność na magię

36.Co się stanie gdy nie ulepszone harpie zaatakują drzewa z odległości większej niż jeden hex, a następnie drzewa zostaną zabite i jak się uwolnić od związania(za pomocą 2 czarów)?

Mnie się zdaje że za pomocą jednego czaru --> rozproszenie lub podobnych

45.Gdzie można za darmo ulepszyć cavaliers na champions?

To sie bodajże robi w obiekcie Stajnie na planszy

Jak narazie mam odpowiedź na tyle pytań, bo na tyle znam odpowiedź z góry, na pozostałe albo nie znam wogóle albo zdaje mi sie że znam, ale nie bedę strzelał, bo to by sie mijało z celem. Jak odpowiedziałem coś źle to prosze mnie poprawić


Permalink

Dragonthan

[quote:4c7b3a29b2]24.Jaka jest różnica, gdy my nosimy orb of vulnerability(kula niewrażliwości), a gdy nosi ją przeciwnik?

Żadna, wszystkie jednostki tracą odporność na magię

niestety jest roznica i to znaczaca, jak ty masz orba to tylko ty mozesz rzucac czary na smoki a przeciwnik nie moze.
wiedza praktyczna:
mam orba rzucam blinda na smoki, przeciwnik nie ma orba i nie moze ich niczym odczarowac


Permalink

ja mam dla ciebie extremalne pytanie:

Ile jest artow, ktore nie pozwalają rzucic czar blind na nasze jednostki?

jak ktos poda dobra odpowiedz to chyle czola.


Permalink

Dragonthan - prawidlowo to odpowiedzials tylko na 45


Permalink

Siny - 24 pytanie bardzo dobra odpowiedz.


Permalink

Dobra, skoro jush nie mogę pooftopicować, to poodpowiadam sobie, a nóż widelec trafie :P

Grunthor

47.O ile procent jest niższa cena gdy ulepszamy jednostki w Forcie?

jednostka: 1,2,3,4,5,6,7

procent ceny: 0%, 25%, 50%, 75%, 100%, 100%, 100%

Grunthor

48.Jak są liczone obrażenia dla bohatera posiadającego specjalność defens?(Mephala, Neela, Tazar)

(lvl_herosa * 5%) mniej obrażeń.

Grunthor

49.Jeśli jednostka została zabita po ruchu i wskrzeszona w kolejnej rundzie to czy traci ruch w rundzie wskrzeszenia? Gdy w rundzie zabicia oddała to co się dzieje?

Nie, nie traci ruchu, ale porusza się jako ostatnia. Nie może oddać.

Grunthor

51.Library of englishment - który poziom musimy posiadać aby skorzystać (uwzględnić dyplomację).

10 lvl.

Grunthor

28.Czy noszenie drugiego takiego samego artefaktu zwiększającego archery(strzelectwo) zwiększy obrażenia?

niestety nie.

Zdravim

MiB


Permalink

Siny - dzięki za uświadomienie na pytanie o kuli osłabienia
To jaka jest odpowiedź na pytania 16 i 36? Bo w takim razie pasuje i nie bede strzelał dalej.


Permalink

MiB

[quote:e239da0aad="Grunthor"]
51.Library of englishment - który poziom musimy posiadać aby skorzystać (uwzględnić dyplomację).

10 lvl.
[/quote:e239da0aad]

z exp dyplomacja 6 lvl wystarczy


Permalink

Do Siny:
nie wystarczy

odpowiadamy kazdy na 2 dziennie - dajcie szanse innym!


Permalink

Mib 47 i 28 prawidlowo.


Permalink

Grunthor - w prawym górnym rogu każdego Twojego posta masz taki buto przedstawiający kartkę papieru z nożyczkami - to pozwala Ci posty edytować.

Zdravim

MiB


Permalink

Siny

[quote:2e62d5470a="Dragonthan"]

24.Jaka jest różnica, gdy my nosimy orb of vulnerability(kula niewrażliwości), a gdy nosi ją przeciwnik?

niestety jest roznica i to znaczaca, jak ty masz orba to tylko ty mozesz rzucac czary na smoki a przeciwnik nie moze.
wiedza praktyczna:
mam orba rzucam blinda na smoki, przeciwnik nie ma orba i nie moze ich niczym odczarowac

Jak to niczym ich nie odczaruje?
54. Jakim czarem w tym wypadku odczarowac smoki?


Permalink

ehhh

Nie ważne kto ma orb of vurnerability, czarować moga obie strony.
Więc zwykły dispel odczaruje blinda w tym przypadku.

Permalink

Zgadza sie eMTi mozna tez dodac ze dispell dziala na kazda jednostke w grze nawet odporna calkowicie na magie.


Permalink

Pytanie 13. - Z tego co wiem te artefakty działają również bez UD.