Mniej więcej się zgadza, ale prosiłbym o dokładny opis jak to zrobić, bo Twój sposób dotyczy tylko jednego kodu, a nie wszystkich.
A co do różnic między kampanią a pojedynczym scenariuszem, to najłatwiej zauważyć to w HIV.
Mniej więcej się zgadza, ale prosiłbym o dokładny opis jak to zrobić, bo Twój sposób dotyczy tylko jednego kodu, a nie wszystkich.
A co do różnic między kampanią a pojedynczym scenariuszem, to najłatwiej zauważyć to w HIV.
Jednego kodu, ponieważ odcheaterowanie kodu znam tylko na niego. A różnicy naprawdę nie widzę, bo o ile w H4 kampania pozwala na pewną ilość użyć kodu bez "oszusta" to już w 3 jakiekolwiek użycie powoduje skreślenie. No chyba, że zmienili to w jakimś patchu albo jest to bug SoD (ja gram na AB).
Nie wiem czy ktoś wiedział ale artefakty zwiększające populację jeżeli mamy 2 np. korpusy to działa tylko jeden, zaś gdy mamy 2 hirków w zamku i każdemu damy po 1 jednym korpusie to będą działać oby dwa :) zaś gdy mamy dwóch legionistów i damy je 2 hirkom będącym w zamku to tylko jeden działa jako artefakt łaczony a drugi jako rozdzielony co daje nam Max poulacji np 4 lvl ( nie uwzględniajac pegazów) 27 jednostek (4 bazowy, 4 zamek, 4 statua, 6 korpusy i 9 kolos ) statua zwiększa przyrost uwzględniając tylko przyrost zamkowy zaś kolos caly przyrost ^^ 5 lvl 19 6 lvl 12 a 7 lvl 4
Chyba gdzieś w tym temacie było już o tym napisane.
Załóżmy że jakiś budynek, np: fort, jest wyłączony i nie możemy go zbudować. Natomiast w zdarzeniach czasowych dotyczących tego miasta mamy zdarzenie w wyniku którego mieszkańcy zbudują nam fort w tym mieście. Co się wtedy stanie?
To pytanie wydaje się stosunkowo proste z punktu widzenia mapmakera, ale nie mówię, że jestem na 100% pewny swoich racji, bo ostatnio też byłem i się pomyliłem;).
Więc jeżeli w wyniku zdarzenia czasowego w mieście pojawi się fort to:
a) jeżeli pozostałe budynki z nim związane nie zostały zablokowane, będzie można je zacząć wznosić (z fortem kojarzyłbym budynki jednostek, umocnienia i zamek, ew. budynki zależne od miasta, którym gramy np. wieża obserwacyjna w fortecy);
b) jeżeli budynki skojarzone z danym budynkiem są zablokowane osobno (nie poprzez zablokowanie budynku wymaganego do budowy pozostałych (jak podpunkcie a)), to tych zablokowanych nadal nie będzie można wznieść.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.01.2010, Ostatnio modyfikował: Filus
Co mówi Drzewo Wiedzy, kiedy podchodzi do niego bohater z 99 poziomem? Albo jaki komunikat się pojawia, gdy postać z 99 punktami wiedzy przychodzi do mistycznego ogrodu?
Powie to co zwykle, jeśli level bohatera będzie o wiele wyższy niż sto, to jego poziom doświadczenia zeruje się.
W kampanii Sod-,,Eliksir życia'', w drugiej lub trzeciej misji znajduje się tajemnicze miasto. Jest ono otoczone górami tak, że można się tam dostać tylko za pomocą zaklęcia lot, lub wrota wymiarów. Ponadto jego garnizon składa się wyłącznie z różnej maści smoków. Czy ktoś z was kiedykolwiek zdobył to miasto, i czy ma ono jakieś szczególne znaczenie dla tej misji?
Eliksir życia jest w SoD. Do miasta można się dostać używając klucznika. Można je zdobyć, ale tuż obok jest pierścień życia, potrzebny do skończenia mapy, więc po co? Nie jest istotne dla fabuły.
Dodam że do tego miasta da się dostać przechodząc przez posterunek klucznika. Zdobycie miasta nie jest istotne ale zazwyczaj opłaca się to zrobić by podbić lvl Gelu.
Aby trochę ożywić wątek, moje pytanie:
Czy jednostka może mieć ujemne szczęście? Jeżeli tak, podać wszystkie możliwości uzyskania ujemnego szczęścia. Jakie konsekwencje ma posiadanie ujemnego szczęścia?
Nie ma czegoś takiego jak ujemne szczęście (mimo, że zamierzano to wprowadzić). Jednostka zadawałaby wtedy o 50% mniejsze obrażenia.
Hellburn
(mimo, że zamierzano to wprowadzić)
W H2 już było szczęśćie ujemne (awful), nie pamiętam tylko, czy tylko dla bohatera, czy też dla jednostek.
Ujemnie szczęście istnieje, tylko czy coś robi jednostce? Nie spotkałem się jeszcze z konsekwencjami ujemnego szczęścia. Przypadki jego uzyskania:
Posiadamy szczęście równe 0:
- odwiedzamy fontannę fortuny i wylosowujemy szczęście -1
- zdarzenie na mapie, które da nam od -1 do -3 szczęścia
- wizyta w piramidzie, którą ktoś odwiedził daje -2 szczęścia
- czar pech (nie wiem czy w przypadku zerowego szczęścia robi nam na minusie, ale powinien)
Zapomniałeś jeszcze o:
- diabłach w armii przeciwnika -1 do szczęścia
Co do zdarzenia na mapie, to chyba jest obiekt event i jako taki nie powinien być brany pod uwagę.
A i tak jednostka będzie miała tylko maksymalnie -3 do szczęścia (12,5% szansy na "pecha" wg notatek z instrukcji, nie pamiętam by to kiedykolwiek mi w grze wystąpiło).
EDIT:
Mała pomyłka, już sprostowana.
Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 19.02.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu
Ja mimo wszystko pamiętam coś takiego jak "pech" w H3, gdzie było opisywane to zjawisko. Hellburn zna się jednak trochę bardziej na "flakach" gry więc stwierdzam że można uznać jego odpowiedź.
To ja teraz zadam ciekawy kazus :D Gramy w kampanię, gdzie bohater jest przenoszony z mapy do mapy. Nie może przegrać żadnej walki. Dajmy na to, że w jakiejś mapie musimy pokonać wrogiego bohatera. Ale bitwa kończy się patem z powodu czaru Armagedon, albo zwycięstwa jednej ze stron poprzez przyzwanie żywiołaków (tzn. że na końcu bitwy jedna ze stron ma same żywiołaki). Co się wtedy stanie? Wygramy, przegramy, czy bohater zostanie przeniesiony do następnej mapy?
To jest ciekawa sytuacja - w takim wypadku wygrywamy scenariusz i nasz bohater przechodzi do następnej misji, ale traci całe doświadczenie, umiejętności i zaklęcia (czyli tak jakby został wczytany "świeży" bohater prosto z karczmy, prawdopodobnie dlatego, że rozwinięta wersja naszego bohatera zginęła w walce).
Dokładnie tak jak napisałeś. Grałem wczoraj ostatnią kampanię z SoD i myślałem, że w czwartej mapie Sandro jest znowu od pierwszego poziomu. Tylko, że jak zobaczyłem wrogów po ok. 10 cech, to załączyły mi się podejrzenia.