Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Jak poznać rodzaj fortyfikacji oraz zarobki miasta (w złocie i zasobach), nie wchodząc do niego?

Permalink

Jeżeli ma trzecią flagę, to jasne jest, że musi być zamek.

Poza tym po prawym kliknięciu na miasto mamy podaną informację o fortyfikacjach.


Permalink

Field

Jeżeli ma trzecią flagę, to jasne jest, że musi być zamek.

Zamek?

Field

Poza tym po prawym kliknięciu na miasto mamy podaną informację o fortyfikacjach.

A konkretnie?

Permalink

Wybacz Psztyla, lecz te informacje są oczywiste i nie wiem czy nadają się do serii "Informacji extremalnych".

Zamek to trzeci stopień fortyfikacji. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy (lub lewym, jak jesteś mańkutem) i przytrzymaniu widzisz podstawowe informacje o mieście.

Permalink

Mosqua

Wybacz Psztyla, lecz te informacje są oczywiste i nie wiem czy nadają się do serii "Informacji extremalnych".

Widać nie tak oczywiste, bo trzecia flaga oznacza, że miasto posiada wybudowany Kapitol. Chodziło mi tylko, żeby Field poprawił przejęzyczenie dla przyszłych czytelników.
A że należy używać prawego przycisku na myszce, to faktycznie dosyć oczywista informacja. Chciałem, żeby Field doprecyzował, które ikonki oznaczają konkretny rodzaj fortyfikacji.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 9.09.2010, Ostatnio modyfikował: Rinaldus Drybone

Permalink

Psztyla

Widać nie tak oczywiste, bo trzecia flaga oznacza, że miasto posiada wybudowany Kapitol. Chodziło mi tylko, żeby Field poprawił przejęzyczenie dla przyszłych czytelników.

To nie przejęzyczenie, a wnioskowanie. Do wybudowania kapitolu potrzeba zamku, więc trzecia flaga informuje nas nie tylko o obecności kapitolu, ale i o stanie fortyfikacji.

A że należy używać prawego przycisku na myszce, to faktycznie dosyć oczywista informacja. Chciałem, żeby Field doprecyzował, które ikonki oznaczają konkretny rodzaj fortyfikacji.

Na screenie mamy cytadelę. Bez fosy jest fort. Z dodatkowymi wieżami jest zamek.

Jeżeli już mamy te formalności za sobą, to pytanie niezbyt trudne, ale podchwytliwe: ile poziomów zaklęć jest w Heroes III (na potrzeby silnika gry)?


Permalink

To będzie czysty strzał: 6?


Permalink

Tak. Na poziomie zerowym mamy m.in. kwas i zamianę w kamień.


Permalink

Field

To nie przejęzyczenie, a wnioskowanie. Do wybudowania kapitolu potrzeba zamku, więc trzecia flaga informuje nas nie tylko o obecności kapitolu, ale i o stanie fortyfikacji.

W takim razie źle Cię zrozumiałem - nie przejęzyczyłeś się tylko nie dałeś właściwej odpowiedzi. Zamek może być zbudowany bez Kapitolu, a przy użyciu edytora map Kapitol może być bez Zamku. :)

Field

Turl=http://img185.imageshack.us/img185/3047/blablatf.jpg]Na screenie mamy cytadelę[/url]. Bez fosy jest fort. Z dodatkowymi wieżami jest zamek.

To jest prawidłowa odpowiedź na pytanie dot. fortyfikacji. :D

Permalink

101.Kiedy nie będziemy wstanie wskrzesić Diabłów przy pomocy czaru Ofiara? Czy są jeszcze podobne jednostki, których to dotyczy? Czy można się z tym uporać? Jeśli tak to w jaki sposób? (Pytanie nie obejmuje aspektów rodzaju pola bitwy, ilości punktów many oraz działania innych czarów)

Przede wszystkimi możemy wskrzeszać jedynie żywe* jednostki kosztem poświęcenia innej żywej* jednostki. Gdy ten warunek jest spełniony pojawiają się dwa inne ograniczenia.
W sytuacji, gdy nasz oddział zostanie wybity do zera nie można go wskrzesić, jeśli
a) ktoś nastąpi na zwłoki lub postawi na nich pole siłowe,
b) znajdują się tam inne zwłoki naszego oddziału, który zginął później.
Ad. a) Jeśli na zwłoki nastąpił nasz oddział, wystarczy go przesunąć, jeśli cudzy można go zabić (nawet w tym samym miejscu), jeśli to pole siłowe, to należy je rozproszyć, usunąć lub poczekać aż zniknie.
Ad. b) Wtedy można wskrzesić najpierw ten oddział, który zginął później, a potem kolejny, którego zwłoki znajdowały się niżej na stosie zwłok.

* Żywi czyli wszyscy poza nieumarłymi, golemami, gargulcami i żywiołakami.

Mam pytania, które może bardziej się wam spodobają:
Kiedy Chowaniec (Familiar), po rzuceniu czaru przez przeciwnika nie ukradnie many?

Kiedy można rzucić czar na jednostkę odporną na magie (zakładając, że nie posiada się Kuli Osłabienia)?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.09.2010, Ostatnio modyfikował: Rinaldus Drybone

Permalink

Psztyla dobrze wykombinowane, ale jest jeszcze coś co powoduje, że nie wskrzesimy diabłów przy pomocy czaru ofiara :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.09.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

A Płaszcz i kula, które blokują rzucanie czarów :P?


Permalink

+ zaklęcie Antymagia.
+ Garnizon odporności na magię
+ Przeklęta ziemia

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 17.09.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Trafna uwaga Hell, tego zapomniałem dodać do wyjątków :). Mosqua w pytaniu są wykluczone pewne czynniki

(Pytanie nie obejmuje aspektów rodzaju pola bitwy, ilości punktów many oraz działania innych czarów)

Jest coś jeszcze :)

Psztyla

Kiedy Chowaniec (Familiar), po rzuceniu czaru przez przeciwnika nie ukradnie many?

Zapewne wtedy gdy, przeciwnik nie będzie miał już punktów many :) Podejrzewam, że jest tu coś jeszcze...


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 18.09.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Drag: Chochlik zabiera 20% many Z many straconej na rzucenie czaru, a nie ekstra 20%.

[color=green]Drag: no tak, coś mi się ubzdurało że w każdej turze bierze :)[/color]


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.09.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

@Dragonthan: myślałam, że nie zauważysz, ale garnizon jednak podchodzi pod odpowiedzi ;}

Kiedy Chowaniec (Familiar), po rzuceniu czaru przez przeciwnika nie ukradnie many?

+ kiedy owe stworzono jest unieruchomione (ślepota, skamienienie itp.)
+ w przypadku berserku (niepewność)
+ kiedy 20% pozyskanej many w przybliżeniu wynosi 0

Permalink

Kiedy Chowaniec (Familiar), po rzuceniu czaru przez przeciwnika nie ukradnie many?

Kiedy jest martwy.


Permalink

Psztyla

Kiedy Chowaniec (Familiar), po rzuceniu czaru przez przeciwnika nie ukradnie many?

Kiedy jest pod działaniem czaru Hipnoza.

Permalink

Psztyla

Kiedy Chowaniec (Familiar), po rzuceniu czaru przez przeciwnika nie ukradnie many?

Może jeszcze wtedy gdy ten czar go zabije :)


Permalink

Ad. Chowańce
Kiedy nie ma z czego (20% kosztu rzuconego przez przeciwnika czaru < 1) - Tak.
Śmierć - Tak (edit: pobiera manę po rzuceniu czaru, więc jeśli go zabije to nie zdąży nic pobrać). ;]
Oślepienie, Skamienienie, Berserk - Nie.
Hipnoza - Tak ("kradnie" dla tego, kto go kontroluje).

Ad. Ofiara
Dragonthan, ale z tą Ofiarą to chyba nie takie głupoty, że nie ma kogo złożyć w ofierze lub nie ma czego wskrzeszać? ;>

[color=green]Drag: kombinować dalej :)[/color]

Jeszcze wpadło mi do głowy, że nie można, gdy potencjalne ofiary są odporne na czary przynajmniej 5. poziomu lub ognia. Wtedy można zaradzić Kulą Osłabienia.

[color=green]Drag: Też, ale dalej nie o to chodzi :)[/color]

Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 19.09.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan