Postaram się uzupełnić specjalności bohaterów (pyt. 98 ):
Adela - bonus do obrażeń = obrażenia podstawowe* x 0,03 x poziom bohatera / poziom jednostki.
* obrażenia zadane z Błogosławieństwem tego samego poziomu dla bohatera bez omawianej specjalności (lub Adeli lvl 1) i z atakiem równym 0
Specjalność ta znacznie zwiększy obrażenia również tych jednostek, które z dobrodziejstw Błogosławieństwa korzystają w niewielkim stopniu (jak np. Archanioł czy Królewska naga).
To samo równanie obowiązuje dla pozostałych - na bazie SD (patrz Solmyr) czy HP oddziału/jednostki - co czyni specjalność Ulanda zupełnie beznadziejną. ;)
Zagadki na tapecie, więc się dorzucę. :)
1. Ile wynosi szybkość bohatera ?
2. Mamy dwóch, identycznych bohaterów. Pierwszy z nich ma w armii Czarne smoki, Wiwerny królewskie, Smocze ważki i Czarodziei (Enchanters). Drugi ma Gnolle, Jaszczuroludzi, Mumie oraz Chłopów. Oboje strartują na terenie bagiennym - pierwszy pokonuje 10 pól, drugi 15. Jakim sposobem ?
(aby zawężyć pole spekulacji przyjmijmy, że bohaterowie dysponują tymi samymi umiejętnościami, generują 350 zlota dziennie, nie posiadają artefaktów ani czarów, nie odwiedzali żadnych obiektów oferujących bonus do punktów ruchu i wyruszają z tego samego miejsca)
3. Kiedy możemy stoczyć walkę z naszym lustrzanym odbiciem ? ("wrogi" bohater będzie wierną kopią naszego pod każdym względem, a pula many będzie wspólna)
4. Wielki dżinn rzuca zaklęcia na poziomie zaawansowanym (pomijając bonus magicznych równin) z wyjątkiem jednego. Którego ?