Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Właściwie Twoją odpowiedź już możnaby uznać za prawidłową, tylko dlaczego... :)

Miejmy to już z głowy: kogo należy puścić "przodem" ?


Permalink

W takim wypadku lepiej chłopa, bo ma mniejszą szybkość.


Permalink

137. (Tilogour) Jakim sposobem można mieć wybudowane budynki w mieście pomimo niespełnienia ich wymagań? (2 sposoby) - (Przy założeniu, że wymaganiem jest budynek potworów niższego poziomu).

1.Ustawić w edytorze map
2.Ustawić w zdarzeniu wybudowanie danego budynku

Nie uzyska się tych budynków co muszą mieć nawet w edytorze budynek niższego poziomu jednostek (Koszary, Wieża Łuczników, Polana Jednorożców, Cmentarz, Mauzoleum, Wilczy Wybieg). Trochę nie rozumiem tej części pytania ale zakładam że chodzi o wyżej wymienione siedliska.


Permalink

63.(Mr. Rabbit) Czy da się przewidzieć rozkład bohaterów w Tawernach poszczególnych graczy? Czy ktoś rozgryzł wzór na pojawianie się konkretnych bohaterów w Tawernach? Na przykład 1 tygodnia jest dany bohater w naszej Tawernie, po ilu tygodniach teoretycznie powinien się w niej znowu pojawić i od czego to zależy? Uciekłem bohaterem z pola walki 7 dnia i nie miałem kasy na jego wykupienie. Po jakim czasie powinien być znowu dostępny?

Hmm utrapienie mego życia - statystyka - się kłania. Geniuszem matematycznym nie jestem ale spróbuję.

No to tak: co tydzień pierwszy bohater musi być z twojego miasta. Drugi jest losowy. Jeżeli nie ma dostępnych bohaterów z tegoż miasta (np. Inferno) to obaj będą losowi.
No to załóżmy że jest dostępnych (nienajętych ani nie uwięzionych) 8 herosów Inferno i 100 z pozostałych frakcji. Mamy pierwszy dzień. W karczmie jest jeden infernowy (powiedzmy Nymus - 1/8 szansy na trafienie jej) i jeden z Fortecy (Solmyr - szansa 1/107 ponieważ 100 z innych frakcji + 7 nie wylosowanych z Inferno).
Dalej. W takiej sytuacji pokonują Ci na amen Xarfaxa. Nymus nie kupiłeś więc w następnym tygodniu masz 1/9 szansy na trafienie go. Zakładam że wróg nie jest z bazowej frakcji Inferno (nie wiem czy bohaterowie w karczmach są losowani wedle koloru, gracza [AI, człowiek] bo wtedy mogły by nastąpić zmiany typu - jesteś 6 graczem na 6 ludzkich - pierwszy miałby 1/9 na trafienie Xarfaxa, drugi 1/8 itd. I dopiero ty 1/3).

Dygresje końcowe:
a)łatwiej ponownie wylosować bohatera z własnej frakcji
b)bardzo trudno ponownie trafić tego samego herosa z obcego zamku
c)za niepoprawność statystyczną przepraszam i miło jakby ktoś sprawdził czy nie walnąłem jakiegoś koszmarnego błędu:)


Permalink

Corwin

Przodem puszczamy chłopa lub mumie.

Dokładnie. Mając w armii autochtonów (z terenu "karnego") i jednostki neutralne, można uniknąć kary za tych drugich stawiając ich na przedzie, tj. od lewej, niekoniecznie w pierwszym slocie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.08.2011, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

Yarzapp

Odpowiedź wydaje się prosta, ten, który przebędzie więcej ruchu skasuje sobie mumie i chłopów na początku tury i przejdzie 15 pól z gnollami i lizardami, natomiast drugi nie skasuje spowalniaczy, bo szkoda trochę kasować czarodziejów, czy czarne smoki

Takie coś nie przejdzie. Ilość możliwych do przebycia punktów ruchów sumuje się z poprzedniej tury, a nie z początku nowej.

Alchemik

Dokładnie. Mając w armii autochtonów (z terenu "karnego") i jednostki neutralne, można uniknąć kary za tych drugich stawiając ich na przedzie, tj. od lewej, niekoniecznie w pierwszym slocie.

No drogi Alchemiku, nieźle mnie zagiąłeś :) Tego triku nie znałem. Tylko trochę zamotane odpowiedzi i nie wiem kogo odpowiedź wpisać w pierwszym poście.

Kalidor, na pytanie 137 odpowiedź zna tylko Tilogour, więc czekamy na jego aprobatę. Co do pytania 63 na razie nie wpisze odpowiedzi, może ktoś potwierdzi tę regułę.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.08.2011, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Oj tam, zaraz zagiąłem. :) Taka sobie ciekawostka. Pomyślałem, że warto o niej wspomnieć.


Permalink

Kalidor

Nie uzyska się tych budynków co muszą mieć nawet w edytorze budynek niższego poziomu jednostek

Właśnie o te mi chodziło (przepraszam, że źle sformułowałem pytanie)
Podam odpowiedź, bo i tak nikt nie odpowie prawidłowo
Ustawia się to w edytorze
1.Jako zdarzenie czasowe
2. W zakładce budynki
W obydwu przypadkach musi być to losowe miasto, żeby to zadziałało

Tilogour

Jaka dekoracja może znajdować się bezpośrednio na skałach (skały, to teren)?

Na to też nikt nie odpowiedział, więc ja odpowiem.
Jest to dziura z obiektów terenu podziemia :)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2011, Ostatnio modyfikował: Tilogour

Permalink

Zastanawiałem się nad pyt. 109 -> Nie wyklucza ono pojedynku z bohaterem komputerowym, więc dopuszczam sytuację, gdy Drzewiec/Ent zostanie zablokowany za wozem z amunicją lub namiotem. Hipnozą przejmujemy kontrolę nad jednostką blokującą, następnie wiążemy ją atakiem na drzewa ustawione w jednym z rogów. AI nie "dostrzega" możliwości ratowania się Rozproszeniem.
Jednakże pewne warunki muszą być spełnione: przeciwnik AI nie ma dokąd uciec, w jego zamku nie ma karczmy albo wykalkulował, że z pojedynku wyjdzie zwycięsko. Oczywiście wszystko to przy założeniu, że nie jest w stanie wykończyć nas czarami. :)

Kilka uwag dot. pyt. 63... Takie obliczenia sprawdzą się chyba tylko w grze jednoosobowej, w innym razie pojawia się zbyt wiele zmiennych i niewiadomych, np. liczebność oraz przynależność bohaterów w terenie. Znaczenie ma również liczba graczy, bo dostępni w karczmie u kogoś oznacza niedostępni u nas. Tymczasem nie zawsze wiadomo której frakcji bohater pojawi się (na pewno) pierwszego dnia w karczmie innego gracza, ponieważ:

Kalidor

co tydzień pierwszy bohater musi być z twojego miasta.

...pod warunkiem, że rozpocząłeś grę tym miastem. Decydują o tym warunki startu. W przypadku, kiedy zaczynamy bez miasta (jesteśmy zmuszeni je zdobyć), w karczmie będzie się pojawiał cotygodniowo osobnik frakcji naszego bohatera (+ losowy). Kiedy grę na tych samych warunkach rozpoczynamy kilkoma bohaterami, frakcja "regularna" zostanie wylosowana spośród nich. Z kolei gdy startujemy kilkoma miastami, "regularny" będzie reprezentantem jednego z miast. I to dodatkowo komplikuje sprawę. :-/


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.09.2011, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

Dragonthan

Yarzapp: Odpowiedź wydaje się prosta, ten, który przebędzie więcej ruchu skasuje sobie mumie i chłopów na początku tury i przejdzie 15 pól z gnollami i lizardami, natomiast drugi nie skasuje spowalniaczy, bo szkoda trochę kasować czarodziejów, czy czarne smoki

Takie coś nie przejdzie. Ilość możliwych do przebycia punktów ruchów sumuje się z poprzedniej tury, a nie z początku nowej.

Oczywiście, że przejdzie, od poprzedniej tury zależy ilość pkt. ruchu bohatera, natomiast kary do ruchu są naliczanie na bieżąco.

Permalink

Alchemiku, założenie ciekawe, rozpatrzę tę możliwość (choć wymaga dużego szczęścia w rozstawie przeciwnika i jednostki go blokującej), ale tymczasem dalej nie jest to odpowiedź jakiej oczekuje :)

Yarzapp faktycznie, kary ruchu są naliczane na bieżąco (kolejna moja gafa), zastanawiam się czy uznać to za odpowiedź do pytania (odpowiedź spełnia warunki pytania).


Permalink

Jak najbardziej spełnia. Umknęło mi nawet wykluczenie ewentualności tak oczywistej, jak spacer drogą (patrz odpowiedź Ghulka), acz szlakiem śmiga się dalej niż to podane w pytaniu. ;)

Wracając do pyt. 109, przychodzi mi na myśl jeszcze inne zdarzenie, które powoduje totalny paraliż przeciwnika. W pewnych sytuacjach AI będzie unikać strat za wszelką cenę. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy jednostka ze zdolnością ataku wszystkich przyległych pól zajmuje pozycję obok dwóch (lub więcej) jednostek przeciwnika AI, a obrażenia spowodowane jej kontratakiem ten uzna za zbyt bolesne. :) Tak się zabawnie składa, że jednostki posiadające tę zdolność blokują zarazem kontratak wroga, dlatego owa "ostrożność" AI działa raczej na jej niekorzyść.
Przy odpowiednim układzie umożliwia to takie hece, jak np. pokonanie trzydziestu Starożytnych behemotów kilkunastoma Żywiołakami magii czy setki Wielkich gorgon trzema Hydrami chaosu - bez strat i potrzeby korzystania z jakichkolwiek czarów. ;)
Kombinacji jest wiele, ale na podstawie jednego z opisanych przykładów możnaby odpowiedzieć: kiedy postawimy np. 3 hydry w kręgu 45 gorgon (3 x 15).

Korzystając z okazji - pyt. 126. Połowa ceny armii w złocie, obniżona Dyplomacją (o max 60%) i artefaktami (3 x 10%), daje 5% całkowitej ceny armii. Rzecz jasna, płacimy tylko za te jednostki i machiny, które będą dostępne do odkupienia wraz z bohaterem (poza katapultą, wiadomo), w tym jednostki ożywione, demony wskrzeszone przez Czarciego lorda, przywrócone do życia Ofiarą oraz Wskrzeszeniem (powyżej poziomu podstawowego, a więc i anielskim). Rzecz jasna II, ceną ucieczki/kapitulacji jest również ewentualny Graal w sakwie, ale to już jakby poza pytaniem. Nic więcej nie przychodzi mi w tej chwili do bolącej łepetyny. :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.09.2011, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

Alchemik

Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy jednostka ze zdolnością ataku wszystkich przyległych pól zajmuje pozycję obok dwóch (lub więcej) jednostek przeciwnika AI, a obrażenia spowodowane jej kontratakiem ten uzna za zbyt bolesne.

No też ciekawa koncepcja, nie wpadłem na nią. Uznam to za kolejny sposób. Ale wciąż brakuje jednego rozwiązania :)

Co do kosztów poddania się, wyszczególnić ceny machin wojennych oraz sprawdzić koszty neutralnych jednostek, które dostaje się za darmo na mapie. Dodatkowo czy wpływ mają artefakty. Czy wpływ mają przywołane żywioły? Wspomnienie o Graalu jak najbardziej trafne Alchemiku.


Permalink

Alchemik

setki Wielkich gorgon trzema Hydrami chaosu - bez strat i potrzeby korzystania z jakichkolwiek czarów. ;)

Ta, spróbuj tego dokonać bez oślepienia...

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.09.2011, Ostatnio modyfikował: Yarzapp

Permalink

Rozumiem, że jest to poziom trudności 80-100%. Na wyższym poziomie trudności stwory potrafią odejść od hydry, aż zostanie przy niej jeden stack i wtedy ten jeden stack zaatakuje, a po zdjęciu przezeń kontry rzuci się na hydrę reszta.

Na poziomie trudności 130%+ da radę to zrobić z oślepieniem, miło widziany również mass slow, bądź art blokujący morale, przy nieulepszonych hydrach, mass haste lub mass slow jest wręcz bardzo przydatny.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.09.2011, Ostatnio modyfikował: Yarzapp

Permalink

Yarzapp

Rozumiem, że jest to poziom trudności 80-100%. Na wyższym poziomie trudności stwory potrafią odejść od hydry, aż zostanie przy niej jeden stack i wtedy ten jeden stack zaatakuje, a po zdjęciu przezeń kontry rzuci się na hydrę reszta.

Dokładnie tak. Wszak nie twierdziłem, że działa zawsze, a tylko przy "odpowiednim układzie". ;)


Permalink

Alchemik

"Tak to się robi"

Srogi gibon bracie! :]


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.09.2011, Ostatnio modyfikował: Dagon