Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Czy posiadanie danego typu jednostki w armii ma wpływ na szansę przyłączenia się do nas istot tego samego oddziału? jeśli tak, to jaki?

Permalink

To jest pytanie, żeby poznać odpowiedź czy takie, na które znasz odpowiedź? :P

Nigdy mi się nie zdarzyło by połączyć Diabły-Anioły i Ifryty-Geniusze (licząc w to ich rozwinięcia), co jest logiczne, prawda? Ale z uwagi na to, że nie zawsze zdarza się wszystko może ktoś ma inne doświadczenia.

Permalink

to jest pytanie na które nie znam odpowiedzi :D i które od dawna mnie nurtuje... otóż kiedyś wydawało mi się, że np. ważki broniące kupki złota chętniej dołączą do naszej armii, gdy jest już w niej oddział takich samych ważek. Ostatnio jednak zauważyłem że częstotliwość z jaką przyłączają się do mnie oddziały z mojego zamku, jest taka sama jak tych z innych. Myślałem że może ktoś posiada taką wiedzę - i zaspokoi moją ciekawość :)

Permalink

Nie, nie ma to znaczenia. Wpływ ma ilość armii, dyplomacja i ustawienia z edytora.


Permalink

Tu bym się nie zgodził. Dawno temu coś mi się obiło o uszy, że posiadanie już danego rodzaju wojsk (np. krzyżowców) zwiększa szansę na przyłączenie się danego typu (tu krzyżowców). Kiedyś to nawet testowałem i edytując mapę stwierdziłem, że takowa prawidłowość MOŻE (ale pewności 100% nie mam) zachodzić.


Permalink

Ma to wpływ, ale wtedy gdy mamy zapełnioną armię. Wtedy dochodzić mogą tylko te stwory, które mają swojego przedstawiciela w naszej armii. W przypadku, kiedy mamy jeden slot wolny to szansa do przyłączenie się u wszystkich stworów będzie proporcjonalna do jego poziomu i stosunku sił.

Permalink

"Buszując" po stronach o heroes'owej tematyce (w większości tych anglojęzycznych) natknąłem się na dość ciekawy artykuł odnośnie dyplomacji, który postanowiłem przetłumaczyć przy pomocy tłumacza języka ang. i "wrzucić" na forum. Całość przedstawia się mniej - więcej tak:

Dyplomacja zwiększa prawdopodobieństwo:
-przyłączenia się potworów za darmo;
-przyłączenia się potworów za kasę;
-ucieczki potworów

Każdy potwór ma ustawiony na początku gry poziom agresji. Można ustawić go w edytorze, ale jeżeli nie jest ustawione "Compliant" lub "Savage" o przyłączeniu się decyduje los.

Kiedy zbliżysz się do grupy potworów, decydują one, czy walczą. Wpływa na to ich poziom agresji, poziomu Twojej Dyplomacji i posiadanie podobnych jednostek w armii.

Zwykle masz 10% szansę, że potwory się przyłączą. Każdy poziom Dyplomacji zwiększa szansę o 10%. Posiadanie podobnych jednostek w armii zwiększa szanse o 10%, a posiadanie armii złożonej GŁÓWNIE z podobnych jednostek zwiększa szanse o 20%

Przykład: Lord Haart posiada armię złożoną głównie z Pikinierów i Expert Diplomacy. Ma on 60% szans, że napotkani Pikinierzy i Halabardierzy się do niego przyłączą.

Każdy poziom Dyplomacji daje 10% szans, że oddział przyłączy się za pieniądze.

Tak więc Pikinierzy, których napotka Haart w 60% przypadków przyłączą się za darmo, w 30% za pieniądze, a w 10% przypadków będą walczyć.

Jeśli potwory chcące się przyłączyć spotkają się z odmową, będą walczyć, chyba że się boją. W tym wypadku będą uciekać, chyba że wybierzesz walkę. Dyplomacja nigdy nie zwiększa prawdopodobieństwa walki.

W przypadku ustawienia agresywno�ci na Friendly szanse przyłącznia się wynoszą 30% więcej, a dla Hostile 30% mniej. Przy Compliant zawsze się przyłączą, a przy Savage nigdy.

Autorem tego artykułu w wersji ang. jest Gus Smestad, programista Heroes III. P. S Mam nadzieję, że ten artykuł się komuś przyda i rozwieję wiele wątpliwości.

Treść została skopiowana z heroes3.mojeforum.net a autorem tekstu jest Shared

Od siebie mogę dodać tyle, że każdy poziom dyplomacji pozwala szybciej wejść do biblioteki oświecenia:

bez dyplomacji - 10 lvl
podstawowa - 8 lvl
zaawansowana - 6 lvl
expert - 4 lvl

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.06.2013, Ostatnio modyfikował: Szadek

Permalink

Mosqua

Ma to wpływ, ale wtedy gdy mamy zapełnioną armię. Wtedy dochodzić mogą tylko te stwory, które mają swojego przedstawiciela w naszej armii. W przypadku, kiedy mamy jeden slot wolny to szansa do przyłączenie się u wszystkich stworów będzie proporcjonalna do jego poziomu i stosunku sił.

nie prawda. jeżeli mamy zapełnione wszystkie sloty(np. pełna armia Cytadeli) nic nie stoi na przeszkodzie by dołączyły się do nas np. gryfy. Wtedy pojawia się takie okno jak w przypadku garnizonu(czyli możemy np. wyrzucić bazyliszki w zamian za gryfy)

@Szadek
tak przydał się i rozwiał wątpliwości, dzięki!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.09.2010, Ostatnio modyfikował: Zuzak

Permalink

Zuzak

nie prawda. jeżeli mamy zapełnione wszystkie sloty(np. pełna armia Cytadeli) nic nie stoi na przeszkodzie by dołączyły się do nas np. gryfy. Wtedy pojawia się takie okno jak w przypadku garnizonu(czyli możemy np. wyrzucić bazyliszki w zamian za gryfy)

Tutaj chodziło o to, czy istnieje większa szansa, na przyłączenie się armii, którą posiadamy we własnych siłach. Poza tym, zdanie zaczyna się z wielkiej litery, więc zadbaj o własny post...


Permalink

Wracając do poprzednich pytań:

Ghulk

O ile można przyspieszyć maksymalnie każdą naszą jednostkę (oczywiście nieodporną na magię)? Którą jednostkę można przyspieszyć najbardziej (podpowiedź: chodzi o kumulację czarów (modlitwa i przyspieszenie), artefaktów i specjalizacji bohaterów)?

- sprzyjający teren +1
- artefakty przyspieszające (naszyjnik, pierścień, płaszcz) +4
- magia powietrza poziom mistrzowski +5
- magia wody poziom mistrzowski +4

Daje nam to +14, Sir Mullich da nam +16, ale jeśli weźmiemy bohatera ze specjalizacją w przyspieszeniu lub modlitwie i jednostkę poziomu 1-3 to dostaniemy dodatkowe +3 do przyspieszenia (więc o jeden więcej od Mullicha) i będziemy mieli +17.

Ghulk

Co się stanie, gdy przeciwnik ma na sobie magiczne lustro, a nasza jedyna jednostka antymagię?

Czar zostanie zrezystowany.


Permalink

Jeśli jednostka dostanie dodatkowy ruch i poczeka, to kiedy nadejdzie jej kolej? Uwzględnijcie innych czekających i sytuację, gdy dwóm oddziałom zdarzy się dostać dodatkowych ruch i poczekać.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.09.2010, Ostatnio modyfikował: Rinaldus Drybone

Permalink

Standardowo. Gra ma priorytet w postaci szybkości jednostki.


Permalink

Banał. Po uzyskaniu dodatkowego ruchu wynikającego z morale i daniu komendy "czekaj" jednostka ta będzie pierwsza w kolejności spośród wszystkich czekających jednostek w tej turze.


Permalink

Zgadza się. A jaka będzie kolejność dwóch jednostek, które dostały dodatkowy ruch i poczekały?

Permalink

Jakim sposobem można mieć wybudowane budynki w mieście pomimo niespełnienia ich wymagań?
(2 sposoby) (Przy założeniu, że wymaganiem jest budynek potworów niższego poziomu)
Jakiego budynku w określonych warunkach nie uzyska się w ten sposób ?
Edit: Kolejna zagadka.
Jaka dekoracja może znajdować się bezpośrednio na skałach (skały, to teren)?


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 21.12.2010, Ostatnio modyfikował: Tilogour

Permalink

Jakim sposobem można mieć wybudowane budynki w mieście pomimo niespełnienia ich wymagań?

1. Poprzez zdarzenie, które "wybuduje" nam budynek.
2. Można założyć, że jeśli tymi wymaganiami jest brak surowców, to jeśli komputer zajmie nam zamek i wybuduje w międzyczasie budowlę zanim zamek odbijemy, to będziemy mieć teki budynek.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.12.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Dragonthan

Jakim sposobem można mieć wybudowane budynki w mieście pomimo niespełnienia ich wymagań?

1. Poprzez zdarzenie, które "wybuduje" nam budynek.
2. Można założyć, że jeśli tymi wymaganiami jest brak surowców, to jeśli komputer zajmie nam zamek i wybuduje w międzyczasie budowlę zanim zamek odbijemy, to będziemy mieć teki budynek.

1.W tej odpowiedzi czegoś brakuje
2.Przy twoich założeniach odpowiedź się zgadza, ale nie o to mi chodziło


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 4.01.2011, Ostatnio modyfikował: Tilogour

Permalink

Moje pytanie brzmi następująco:
Jednym z moich ulubionych bohaterów w HOMM 3 jest Crag Hack. Jego specjalna umiejętność to zwiększanie obrażeń o 5% na poziom. I właśnie tego nie rozumiem.
Załóżmy że Crag ma atak na poziomie mistrza i osiągnął drugi poziom i teraz czy:

A)Do ilości obrażeń jaką daje atak czyli 30% dodawane jest kolejne 5 punktów procentowych, przez co premia do ataku wynosi 35%, a przy następnym poziomie 40% itd...

B)Czy do zdolności atak dodawane jest 5%*30%, przez co skuteczność rośnie dużo wolniej i wynosi na drugim poziomie 3,15%.

A może to jest jeszcze inaczej? Mam nadzieję że ktokolwiek wie jak to działa.
Ps. Analogicznie ciekaw jestem jak to jest rozwiązane u Tazara z cytadeli.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.03.2011, Ostatnio modyfikował: Sheogorath