Czy posiadanie danego typu jednostki w armii ma wpływ na szansę przyłączenia się do nas istot tego samego oddziału? jeśli tak, to jaki?
Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III
Cichor /
To jest pytanie, żeby poznać odpowiedź czy takie, na które znasz odpowiedź? :P
Nigdy mi się nie zdarzyło by połączyć Diabły-Anioły i Ifryty-Geniusze (licząc w to ich rozwinięcia), co jest logiczne, prawda? Ale z uwagi na to, że nie zawsze zdarza się wszystko może ktoś ma inne doświadczenia.
Zuzak /
to jest pytanie na które nie znam odpowiedzi :D i które od dawna mnie nurtuje... otóż kiedyś wydawało mi się, że np. ważki broniące kupki złota chętniej dołączą do naszej armii, gdy jest już w niej oddział takich samych ważek. Ostatnio jednak zauważyłem że częstotliwość z jaką przyłączają się do mnie oddziały z mojego zamku, jest taka sama jak tych z innych. Myślałem że może ktoś posiada taką wiedzę - i zaspokoi moją ciekawość :)
Nie, nie ma to znaczenia. Wpływ ma ilość armii, dyplomacja i ustawienia z edytora.
Kto nie z nami, ten przeciw nam
Filus /
Tu bym się nie zgodził. Dawno temu coś mi się obiło o uszy, że posiadanie już danego rodzaju wojsk (np. krzyżowców) zwiększa szansę na przyłączenie się danego typu (tu krzyżowców). Kiedyś to nawet testowałem i edytując mapę stwierdziłem, że takowa prawidłowość MOŻE (ale pewności 100% nie mam) zachodzić.
H3 - świetne, WoG - boski, H5 - tandeta, szmelc i wszystko co najgorsze...
Mosqua /
Ma to wpływ, ale wtedy gdy mamy zapełnioną armię. Wtedy dochodzić mogą tylko te stwory, które mają swojego przedstawiciela w naszej armii. W przypadku, kiedy mamy jeden slot wolny to szansa do przyłączenie się u wszystkich stworów będzie proporcjonalna do jego poziomu i stosunku sił.
Szadek /
"Buszując" po stronach o heroes'owej tematyce (w większości tych anglojęzycznych) natknąłem się na dość ciekawy artykuł odnośnie dyplomacji, który postanowiłem przetłumaczyć przy pomocy tłumacza języka ang. i "wrzucić" na forum. Całość przedstawia się mniej - więcej tak:
Dyplomacja zwiększa prawdopodobieństwo:
-przyłączenia się potworów za darmo;
-przyłączenia się potworów za kasę;
-ucieczki potworów
Każdy potwór ma ustawiony na początku gry poziom agresji. Można ustawić go w edytorze, ale jeżeli nie jest ustawione "Compliant" lub "Savage" o przyłączeniu się decyduje los.
Kiedy zbliżysz się do grupy potworów, decydują one, czy walczą. Wpływa na to ich poziom agresji, poziomu Twojej Dyplomacji i posiadanie podobnych jednostek w armii.
Zwykle masz 10% szansę, że potwory się przyłączą. Każdy poziom Dyplomacji zwiększa szansę o 10%. Posiadanie podobnych jednostek w armii zwiększa szanse o 10%, a posiadanie armii złożonej GŁÓWNIE z podobnych jednostek zwiększa szanse o 20%
Przykład: Lord Haart posiada armię złożoną głównie z Pikinierów i Expert Diplomacy. Ma on 60% szans, że napotkani Pikinierzy i Halabardierzy się do niego przyłączą.
Każdy poziom Dyplomacji daje 10% szans, że oddział przyłączy się za pieniądze.
Tak więc Pikinierzy, których napotka Haart w 60% przypadków przyłączą się za darmo, w 30% za pieniądze, a w 10% przypadków będą walczyć.
Jeśli potwory chcące się przyłączyć spotkają się z odmową, będą walczyć, chyba że się boją. W tym wypadku będą uciekać, chyba że wybierzesz walkę. Dyplomacja nigdy nie zwiększa prawdopodobieństwa walki.
W przypadku ustawienia agresywno�ci na Friendly szanse przyłącznia się wynoszą 30% więcej, a dla Hostile 30% mniej. Przy Compliant zawsze się przyłączą, a przy Savage nigdy.
Autorem tego artykułu w wersji ang. jest Gus Smestad, programista Heroes III. P. S Mam nadzieję, że ten artykuł się komuś przyda i rozwieję wiele wątpliwości.
Treść została skopiowana z heroes3.mojeforum.net a autorem tekstu jest Shared
Od siebie mogę dodać tyle, że każdy poziom dyplomacji pozwala szybciej wejść do biblioteki oświecenia:
bez dyplomacji - 10 lvl
podstawowa - 8 lvl
zaawansowana - 6 lvl
expert - 4 lvl
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.06.2013, Ostatnio modyfikował: Szadek
Szadek
Autorem tego artykułu w wersji ang. jest Gus Smestad, programista Heroes III
No to mówi samo za siebie, czyli jednak prawda.
P.S.
Nawet znalazłem to na starym forum:
http://ezboard.heroes.net.pl/topic/1134
Kto nie z nami, ten przeciw nam
Zuzak /
Mosqua
Ma to wpływ, ale wtedy gdy mamy zapełnioną armię. Wtedy dochodzić mogą tylko te stwory, które mają swojego przedstawiciela w naszej armii. W przypadku, kiedy mamy jeden slot wolny to szansa do przyłączenie się u wszystkich stworów będzie proporcjonalna do jego poziomu i stosunku sił.
nie prawda. jeżeli mamy zapełnione wszystkie sloty(np. pełna armia Cytadeli) nic nie stoi na przeszkodzie by dołączyły się do nas np. gryfy. Wtedy pojawia się takie okno jak w przypadku garnizonu(czyli możemy np. wyrzucić bazyliszki w zamian za gryfy)
@Szadek
tak przydał się i rozwiał wątpliwości, dzięki!
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.09.2010, Ostatnio modyfikował: Zuzak
Filus /
Zuzak
nie prawda. jeżeli mamy zapełnione wszystkie sloty(np. pełna armia Cytadeli) nic nie stoi na przeszkodzie by dołączyły się do nas np. gryfy. Wtedy pojawia się takie okno jak w przypadku garnizonu(czyli możemy np. wyrzucić bazyliszki w zamian za gryfy)
Tutaj chodziło o to, czy istnieje większa szansa, na przyłączenie się armii, którą posiadamy we własnych siłach. Poza tym, zdanie zaczyna się z wielkiej litery, więc zadbaj o własny post...
H3 - świetne, WoG - boski, H5 - tandeta, szmelc i wszystko co najgorsze...
Wracając do poprzednich pytań:
Ghulk
O ile można przyspieszyć maksymalnie każdą naszą jednostkę (oczywiście nieodporną na magię)? Którą jednostkę można przyspieszyć najbardziej (podpowiedź: chodzi o kumulację czarów (modlitwa i przyspieszenie), artefaktów i specjalizacji bohaterów)?
- sprzyjający teren +1
- artefakty przyspieszające (naszyjnik, pierścień, płaszcz) +4
- magia powietrza poziom mistrzowski +5
- magia wody poziom mistrzowski +4
Daje nam to +14, Sir Mullich da nam +16, ale jeśli weźmiemy bohatera ze specjalizacją w przyspieszeniu lub modlitwie i jednostkę poziomu 1-3 to dostaniemy dodatkowe +3 do przyspieszenia (więc o jeden więcej od Mullicha) i będziemy mieli +17.
Ghulk
Co się stanie, gdy przeciwnik ma na sobie magiczne lustro, a nasza jedyna jednostka antymagię?
Czar zostanie zrezystowany.
Kto nie z nami, ten przeciw nam
Jeśli jednostka dostanie dodatkowy ruch i poczeka, to kiedy nadejdzie jej kolej? Uwzględnijcie innych czekających i sytuację, gdy dwóm oddziałom zdarzy się dostać dodatkowych ruch i poczekać.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.09.2010, Ostatnio modyfikował: Rinaldus Drybone
Field /
Standardowo. Gra ma priorytet w postaci szybkości jednostki.
+++ Błąd Dzielenia Przez Ogórek. Zainstaluj Wszechświat Ponownie I Rebutuj.+++
Właśnie w przypadku opisanym powyżej jest trochę niestandardowo.
Filus /
Banał. Po uzyskaniu dodatkowego ruchu wynikającego z morale i daniu komendy "czekaj" jednostka ta będzie pierwsza w kolejności spośród wszystkich czekających jednostek w tej turze.
H3 - świetne, WoG - boski, H5 - tandeta, szmelc i wszystko co najgorsze...
Zgadza się. A jaka będzie kolejność dwóch jednostek, które dostały dodatkowy ruch i poczekały?
Tilogour /
Jakim sposobem można mieć wybudowane budynki w mieście pomimo niespełnienia ich wymagań?
(2 sposoby) (Przy założeniu, że wymaganiem jest budynek potworów niższego poziomu)
Jakiego budynku w określonych warunkach nie uzyska się w ten sposób ?
Edit: Kolejna zagadka.
Jaka dekoracja może znajdować się bezpośrednio na skałach (skały, to teren)?
...
Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 21.12.2010, Ostatnio modyfikował: Tilogour
Jakim sposobem można mieć wybudowane budynki w mieście pomimo niespełnienia ich wymagań?
1. Poprzez zdarzenie, które "wybuduje" nam budynek.
2. Można założyć, że jeśli tymi wymaganiami jest brak surowców, to jeśli komputer zajmie nam zamek i wybuduje w międzyczasie budowlę zanim zamek odbijemy, to będziemy mieć teki budynek.
Kto nie z nami, ten przeciw nam
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.12.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan
Tilogour /
Dragonthan
Jakim sposobem można mieć wybudowane budynki w mieście pomimo niespełnienia ich wymagań?
1. Poprzez zdarzenie, które "wybuduje" nam budynek.
2. Można założyć, że jeśli tymi wymaganiami jest brak surowców, to jeśli komputer zajmie nam zamek i wybuduje w międzyczasie budowlę zanim zamek odbijemy, to będziemy mieć teki budynek.
1.W tej odpowiedzi czegoś brakuje
2.Przy twoich założeniach odpowiedź się zgadza, ale nie o to mi chodziło
...
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 4.01.2011, Ostatnio modyfikował: Tilogour
Moje pytanie brzmi następująco:
Jednym z moich ulubionych bohaterów w HOMM 3 jest Crag Hack. Jego specjalna umiejętność to zwiększanie obrażeń o 5% na poziom. I właśnie tego nie rozumiem.
Załóżmy że Crag ma atak na poziomie mistrza i osiągnął drugi poziom i teraz czy:
A)Do ilości obrażeń jaką daje atak czyli 30% dodawane jest kolejne 5 punktów procentowych, przez co premia do ataku wynosi 35%, a przy następnym poziomie 40% itd...
B)Czy do zdolności atak dodawane jest 5%*30%, przez co skuteczność rośnie dużo wolniej i wynosi na drugim poziomie 3,15%.
A może to jest jeszcze inaczej? Mam nadzieję że ktokolwiek wie jak to działa.
Ps. Analogicznie ciekaw jestem jak to jest rozwiązane u Tazara z cytadeli.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.03.2011, Ostatnio modyfikował: Sheogorath