Dość dawno tu nie byłem. Pozdrowienia dla wszystkich starych bywalców, którzy zdają się mnie jeszcze pamiętać ;). Opiszę krótko własne wrażenia nie wdając się w polemikę z innymi.
Pierwsze wrażenie (po przecieku krótkiego intra i paru zrzutów z gry) :
Hmmm ... To wszystko jest bardzo podobne do h5. Niby ładniejsze, ale to już było.
Drugie wrażenie (po obejżeniu pełnego intra)
Intro znacznie lepsze niż to co było w h5. Może zapowiadać się nieźle. Gry nie tworzy Nival co bardzo mnie ucieszyło.
Trzecie wrażenie (cała reszta informacji aż do teraz)
Zrzuty z gry coraz ciekawsze. Nowa nekropolia wygląda ok i te egipskie klimaty które IMHO nawiązują do h2. Stworzenia mniej cukierkowe niż w h5, jak dla mnie plus.
Aspekty rozgrywki, coż to najciekawsza kwestia. Mniej surowców i ich powiązanie z zamkami to ciekawe rozwiązanie. O ile dobrze rozumiem kopalnie albo będą częścią zamków, albo będą zewnętrzne. W obu przypadkach jednak zamek będzie pełnił rolę magazynu dla surowców czyli przejęcie zamku wroga da nam surowce w nim zgromadzone. Z punktu widzenia strategicznego to może być bardzo ciekawa zmiana.
Ciekawie zapowiada się też brak wnętrz zamków i ich rozbudowa na mapie. W starym systemie przed atakiem na zamek widzieliśmy czy ma obwarowania i kapitol. Teraz jeśli dobrze rozumiem widać będzie wszystko. Można więc będzie lepiej ocenić rozwój przeciwnika.
Obie zmiany zapewne przyspieszą też rozgrywkę, co dobrze zrobi trybowi gry dla wielu graczy.
Pozostałe kwestie jak np. migracja zamków, czy też znaczne różnice między zamkami (w tym wypadku zasada mniej = lepiej może okazać się bardzo prawdziwa) również zaliczyłbym na plus. Ogólnie to bardziej mnie te informacje cieszą niż grafika i zrzuty z gry. Zapowiada się ciekawie, ale jak zawsze to bywa ocenić samą grywalność i implementację tych pomysłów przyjdzie po wydaniu gry.