Imperium

Behemoth`s Lair

HoMM VI nowości

Permalink

Liczę jeszcze, że kampania w H6 będzie dobra, pierwszy zwiastun o dziwo dośc mi się spodobał i ogólne jego wykonanie + muzyka, choć to z Aniołów i Demonów.
H5 miało dużo gorsze trailery! Ale to może być tylko szczegół.

Szczerze mówiąc, chciałbym by kontynuacją Heroes zajął się Blizzard, jak widać odświeżyli Starcrafta i nie przemienili go na jakieś nie wiadomo co w 3D.

Takie odświeżone Heroesy 3 od Blizzarda, z nową grafiką, rozdzielczością i nowymi "bajerami" to by było coś.(oczywiście dalej 2D)

Permalink

Softnet

oczywiście dalej 2D

I z 256 kolorami w rozdzielczości 640x480. Ludzie 2d już minęło i nigdy w Herosach nie powróci, trzeba iść z duchem czasu!

A tak btw wyczytałem że wygląd bohaterów ma się zmieniać w zależności od tego jakie mają na sobie artefakty. Niestety nie mogę znaleźć źródła;-/


Permalink

Nie cytuj całej wypowiedzi.

Co ty mówisz, gra wcale nie musi być 3D by była jakaś niesamowita. Starcraft2 jest w 2D i działa cudownie

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.08.2010, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

jw.

E...SC2 jest w 3D przecież.
Oczywiście że da się zrobić piękne 2D w wysokiej rozdzielczości. W pewnym momencie nadszedł "3D boom" i wysokie rozdzielczości zarezerwowano wyłącznie dla gier właśnie w 3D.

Chociaż niektórzy robią jeszcze 2D - nierozreklamowany przykład od sąsiadów z południa:
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=2065 i http://www.youtube.com/watch?v=SF7xu3dgj58 - zawsze mam wrażenie że gdy robiono gry 2D to grafika była: mroczniejsza, bardziej ostra, było więcej detali ale nie chodzi mi o detale w stylu ilość splotów w kolczudze.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.08.2010, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Też to gdzieś wyczytałem. Nie wiem czy nie w tej relacji z której był pierwszy screen z kamery, ten z konwersją miasta. W każdym razie tej samej było z detalami opisane jak rycerz opiera się na mieczu umierając


Permalink

Softnet

Co ty mówisz, gra wcale nie musi być 3D by była jakaś niesamowita. Starcraft2 jest w 2D i działa cudownie

A powiedz mi tylko, że Heroes III jest w 2D..

Permalink

Dość dawno tu nie byłem. Pozdrowienia dla wszystkich starych bywalców, którzy zdają się mnie jeszcze pamiętać ;). Opiszę krótko własne wrażenia nie wdając się w polemikę z innymi.

Pierwsze wrażenie (po przecieku krótkiego intra i paru zrzutów z gry) :
Hmmm ... To wszystko jest bardzo podobne do h5. Niby ładniejsze, ale to już było.

Drugie wrażenie (po obejżeniu pełnego intra)
Intro znacznie lepsze niż to co było w h5. Może zapowiadać się nieźle. Gry nie tworzy Nival co bardzo mnie ucieszyło.

Trzecie wrażenie (cała reszta informacji aż do teraz)

Zrzuty z gry coraz ciekawsze. Nowa nekropolia wygląda ok i te egipskie klimaty które IMHO nawiązują do h2. Stworzenia mniej cukierkowe niż w h5, jak dla mnie plus.

Aspekty rozgrywki, coż to najciekawsza kwestia. Mniej surowców i ich powiązanie z zamkami to ciekawe rozwiązanie. O ile dobrze rozumiem kopalnie albo będą częścią zamków, albo będą zewnętrzne. W obu przypadkach jednak zamek będzie pełnił rolę magazynu dla surowców czyli przejęcie zamku wroga da nam surowce w nim zgromadzone. Z punktu widzenia strategicznego to może być bardzo ciekawa zmiana.
Ciekawie zapowiada się też brak wnętrz zamków i ich rozbudowa na mapie. W starym systemie przed atakiem na zamek widzieliśmy czy ma obwarowania i kapitol. Teraz jeśli dobrze rozumiem widać będzie wszystko. Można więc będzie lepiej ocenić rozwój przeciwnika.
Obie zmiany zapewne przyspieszą też rozgrywkę, co dobrze zrobi trybowi gry dla wielu graczy.
Pozostałe kwestie jak np. migracja zamków, czy też znaczne różnice między zamkami (w tym wypadku zasada mniej = lepiej może okazać się bardzo prawdziwa) również zaliczyłbym na plus. Ogólnie to bardziej mnie te informacje cieszą niż grafika i zrzuty z gry. Zapowiada się ciekawie, ale jak zawsze to bywa ocenić samą grywalność i implementację tych pomysłów przyjdzie po wydaniu gry.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 19.08.2010, Ostatnio modyfikował: Val Gaav

Permalink

Ekhem...

No raczej nie zobaczysz heroesa w 3 wymiarach?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.08.2010, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Val Gaav

Pierwsze wrażenie (po przecieku krótkiego intra i paru zrzutów z gry) :
Hmmm ... To wszystko jest bardzo podobne do h5. Niby ładniejsze, ale to już było.

Niby;) to dobre słowo w stosunku do tej sytuacji, z pasudnych jednostek zrobiono mniej paskudne....

Trzecie wrażenie (cała reszta informacji aż do teraz)
Zrzuty z gry coraz ciekawsze. Nowa nekropolia wygląda ok i te egipskie klimaty które IMHO nawiązują do h2. Stworzenia mniej cukierkowe niż w h5, jak dla mnie plus.

Akurat egipski klimant mi też nie przeszkadza.

Ciekawie zapowiada się też brak wnętrz zamków i ich rozbudowa na mapie. W starym systemie przed atakiem na zamek widzieliśmy czy ma obwarowania i kapitol. Teraz jeśli dobrze rozumiem widać będzie wszystko. Można więc będzie lepiej ocenić rozwój przeciwnika.

A to już dla mnie herezja:] - wyeliminowanie najładniejszych widoków w grze to ciekawe rozwiązanie?? Jak dla mnie to niszczenie resztek gry, gra w ten sposób stanie się podobna do AoW, czy Warlordsów. Klimat zamków to było to co wyróżnia Herosów od reszty(kroku dorzymywała tylko gra Disciples)


Permalink

Z fragmentów zdjęć z gry i z prezentacji gry na gamescomie wygląda to jak... Homm5 i w zasadzie niewiele nowego nie dodaje... chociaż jak zaczniemy wyliczać różnice to może się okazać że jest ich znacznie więcej niż pierwsze wrażenia mogłyby sugerować :)

Co przykuło moją uwagę po tych pierwszych spojrzeniach na 6-tkę. Po pierwsze tytuł... jak zainstaluję grę na komputerze to standardowo folder w którym ją umieszczę będzie się nazywać Homm6 a nijak się to ma do tytułu zaproponowanego przez Ubi M&M:H6... co wg mnie jest dziwnym nieco zabiegiem. Jak by nie było jest to 6 część Heroesów of a nie jakaś tam część M&M z pod tytułem Heroes na dodatek 6? No ale nic z tym już nie zrobimy jak widać na zdjęciu wrzuconym tu na forum pomysł użycia takiego tytułu już był przesądzony ponad rok temu a nawet ponad dwa... bo gra tworzona jest już od 2008 roku co może nie wszyscy wiedzą.

Po drugie 4 surowce... nie wiem czy to alfa screeny czy może już oficjalne z gry jaka trafi do sklepów ale to jest też nieco odseparowanie się od kanonu Heroesów gdzie przez 5 kolejnych części gry zawsze surowców było 7. Być może twórcy poszli w tym kierunku że skoro i tak surowce można zamienić na złoto i odwrotnie to po co ma być ich aż tak dużo?? Nie wiem nie oceniam dopóki nie zagram i nie zobaczę czy mi to pasuje czy nie...

Co do zamków. Pomysł odejścia od samodzielnego ekranu zamku który przy 4 i 5 części HoMM budził wiele emocji jest jak by pójściem na łatwiznę nieco i własnie nie dodawaniem sobie problemu nieusatysfakcjonowanych graczy co do wyglądu danego miasta od wewnątrz. Pamiętam ile problemów było przy Homm4 z tym że wszystkie wnętrza miast wyglądają strukturalnie tak samo a różnią się tylko graficznie... no cóż. Z drugiej strony ciekawym dla mnie pomysłem jest możliwość konwersji danego miasta na inny posiadany pierwotnie :)

Postacie (bohaterowie) nie wiele widziałem jak na razie i nie wypowiadam się specjalnie ale dla mnie to konwersja Homm5 z lepszą grafiką... tak samo mogę powiedzieć o jednostkach.

Co do dalszej oceny gry zachowam milczenie dopóki nie ujrzę jej na moim komputerze gdy będę przechodził kolejne misje kampanii...


Permalink

Ktoś gdzieś napisał, że lobby multiplayer ma być ulepszeniem tego, znanego z Settlers7.
Ktoś gra w Settlersów7, może coś napisać jak tam wygląda multi?


Permalink

Bardzo proszę, akurat należę do ekipy strony thesettlers.com.pl ;p W sumie system jest podobny do blizzardowksich rozwiązań, chociaż nie aż tak doskonały.

W Settlersach 7 mamy całkiem ciekawy multiplayer opierający się o listę rankingową graczy. Grać można albo w tkzw tryb cesarstwa gdzie dołączasz do losowo wybranych graczy walcząc o punkty w rankingu, jest też zwykła gra wieloosobowa gdzie grać możesz ze znajomymi na ustalonych przez was zasadach.
Cała gra opiera się o indywidualny profil gracza z awatarem i tytułami obrazującymi twoje postępy zarówno w grach z żywymi przeciwnikami jak i potyczkami z graczami AI oraz zaawansowaniem w kampanii.
Patrząc na rozwój Settlers7 można się spodziewać płatnych dodatkowych mapek, i innych digital dodatków, a także typowych pudełkowych rozszerzeń kampanii.

Oby tylko Ubi zrezygnowało ze swojego zabezpieczenia DRM, bo jest on dość uprzykrzający grę, aczkolwiek już nie tak jak zaraz po premierze Settlersów7.

Co do samego Heroes VI powiem tyle że poczekajmy czy BlackHole zapewni nam zasysającą na długie godziny czarną dziurę, czy też zza oparów marketingowych zagrywek wyłoni się asshole. :P


Permalink

W tym czeskim nie ma nic ciekawego. Gościu ględzi "że nowa gra to coś więcej niż nowa cześć serii, że w nowej odsłonie hirków zachowują klimat całej serii [nie wiem gdzie ale mniejsza z tym :P]. Że będziemy grali w znanym uniwersum i poznawać będziemy historię [blablabla] a wszystko z mocnymi elementami RPG, ale nic się nie bójcie bo będzie wiele innowacji [tego się właśnie boję :D] Chcą graczom zapewnić jeszcze więcej zabawy ze strategią [tego się nigdzie nie mogę dopatrzyć] więc rozbudowali coś tam z RPG żeby gracz mógł od początku kierować całkowicie swoimi przygodami [blablabla]. Będzie 5 kampanii dla 5 nacji, będzie podział bohaterów na magów i walczących, podział na facetów i kobitki [jakież innowacyjne :P]. Bohaterowie będą mieli mnóstwo umiejętności do rozwijania i zawsze będziecie wiedzieli do czego służy i czy wam się przyda [może ten skillwheel albo drzewko], Po zdobyciu wrogiego zamku przejmiemy surowce znajdujące się na jego terenie [ zastanawiam się czy chodzi o surowce z zamku czy tak jak w Disciples będzie teren do frakcji?] Będzie możliwość zmiany miasta [ to powiedział tak dziwnie, zrozumiałem to tak, że z miasta będziemy mogli skorzystać tylko gdy będzie naszej frakcji, ale mogłem to źle zrozumieć]"

Ogólnie nic nowego nie powiedział :P Francuskiego nie tłumaczę więc szukajcie kogoś innego.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.08.2010, Ostatnio modyfikował: Irydus

Permalink

Co prawda z francuskim mówionym u mnie kiepsko (nie używałem języka od jakichś 3 lat), ale pokrywa się to zasadniczo z postem Irydusa. Opis paru nowości, ogólnie facet jest całkiem zadowolony i uważa, że ma to szanse stać się kolejnym etapem w rozwoju Heroes.

Tutaj zaznaczam, że jest to dziennikarz z zewnątrz, a nie Ubiwałowa maszynka propagandowa (choć ciekawe, ile mu zapłacili :P).


Permalink

Ciekawe, posłuchałem tego jeszcze raz i wyłapałem co ten gościu powiedział. Z jego wypowiedzi wynikało że po zajęciu zamku będziemy dysponowali wszystkimi kopalniami surowców na jego terenie. Ciekawe i trochę bez sensu. Z drugiej strony może to być wina wielokrotnego tłumaczenia.


Permalink

To by się zgadzało, bo chyba gdzieś w Kwasowej czytałem, że surowce do miast mają być przypisane, i do terenu wokół miasta, czyli jak je zajmiesz, to przejmujesz też lokalne złoża, trochę to dziwne bo eliminuje walki o surowce z grupami potworów i zajmowanie kopalń.


Permalink

Podejrzewam, że raczej może chodzić o coś a la bazy w SC czy WC. Czyli: miasto ma okręg wpływów i do niego idą z pobliskich kopalni surowce, natomiast na ekranie mapy mamy sumę wszystkiego, co w miastach.

Takie rozwiązanie tłumaczyłoby poniekąd redukcję liczby surowców (co i tak jest gwałtem na tradycji).


Permalink

Takie rozwiązania z surowcami i podbijaniem miast i konsekwencjami tego sprawią że rzeczywiście zamieniony tytuł ma sens. Bo to już i tak nie będzie HoMM VI, widać spore odejście od pewnych tradycyjnych elementów serii.

Permalink

Galadin

Takie rozwiązania z surowcami i podbijaniem miast i konsekwencjami tego sprawią że rzeczywiście zamieniony tytuł ma sens.

Zmieniona nazwa tej części wynika z nowej nomenklatury Soft:Ubi. HV i DM były ostatnimi produktami nazwanymi według starej reguły. Teraz mamy MM:CoH, MM:HK no i MM:H6. Chociaż nie jestem pewien czy w Stanach czasem piątka nie była już dostępna jako MM:H5.
Nie rozumiem odwrócenia nazwy, bo co miałoby to na celu? Raczej to nie był zabieg marketingowe, bo zwyczajny gracz nie zauważy różnicy i dla niego Heroesy pozostaną Heroesami. Zmianę dostrzegą tylko starzy wyjadacze, których tylko jeszcze bardziej to zniechęci.
Może i jest to jakiś znak, że seria HoMM ostatecznie umarła i została zastąpiona przez MM:H, ale jak dla mnie taki ruch i tak wprowadza nas w błąd. Pozostawili człon MM, a przecież ten produkt tak jak i poprzedni nie ma nic wspólnego z tym uniwersum. Co więcej pierwszy człon, czyli "Heroes" też już stracił aktualność. Piątka może i przestała być MM, ale nadal była Heroesami ponieważ posiadała charakterystyczną dla tej serii mechanikę z kilkoma innowacjami. Jednak czytając artykuły o MM:H6 można dość do wniosku, że temu produktowi jest bliżej do Disciplesów niż do HoMM. No i ostatni argument. Patrząc na screeny i concepty zauważam, że Szóstka nie ma już tego dawnego klimatu. Tak właściwie to wygląda jak Warhammer na silniku piątki z całym bagażem oryginalnych jednostek takich jak Rycerz Paradny czy Pani Pająkowa. Czyli co zostało z HoMM? No nic. Napisałbym, że tylko "of", ale to akurat zostało usunięte przez nowe nazewnictwo Soft:Ubi.
Autorzy powinni zaznaczyć te zmiany w tytule. Szóśtka nie powinna nazywać się Might and Magic: Heroes VI tylko Warhammer of Ashan VI czy według nowej nomenklatury Warhammer and Warcraft: Disciples VI (WWD6), ale oczywiście tego nie zrobią. A czemu? Nie oszukujmy się, Soft:Ubi wykupił markę tylko w celach marketingowych, bo łatwiej jest żerować na sławie legendarnej serii niż wypromować własną zwłaszcza jak jest tylko nieudolną podróbką produktów konkurencji.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 21.08.2010, Ostatnio modyfikował: Nicolai