Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Zgadza się, Hellburn i Konquer wygrywają po dłoni prezesa. *wręcza im dwie cieknące krwią dłonie*
Teraz ponawiam pytania:

Co się stanie, gdy magog, lisz, lub hydra będą miały szczęście?
Co się stanie, gdy przeciwnik ma na sobie magiczne lustro, a nasza jedyna jednostka antymagię?


Permalink

1. Szczęście ma wpływ tylko na jednostkę, którą atakujemy "domyślnie". Obrażenia dla każdej innej jednostki są kalkulowane osobno.


Permalink

Bo teraz to już sam nie wiem...
Czyli jak wejdzie szczęście to podwójnie oberwie się tylko tej jednostce, na którą wskazaliśmy? Pozostałe jednostki, którym się oberwie nie dostaną zwiększonych obrażeń?


Permalink

Jeśli chodzi o pytanie o oszustwo...

Dokumentacja WoGa

21. In MP game if you view an allied town, the space bar pressing is disabled (SoD bug fix).

22. In MP game if you view an allied town, you cannot now go to a hero info screen for allied hero (SoD bug fix).

23. In MP game if you view an allied town, you cannot now swap allied heroes [garrisoned <-> visited] (SoD bug fix).

O to chodziło?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.04.2010, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink

Odpowiedź nieprawidłowa.


Permalink

Tak mi się ostatnio nasunęło pytanie: Jak przeliczane są koszty poddania się za pieniądze?


Permalink

Załóżmy, że warunkiem wygrania misji jest pokonanie wrogiego bohatera, a warunkiem przegrania, utrata własnego bohatera. Jeśli bitwa pomiędzy tymi bohaterami zakończy się patem, to jak zakończy się misja? Zwycięstwem, czy porażką?


Permalink

Zwycięstwem (testowane)
(Nie było tego? W każdym razie skądś to pamiętam)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 17.05.2010, Ostatnio modyfikował: Tilogour

Permalink

W jakim przypadku będzie można rzucić czar rażący kilka pól (np. kula ognia), a czar ten nie zada żadnych obrażeń jednostką? (Pytanie nie tyczy się wrodzonej odporności na magię, umiejętności anty magicznych, działania innych czarów, działania umiejętności odporność na magię, działaniu odporności z artefaktów)


Permalink

Załóżmy, że warunkiem wygrania misji jest zdobycie zamku, a warunkiem przegrania, utrata własnego bohatera. Jeśli zdobywanie zamku zakończy się patem, to wygramy, czy przegramy? Czy jest ta samo w przypadku każdego warunku zwycięstwa?
Kto wygrywa w przypadku sytuacji opisanej przez Broghilda, gdy obaj gracze są żywymi graczami?

Czy artefakt pierścień maga wpływa na czas trwania czarów rzucanych przez jednostki? Czy wpływa na czas trwania czarów rzucanych przez artefakty (jak choćby zbroja przeklętego, lub anielski sojusz)?


Permalink

Dragontooth

109.(Dragonthan) Czy istnieje możliwość "wiecznego" unieruchomienia jednostek podczas bitwy? Jakiej/Jakich sytuacji się to dotyczy?

Podczas obrony zamku niszcząc katapultę wroga oraz posiadając artefakt Orb Of Inhibition unieruchamiamy wszystkie jednostki wroga nielatające i niestrzelające na wieczność, tzn. aż do nieuchronnej śmierci. Oczywiście jeśli nie otworzymy bramy sami stając w niej. Oraz oczywiście jeśli wróg nie posiada Cyklopów lub Cyklopów Królewskich z umiejętnością ostrzeliwania murów.

Analogicznie niemalże można postąpić podczas ataku. Ale już w tym wypadku warunków unieruchomienia jednostek nielatających i niestrzelających wroga jest bardzo dużo. Chociażby konieczność zniszczenia tylko wież a nie muru na tyle by dało się przejść (chyba tylko katapultą z balistyką na expert bo cyklopy się bardzo mylą w strzałach). Oczywiście wcześniej musimy zablokować wyjście własną jednostką, stając nią na hex'ie przed bramą.

Swoją drogą co się stanie gdy obrońca podczas oblężenia użyje czaru Earthquake?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.06.2010, Ostatnio modyfikował: Ascendent

Permalink

109.(Dragonthan) Czy istnieje możliwość "wiecznego" unieruchomienia jednostek podczas bitwy? Jakiej/Jakich sytuacji się to dotyczy?

Istnieje, nawet było to kiedyś wałkowane. Jeżeli walczymy z co najmniej dwoma hufcami entów/drzewców i rzucimy na co najmniej jedną berserka i ona zaatakuje drugi hufiec, powodując kontrę, oba oddziały będą dożywotnio unieruchomione (no chyba, że rzucimy odwrócenie zaklęć). Drugim sposobem jest samo używanie berserka na jakiejś grupie przeciwników, w ten sposób też są praktycznie unieruchomieni. Trzecią opcją jest, jeżeli się nie mylę pole siłowe, które odpowiednio ustawione potrafi "zamknąć" w rogu jeden hufiec. Więcej nie pamiętam;).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.06.2010, Ostatnio modyfikował: Filus

Permalink

Czy na mapach losowych wybranie bohatera specjalizującego się w jakimś stworzeniu zwiększa szansę na pojawienie się siedliska tegoż stworzenia gdzieś koło zamku?

Permalink

Dragonthan

W jakim przypadku będzie można rzucić czar rażący kilka pól (np. kula ognia), a czar ten nie zada żadnych obrażeń jednostką? (Pytanie nie tyczy się wrodzonej odporności na magię, umiejętności anty magicznych, działania innych czarów, działania umiejętności odporność na magię, działaniu odporności z artefaktów)

Kiedy się nie wceluje w jednostki? :)

EDIT:

Dragonthan

110. Czy można zadać obrażenia jednostce, jeszcze przed ruchem pierwszej jednostki podczas bitwy, w pierwszej turze walki, bez użycia czaru? (2 sposoby)

Pierwszy sposób to wieże w miastach z Cytadelą lub Zamkiem.
Nad drugim kombinuję.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.08.2010, Ostatnio modyfikował: Kameliasz

Permalink

Kameliasz

Dragonthan: 110. Czy można zadać obrażenia jednostce, jeszcze przed ruchem pierwszej jednostki podczas bitwy, w pierwszej turze walki, bez użycia czaru? (2 sposoby)

Pierwszy sposób to wieże w miastach z Cytadelą lub Zamkiem.
Nad drugim kombinuję.

Hmm a może liczy się umiejętność "Taktyka", oraz wejście do fosy przy jej użyciu?


Permalink

Mówisz o jednostce broniącej, tak? Bo atakujące nie dojdą do fosy nawet, gdy ma się ekspercką Taktykę... Niemniej jednak chyba o to chodzi.
Draguś, mamy z Reldim odpowiedź :)

EDIT: nie zauważyłem, że moja odpowiedź została udzielona przez Avonu. Przepraszam.

EDIT 2:

122.(Kordan) Pytanie z cyklu ciekawostki: Fragmenty twarz jakich bohaterów są w ikonce "Losowy bohater"

Cóż, ikonka ta jest podzielona na osiem paseczków. Właściwie jest ich siedem, bo dwa ostatnie łączą się w jeden.
W pierwszym paseczku (od lewej) jest Ryland, w trzecim Sylvia, w piątym Rashka, w szóstym Daremyth. Reszty nie mogę rozpoznać.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.08.2010, Ostatnio modyfikował: Kameliasz

Permalink

Kameliasz

Kiedy się nie wceluje w jednostki? :)

Też :) Ale jest coś jeszcze :)

Reldi

Hmm a może liczy się umiejętność "Taktyka", oraz wejście do fosy przy jej użyciu?

I o to właśnie chodziło :)