Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III
Berhan /
Berhan /
Przykłady - pogrubionym jednostki ulepszone, strzałka wskazuje sytuację po bitwie.
13, 12 -> 11, 2
13, 12 -> 11, 2
8, 7 -> 7, 1
10, 9 -> 8, 2
6, 6 -> 5, 1
Berhan
Ja nie twierdzę, że znikają wszystkie ulepszone
A 2 posty wcześniej napisałeś:
Berhan
87. Wszystkie ulepszone jednostki znikną, a z pozostałych nieulepszonych część się wytrenuje.
Nieścisłości w Twoich wypowiedziach są
Co do schematu jest on chybiony. Co to znaczy? Skoro stały dwie jednostki przed bitwą (ulepszona i nieulepszona) po bitwie podzielą się ilością po połowie. W przedstawionym przez Ciebie przykładzie liczba ulepszonych jednostek spada o około 90%.
Są sytuacje, w których ilość ulepszonych maleje ilościowo np. -1, -2, -3, a nawet taki moment, w którym nie maleje wcale.
Wszystko zależy od jednego czynnika, ciekawe czy wiecie o co chodzi...
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan
PenTus /
EDIT: Wyniki, które otrzymał Berhan mnie dziwią, natomiast, może sytuacja, którą opisujesz Dragonthan mam miejsce przy małej ilości jednostek albo gdy z powiedzmy 7 grup 2 są ulepszone (chociaż nie jestem pewnien czy to możliwe)
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2008, Ostatnio modyfikował: PenTus
Berhan /
Berhan
Ja nie twierdzę, że znikają wszystkie ulepszone
Berhan
87. Wszystkie ulepszone jednostki znikną, a z pozostałych nieulepszonych część się wytrenuje.
Pragnę zaprzeczyć, w moich wypowiedziach wszystko jest w jak najlepszym porządku, poniekąd rozumiem problem ze zrozumieniem, i przedstawieniem całego faktu. Zacytuję jeszcze raz moją tabelę, może teraz to coś pomoże. Rozumiem, że wnioski, które wyciągnąłem mogą być niepoprawne lub niepoprawnie sformułowane jednakże zależność, którą zaobserwowałem wydaje się prawdziwa i powtórzyła się również u towarzysza.
13, 12 -> 11, 2
13, 12 -> 11, 2
8, 7 -> 7, 1
10, 9 -> 8, 2
6, 6 -> 5, 1
Liczba po lewej przed strzałką jest sumą obydwóch po prawej. Pogrubione - jednostki ulepszone.
PenTus
Wnioskiem tego 7 szkieletów ul. z pierwszej bitwy "znikło", a z pozostałych część się "wytrenowała". Ta sama sytuacja, ale kiedy bohaterowie oprócz 15 szkieletów mieli w armii również 15 archaniołów zaowocowała podziałem szkieletów na 24,24 (z czego jedna grupa ulepszona), a gdy atakowałem nast. herosem to było to 12,12 (z czego jedna grupa ulepszona)... Znikło więc 12 szkieletów, które przedtem były ulepszone, część z pozostałych się wytrenowała. Czy to wyjaśnia nieścisłości?
Przedstawię teraz sytuację towarzysza...
24, 24 -> 12, 12
O ulepszonych jednostkach z pierwszej bitwy możemy zapomnieć, a z liczby nieulepszonych jednostek pierwszej bitwy część zostaje nieulepszona, a (jak z naszych dotychczasowych obserwacji wynika) 12,5% - 50% ulepsza się. Bardzo proszę o zrozumienie, a nie odrzucanie z dopiskiem "nieścisłe", dziękuję. Rozumiem jednakże iż wniosek ten może nie być konkretną odpowiedzią na to zadanie... Jednakże w moich testach szablon ten zawsze jest prawdziwy.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2008, Ostatnio modyfikował: Berhan
Berhan
87. Wszystkie [...]
Najpierw twierdzisz, że znikają wszystkie, a potem, że nie wszystkie. Nie wiem czy masz problem ze zrozumieniem znaczenia tego słowa czy też nie, ale słownik PWN wyraźnie wyjaśnia znaczenie tego słowa.
Jest zasadnicza różnica czy zaatakujemy jednostki na planszy bohaterem, który ma jedną jednostkę pierwszego poziomu, a jeśli zaatakujemy posiadając np. 50 archaniołów. Komputer w odpowiedni sposób dzieli zaatakowane jednostki. Dla przykładu:
Zakładamy, że wśród zaatakowanych są jednostki ulepszone:
100 jednorożców znajduje się na mapie przygód. Jeśli zaatakujemy je posiadając przygniatającą przewagę, jednostki podzielą się na dwie grupy: 25 ulepszonych i 25 nieulepszonych. Uciekając z pola bitwy, liczba jednostek spadnie o 25. Atakując ponownie z przygniatającą przewagą będzie ich 13 nieulepszonych i 12 ulepszonych.
Jeśli natomiast zaatakujemy te 100 jednostek bohaterem, który ma jedną jednostkę pierwszego poziomu, ilość zaatakowanych jednostek będzie następująca (15-15-14-14U-14-14-14) Liczba U oznacza ulepszone. Uciekamy bohaterem i atakujemy ponownie z jedną jednostką pierwszego poziomu. Kolejny układ przedstawia się tak (13-13-12-12U-12-12-12). Liczba jednostek ulepszonych spadła o -1, a nie jak poprzednio o -13. Całkowita liczba jednostek maleje nieznacznie.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan
Berhan /
Berhan
87. Wszystkie ulepszone jednostki znikną, a z pozostałych nieulepszonych część się wytrenuje.
Berhan
Ja nie twierdzę, że znikają wszystkie ulepszone, tylko że liczba ulepszonych w 2 bitwie + liczba nieulepszonych w 2 bitwie jest równa ilości nieulepszonych w pierwszej bitwie.
Ja natomiast proponuję zamiast słownika PWN testy maturalne z jęz. polskiego "czytanie ze zrozumieniem". Pozdrawiam
Edit by Drag:
Kurcze faktycznie dałem plame z tą odpowiedzią. Może przez to że pisałem jeszcze starą maturę :D
Wynika więc, że odpowiedź była prawidłowa od samego początku, ino brakowało przykładów.
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 19.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan
Pentacz /
Aha no i tam jest to troche czytelniejsze...
Ale Jaskiniowcy mają własny portal, komnaty i tematy;) - H.G.uboższe...
Ale sprawa już rozwiązana spytałem autora.
Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 23.01.2008, Ostatnio modyfikował: Pentacz
Logos /
Berhan - czy lekarz mowi do pacjenta w jezyku tylko zrozumialym dla samego lekarza, czy przedstawia problem "jezykiem prostym"?
Tak wiec moglbys po prostu nie robic ludziom (ja akurat uwazam ze jestem z epoki kamienia lupanego) wody z mozgu i wyjasnic czysto, klarownie i sensownie swoja wypowiedz, tak abym i ja o prostym mozgu mogl zrozumiec o co Ci tak naprawde chodzi, bez wnikania glebiej i filozoficznego podejcia, poniewaz uwazam Twoja pierwsza wypowiedz za zupelnie pozbawiona sensu, co oznacza ze zgadzam sie z tokiem myslenia szacownego Dragonthana.
To tyle
Haav Gyr /
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
PenTus /
Haav Gyr /
Dla ułatwienia dodam, że ten efekt następuje przed właściwym ruchem. I ta zdolność powiązana jest ściśle z ruchem tej jednostki. Jednak jest pewien wyjątek, o który mi chodzi, kiedy ta zdolność występuje wcześniej(przed ruchem) potem następuje ruch innej jednostki, a następnie tej jednostki która wywołała wcześniej efekt.
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Dagon /
Haav Gyr
(...)ta zdolność występuje wcześniej(przed ruchem) potem następuje ruch innej jednostki, a następnie tej jednostki która wywołała wcześniej efekt.
Wzorując sie cytatem przychodzi mi tylko na myśl:
-Czarodziej(Enchanter) - rzuca zaklęcia na początku walki
-Imp(Familiar) - jak bohater przciwnika rzuci zakęcie to Imp kradnie punkty many
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon
Haav Gyr /
Dla zainteresowanych mogę wyjaśnić, że opisana przeze mnie sytuacja następuje gdy:
Rozdzielimy Czarodziejów na dwa sloty i mamy jeszcze jedną jednostkę o tej samej prędkości. Wtedy dochodzi do sytuacji gdy, przed atakiem jeden czarodzieja, obaj razem rzucają zaklęcie, następnie rusza się jeden czarodziej, potem jednostka o tej samej prędkości a następnie atakuje drugi czarodziej, bez czaru już, bo zrobił to wcześniej.
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.01.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr
98. Posiadamy Orb of vurnerability (kula osłabienia). Z jakiego artefaktu u przeciwnika kula osłabienia usunie jego zdolności?
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan
Logos /
Erin /
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.01.2008, Ostatnio modyfikował: Erin
PenTus /
Co do ilości artów w sakwie, to podczas grania w Lord Of War miałem full, z ciekawosci policzyłem, ale że było to dobre kilka lat temu to nie jestem pewien. Wydaje mi się, iż wynikiem jest 255!!
@Enleth może faktycznie było to tylko 64? na bank ma to związek z jakąś potęgą dwójki.
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.01.2008, Ostatnio modyfikował: PenTus