Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Avonu de Odihs

Wprawdzie nie wiem, czy tarcza ifryta działa tak samo, ale wydaje mi się to wysoce prawdopodobne.

Z licznych bitew jakie odbyłem wywnioskowałem, że różni się znacznie. Na pewno zależna jest od liczby ifrytów.

Avonu de Odihs

który nie pozwala na używanie czarów wyższych niż 2 poziom.

Korekta - 3 :)


Permalink

Co do ifrytów, to jeszcze poszperam.

Co do płaszcza, to opis z dwóch stron:
While wearing this cloak, neither you nor your opponent will be able to cast level 3 or higher spells during combat.
i z danych Jaskini:
Nie pozwala na rzucanie czarów powyżej 2 poziomu
Tak więc min nie rzucisz mając ten płaszcz. Chyba, że opisy czegoś nie uwzględniły?
Chyba niezbyt jasno to sformułowałem, pisząc poprzedni post.

Avonu

: 56.(Dragonthan) Z ilu puzzli składa się układanka w każdym zamku?

Zamek 46
Bastion 44
Forteca 48
Twierdza 42
Cytadela 46
Inferno 46
Nekropolia 42
Lochy 46
Wrota Żywiołów 50

Korekta: każdy zamek oprócz Inferno posiada mapkę złożoną z 48 puzzli (także Conflux). Inferno ma 49 puzzli. Jak ktoś chce sprawdzić, to polecam zajrzeć do plików h3bitmap.lod i h3ad_bmp.lod w katalogu Data, choćby za pomocą programu ResEdit 2.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 7.10.2007, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Nie, to ja źle odczytałem twojego posta :) Odpowiedź na pytanie o puzzle wkońcu poprawna :)


Permalink

Poszperałem trochę - zdolność ifrytów to tak naprawdę tarcza ognia na poziomie podstawowym (czyli 20% obrażeń zadanych ifrytom jest "zwracane"). Sprawdziłem też w samej grze i ogólnie to się zgadza. Nie wiem tylko, czy w obliczaniu tych obrażeń, nie uwzględniono przypadkiem ataku ifrytów i obrony celu - stąd mogą być różne wartości.


Permalink

Do pytania 63:

Jedyne co mi przyszło z obliczeń to fakt, jeśli jakimś bohaterem idziemy walczyć, następnie poddajemy się i w tej samej rundzie go wykupujemy ponownie to posiada on taką ilość punktów ruchu jaką posiadał w czasie gdy doszedł do miejsca walki. Jeśli czynność tę będziemy powtarzać pare razy, drugi bohater jakiego możemy kupić w tawernie będzie się zmieniał za każdym razem w tej samej turze.

Dodatkowe pytanie do numeru 81:
Jaka jednostka może swobodnie chodzić po minach?


Permalink

Dragonthan - pytanie 85 jest nieprecyzyjne, nie podales na jakim poziomie sa podane przez ciebie czary.
Przepraszam za offtop


Permalink

Gratulacje Logos, zauważyłeś, że pytanie jest podchwytliwe :) Więc odpowiedzi będzie dużo :)

I jeszcze jedno pytanie:

Jednostki x,y,z stoją w grupie. Strzelamy do środkowej jednostki Arcyliszą. Na jakie jednostki stojące obok środkowej nie zadziała trująca chmura Arcylisz?


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 12.10.2007, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

-na nieumarlych
-na zywiolaki

dalej nie pamietam (jesli sa jakies jeszcze jednostki)


Permalink

Dragonthan

Strzelamy do środkowej jednostki Arcyliszą.

A co to za cudo?


Permalink

Pozwolę sobie odpowiedzieć na to pytanie precyzyjnie:

Trująca chmura lisza nie działa na nieumarłych, żywiołaki, golemy i gargulce.


Permalink

90.(Dragonthan)Czy jednostka stojąca w fosie otrzymuje obrażenia gdy rzuca czar (np. Ogre Mage) lub straci ruch przez złe morale?

Odpowiedz brzmi NIE w przypadku rzucania czaru jak i straty ruchu przez niskie morale

Permalink

Mam cos banalnego.

Przypuscmy ze walczymy przeciwko czarnym smokom, a nasz bohater posiada Kule Oslabienia i Moc Ojca Smokow (odpornosc jedn. bohatera na czary 1-4). Czy jak rzucimy Armagedon to zabijemy jakies swoje oddzialy?

Ale na to nie znam odp.:

O ile razy wiekszy jest zasieg ruchu bohatera poruszajacego sie po mapie przygod, ktory w swojej armii posiada jedynie Feniksa od bohatera ktory ma jedynie krasnoludy?
Bohaterowie nie posiadaja umiejetnosci specjalnych (Logistyka), artefaktow (Rekawice, Buty, Pierscienie, Naszyjniki, Plaszcze) ani umiejetnosci drugorzednych (Znaj. drogi czy Logistyka). Terenem testu niech bedzie Laka (bo chyba najszybszy).


Permalink

Odnośnie ilości ruchu proste :)
Zawarte jest w instrukcji.
Oto kopia:

Tablica limitów ruchu

Szybkość najwolniejszego stworzenia - Limit ruchu

Wolny - dość wolny 15 pól
Wolny 16 pól
Chyży - super chyży 17 pól
Ultra chyży 18 pól
Śmigły - super śmigły 19 pól
Szybki - ultra szybki 20 pól

Krasnolud bodajże z kategorii najwolniejszy, a Feniks najszybszy - więc róznica wynosi 5 pól.

Reszta to już inne modyfikatory, ale w pytaniu były pominięte.

Permalink
Pozwole sobie skomentować, iż instrukcja jest dość nieczytelna i ukazuje to dość nieprecyzyjnie, dlatego zrobiłem własne zestawienie.

Na wstępie kilka słów wyjaśnienia. Otóż maksymalna badana prędkość jaką można uzyskać przy najszybszej jednostce zaczyna się od prędkości 11 (Np. Czerwony Smok). Dla jednostek szybszych wartości nie będą już większe. Przykład: Bohater z Czerownym Smokiem (speed=11) przejdzie tyle samo na każdym terenie co bohater z Feniksem (speed=21).

Całość zestawienia znajduje się na tej stronie:
http://www.morganghost.republika.pl/heroes.html

Dodałem nowe pytanie, dość rozbudowane:

Jaka jest zasada działania specjalności bohaterów:
- Adela (błogosławieństwo)
- Adelaide (krąg zimna)
- Cuthbert, Mirlanda, Olema (osłabienie) - czy specjalność ta przekłada się na ważkę, gdy posiadamy ją w armii?
- Loynis (psalm mocy)

- Astral (hipnoza)
- Daremyth, Melodia (fortuna)
- Cyra, Terek, Brissa (przyspieszenie)
- Solmyr (łańcuch piorunów)

- Coronius (pogromca)
- Uland (wzmocnienie)
- Alagar (lodowy pocisk)

- Merist, Xsi, Darkstom, Labetha (kamienna skóra)

- Zubin (precyzja)

- Xyron (inferno)
- Ash, Inteus (ręka śmierci) - czy specjalność ta przekłada się na Ogra, gdy mamy go w armii?
- Xarfax (kula ognia)

- Septienna (fala śmierci)
- Aislinn, Deemer (deszcz meteorytów)
- Thant (animator)

- Alamar, Jeddite (wskrzeszenie)

- Luna (ściana ognia)
- Ciele (magiczna strzała)
- Aenian (promień osłabienia)

Jak wzrastają obrażenia dla machiny balista. Czy obrażenia te przechodzą na wieże oblężniczne podczas obrony zamku, kiedy balista znika?

Jakie są warunki wzrastania obrażeń dla jednostek, jeśli bohater posiada do nich specjalność?

Magowie z Fortecy zmniejszają nam koszty zaklęć. Kiedy jednak mimo ich posiadania w armii nie będziemy mieli tańszych zaklęć?

Która jednostka zwiększa koszt czarów przeciwnika?

Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 27.11.2007, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Magowie z Fortecy zmniejszają nam koszty zaklęć. Kiedy jednak mimo ich posiadania w armii nie będziemy mieli tańszych zaklęć?


Na mapie przygody. Obrażenia od czarów z specjalnością wzrastają bodajże o 5% z poziomem.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.11.2007, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink

Ghulk

na mapie przygody


mało :)

Ghulk

Obrażenia od czarów z specjalnością wzrastają bodajże o 5% z poziomem.


Dowód, dowód i jeszcze raz dowód :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.11.2007, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Dragonthan

Która jednostka zwiększa koszt czarów przeciwnika?


Pegaz o 2 many kazdy czar, wystarczy miec jednego pegaza.
Permalink
Hrabio Rodrucku i to jest wg mnie właśnie odpowiedź na poprzednie pytanie: magowie nie będą obniżać kosztu czarów jeśli przeciwnik ma w armii pegaza.
Permalink
Faktycznie. Ze tez odrazu nie zauwazylem.


Jakie są warunki wzrastania obrażeń dla jednostek, jeśli bohater posiada do nich specjalność?

Po mojemu to wzrasta atak i obrona o 1 za kazdy poziom bohatera, zaczynajac od tego poziomu, ktory jest podany w opisie zdolnosci.
A jak to sie przelozy na obrazenia, to trzeba by przeliczyc wzorami oddzielnie dla kazdej jednostki. No chyba, ze z ogolnego wzoru obrazen da sie wyciagnac uogolniony wynik.
Wzory:
jezeli a=o to ob=bazowa losowa, wiec jezli a+1>o, to ob=bazowa losowa+(a-o)*5%*bazowa losowa
wynika z tego, ze przy nie zmienionych innych parametrach i przyjeciu bazowej losowej jako stalej (co jest nieprawda) obrazenia wzrastaja o 5% bazowej losowej dla kazdego poziomu bohatera liczac od tego, od ktorego dziala zdolnosc.
wedlug tej samej zasady, jezeli o+1>a, to obrazenia maleją o 2% bazowej losowej za kazdy poziom bohatera liczac od tego, od ktorego dziala zdolnosc.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.11.2007, Ostatnio modyfikował: Hrabia Rodruck

Permalink
Hmm z tego co mi się wydaje, to specjalność w danej jednostce daje tylko tyle, że jednostka ta ma +1 do ruchu i +2/+2 do ataku/obrony, i nic ponad to, nie zwiększa się to z czasem IMO. Nie sprawdzałem natomiast jak to jest z tym, że na przykład mamy tamikę (specjalność czarni rycerze) to czy te bonusy są od 1 lvl, czy tak jak jest napisane w grze: "od 6 lvl". Nie wydaj mi się żeby tak było bo jak pamiętam, jak się ma Wystana, to lizardy od razu mają bonusy, a nie dopiero na 2 lvlu. Rozkminialem też działanie zaklec typu slow, haste, reka smierci, czy kamienna skóra, kiedy bohater ma specjalizację, jak znajdę chwilę to się pochwalę wynikami. Natomiast nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak może działać w sposób "lepszy" Bless, jeśli bohater ma taką specjalizację, czyli co jednostka zadaje maxymalne obrażenia +1? Czy np. mając 1 mocy bless przez takiegfo hero jest rzucany na więcej niż jedna kolejkę. Generalnie w tym przypadku z blessem to wydaje mi się że jedynym bonusem jest fakt że hero posiada to zaklęcie na początku gry, czyli bonus dość słaby... :D

PS. a Twoich wyliczeń Hrabio nie za bardzo rozumiem, chodzi Ci tylko chyba o to, że jeden pkt przewagi w ataku daje +5% obrażeń, a jeden pkt przewagi obrony -2% obrażeń, tak?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: PenTus