Pozwole sobie skomentować, iż instrukcja jest dość nieczytelna i ukazuje to dość nieprecyzyjnie, dlatego zrobiłem własne zestawienie.
Na wstępie kilka słów wyjaśnienia. Otóż maksymalna badana prędkość jaką można uzyskać przy najszybszej jednostce zaczyna się od prędkości 11 (Np. Czerwony Smok). Dla jednostek szybszych wartości nie będą już większe. Przykład: Bohater z Czerownym Smokiem (speed=11) przejdzie tyle samo na każdym terenie co bohater z Feniksem (speed=21).
Całość zestawienia znajduje się na tej stronie:
http://www.morganghost.republika.pl/heroes.html
Dodałem nowe pytanie, dość rozbudowane:
Jaka jest zasada działania specjalności bohaterów:
- Adela (błogosławieństwo)
- Adelaide (krąg zimna)
- Cuthbert, Mirlanda, Olema (osłabienie) - czy specjalność ta przekłada się na ważkę, gdy posiadamy ją w armii?
- Loynis (psalm mocy)
- Astral (hipnoza)
- Daremyth, Melodia (fortuna)
- Cyra, Terek, Brissa (przyspieszenie)
- Solmyr (łańcuch piorunów)
- Coronius (pogromca)
- Uland (wzmocnienie)
- Alagar (lodowy pocisk)
- Merist, Xsi, Darkstom, Labetha (kamienna skóra)
- Zubin (precyzja)
- Xyron (inferno)
- Ash, Inteus (ręka śmierci) - czy specjalność ta przekłada się na Ogra, gdy mamy go w armii?
- Xarfax (kula ognia)
- Septienna (fala śmierci)
- Aislinn, Deemer (deszcz meteorytów)
- Thant (animator)
- Alamar, Jeddite (wskrzeszenie)
- Luna (ściana ognia)
- Ciele (magiczna strzała)
- Aenian (promień osłabienia)
Jak wzrastają obrażenia dla machiny balista. Czy obrażenia te przechodzą na wieże oblężniczne podczas obrony zamku, kiedy balista znika?
Jakie są warunki wzrastania obrażeń dla jednostek, jeśli bohater posiada do nich specjalność?
Magowie z Fortecy zmniejszają nam koszty zaklęć. Kiedy jednak mimo ich posiadania w armii nie będziemy mieli tańszych zaklęć?
Która jednostka zwiększa koszt czarów przeciwnika?