Z tym pytaniem o wzrastanie obrażeń dla jednostek, to faktycznie troche przesadziłem, może darujmy sobie te obrażenia, a skupmy się na bonusach do ataku i obrony. Jeden raz napewno nie wzrastają, pytanie co który poziom i jaka jednostka.
Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III
Z tym pytaniem o wzrastanie obrażeń dla jednostek, to faktycznie troche przesadziłem, może darujmy sobie te obrażenia, a skupmy się na bonusach do ataku i obrony. Jeden raz napewno nie wzrastają, pytanie co który poziom i jaka jednostka.
PenTus
PS. a Twoich wyliczeń Hrabio nie za bardzo rozumiem, chodzi Ci tylko chyba o to, że jeden pkt przewagi w ataku daje +5% obrażeń, a jeden pkt przewagi obrony -2% obrażeń, tak?
jeden punkt przewagi ataku daje +5% obrazen i kazdy kolejny punkt przewagi kolejne +5% obrazen az do max 400% obrazen (wszystko liczac od bazowej losowej).
tak samo jeden punkt przewagi obrony daje -2% obrazen i kazdy kolejny punkt przewagi kolejne -2% obrazen az do min 30% obrazen (wszystko liczac od bazowej losowej).
bazowa losowa, to liczba z przedzialu obrazan podanego dla danej jednostki, wylosowana przez komputer dla danego, konkretnego ataku.
wynika z tego, ze jaka by duza przewaga ataku/obrony nie byla, to jednostka zada max 400% lub min 30% obrazen liczac od bazowej losowej.
Natomiast mniemam, ze specjalizacja dla danej jednostki dziala tak, ze ten bonus ataku i obrony jednostki ktorej dotyczy specjalizacja wzrasta o 1 za kazdy poziom bohatera liczac od tego, od ktorego jest napisane, ze dziala zdolnosc.
jezeli tak jest, to ilosc obrazen wzrasta/maleje o +5%/-2% (bazowej losowej) za kazdy poziom bohatera liczac od tego, od ktorego dziala zdolnosc.
- Teraz mam wiedze, wladze i szacunek, i jestem... niewolnikiem.
Hrabia Rödrück
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: Hrabia Rodruck
PenTus /
Edit: przepraszam za posta. w tym samym momencie wysylalem odpowiedz co przedmowca.
- Teraz mam wiedze, wladze i szacunek, i jestem... niewolnikiem.
Hrabia Rödrück
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: Hrabia Rodruck
PenTus /
Ghulk /
By się z własną pieśnią zmierzyć."
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: Ghulk
PenTus /
caly czas najwazniejsze pozostaje pytanie: co ile poziomow bohatera lub wg jakiej reguly jadnostki dostaja kolejne +1 do ataku i obrony.... a wydaje mi sie dodatkowo, analizujac owe beholdery, ze kazde stwory, tudziez kazdy bohater moze miec ta regule inna.
Odrazu wyjasnie dlaczego owe przyrosty ataku/obrony sa wiele bardziej istotne niz przyrosty obrazen. Dlatego, ze wartosc ataku/obrony to jest cos pewnego, co jest rozliczane miedzy walczacymi w pierwszej kolejnosci.
obrazenia zawsze sa niepewne, co wynika z ich losowosci. np. w przypadku takiego szamana, ktory w wyniku zdolnosci bohatera powinien zadawac 400% obrazen, zostanie potraktowany przez komputer bazowa losowa 6 zada zaledwie 50% swoich mozliwosci, ktore w tym wypadku wynosza 48.
- Teraz mam wiedze, wladze i szacunek, i jestem... niewolnikiem.
Hrabia Rödrück
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: Hrabia Rodruck
Ghulk /
[dodane]
Oczywiście nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie.
By się z własną pieśnią zmierzyć."
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.12.2007, Ostatnio modyfikował: Ghulk
Logos /
Avonu de Odihs: Teren, na którym walczymy
Panowie. Zarowno pytanie, a tym bardziej odpowiedz sa bezsensu.
Otoz zawsze jest tak, ze to my atakujac przeciwnika wchodzimy na "jego" teren, czyli jak wrog znajduje sie na przekletych ziemiach, a my swoja armia stoimy powiedzmy na trawie to walka bedzie sie toczyc na przekletych ziemiach, bo to my do niego (wroga), a nie on do nas podchodzi.
Jednostka jest na wodzie, jakas magiczna ziemia-co ma piernik do wiatraka, albo jednostka jest na wodzie (ta ktora atakujemy), albo na magicznym terenie.
Zreszta odp. moja wydaje sie precyzyjniejsza-niezaleznie od tego gdzie my jestesmy, sceneria walki bedzie teren, na ktorym stoi wroga armia.
Pozdrawiam
Logos
Jednostka jest na wodzie, jakas magiczna ziemia-co ma piernik do wiatraka, albo jednostka jest na wodzie (ta ktora atakujemy), albo na magicznym terenie.
Nie zrozumiałeś pytania Logos. Postaw sobie w edytorze wode, a na tej wodzie np. pole koniczyny. Wpłyń potem statkami w tę koniczynę i zaatakuj drugi okręt. Nie będzie walki okręt vs okręt, tylko normalne pole walki jak na suchej ziemi.
Logos /
Oto wlasnie chodzi, zeby pytania i odpowiedzi byly jasne i czytelne, a skoro ja nie zrozumialem, to takie dla mnie nie byly, ale dzieki Dragonthan za wyklarowanie mi sytuacji.
Przepraszam
Pentacz /
Dragonthan
Pentus, sprawdziłem dla Beholderów. Na 3 poziomie bohatera miały +1, na 10 poziomie +2, na 20 poziomie +3. Czyli reguła wzrastania idzie cały czas do góry. Teraz tylko ustalić co ile poziomów przybywa statów.
Wcale nie wystarczy:P
jak dla mnie bezsensem jest to dokładnie obliczać, ale mogę trochę podpowiedzieć na co patrzeć...
Sprawdźcie sobie np 20lv drakon, shakti, gretchin, ignatius - każdy ma inaczej: bonus zależy od statów jednostki. nawet do swojego speca na upie i bez będą inne bonusy jeśli przekroczy następny próg.
Ogólnie na pewno jest jeden wzór dla wszystkich speców 1lv jednostek, inny dla 2lv jednostek itd
Im wyższe staty i lv tym większy bonus.
aha i głupia sprawa spece 4lv mają troche niekorzystny bonus - często mają ten sam bonus nawet co na tym samym poziomie spec 6lv jednostek.
Pentacz
jak dla mnie bezsensem jest to dokładnie obliczać, ale mogę trochę podpowiedzieć na co patrzeć...
Vitamy w extremalnej wiedzy ;)
Tabris /
Ghulk
Załóżmy, że mamy arcylisza i strzelamy do środkowej jednostki (zakładam, że to jednostki żywe). Czy obrażenia zostaną wyliczone dla każdej jednostki osobno (tzn. dla każdej jednostki jest wyliczana obrona i losowane obrażenia)?
Tak więc będąc poruszony tym pytaniem natychmiast dokonałem eksperymentu w wyniku którego mogę mniemać iż:
1. Istotnie dla każdej jednostki obrażenia będą wyliczone całkowicie osobno.
2. Co więcej jeżeli na pojedynczą (którąkolwiek!) jednostkę zostanie rzucony czar ograniczający obrażenia (czary: Kamienna Skóra, Tarcza Powietrzna) wtedy również obrażenia będą obliczane pojedynczo.
Liczba modyfikacji: 9, Ostatnio modyfikowany: 7.02.2008, Ostatnio modyfikował: Tabris
Berhan /
86. Po zabiciu ulepszonych jednostek cały oddział zniknie z mapy przygód.
87. Liczba jednostek zmniejszy się o połowę.
88. Nie, mimo hipnozy nie będzie miała prawa otworzyć bramy.
91. Ujrzymy kwadrat mapy o boku 3x3, w środku (2,2) stał będzie w monolicie (przejściu) wrogi bohater.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.01.2008, Ostatnio modyfikował: Berhan
86 Tutaj uznaję, choć popełniłeś literówkę, w odpowiedzi ma być nieulepszone
87 ŹLE
88 dobrze
91 dobrze
Berhan /
PenTus /
87. Wszystkie ulepszone jednostki zamienią sie w nieulepszone, a nieulepszone NIE ulepszą się (pozostaną nieulepszone)
PS. zaraz sprawdzę :D
EDIT: jednak okazuję się, że grubo się myliłem, Berhan ma rację. Wynika z tego, że jeśli chcemy skorzystać z tego (Buga?) to najlepiej spowodować by jednostki podzieliły się na dwie części i wtedy połowa z nich zniknie! Przesada!
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.01.2008, Ostatnio modyfikował: PenTus