Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Właściwie z tych dwóch przykładów podanych przez Alchemika wynika, że tarcza Ifrytów oddaje 20 % z maksymalnych obrażeń jakie zadałaby atakująca jednostka, a nie z faktycznie zadanych. Wyjątkiem jest ilość HP atakującego.

Permalink

Dokładnie tak, Alistair.
A streszczenie... bo ja wiem, wzór możnaby zapisać tak:

Obrażenia Tarczy Ognia (Ifryt) = 0.2 * Obrażenia (zadane Ifrytom) / (1-a)*(1-b)*(1-c)…

gdzie a, b, c itd. odpowiadają redukcjom obrażeń/bonusom do obrony. Jakiś mogłem pominąć, ale istotne w walce wręcz:

Atakujący zadaje połowę obrażeń w walce wręcz - 0,5
Obrona atakowanego > Atak atakującego - 0,025 * (O - A)
Umiejętność Płatnerz - 0,05; 0,1 lub 0,15
Specjalność Płatnerz - (0,05 * poziom bohatera * poziom umiejętności Płatnerza) + poziom umiejętności Płatnerza
Jednostka atakowana (tu Ifryt) jest skamieniała - 0,5
Czar Tarcza - 0,15 lub 0,3

Na marginesie, sprawdźmy:

Nasz bohater (Poziom 1, Atak = 0) podejmuje wroga (Poziom 15, Obrona = 24) ze specjalnością Płatnerz i umiejętnością na poziomie eksperta.
Wróg chroniony jest Tarczą na poziomie zaawansowanym, ponadto nasze jednostki zmieniły Ifryty w posąg.
Atakuje dziesiątka naszych Archaniołów - zadają 103, od tarczy zbierają 100(!). Liczymy:

Obrona (Ifryt) > Atak (Archanioł) - 0,025 * 8 = 0,2
Specjalność Płatnerz - (0,05 * 15 * 0,15) + 0,15 = 0,2625
Skamieniały obrońca - 0,5
Czar Tarcza - 0,3

0,2 * 103 / (1-0,2) * (1-0,2625) * (1-0,5) * (1-0,3) ≈ 99.76


Permalink

Alchemiku jeżeli podajesz jakikolwiek wzór to powinieneś udowodnić go liczbami, testami które przeprowadziłeś i powinny one być dokładne.

Dawno temu wykonywałem testy z których otrzymałem następujące wnioski:
Tarcza ognia effret sultan oddaje 20% z całego życia effretów czyli 1/5 z całego życia lub 2/3 z obrażeń im zadanych. Wybierana jest mniejsza wartość. Możemy założyć że od tarczy ognia z każdego effreta otrzymamy 18 punktów obrażeń(1/5 z 90). Gdy zaatakujemy np. 5 effretów to tarcza odda nam 90 punktów obrażeń(5*18) chyba że my zadajemy mniej obrażeń niż 135 (2/3*135=90) to wtedy otrzymamy mniejsze obrażenia, np my zadajemy 100 punktów to tarcza odda nam 67 gdyż (2/3*135=67) co jest mniejszą wartością od 1/5*90*5effretów.

Jednak wzór ten nie sprawdził się w normalnej grze, możliwe że trzeba uwzględnić inne czynniki o których piszesz. W każdym razie testy te wykonywałem dla bohaterów bez żadnych umiejętności.
Jeżeli masz czas to właśnie polecałbym zaczęcie testowania od kilku effreetów z aniołem lub naga queen.


Permalink

Alchemiku jeżeli podajesz jakikolwiek wzór to powinieneś udowodnić go liczbami, testami które przeprowadziłeś i powinny one być dokładne.

Grunthorze, udowodniłem to na trzech przykładach (patrz ostatnie 2 wpisy). Twoje założenia nie sprawdziły się w normalnej grze, ponieważ nie wziąłeś pod uwagę bonusów do obrony jednostki "uzbrojonej" w Tarczę Ognia. Te wlaśnie sprawiają, że czar ten tak "różnie oddaje".

Tarcza ognia effret sultan oddaje 20% z całego życia effretów czyli 1/5 z całego życia lub 2/3 z obrażeń im zadanych.

Znów, powyżej podałem przykład, który temu przeczy. Ba, pominąłem nawet ile sztuk zostało zaatakowanych, gdyż dopóty, dopóki atak przetrwa chcoćby jeden Ifryt jest to bez znaczenia.
To, co piszesz o 20% całego życia - zakładam, że masz na myśli "odebranego życia", a nie HP całego oddziału (?) - jest prawdziwe tylko wtedy, gdy ma miejsce "czysty" atak, tj. bez zredukowanych obrażeń. Dajmy na to, kiedy legion Nag uderza na 5 Ifrytów, w ripoście otrzyma 90 pkt, bo obrażenia zadane Ifrytom (co zaznaczyłem również we wzorze) wynoszą 450. Wspomniałem o tym na wstępie pierwszej odpowiedzi, chociaż w przykładzie posłużyłem się jednym, "rannym". :)


Permalink

Gratuluję Alchemiku opracowania tego wzoru. Hehe. Szkoda że nie poznałem go gdy grywałem w H3 to były czasy.

Musiałem zrobić jednak swoje testy bo trochę czasu kiedyś poświęciłem szukając wzoru a był on taki prosty :). Tarcza oddaje zawsze 20% obrażeń jakie otrzymałyby effreety gdyby nie były dowodzone przez bohatera :)

Jako potwierdzenie twojego wzoru dorzucę kilka testów:

obaj bohaterowie 0 ataku 0 defensu, żadnych skili, żadnych artefaktów, teren neutralny.
naga atak 16 obrona 14, sultan effret atak 16, defense 13
5 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 110 obrażen - tarcza oddaje 22
6 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 154 obrażen - tarcza oddaje 30
7 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 176 obrażen - tarcza oddaje 35

tylko bohaterowi z effreetami dodaję 10 defensu a więc:
naga atak 16 obrona 14, sultan effret atak 16, defense 23
5 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 96 obrażen - tarcza oddaje 24
6 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 112 obrażen - tarcza oddaje 28
7 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 128 obrażen - tarcza oddaje 32

tylko bohaterowi z effreetami dodaję 50 defensu a więc:
naga atak 16 obrona 14, sultan effret atak 16, defense 73
5 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 36 obrażen - tarcza oddaje 24
6 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 42 obrażen - tarcza oddaje 28
7 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 48 obrażen - tarcza oddaje 32

tylko bohaterowi z nagami dodaję 10 ataku a więc:
naga atak 26 obrona 14, sultan effret atak 16, defense 13
5 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 192 obrażen - tarcza oddaje 38
6 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 224 obrażen - tarcza oddaje 44
7 naga atakuje 5 effreetów - zadaje 256 obrażen - tarcza oddaje 51

Zauważmy że im więcej punktów obrony posiada bohater dowodzący sultan effret tym bardziej wydaje nam się iż moc tarczy jest potężniejsza porównując obrażenie zadane sultan effret z otrzymanymi od tarczy w odwecie :)

Wielkie dzięki za rozwiązanie tej naprawdę nurtującej zagadki.

Zauważyłem że w moim poście umieściłem wstawiłem zawsze po 5 nag a powinno być 5,6,7 tak jak jest teraz.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.01.2012, Ostatnio modyfikował: Grunthor

Permalink

Wydumałem takie pytania dwa:

1)jaki będzie efekt i wygląd na polu walki jeśli umieścimy na siebie tych samych rozmiarów i kompletnie jedno na drugim np przeklętą ziemię i gołoborza?

2)to samo tylko (tyle że na wodzie): jak będzie wyglądała bitwa morska (okręt vs okręt)?


Permalink

63.(Mr. Rabbit) Czy da się przewidzieć rozkład bohaterów w Tawernach poszczególnych graczy? Czy ktoś rozgryzł wzór na pojawianie się konkretnych bohaterów w Tawernach? Na przykład 1 tygodnia jest dany bohater w naszej Tawernie, po ilu tygodniach teoretycznie powinien się w niej znowu pojawić i od czego to zależy? Uciekłem bohaterem z pola walki 7 dnia i nie miałem kasy na jego wykupienie. Po jakim czasie powinien być znowu dostępny?

Jeżeli chodzi o bohaterów w karczmie, to ich rozkład prawdopodobieństwa jest jednostajny, tzn. szansa pojawienia się każdego bohatera danej klasy (np. alchemik, wiedźma, władca bestii), który nie siedzi w więzieniu, ani nie jest na usługach żadnego z graczy, jest takie samo. Jeśli uciekłeś bohaterem 7 dnia i przepadł on, to aby go odzyskać musisz kupować w karczmie bohaterów tej samej klasy. Przykład: uciekłeś Cragiem i chcesz go spróbować odzyskać, jeśli w karczmie masz jakiegoś barbarzyńcę (np. Gretchin, Shiva), musisz go wykupić, bo tak długo, jak będzie w karczmie barbarzyńca, inny barb się nie pojawi.

To jest w zasadzie jedyny czynnik wpływający na bohów w karczmie, nigdy nie mogą siedzieć tam naraz dwa bohy tej samej klasy.

Proste pytanie ode mnie:
Jak się zakończy próba rzucenia czaru dżinem na złotego smoka?

Permalink

Yarzapp

tzn. szansa pojawienia się każdego bohatera danej klasy (np. alchemik, wiedźma, władca bestii), który nie siedzi w więzieniu, ani nie jest na usługach żadnego z graczy, jest takie samo.

Nie do końca prawda, bo tu nie chodzi tylko o rozkład w danej chwili, lecz również w pewnym okresie czasu. I tak gdy następuje nowy dzień tygodnia możemy wykupić w karczmie bohatera naszej klasy i to jest pewne na 100% w każdym 1 dniu tygodnia (chyba że będziemy mieli już wszystkich z naszej klasy). Do 7 dnia włącznie szansa na pojawienie się kolejnego bohatera naszej klasy jest już inna. Prawie na 100% wiadomo, że w momencie wykupienia w 1 dniu tygodnia bohatera naszej klasy na jego miejsce nie pojawi się kolejny z naszego zamku.


Permalink

Podyskutowałbym: kiedyś miałem pod rząd Solmyra, Thane'a i Theodorusa.


Permalink

Pozwolę sobie zacytować moją odpowiedź do Kalidora, dwie strony wstecz:

Kalidor:
"co tydzień pierwszy bohater musi być z twojego miasta."

Alchemik:
"...pod warunkiem, że rozpocząłeś grę tym miastem. Decydują o tym warunki startu. W przypadku, kiedy zaczynamy bez miasta (jesteśmy zmuszeni je zdobyć), w karczmie będzie się pojawiał cotygodniowo osobnik frakcji naszego bohatera (+ losowy). Kiedy grę na tych samych warunkach rozpoczynamy kilkoma bohaterami, frakcja "regularna" zostanie wylosowana spośród nich. Z kolei gdy startujemy kilkoma miastami, "regularny" będzie reprezentantem jednego z miast (...)"

Zwłaszcza w ostatnim przypadku cotygodniowy heros nie musi być ani tej samej frakcji, ani tym bardziej klasy, co nasz bohater.


Permalink

Field

Podyskutowałbym: kiedyś miałem pod rząd Solmyra, Thane'a i Theodorusa.

Solmyr i Theodorus to czarodzieje, natomiast Thane to alchemik, oczywiście mogli Ci się trafić pod rząd, jednak nie jest możliwe, ze Theodorus i Solmyr byli dostępni w karczmie jednocześnie. Musiałeś najpierw kupić Solmyra, dopiero później mógł się pojawić Theodorus.
Do tego, co napisałem oczywiście mogłem dodać oczywistość, że 1 dnia tygodnia pojawi się bohater jednej z dwóch klas zamku, którym zaczynaliśmy (jeżeli jest taki dostępny), jeśli go kupimy, to rozkład prawdopodobieństwa w dalszym ciągu jest jednostajny, a prawdopodobieństwo wylosowania boha danej klasy zależy od liczby najętych bohaterów tej klasy na mapie, oraz siedzących w więzieniach, a priori nie da się takiego prawdopodobieństwa ustalić.

Permalink

Yarzapp

Musiałeś najpierw kupić Solmyra, dopiero później mógł się pojawić Theodorus.

O to mi chodziło ;) Sorry ;)


Permalink

Z nudów zrobiłem sobie testownie rozkład bohaterów, którzy uciekają z pola bitwy.

1. Zaatakowaliśmy pierwszym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy. Uciekamy z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

2. Zaatakowaliśmy drugiem bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

3a. Zaatakowaliśmy trzecim bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

3b. Zaatakowaliśmy trzecim bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

4a. Sytuacja 3a. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

4b. Sytuacja 3a. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

4c. Sytuacja 3b. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

4d. Sytuacja 3b. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

Jak widzimy wszyscy następni pojawiają się po lewej stronie. A teraz zmieniamy punkt 2:

1. Zaatakowaliśmy pierwszym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy. Uciekamy z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

2. Zaatakowaliśmy drugiem bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

3a. Zaatakowaliśmy trzecim bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

3b. Zaatakowaliśmy trzecim bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

4a. Sytuacja 3a. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

4b. Sytuacja 3a. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

4c. Sytuacja 3b. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

4d. Sytuacja 3b. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny).

Rozkład kolejnych już się zmienił. Nie wiem jak to przejrzyście rozpisać, może ktoś podsunie jakiś wzór :)


Permalink

Pytanie nie ogranicza się do wąskiego grona teoretyzowania. Rozpatrujemy wszelkie możliwości i kombinacje związane z rozkładem bohaterów - nie tylko prawdopodobieństwo losowania bohaterów.


Permalink

Pytanie jest o schemat pojawiania się bohaterów w karczmach poszczególnych graczy. Nie widzę, żeby ktokolwiek się spytał, po której stronie pojawi się ucieknięty bohater w karczmie, chociaż to dosyć nieraz istotne zagadnienie, bo jeśli uciekliśmy ważnym bohaterem, a potem jakimś szczurem i ten szczur pojawi się nam na miejscu ważnego bohatera, to nie będziemy zachwyceni.

Jak już powiedziałem, a priori nie można przewidzieć, jaka jest szansa na poszczególną nację, bo każdy dostępny bohater ma taką samą szansę pojawienia się, ze wspomnianymi już wcześniej regułami pierwszego dnia i różnych klas w tym samym momencie.

Permalink

Krótkie pytanie z mojej strony:
Na jakiej podstawie jest wyznaczany cel dla strzału balisty?

(Oczywiście przy założeniu, że nie mamy artylerii)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2012, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Pytanie krótkie, ale czy doczeka się jednoznacznej odpowiedzi... W grę wchodzi tak wiele czynników, jak atak i obrona bohaterów, siły armii, parametry i specyfika ataku jednostki, zaklęcia, wreszcie przebieg walki, że należałoby chyba rozpatrywać poszczególne scenariusze z osobna. :)
Karygodnie upraszczając, balista pod kontrolą AI obiera za cel ten oddział, w którym "dostrzega" w danej chwili względnie wysokie, a jednocześnie możliwe do wyeliminowania zagrożenie. Często na pierwszy ogień idą jednostki strzelające przeciwnika, w pierwszej kolejności te o niskim HP i najdotkliwiej uderzające (brak kar za odległość, podwójny atak itd.), ale nie jest to regułą. Wszystko zależne jest od w/w okoliczności.
Niemal za pewnik możnaby przyjąć, iż priorytetowym celem balisty będą klony wrogich oddziałów, gdzie "ratio" siła oddziału/HP jest bardzo atrakcyjne ;), jednak i od tego znajdą się odstępstwa.


Permalink

Alchemik

Niemal za pewnik możnaby przyjąć, iż priorytetowym celem balisty będą klony wrogich oddziałów, gdzie "ratio" siła oddziału/HP jest bardzo atrakcyjne ;), jednak i od tego znajdą się odstępstwa.

Ciekaw jestem, jakie to odstępstwa? Oślepiony klon? Raczej abstrakcyjna ewentualność.

PS. Nikt nie odpowiedział na moje pytanie, zbyt banalne?