Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

A mnie po 9 latach gry w H3 dalej nurtuje taka sprawa: w jaki sposób (całkowity) działa atak i obrona. Bo trochę teorii wysnułem ale nigdy nie widziałem nigdzie wytłumaczonego funkcjonowania:)


Permalink

Czy AI nabiera się na czar Ukrycie?


Permalink

Gdyby nie stała P to do podobnych wniosków doszedłem Dragonthan. Ale wielkie dzięki:) przyda się ta wiedza
Co do Ukrycia stawiam na tak.
A teraz pytanie odwrotne po trochu: czy AI używa "Wizji", "Aury Artefaktów" i "Zasobów Ziemi"?

Do 132: zajmujemy loch przeciwnika i w portalu można dalej rekrutować jednostki. Tyle że są to istoty z budynku należącego do wroga


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2011, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

W tej odpowiedzi czegoś brakuje (przeanalizuj sytuację).


Permalink

Hmm. Nasz wróg ma Loch. Oflagowuje np Harpie Gniazda, buduje Portal, może kupić harpie ale tego nie robi. Następnie zajmujemy tylko Loch i w portalu możemy rekrutować do końca tygodnia te harpie z wrogiego siedliska. Czyli pokrótce: można rekrutować w portalu jednostki których siedliska nam brak wtedy kiedy przejmiemy wrogi loch w którym są niewykupione oddziały (w portalu oczywiście). Można to zrobić do końca tygodnia. A potem albo będzie można już ze swoich budynków kupować albo jak ich nie mamy... no to nic nie kupimy. O niczym nie zapomniałem chyba:P


Permalink

Dobrze, ale jest jeszcze pewna sytuacja pokrewna, którą można opisać do tego pytania.

Edit:
Dodatkowe pytanie do pytania nr. 81: Jaki jest jeszcze sposób, aby jednostki atakującego fortecę (Tower) mogły być odporne na miny?


Permalink

Mogą być chronione Mocą Ojca Smoków.
Na marginesie, jednostki teleportowane na minę zaklęciem Teleportacja mają chwilową odporność - nie spowodują eksplozji, o ile nie zakończą tury na minie.


Permalink

No nieźle Alchemiku, dwie poprawne odpowiedzi, których nie znałem :) A więc jest jeszcze ten jeden "mój" sposób :)


Permalink

Well, może się trafić Forteca usytuowana na Przeklętej ziemi.
Nic innego nie przychodzi mi na myśl. :)

[color=green]DRAG: no i sprawa rozwiązana :)[/color]


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.11.2011, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Coś mi ostatnio przyszło do głowy:

Które artefakty występujące podwójnie u bohatera dają dwa bonusy (lub więcej).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.11.2011, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Oprawione oko smoka x 2 => +2 do ataku i obrony
Artefakty generujące złoto i surowce (z wyjątkiem płaszcza oczywiście), a więc:
- mieszek, sakiewka, sakwa, tygiel i wozy (maks. x 5)
- pierścienie (maks. x 2)

Skorzystam z okazji i przypomnę jedno z moich pytań zakopanych na str. 31. ;)

3. Kiedy możemy stoczyć walkę z naszym lustrzanym odbiciem ? ("wrogi" bohater będzie wierną kopią naszego pod każdym względem, a pula many będzie wspólna)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.12.2011, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

Alchemik

- pierścienie (maks. x 2)

Mało dokładnie.


Permalink

Nie chciało mi się szukać pełnych nazw artefaktów. :P Oczywiście te generujące minerały.
Zatem raz jeszcze i dokładniej:

- Oprawione oko smoka (x 2 => +2 do ataku i obrony)
- Pierścień płonącej siarki i Pierścień nieskończonych bogactw,(x 2 => 2 siarki/klejnoty dziennie)
- Bezdenny tygiel rtęci (maks. x 5 => 5 rtęci dziennie)
- Bezdenne mieszek, sakiewka, sakwa złota (maks. x 5 => 2500/3750/5000 złota dziennie)
- Samonapełniające się wozy rudy i drewna (maks. x 5 => 5 rudy/drewna dziennie)

I tylko te. :)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 2.12.2011, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

Broghild

Czy AI nabiera się na czar Ukrycie?

Potwierdzam, że tak, dowodzi tego chociażby przypadek podany ongi przez Infero.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.12.2011, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

O co chodzi z pytaniem:

44. Jak są liczone obrażenia od tarczy ognia Efreet Sultan i jaki jest ogólny wzór na obrażenia od tarczy ognia? (chyba najtrudniejsze pytanie)

Finneas Vilmar: Tarcza ogniowa Efreet Sultan zadaje jedną czwartą obrażeń zadanych przez wrogą jednostkę. Czasami obrażenia są zaokrąglane np. Mantikory zadają 45 obrażeń . Tarcza ogniowa zadaje 11 obrażeń.

Dragonthan: Tarcza Efreet Sultan zależy od rożnicy w ataku atakującego i obronie ifryta. obrazenia wahają się między max 2/3 (66.(6)%) do 1/5 (20%) zadanych obrażeń.

Jak dla mnie, to albo zadaje 25%, albo od 20% do 66.6(6)%

Permalink

I tak do końca nie jestem pewien tych odpowiedzi. Jest tu kilka zależności, m.in. ilość ifrytów, ilość atakowanych jednostek itp. Ciężko to policzyć, jeszcze nikt nie przedstawił poprawnego wzoru.


Permalink

Ilość Ifrytów w "stacku" nie ma wpływu na siłę tarczy. Liczy się ilość ubitych i w ten sposób zadanych obrażeń. I tak np. grupa Archaniołów atakujących 20 czy 100 Ifrytów poniesie te same straty od Tarczy Ognia, ale już atakując ostatniego, "rannego" Ifryta o HP równym 40 pkt otrzyma zaledwie 8 pkt obrażeń (20% zadanych strat, ponieważ tarcza Ifryta działa na poziomie podstawowym).
Sam wzór jest o tyle skomplikowany, że uwzględnia wszelkie bonusy do obrażeń atakującego, natomiast nie uwzględnia ich redukcji, tj. wylicza tak, jakby ich nie było. :)
Wiem, że brzmi to nieco mętnie, zatem spróbuję wyjaśnić na przykładach.

Przypuśćmy, że dana liczba Ifrytów blokuje daną liczbę Wysokich Elfów, będących pod kontrolą bohatera o ataku = 1 (jedynie dla zaokrąglenia wyniku).
Elfy atakujące blokujących zadają 135 pkt obrażeń. Tarcza oddaje z siłą 60 pkt. Dlaczego aż tyle ? Ano dlatego, że gdyby nie "melee penalty" (50%) oraz zmniejszone obrażenia z racji większego parametru obrony Ifrytów (14) od ataku Elfów (tu 10), czyli o 10% (0,025 x (O - A)), obrażenia zadane przez Elfy wynosiłyby 300 pkt! 20% z 300 daje 60.

Inna sytuacja. Załóżmy, że nasz bohater (atak 0, obrona 0) atakuje bohatera (atak 0, obrona 0), który ma w swej armii Ifryty. Posiada on również Płatnerstwo na poziomie mistrzowskim. Dziesiątka naszych Archaniołów atakuje Ifryty zadając 764 pkt obrażeń - tarcza odpowiada z siłą 180 pkt. Nie zgadza się, gdyż 180 x 5 = 900. Jednak dokładnie tyle zadałyby Archanioły, gdyby nie protekcja Płatnerza.

Zatem do wyliczenia/przewidzenia obrażeń Tarczy Ognia wymagana jest nie tyle znajomość bonusów atakującego - te są wliczone w wyświetlone obrażenia - ile wspomnianych redukcji/bonusów do obrony Ifryta. Proponuję wrócić do wzoru na Total Damage, poruszanego wcześniej w temacie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.01.2012, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

122.(Kordan) Pytanie z cyklu ciekawostki: Fragmenty twarz jakich bohaterów są w ikonce "Losowy bohater"

Hmm... jestem chyba jedynym, któremu chce się na to pytanie odpowiedzieć albo odpowiedź nie została jeszcze dodana do pierwszego postu :P A właściwie to po przejrzeniu wątku były próby ustalenia tego :)

Są to (od lewej):
- w przypadku ikony dla map (ta mała w szczegółach wybieranej mapy):
Ryland, Adelaide, Generał Kendal, Marius, Rashka, Dameryth, Josephine, Mutare Drake (ikona ze znakiem zapytania)
lub
Ryland, Adelaide, Generał Kendal, Josephine, Rashka, Dameryth, Josephine, Mutare Drake (ikony braku bohatera i losowego bohatera)
- w przypadku kampanijnej ikony(od lewej i od góry):
Korbac, Bron, Merist, Andra, Tazar, Verdish


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.01.2012, Ostatnio modyfikował: Irhak

Permalink

W porządku Alchemiku, tylko gdybyś mógł to teraz napisać tak w miarę krócej i przejrzyściej żeby to jakoś wyglądało na pierwszej stronie :)