Michał z edycji kolekcjonerskiej jeszcze w fazie tworzenia.
Might and Magic będzie osobną marką (jak Tom Clancy, Ghost Recon, Splinter Cell), więc każda gra z tego uniwersum jak Clash of Heroes, Heroes Kingdoms czy Dark Messiah ukaże się pod nazwą Might and Magic!
Piąta rasa zostanie ujawniona przed wydaniem gry.
Historia zostanie opowiedziana z perspektywy (pięciu) różnych frakcji, nawet jeśli przewodzą im członkowie jednej rodziny.
Dla przykładu, nekromantka Anastazja zabiła ojca. Ją zaś stracił brat z powodu tej zdrady. Lecz Anastazja została wskrzeszona przez własną babcię, która następnie wprowadziła wnuczkę w arkana nekromancji.
Problem ze wskrzeszeniem Anastazji, to utrata przez nią pamięci. A więc stara się ona teraz przypomnieć powód, dla którego zabiła ojca, a może nawet to nie ona dopuściła się tego czynu? I dlaczego jej brat ją stracił? I jaką rolę odgrywa w ogólnym łańcuchu zdarzeń w HVI?
Kampanie będą w stylu H3 i HIV, nie będą liniowe jak w HV.
Owszem, każda kampania będzie nawiązywać do historii innych frakcji, jako że gramy rodzeństwem. Dla przykładu grajac Inferno, będziemy wiedzieli co się dzieje w Przystani i na odwrót.
W HVI skupiliśmy się na elementach RPG.
Zdecydowaliśmy oddać graczowi większą kontrolę nad rozwojem bohatera. Tak więc wybierasz klasę bohatera (moc lub magia) z odpowiednim drzewkiem umiejętności, zyskujesz poziom dzięki czemu uzyskujesz punkty doświadczenia, które możesz przeznaczyć na rozwój odpowiednich biegłości. W HV byłeś ograniczony do wyborów zaproponowanych przez grę, w HVI masz dostęp do całego drzewka umiejętności. Wydając punkty doświadczenia możesz ulepszać swe zdolności z drzewka umiejętności Mocy lub czary z drzewka umiejętności Magii. Tak więc mając punkty doświadczenia, możesz nauczyć się Logistyki, Kuli ognia lub innej zdolności.
Każda rasa (frakcja) ma swe unikalne zdolności. I zdecydowaliśmy się na przyłożenie większej wagi do nich. Można ich teraz używać na polu bitwy. Mają cztery poziomy, które można "zdobywać" za pomocą specjalnej skali (jak we Street Fighterze czy Soul Caliburze). Gdy już skala się odpowiednio naładuje, można użyć zdolności. Każda frakcja ma różne warunki do naładowania skali. Dla przykładu nekromanci potrafią ożywiać martwych, lecz by to uczynić powinni "wychwalać martwych" co oznacza, że powinni zabić kilka oddziałów najszybciej jak się da, nawet poświęcając własne jednostki, by zapełnić skalę szybciej i później wskrzesić te oddziały.
Ograniczyliśmy rzadkie surowce z czterech do jednego, który nazwaliśmy Kryształami Smoczej Krwi. Uczyniliśmy to z kilku powodów, najważniejszy to to, że chcieliśmy skupić się na elemencie strategicznym. Gry z dużą ilością surowców (Settlers, Cywilizacja, Sim City) są oparte o mikrozarządzanie i ekonomię. Chcieliśmy pójść drogą Starcrafta 2, który ma tylko 2 surowce. Uczyniliśmy tak, ponieważ jeśli masz mniej surowców, musisz o nie walczyć, ponieważ są istotne.
Budynki w miastach też uległy zmianom. Teraz można wybudować unikalne budowle dla każdej z ras. Będziesz musiał wybrać, które zbudować. Dla przykładu, jedno z miast będzie silnie ekonomicznie, jako że będzie miało budowle zwiększające przychód złota i surowców, w innym będzie można nająć więcej oddziałów lub za mniejsza cenę, gdy zaś w trzecim będą budynki zapewniające przewagę na polu bitwy.
Gracze będą mogli zobaczyć, które budynki wróg wybrał, więc będziecie mogli szpiegować się nawzajem.
Po zdobyciu wrogiego miasta, będziesz miał wybór, czy przekształcić je w swój macierzysty rodzaj miasta czy zostawić je jakim jest.
Zdecydowaliśmy się nie dodawać do gry zwojów, run, napojów, które można by użyć podczas bitwy. ale będzie około 150 artefaktów i niektóre z nich są unikalnymi zestawami (7 zestawów po 6 artefaktów każdy).
Będą też nowe opcje na polu bitwy, ja na przykład przetrwać trzy rundy, ponieważ wroga armia jest zbyt silna lub zabić określony oddział wroga itp.
Królestwo Gryfa jest położone na północnym-wschodzie i jak w Europie jest to ziemia Słowian. Dlatego bohaterowie zwą się Antoni, Anastazja czy Irena. Mamy nadzieję, że gra będzie popularna w Rosji!