Imperium

Behemoth`s Lair

HoMM VI nowości

Permalink

Michał z edycji kolekcjonerskiej jeszcze w fazie tworzenia.

Wywiad Erwana dla Rosjan:

Might and Magic będzie osobną marką (jak Tom Clancy, Ghost Recon, Splinter Cell), więc każda gra z tego uniwersum jak Clash of Heroes, Heroes Kingdoms czy Dark Messiah ukaże się pod nazwą Might and Magic!

Piąta rasa zostanie ujawniona przed wydaniem gry.

Historia zostanie opowiedziana z perspektywy (pięciu) różnych frakcji, nawet jeśli przewodzą im członkowie jednej rodziny.
Dla przykładu, nekromantka Anastazja zabiła ojca. Ją zaś stracił brat z powodu tej zdrady. Lecz Anastazja została wskrzeszona przez własną babcię, która następnie wprowadziła wnuczkę w arkana nekromancji.
Problem ze wskrzeszeniem Anastazji, to utrata przez nią pamięci. A więc stara się ona teraz przypomnieć powód, dla którego zabiła ojca, a może nawet to nie ona dopuściła się tego czynu? I dlaczego jej brat ją stracił? I jaką rolę odgrywa w ogólnym łańcuchu zdarzeń w HVI?

Kampanie będą w stylu H3 i HIV, nie będą liniowe jak w HV.
Owszem, każda kampania będzie nawiązywać do historii innych frakcji, jako że gramy rodzeństwem. Dla przykładu grajac Inferno, będziemy wiedzieli co się dzieje w Przystani i na odwrót.

W HVI skupiliśmy się na elementach RPG.
Zdecydowaliśmy oddać graczowi większą kontrolę nad rozwojem bohatera. Tak więc wybierasz klasę bohatera (moc lub magia) z odpowiednim drzewkiem umiejętności, zyskujesz poziom dzięki czemu uzyskujesz punkty doświadczenia, które możesz przeznaczyć na rozwój odpowiednich biegłości. W HV byłeś ograniczony do wyborów zaproponowanych przez grę, w HVI masz dostęp do całego drzewka umiejętności. Wydając punkty doświadczenia możesz ulepszać swe zdolności z drzewka umiejętności Mocy lub czary z drzewka umiejętności Magii. Tak więc mając punkty doświadczenia, możesz nauczyć się Logistyki, Kuli ognia lub innej zdolności.

Każda rasa (frakcja) ma swe unikalne zdolności. I zdecydowaliśmy się na przyłożenie większej wagi do nich. Można ich teraz używać na polu bitwy. Mają cztery poziomy, które można "zdobywać" za pomocą specjalnej skali (jak we Street Fighterze czy Soul Caliburze). Gdy już skala się odpowiednio naładuje, można użyć zdolności. Każda frakcja ma różne warunki do naładowania skali. Dla przykładu nekromanci potrafią ożywiać martwych, lecz by to uczynić powinni "wychwalać martwych" co oznacza, że powinni zabić kilka oddziałów najszybciej jak się da, nawet poświęcając własne jednostki, by zapełnić skalę szybciej i później wskrzesić te oddziały.

Ograniczyliśmy rzadkie surowce z czterech do jednego, który nazwaliśmy Kryształami Smoczej Krwi. Uczyniliśmy to z kilku powodów, najważniejszy to to, że chcieliśmy skupić się na elemencie strategicznym. Gry z dużą ilością surowców (Settlers, Cywilizacja, Sim City) są oparte o mikrozarządzanie i ekonomię. Chcieliśmy pójść drogą Starcrafta 2, który ma tylko 2 surowce. Uczyniliśmy tak, ponieważ jeśli masz mniej surowców, musisz o nie walczyć, ponieważ są istotne.

Budynki w miastach też uległy zmianom. Teraz można wybudować unikalne budowle dla każdej z ras. Będziesz musiał wybrać, które zbudować. Dla przykładu, jedno z miast będzie silnie ekonomicznie, jako że będzie miało budowle zwiększające przychód złota i surowców, w innym będzie można nająć więcej oddziałów lub za mniejsza cenę, gdy zaś w trzecim będą budynki zapewniające przewagę na polu bitwy.

Gracze będą mogli zobaczyć, które budynki wróg wybrał, więc będziecie mogli szpiegować się nawzajem.
Po zdobyciu wrogiego miasta, będziesz miał wybór, czy przekształcić je w swój macierzysty rodzaj miasta czy zostawić je jakim jest.

Zdecydowaliśmy się nie dodawać do gry zwojów, run, napojów, które można by użyć podczas bitwy. ale będzie około 150 artefaktów i niektóre z nich są unikalnymi zestawami (7 zestawów po 6 artefaktów każdy).

Będą też nowe opcje na polu bitwy, ja na przykład przetrwać trzy rundy, ponieważ wroga armia jest zbyt silna lub zabić określony oddział wroga itp.

Królestwo Gryfa jest położone na północnym-wschodzie i jak w Europie jest to ziemia Słowian. Dlatego bohaterowie zwą się Antoni, Anastazja czy Irena. Mamy nadzieję, że gra będzie popularna w Rosji!


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.01.2011, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6/pl-PL/home/ dostaliśmy stronę w naszym ojczystym języku. Przyznać się, który maczał w tym palce ;)

Gwardzista / Pretorianin
Kusznik / Strzelec wyborowy
Gryf / Gryf cesarski
Kapłanka / Westalka
Promienista ajglaja / Świetlista ajglaja ....WTF?
Jeździec słońca / krzyżowiec słońca
Serafin / Niebianin

Piekielny brytan / Cerber
Sukkub / Lilim
Maniak / Opetany
Reproduktor / Matka roju
Dręczyciel / Katorżnik
Niszczyciel / Anihilator
Czart / Władca czartów

Szkielet / Szkielet oszczepnik
Ghul / Trupożerca
Duch / Upiór
Wampir / Władca wampirów
Licz / Arcylicz
Lamasu / Lamasu Zgnilec
Prządka losu / Tkaczka losu

Goblin / Goblin łowca
Harpia / Furia
Centaur / Centaur łupieżca
Majarz / Zmornik
Jaguarz / Panternik
Siepacz / Miażdzyciel
Cyklop / Krwawooki cyklop

Kilka tłumaczeń mi zdecydowanie nie leży ale póki co powstrzymam się od komentowania.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 11.02.2011, Ostatnio modyfikował: Kafi

Permalink

Świetny news Kafi. Dobrze, że Soft: Ubi także pamięta o polskich fanach. Nareszcie przeczytam sobie opisy w ojczystym języku. Mam pewne uwagi do tłumaczenia niektórych nazw, ale o tym później. Proponowałbym dyskutować o propozycjach Soft:Ubi w tym temacie.


Permalink

Już miałem pytać o to wcześniej, ale jakoś nie było okazji. Czy wszystkim działa "home" oficjalnej strony H6? Ja od dłuższego czasu cidziennie widzę nieskończony LOADING :( Co ciekawe wszystkie działy jak creatures czy coś-tam działają normalnie, tylko z główną mam kłopot. To samo mam teraz z polską wersją. Nie żeby mi to jakoś bardzo przeszkadzało, ale ciekawi mnie co jest nie tak.

Co do nazw przytoczonych przez Kafiego(na oficjalną jeszcze nie wchodziłem):
- Tłumaczenie jednostek Przystani okej tylko pierwszy raz spotykam się tą całą algalalają i średnio mi to podchodzi. Język można połamać.
- W inferno ten Anihilator jakoś tak zbyt kosmicznie brzmi. No i Władca czartów... niby tłumaczenie jak najbardziej prawidłowe, ale już się przyzwyczaiłem do Czarciego Lorda. Jakoś tak teraz dziwnie.
- W necro Trupożerce i Ghula zamieniłbym pozycjami tudzież zastosował nazwy przytoczone przez Jaskiniowców w innym temacie. Lamasu zgnilec też jakoś średnio - na dobrą sprawę tę nazwę można by wykorzystać na 2 jednostki. No i podobnie jak w przypadku Czarta przyzwyczaiłem się już do Wampirzego Lorda.
- Jeśli chodzi o strong to Majarz, Zmornik dziwnie brzmią. Jakiś szaman może lepiej by pasował. Jaguarz i Panternik(pierwszy raz przeczytałem "pancernik") jakoś też nie bardzo - bardziej kojarzą się z zawodem polegającym na polowaniu na jaguary i pantery O_o Słowa "wojownik" bardzo tu brakuje moim skromnym zdaniem.

Inne tłumaczenia mniej lub bardziej mi przypadły do gustu. Dobrze, że zrobiono to już teraz, a nie zostawiono profesjonalnym tłumaczom z CDP(czy skąd tam). Kto wie, może jak grzecznie zagadamy do Tristana(gdzie się w ogóle podziewa?) może uda się co nieco poprawić ;)

EDIT: Nicolai - zdążyłeś napisać swojego posta zanim ja skończyłem pisać ten ;/


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.02.2011, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Kto wie, może jak grzecznie zagadamy do Tristana(gdzie się w ogóle podziewa?) może uda się co nieco poprawić ;)

Jestem jestem, zaglądam tutaj na bieżąco:-) Niestety nawał pracy mnie przygwoździł. Ubi podał mi tłumaczenia jednostek (z informacją że nie mogę ich rozpowszechniać) abym podał swoje propozycje. Część z nich jest nieźle przetłumaczona, część wymaga poprawek. Ja przekazałem im te nazwy jednostek, które moim zdaniem należy zmienić. Jeżeli macie pomysły na nazwy jednostek proszę napiszcie je tutaj - na pewno przekażę je Ubisoftowi!


Permalink

Hełm Crag Hacka będzie chyba jedynym odniesieniem do tej postaci w HVI. Swoją drogą to dość potężny artefakt :D


Permalink

Douger

Hełm Crag Hacka będzie chyba jedynym odniesieniem do tej postaci w HVI.

Nie


Permalink

Podobno w inferno nie ma już impów i chowańców, a w nekropolis smoków.

Permalink

Ja zaglądam co dzień ale jakoś nie znajduję weny żeby komentować kolejne screeny. Dzisiaj natomiast pojawiło się sporo interesujących rzeczy.
Rozwój postaci nieźle się zapowiada. Ogrom umiejętności i czarów przy tylko jednym punkcie do rozdysponowania co poziom - nie lada wyzwanie.
Nareszcie dostaliśmy jakiś filmik. Jestem ciekaw czy Water Elemental jest tą samą jednostką, którą znamy z wycieku Sanktuarium czy oddzielnym neutralem, czy może wypadło już z line-upu nag. Żywiołak Ziemi wygląda na niezłego kozaka. Nie mówiąc już o sile ataku Namtaru - teraz rozumiem co to znaczy boss :]

Permalink

Na onecie też pojawił się artykuł jednego z dziennikarzy, który grał już w MM: Heroes VI. Zastanowiło mnie coś. Przytoczę cytat z artykułu:
"Nasi bohaterowie mogą kroczyć dwoma ścieżkami - drogą smoczej krwi (kiedyś smoki walczyły ze sobą w Ashanie, a ich krew sprawiała, że kraina zamieniała się w jedno wielkie pogorzelisko) lub/oraz drogą smoczych łez (matki smoków pogrążyły się w żalu, a ich łzy, spadając na ziemię, powodowały, że znów zaczynały z niej wyrastać rośliny). Tą pierwszą pójdą, jeśli będą czynić zło, a drugą w przypadku, gdy ich uczynki będą dobre."
Dalej czytamy:
"Przykładowo, gdy napotkasz na lichą grupę żołnierzy, będziesz mógł ją puścić wolno lub zaatakować, pomimo że będzie chciała zejść ci z drogi. Właśnie od takich decyzji będzie zależało, czy twój heros pójdzie drogą smoczej krwi, czy drogą smoczych łez. A to z kolei zadecyduje o tym, w kogo się rozwinie. Na przykład rycerz o dobrej reputacji zostanie z czasem paladynem, a ten o złej - męczennikiem (z ang. martyr). Każdy z nich będzie miał nie tylko odmienny wizerunek, ale również zyska inne umiejętności."
Myśląc logicznie, to bohater, który nie da uciec wolnym jednostkom na mapie będzie walczył i zdobywał doświadczenie (później stanie się złym bohaterem, jak napisano powyżej). A więc można przyjąć, że będzie zawsze silniejszy od bohatera dobrego....Chyba, że pozwalając wolnym jednostkom uciec też będziemy zdobywać jakieś doświadczenie Jak myślicie, jak to będzie rozwiązane

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.02.2011, Ostatnio modyfikował: Adi

Permalink

Najpewniej tak, jak to bywa w innych tworach kultury -> ścieżka "dobrych" jest cięższa, ale owoce końcowe są potężniejsze od ścieżki "złych".

Permalink

Eee tam, w takim BG dobrym grało się zdecydowanie łatwiej.


Permalink

Punkty reputacji mają być nie tylko za walki (uczieczka/pościg) ale i za sposób rozwiązania questów. Zapewne strata EXP wynikająca z niedobicia wroga będzie się rekompensowała lepszymi nagrodami przy wykonywaniu questów w sposób "dobry". I tak wszystko się wyrówna - a przynajmniej powinno :]

Mapa Ashan (z Tawerny):
http://www.tawerna.biz/uploads/image/h6_beta_menu.jpg
Jak widać 5 frakcją dalej jest "lilia wodna" czyli mamy kolejne "potwierdzenie" w kierunku Sanktuarium.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 26.02.2011, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Jeżeli to jest menu gry, to coś mi to śmierdzi wymaganym połączeniem z internetem by grać.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.02.2011, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Patrząc po innych grach od Ubi jest to niestety bardzo prawdopodobne. Ale z drugiej strony któryś z insiderów na forum HC pisał, że nie jest to takie straszne jak by się wydawało (na wcześniejszych screenach było widać ikonkę "wtyczki"). Więc może to nie DRM. Ja mam nadzieję, że to po prostu jakieś połączenie z socialem (a'la DragonAge) zbierającym statystyki, albo kontem do multi (jest awatar, jakaś ranga itd).

Permalink

Hej należy Wam się parę wyjaśnień.

Faktycznie rozpoczęła się closed beta HVI (a raczej friends and family alpha). Jest ona "tajna" ale oczywiście Tawerna musiała odwalić post z opisem bety + screny, cóż ich sprawa, oni będą się z tego tłumaczyć w końcu podpisali NDA.

Też mógłbym Wam opisać jak się gra w betę, ale nie w tym rzecz. Już jedna osoba za przecieki została usunięta z forum VIPów, nie chciałbym aby Jaskinia też została z tego grona usunięta.

Jak tylko rozpocznie się faktyczna closed beta HVI dopilnuję aby Jaskinia dostała jak najwięcej zaproszeń.

Co do DRM to też nie mogę o tym pisać ale niedługo powinno pojawić się info.

Tymczasem zapraszam do obejrzenia walki Haven vs Necro:
http://www.youtube.com/watch?v=EF_UhnIfpAQ


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.02.2011, Ostatnio modyfikował: Tristan

Permalink

No proszę. Tak narzekałem, a w akcji wygląda to całkiem przyzwoicie. Jednakże nadal jest sporo elementów które niezbyt mi odpowiadają (ogólnie, nie tylko na tym filmiku), ale oceniając sam materiał muszę powiedzieć, że jest w porządku.

Odnośnie zaprezentowanych niedawno sylwetek bohaterów, to niestety, ale jak dla mnie to gruba przesada, zwłaszcza w przypadku przystani. Nekromanci zbyt kolczaści, demony już nieco lepiej. Co do orków to sam nie wiem... Mam nadzieję, że jednak w samej grze będzie to lepiej wyglądało, jak się dobierze animacje, zrezygnuje się z paru pierdółek tu i tam ;) Poza tym dobry motyw z wersjami dobrymi i złymi, w zależności od reputacji.

Screen z menu jakoś nie budzi negatywnych emocji, nie wiem po czym można wnioskować, że gra będzie wymagać stałego połączenia z Internetem. Aczkolwiek, jestem przeciwny temu rozwiązaniu, nawet, jeśli "to nie takie straszne". Obecnie czekam na przybliżone wymagania sprzętowe. Jeśli miałbym zagrać w tę grę, musiałbym mieć odpowiedni sprzęt. A może wiadomo już coś o tym?

Permalink

Fentrir

Obecnie czekam na przybliżone wymagania sprzętowe. Jeśli miałbym zagrać w tę grę, musiałbym mieć odpowiedni sprzęt. A może wiadomo już coś o tym?

Chyba nic się nie stanie jak podam Wam wymagania sprzętowe bety. Musicie wziąć pod uwagę że mogą one ulec zmianie i są dość ogólnikowe

Procesor : Pentium 4 @ 3 Ghz / AMD Athlon64 3200+ @ 2 Ghz
Karta graficzna : GeForce 8600GTS / Radeon 2600XT z minimum 512MB
RAM : 1GB dla Windows XP oraz 1.5GB dla Vista/7

Czyli jakby nie patrzeć pójdzie na dość starym sprzęcie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.02.2011, Ostatnio modyfikował: Tristan

Permalink

Jeśli te wymagania się utrzymają, to pogram sobie na maksymalnych detalach. :D