Jak dla mnie niepodważalnie Necro! :)
Jest kilka powodów:
1. Naadir,
2. Nekromancja,
3. Wampiry,
4. Magia,
5. Nieumarli,
6. Koszty.
Gwoli dokładniejszego wyjaśnienia: Necropolis jest to zamek, którego głównym celem w moim odczuciu jest osłabianie przeciwnika, tak aby z czasem na polu walki tworzyła się coraz większa różnica w sile pomiędzy armią Necro a armią przeciwnika. Naadir to bohaterka która idealnie ten efekt pogłębia: im więcej przeciwników padnie, tym więcej jednostek my będziemy mieli. Każda zabita grupa reinkarnuje się pod postacią duchów - nie żeby były to potężne jednostki, ale... skupiając się na 2-3 grupach przeciwnika i wybijając je zyskujemy około 80 duchów (w późniejszej fazie rozgrywki), które ze swoją niematerialnością potrafią bardzo długo utruć przeciwnikowi życie, podczas gdy my nie tracimy ani jednej jednostki, tylko spokojnie kosimy przeciwników z daleka liszami i szkieletami łucznikami (których można mieć spokojnie ponad tysiąc - im więcej walk stoczymy tym większa jest nasza przewaga liczebna!). Owa Nekromancja pozwala nam po bitwie odrobić straty, albo nawet wyjść na plus! Ba! Wskrzeszenie umarłych rzucone przy końcu walki, kiedy już nie mamy szans na otrzymanie zbyt wielkich strat potrafi jeszcze bardziej ograniczyć nasze straty. Jest wiele takich mancyków - wieczna niewola wskrzesza po bitwie parę jednostek (najczęściej duchy lub widma), nekromancja odnawia szkielety, wskrzeszenie umarłych wszelkie inne jednostki, a nie zapominajmy o Wampirach, które regenerują się same (właściwie to ciężko w ogóle stracić je w boju). Mamy też do dyspozycji Magię Mroku - najfajniejszą dziedzinę magii w moim odczuciu, a grając Naadir - jeszcze na intro Magię Przywołań, która wspomaga Wskrzeszenie i wzmacnia różne przydatne sztuczki w stylu Ognista Pułapka, Rój Os (genialne zaklęcie...) czy Widmowe Zastepy. Dzięki Magii Mroku możemy rzucić Grupowe Osłabienie, Grupowe Cierpienie, Grupowy Rozkład, ale ta dziedzina magii oferuje nam też przecież tak potężne zaklęcia jak Szał, Hipnoza czy (o zgrozo dla wrogów nieumarłych) Klątwa Piekieł! Wszystkie zaklęcia Magii Mroku są moim zdaniem bardzo przydatne. No i jeszcze sprawa nieumarłych - niewrażliwi na wszelkie modyfikatory morale, co powoduje że primo - oszczędzamy na dowodzeniu xD, secundo - wszelkie pierdółki i artefakty, zaklęcia i umiejętności które mogą zmodyfikować morale na polu bitwy są kompletnie bezużyteczne ;]. Ostatnią zaletą, którą tu wymienię (ale nie ostatnią w ogóle) są koszty - ten zamek jest tani. Wykupienie wszystkich jednostek po ulepszeniu z wybudowanymi wszystkimi budynkami wspomagającymi przyrost oraz Zamkiem kosztuje około 26k złota +4 rtęci - jak dla mnie bomba! Sam kapitol wystarcza do wykupienia wszystkich jednostek co tydzień.
To chyba tyle na razie xD...