Imperium

Behemoth`s Lair

HoMM VI nowości

Permalink

Obejrzałem sobie jeszcze raz wszystkie obrazki i obejrzałem zwiastun. Co tu dużo mówić, Gryf wygląda naprawdę bardzo dobrze, podoba mnie się. Minimapka ładna, trailer jak trailer, aczkolwiek niezły. Co do reszty, mam dużo zastrzeżeń.
Demon i jego ulepszenie. Cóż, o ile standardowa jednostka wygląda w miarę jak demon, o tyle ulepszenie wygląda bardziej na jakiegoś "lawowego potworka". Ciekawi mnie natomiast znak Uroborosa przy artworku tej jednostki. Czy to będzie symbol tej frakcji? Pikinier nieulepszony całkiem fajny, ale ulepszenie trochę przesadzone. Po co te skrzydła na hełmie, te wielkie naramienniki, ta ozdoba włóczni... Zupełnie niepotrzebne, ale jednostka nawet nawet. Te "wampiry" natomiast to chyba będą najgorsze wampiry w serii... Ludzie, ciężkie, świecące się zbroje (z masą tandetnych i kiczowatych pierdół w przypadku ulepszenia), wielkie miecze, świecące się oczy? Co to ma być?! Wampir przecież powinien zamieniać się w nietoperza lub wilka i gryźć ofiarę wysysając jej krew i regenerując swoje siły. A nie zap... biegać i rąbać wielkim mieczem. To pasuje do mrocznego rycerza jakiegoś, a nie wampira. Ulepszenie okropne. Tandetne kolce, brzytwy, na zbroi, na hełmie, mieczu, wszędzie.
Co do screenów z mapy i bitew, kolory jak dla mnie za jasne, całokształt otoczenia trochę mdły. Nie czuję też żadnego klimatu. Bardzo dobrze wygląda natomiast interfejs (podsumowanie walki, status jednostki), dobrze dobrane kolory, czuć pewien powiew świeżości. I tyle. Kilka rzeczy mnie się podoba, pełno zastrzeżeń. Pomijając to, że wygląda to bardzo podobnie do piątki (ale nie zaraz identycznie)... Nie wiem, wiele rzeczy chciałbym zmienić, poza tym brak tu klimatu. No i ta zmiana nazwy (tak, będę zrzędził, nie mogę ścierpieć tego posunięcia). Miej surowców, bossowie... Niezbyt mi się widzi to całe Heroes VI.

Mimo wszystko, poczekam na gameplaye. Na screenach nie widać najważniejszych rzeczy - grywalności i możliwości strategicznych. Zawsze mogę się łudzić, że coś z tego wyniknie. (wzdycha)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.08.2010, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Faktycznie, nie ma klimatu. Gdy oczekiwaliśmy na 3, a nawet na nieudaną 4, to człowiekowi aż ślina ciekła na widok screenów. A tutaj? Jakoś tak bez zachwytu, za to pojawia się masa wątpliwości. Chyba jedyne co mi się podoba, to okno z wynikiem bitwy - to akurat ma klimat moim zdaniem. Sama mapa przygód ma tą samą wadę co w h5 - jest pusta. W częściach 1 - 4 rzuciłeś okiem i widziałeś sporo obiektów, duże zróżnicowanie terenu itd. A tu? Miasto, garść zasobów, jakiś strażnik i bagno wokoło.

Co do fabuły - od biedy mogę zrozumieć to, że rezygnuje się z korzeni, ale czemu Ubi w części 6 aż tak się odseparowuje od fabuły części 5? Powinni kontynuować historię, a zamiast tego, praktycznie zaczynają tak jakby znowu od nowa. Bo 400 lat to ładny przestrzał.


Permalink

Z Kwasowej Groty

- Grafika, która w HV przeszkadzała w eksploatacji mapy ('niewidzialne" surowce bez obracania mapki na wszystkie strony), została podobno poprawiona pod tym względem.
- Surowce są przypisane dom miast. Zdobycie miasta powoduje zdobycie też odpowiedniej ilości surowców (a może teraz miasta są kopalniami? niestety nie wyjaśniono tego systemu zbyt dokładnie).
- Można przekształcać miasta wrogich ras na miasta swojej frakcji, jednak zajmuje to kilka tur (kto grał w grę Age of Wonders 2 powinien wiedzieć jak to wygląda).
- Pasek inicjatywy wprawdzie jest widoczny podczas bitew, ale jednostka może wykonać tylko jedną akcję na turę. Bohaterowie będą jednak mogli atakować wrogów (czyli to co mamy w HV).
- Niektóre jednostki strzeleckie będą mogły atakować kilku wrogów (jak magowie czy łucznicy w HV). Inne nie.
- Bitwy, to teraz według zapewnień twórców, nie tylko 'dożynki", ale też misje typu 'uratuj daną jednostkę', czy 'przeżyj daną ilość tur'.
- Widoczne na ekranie pola bitwy przyciski, to czary (właściwie to klawisze skrótów) plus specjalna zdolność dla danej frakcji.
- Około 40% jednostek w danej frakcji, to nowe stworzenia.
- Wzorem King's Bounty czy Disciples pojawią się walkie z bossami. Nie wiadomo, czy będą to jednostki z unikatową grafiką, czy tylko ze zmienionymi statystykami.
- Zrezygnowano (zapewne do czasu dodatku :P) z alternatywnych ulepszeń, stąd każda jednostka będzie miała tylko jedną wersję rozwojową.
- Maksymalny przewidziany poziom bohatera, to trzydziesty (jeszcze trochę, a będzie tylko dziesiąty, jak w Warcrafcie :P), lecz awansowanie ma odbywać się teraz wolniej. Usunięto też system losowych umiejętności, w zamian od początku można rozwijać bohatera wedle uznania (przydałyby się szczegóły odnośnie tego stwierdzenia - czyżby drzewko umiejętności?).
- Zostanie wydane demo gry. Na chwilę obecną jeszcze go nie ma.
- Planowane są co najmniej dwa dodatki.

* Grafika - dobrze
* Powiązania surowce-miasto - super! Wraz z przejęciem miasta przejmujemy magazyny. Ale mam nadzieję, że nie będą to wielkie wartości.
* Przekształcanie miast - na moje oko może być zbytnio uproszczone.
* Kasacja rozbudowanej inicjatywy - facepalm
* Masowi strzelcy - no comment
* "Inne bitwy" - mam tylko nadzieję, że tego nie zepsują
* Klawisze skrótów na czary i;lub zdolność rasową - chyba niepotrzebne
* Nowe stworzenia - to jest to! Byle modele były poważne.
* Bossowie - czyli bohaterowie-jednostki, czemu to nie rozszerzyć na całą masę?
* Brak alternatyw w podstawce - to chyba żart?
* 30 lvl bohatera i mniej losowości - to pierwsze nie napawa mnie optymizmem a to drugie już tak
* Demo - no comment
* Dwa dodatki - to mi się bardzo, a bardzo nie podoba. Może być jak z Piątką, że można grać właściwie z dwoma dodatkami.

Permalink

Coś nie bardzo mi się widzi ten Heroes VI. Za dużo zmian, jak dla mnie.


Permalink

Premiera w marcu 2011? Jeszcze niech pokażą parę gameplayów i screenów, a potem można rozpocząć kampanię antyUbisoftową o przedłużenie prac nad Heroesami - jak za czasów HV. :) (nie no żart).

Permalink

Wiemy już coraz więcej o grze. Ma wyjść w marcu, czyli już całkiem niedługo. Raczej przez ten czas nic nie zmieni się diametralnie w rozgrywce. W kampanii ma być pięć frakcji, czyli ogółem może ich być więcej. Stawiam na Przystań, Inferno, Nekropolię, Bastion i Akademię. Każda kampania będzie miała po zaledwie cztery misje. To bardzo mało.
A teraz co do rozgrywki
1) Źle wyskalowane modele były poważnym niedociągnięciem w HV, najgorzej było w podziemiach, gdzie trzeba było wiercić kamerą na wszystkie strony, by móc przejść.
2) Nawet niegłupie, czyli jeśli gracz straci zamek to razem z nim straci część surowców?
3) Gdzie ja to... ach no tak! WoG!
4) I dobrze, że wrócili do systemu turowego. A pasek inicjatywy w takim razie po co? Ciekawe czy bohater będzie miał swój ruch jak w HV czy będzie mógł atakować kiedy chce jak w H3?
5) Nic nowego, tak samo było w HV. Magowie, Łucznicy i Łowcy mogli zaatakować kilka jednostek.
6) Urozmaicone bitwy? Jakoś niezbyt mi się to podoba.
7) Czyli zostali przy zdolnościach rasowych. Był to jeden z lepszych pomysłów z HV, gdyby go dopracowali to byłoby dobrze.
8) Około 40% jednostek w danej frakcji to nowe stworzenia? I have a bad feeling about this. Wolę tradycyjną Nekropolię bez pajęczych Meduz i nieumarłych Sfinksów.
9) Bossowie? Moim skromnym zdaniem nie pasują do HoMM.
10) Że co!? Nie będzie alternatyw? Przecież ten pomysł sam w sobie był świetny. Tylko można było się do realizacji doczepić. Dali to w dodatku to było widać, że alternatywy były czymś w rodzaju dobudówki. Mamy Maga w turbanie, Arcymag miał zacniejszy turban, a Mag Bitewny był opatulony chustą. Gdyby dać jej od początku to dałoby się uniknąć takiego kontrastu.
11) Tylko trzydzieści poziomów bohatera? No bez przesady. Planowany rozwój? Śmierdzi mi to drzewkiem zakoszonym z King's Bounty.
12) Zauważyłem, że jeszcze nie ma dema.
13) Ach ten Soft: Ubi.
14) Mam nadzieję, że nie będzie zabezpieczeń AC II, bo to policzek wymierzony w fana.
Mam poważne obawy co do niektórych innowacji. A co do Gryfa to mi jakoś nie przypadł do gustu, piątkowy był zdecydowanie ładniejszy. Ten taki jakiś dziwny.


Permalink

Nicolai

4) I dobrze, że wrócili do systemu turowego. A pasek inicjatywy w takim razie po co?

Żeby nie musieć pamiętać w jakiej kolejności będą poruszały się jednostki? Dla mnie taka informacja jest sama w sobie bardzo cenna i pomocna.

Pozdrawiam

p.s. mógłby ktoś zebrać do kupy te informacje i zanewsować? Ja dziś nie będę miał czasu :(


Permalink

Na screenach z konwersją miasta widzę ciekawy zapis:
"Will be destroyed (cannot be converted)"
Ciekawi mnie jak to rozwiążą, czy konwertować będzie można tylko budynki wspólne dla wszystkich (typu mury, zamek, tawerna, market, wieża magii czy jak to się będzie nazywało), czy może da się od razu konwertować budynki do rekrutacji oddziałów (to mogłoby mieć związek z tylko 4-roma surowcami, koszty budynków jednakowe dla wszystkich nacji)?

Inna zagwozdka: "Convert this town into your faction", też może oznaczać 2 rzeczy.
Po pierwsze konwersja tylko w miasto zgodne z miastem startowym (z tego by wynikało, że nie będzie map w których zaczynamy z dwoma i więcej różnymi zamkami).
Drugie rozwiązanie: Zawsze można było z rekrutować bohatera z nacji "zaprzyjaźnionej" (nie przeciwstawnej). Ciekawe czy wówczas taki bohater będzie mógł konwertować miasto na swoje "rodowe", czy wynikające ze scenariusza?

Permalink

Tak sobie czytam ten reportaż, który jest na głównej i mam kilka zastrzeżeń i pytań co do bardziej obeznanych w temacie:

Chcąc maksymalnie usatysfakcjonować graczy i sprostać ich wymaganiom, miesiącami przepytywali fanów na specjalistycznych forach, gromadzili sugestie i pomysły, a co bardziej utalentowanych osobników werbowali nawet do tworzenia lokacji.

Prawda li to? Wśród tych fanów byli też fani wcześniejszych odsłon?

Ponadto niepasujące do fabuły stwory, w rodzaju trolli, gremlinów lub gnolli, zostaną z gry całkowicie usunięte lub wymienione na świeższe kreatury.

To co to? Stworzeń netralnych się nie przewiduje? (nawiasem mówiąc, usuwaniu gnolli mówię stanowcze NIE)


Permalink

Mam wrażenie że seria HoMM zamiast rozwijać się i powiększać, kurczy się i maleje. I nie chodzi mi o to, że niektórym się H5 podobało a innym nie. Ale normalnym wydaje się, że kolejna część gry będzie większa i lepsza, bardziej wybajerzona. Podczas gdy z H6 ubyło już: ekranów miast (i związanego z tym elementu strategicznego - nie było wiadomo co przeciwnik ma), surowców, frakcji - bo teraz tylko 5, nawet H5 miało 6 na starcie, sensu w fabule - w H5 była słaba, ale cofnięcie wszystkiego o 400 lat i danie każdemu z rodzinki innego zamku i jakiś dziwny anioł co wywołuje wojnę z demonami i ... no jednak trochę w stronę dna zmierza. Czego w takim razie jest więcej? Ja na razie więcej to widzę tylko zbieżności z Disciples :]


Permalink

Ponadto niepasujące do fabuły stwory, w rodzaju trolli, gremlinów lub gnolli, zostaną z gry całkowicie usunięte lub wymienione na świeższe kreatury.

Akurat ONI wiedzą, co pasuje do kanonu, a co nie... dyletanci.

@Van - to Disciples to też mnie mierzi... Może niech to wypuszczą pod szyldem: Might & Magic: Disciples (Formerly Known As Heroes)? -_-"

Bądźmy szczerzy: mamy tutaj tyle sklonowanych elementów, plus te wąpierze (czy w ogóle umarlaki) wyglądają tak apostołowato, że naprawdę zaczynam tę grę darzyć niechęcią jeszcze przed wypuszczeniem. Czego nie dało się powiedzieć o HV, na które czekałem z wypiekami na twarzy.

Plus bardzo mi się nie podoba ekran mapy przygody. Jest monotonny, zielonkawo-niebieski i ogóle mdły. Co do reszty, to dnia by mi chyba nie starczyło na narzekanie.


Permalink

Zgadzam się z Vanem. Nie, żeby mi się Disciples nie podobało, ale to dla mnie mimo podobieństw dwie rożne gry, nastawione na co zupełnie innego - D3 to czysta rozrywka bez angażowania zbyt wielu szarych komórek, a Heroes to gra znajdująca się co najmniej dwie półki wyżej.
Tymczasem obserwuję regres. I jakieś dziwne ruchy, czego przykładem jest np. zamiar usunięcia "niepasujących" trolli czy gremlinów. Ekhm, - to tak samo jakby powiedzieć, że do gry o II Wojnie Światowej nie pasują niemieckie Pantery czy Tygrysy. Fantasy bez fantastycznych stworów? A może twórcy po prostu nie chcą się przyznać, że nie potrafią zrobić czegoś spójnego i sensownego, dlatego upraszczają do maksimum. Zresztą takie odnoszę wrażenie po obejrzeniu skreenów - Heroes się cofa (a Disciples rozwija...). Pora umierać ;)


Permalink

Witam wszystkich, jestem fanem serii począwszy od Heroes 3 do 5 i może i 6. Zacznę od tego, że najlepszą częścią bezsprzecznie jest HEROES 3.
Heroes 4 uważam za kompletną porażkę, bo stworki chodzące po mapie, dziwne zamki, i inne innowacje po prostu były złe dla tej gry. Za to 5 powróciła do czasów Heroes3, ale niestety ma wady, a dla mnie największą jest ZBYT WOLNA GRA, jej dynamika wręcz szokuje! Mapa jest mała, brak "miejsca", 1 kierunek od zamku itp.! W heroes 3 można było iśc w 10 różnych kierunkach by zdobyć kopalnie, zasoby itp. a w Heroes 5 wszystko jest LINIOWE, idziesz na wprost i zbierasz. Tak jak już wcześniej wspomniałem, wszystko strasznie wolno się odbywa, szczególnie obracanie kamerką i szukanie surowców, do tego grając w Multi i pozostawiając kamerę w jakimś ułożeniu, kolejny gracz zmieniał nam jej ustawienie i powodował mętlik w głowie, a nie o to chodzi w tej grze! Walki niestety też zbyt długe, za dużo animacji, choć to jeszcze może być, ale jednostki są bardzo niewyraźnie, nie ma tego co najważniejsze - przejrzystości, również jeśli chodzi o podpis (ilość jednostek)!

Napisałem to dlatego, bo chcę aby HEROES 6 był dynamiczniejszy i niekoniecznie uproszczony do bólu na co się zapowiada, chce dynamiki i grywalności!

POZDRAWIAM

Permalink

Obadajcie to. Za wiele nowego tam nowego nie ma, ale przynajmniej wiadomo że jeden z bossów wygląda jak niebieski wąż wodny.


Permalink

Nawiasem mówiąc - ktoś mi może powiedzieć, co to jest to z różdżką w wersji ulepszonej i nieulepszonej u nekromantów? Nekromanta właśnie? Lisz? Wtf?

Ponadto przy wejściu do Necropolis widać bubastis. I nie podoba mi się to - mam nadzieję, że jest to ozdoba, a nie zapowiedź kolejnej "trafionej" jednostki.


Permalink

Kordan

Prawda li to? Wśród tych fanów byli też fani wcześniejszych odsłon?

Pierwsze słyszę, mnie nikt o zdanie nie pytał. Wygląda na to, że nikogo nie pytali, bo inaczej nie wprowadziliby rozwiązania krytykowane przez fanów. Poza tym jakby kogokolwiek się pytali to na pewno wieści o HoMM VI wyciekłyby dużo wcześniej. Jak dla mnie to kolejny chłyt marketingogy Soft:Ubi.

Kordan

To co to? Stworzeń neutralnych się nie przewiduje?

Czyli kolejne rozwiązanie z HV. Olać neutralne, a wszystkie oryginalne jednostki zastąpić bezpłciowymi zakalcami w imię jednorasowości. Swoją drogą jeśli przeprowadzonoby to z głową jak w Sylvanie to nie mam nic przeciwko, ale Soft:Ubi mocno przesadził. Sześć Kransoludów, no comment. Zastąpienie Harpii Nocną Tancerką z Tamburynem? Szkoda słów... Pewnie to jedno z tych rozwiązań poleconych przez fanów.
Czeg

Van

o w takim razie jest więcej? Ja na razie więcej to widzę tylko zbieżności z Disciples :]

Czemu autorzy uparli się, by jak najbardziej upodobnić HoMM do innych gier pozbawiając je swojej wyjątkowości? Ta seria była tak popularna bo była jedyna w swoim rodzaju. Miała swój charakterystyczny klimat i niepowtarzalną mechanikę. A co oni robią? Usuwają to wszystko i zastępują elementami zerżniętymi z innych gier. Przecież mnogość stworzeń była jednym z głównych atutów Heroesów, ale nie. Zastąpią to jednorasowością. Zamiast Trolla dadzą Wodza Wojennego Klanu Krwawej Pięści. W HoMM urzekała mnie ta różnorodność. W każdym zamku były klimatyczne jednostki zaczerpnięte z mitologii. Teraz co mamy? Krasnolud z kilofem, Krasnolud z tarczą, Krasnolud na niedźwiedziu, Krasnolud z kastetem, Krasnolud z kosturem i Krasnolud po przedawkowaniu Polo Cockty. Nie tego fani chcą. Nie wiem skąd wzięli tamtych ankietowanych, pewnie z tego samego źródła co Familiada.

Gren

A może twórcy po prostu nie chcą się przyznać, że nie potrafią zrobić czegoś spójnego i sensownego, dlatego upraszczają do maksimum.

Też odniosłem takie wrażenie. Twórcy zamiast rozwijać grę to ją upraszczać do absolutnego minimum. Pięć klas, cztery surowce, dwadzieścia misji, brak neutralnych, jednorasowość. Jednym słowem bieda.
Edit: Zmieniłem nazwę tematu.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.08.2010, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Nicolai

Pięć klas, cztery surowce, dwadzieścia misji, brak neutralnych, jednorasowość.

Zaraz mi przyszło do głowy, gra na komórkę O_o


Permalink

Jeszcze jedno, o ile dobrze przeczytałem w programie Hypera, to dziś o 21.30 powinna być relacja z Gamescom. A nuż cosik o H6 powiedzą, albo i coś pokażą jak dobrze powieje


Permalink

Szaleństwo. Po przejrzeniu screenów i przeczytaniu kilku tekstów na temat Heroes VI doszedłem do wniosku, że dostaniemy po porostu odgrzanego kotleta. Tyle, że kotlet zostanie przyozdobiony koperkiem, żeby to gracze nie połapali się iż ów schaboszczak jest sprzed kilku ładnych lat. Mimo to, co bardziej wyrafinowane gusta zwyczajnie powąchają i odsuną talerz, to mniej kapryśni będą się zachwycać "świeżością" Heroes VI.
I tak oto dostaniemy "kupę" fajnych rzeczy zawiniętych w cukierkowy papierek i uproszczonych do maksimum. "Fabuła? Po co? Niech cieszą się 3D i cRPG! Powieliliśmy zamki z HoMM3? Dawaj, usuniemy trolle, gnolle, gnomy bo to jakieś archaiczne nazwy a zamian damy im Prohmy i Fahtomo'utru, nikt się nie przyczepi, że oryginalni nie jesteśmy." I tak dalej, i tak dalej, w otchłań coraz to bardziej absurdalnych pomysłów spod znaku Ubi i ich ferajny.