Testy są na czystym SoD, w wersji 3.2. Podobne testy zrobiłem na platformie Armageddons Blade 2.1, wynik taki sam.
Ciąg dalszy testów:
Im bardziej się w to zagłębiamy tym większe jajca wychodzą. Okazuje się że znaczenie ma też czy posiadamy jednostkę ulepszoną czy nie, gdyż bonusy różnią się wtedy. I tak wracając do naszego Gretchina ze specjalnością goblinów, zrobiłem drugi test dla ulepszonych goblinów, wynik zaskoczył mnie, ponieważ spodziewałem się takim samych bonusów. Różnica zaczyna się przy 16 poziomie bohatera:
Test nr 3: Gretchina: specjalność gobliny i hobgobliny
Poziom bohatera=1
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +1 atak +1 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +1 atak +1 obrona
Poziom bohatera=6
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +2 atak +1 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +2atak +1 obrona
Poziom bohatera=11
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +3 atak +2 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +3 atak +2 obrona
Poziom bohatera=16
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +4 atak +2 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +4 atak +3 obrona
Poziom bohatera=21
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +5 atak +3 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +5 atak +4 obrona
Poziom bohatera=26
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +6 atak +3 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +7 atak +4 obrona
Poziom bohatera=31
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +7 atak +4 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +8 atak +5 obrona
Wnioski:
Od 16 poziomu hobgobliny mają premię do obrony większą o +1 w stosunku do goblinów. Atak zwiększa się o +1 w stosunku do goblinów po 26 poziomie.
Test nr 4: Jabarkas: specjalność orkowie i urukowie (na szczęście nie mają oni różnicy w ataku i obronie)
W tym teście udało mi się dojść do 69 poziomu bohatera, ale mechanizm zdurniał gdy doszedł do 88 poziomu.
Poziom bohatera=1
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +0 atak +0 obrona
Poziom bohatera=3
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +1 atak +1 obrona
Poziom bohatera=10
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +2 atak +1 obrona
Poziom bohatera=18
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +3 atak +2 obrona
Poziom bohatera=24
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +4 atak +2 obrona
Poziom bohatera=33
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +5 atak +3 obrona
Poziom bohatera=39
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +6 atak +3 obrona
Poziom bohatera=48
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +7 atak +4 obrona
Poziom bohatera=54
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +8 atak +4 obrona
Poziom bohatera=63
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +9 atak +5 obrona
Poziom bohatera=69
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +10 atak +5 obrona
Wnioski:
Mechanizm przydziela bonusy w określonym ciągu z wyjątkiem pierwszego przeskoku. Co dwa skoki ataku dodaje się obrona. Ciąg przeskoków zaczyna się przeskokiem równym 7, następnie mamy jednolite przeskoki raz co 6 raz, raz co 9 poziomów (licząc od poziomu 3): 7, 8, 6, 9, 6, 9, 6, 9, 6.
Dalszy ciąg testów dla Twierdzy już wkrótce (czasochłonna robota).
[color=red]testy chwilowo wstrzymane[/color]