* duże pole bitwy z hexami
* Czary jak H3
* Walka bohatera jak z H5
* Wygląd mapy z H4
* sensowny wygląd okna rozbudowy zamku
* koniec z inicjatywą!
* Grafika 3D
* balans
H6? - a czemu nie, czego oczekujesz po kolejnej grze?
Telomo /
* - bardziej rozbudowany system rpg
*- pare opcji z WoG'a (np. niszczenie zamków)
*- budowa zamku gdzie się chce (oczywiście z rozsądnymi kosztami - czyli bardzo drogie i czasochłonne)
* - więcej stworów
* - to co przedmówca
* - możliwość stworzenia "własnego bohatera".
Hellburn /
1000 ludzi, 1000 RÓŻNYCH zdań.
Ja przykładowo nie przywiązywałem dużej wagi do fabuły w serii HoMM (sprawa ma się odwrotnie w stosunku do M&M gdzie - chcąc nie chcąc - bezpośrednio w niej uczestniczymy). Dla mnie Heroes zawsze była grą przede wszystkim STRATEGICZNĄ. Rzadko grywam w kampanie, nudzą mnie, wolę normalne rozgrywki single player, gdzie fabuła nie ma nic do rzeczy... liczą się tylko umiejętności gracza. - nieaktualne :).
Heroes 5 uważam za produkt udany, spełnia moje oczekiwania pod prawie każdym względem dobry, ale nie zachwycający. Heroes 4 również, przez niektórych uważany za totalną klapę, ma w sobie coś co przyciąga (przynajmiej mnie).
Prawda jest taka, że trzeba iść z biegiem czasu, trzeba wprowadzać nowe pomysły w życie, bez tego gra stała by się totalnie nudna.
EOT
Co do części 6:
- AI na dobrym poziomie.
- 6-10 zróżnicowanych zamków (bez udziwnień rasowych typu driadogoryncze w kombajnach z wbudowanymi szyberdachami - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi ;) )
- Ciekawe pomysły dotyczące jednostek (połączenie H3, H4 i Disciples)
- Przynajmiej 7-8 poziomów zróżnicowanych, oryginalnych, zbalansowanych do bólu jednostek.
- Karawany
- Ciekawa, klimatyczna muzyka.
- "Inteligentny" generator map losowych.
- Dużo oryginalnych czarów.
- Powrót do pierwotnego świata serii M&M (opcjonalnie).
Then again, maybe not.
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 12.05.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn
Haav Gyr /
W zasadzie to sobie sam odpowiedziałeś, bo Ty nie zwracasz uwagi na fabułe, ja tak. Zwracam uwaga na Dobre AI - w H4 tragiczne w H5 bardzo średnie. Ja zwracam uwage też na klimat i zdecydownie nie lubie Mangi.
Dlatego dla mnie H5 to już nie Herosi.
Co do konkretnej odpowiedzi, Tak wolałbym H3 wydaną, z większą ilością map, zamków, jednostek, z nową ciekawą fabułą w starym świecie M&M, wolałbym H3 odnowiony graficznie, nawet w 3D ale bez mangi. Wolałbym H3 w wydaniu z Dyplomacją, Karawanami, Alternatywnymi ulepszeniami, Zmieniającymi się tłami w zamkach oraz z bardziej rozbudownaym systemem awansowania postaci. To Dla mnie byłaby gra idealna, na kolajne długie lata gry.
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Hellburn /
Czyli poprostu nie chciałbyś Heroes 6 tylko Reedycję Heroes 3 z większą ilością bajerów. Twoja wizja jest całkiem ciekawa, ale wątpię by weszła w życie.
Then again, maybe not.
Haav Gyr /
Nie Reedycję tylko Kontynuację;) gwoli ścisłości.
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Douger /
W sumie taka reedycja jak np. "Settlers 2 Anniversary" to całkiem niegłupi pomysł. Wszystkie miasta, pomysły i zasady z H3 w odświeżonej grafice. Ale to chyba w dalekiej pzryszłości...
Galadin /
Douger
W sumie taka reedycja jak np. "Settlers 2 Anniversary" to całkiem niegłupi pomysł. Wszystkie miasta, pomysły i zasady z H3 w odświeżonej grafice. Ale to chyba w dalekiej pzryszłości...
Daleka przyszłość, UbiSoft musi sobie najpierw zgarnąć trochę "złota" z kolejnego dodatku do Heroes 5...potem już nic nie wiem o następnej grze ze świata MM.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.06.2007, Ostatnio modyfikował: Galadin
Cyber /
Ginden
* duże pole bitwy z hexami
* Czary jak H3
* Walka bohatera jak z H5
* Wygląd mapy z H4
* sensowny wygląd okna rozbudowy zamku
* koniec z inicjatywą!
* Grafika 3D
* balans
1. Wygląd mapy z H4 - na penwo nie, jak dla mnie mapy były martwe, już wolałbym mapki ala h3/warcraft 3
2. Grafika 3D - rzut izometryczny jest lepszy i trzyma klimat, w 3d łatwo się pogubić
Telomo
* - bardziej rozbudowany system rpg
*- pare opcji z WoG'a (np. niszczenie zamków)
*- budowa zamku gdzie się chce (oczywiście z rozsądnymi kosztami - czyli bardzo drogie i czasochłonne)
* - więcej stworów
* - to co przedmówca
* - możliwość stworzenia "własnego bohatera".
1. budowa zamku gdzie się chce - za dużo chaosu by było i zrobiłby się McDonald
2. więcej stworów - TAAAAAK (byle nie za dużo)
3. możliwość stworzenia "własnego bohatera". - to nie Simsy, może więcej postaci do wyboru, ale je tworzyć na pewno nie :>
Hellburn
No tu się zgadzam w 100% :>
A od siebie dodam:
1. Wyrównany poziom zamków
2. Tródniejsza rozbudowa zamków
3. Stwory specjalne (które można "zdobyć" po wykonaniu zadania bez możliwości kupna w jakiejkolwiek budowli)
4. Powrót do klimatów Heroes-a 1-3 :>
When I die the first thing I'll see in heaven is a high-score list
Fentrir /
Od Heroes VI oczekuję:
- Rzut Izotermiczny z Heroes IV, może tylko troszke ulepszona i urozmaicona grafika
- 9 - 10 Miast, między innymi: Przystań, Sylvan, Inferno, Nekropolis, Akademia, Forteca, Lochy, Twierdza, Cytadela (tak, miasto jaszczurów z Heroes III), i jakieś miasto należące do rasy pół - smoków
- Ulepszeń dla wszystkich jednostek z zamków
- Systemu magii z Heroes IV
- Karawan z Heroes IV
- Umiejętności i zdolności dla bohaterów z Heroes V
- Pole bitwy z hexami
- Około 10 jednostek neutralnych
- Porzucenie systemu inicjatywy
- Interfejs rozbudowy zamku z Heroes IV
- Walczącego bohatera, z Heroes V + system dowódcy z Wake Of Gods (Doskonały pomysł)
- Możliwości zostawiania armii na mapie
- Żadnych elementów mangi, grafika bohaterów z Heroes III (Chodzi o portrety)
Przede wszystkim oczekuję doskonałej oprawy muzycznej (Heroes V i IV) i klimatu gry z Heroes IV
To na razie tyle, jeżeli coś jeszcze nasunie mi się ja myśl, dopiszę.
Pozdrawiam!
Mrozu /
Moim zdaniem mist powinno być o wile więcej i oczywiście oczekuję ogromu map!!! W piątce w porównaniu do trójki to tyle co Xl w shadow od death. Wymysliłem sobie jeszcze cos takiego jak edytor miast. Wklejasz siedliska i potwory i sam projektujesz budynki hmmmmmm ciekawe czy to jest realne:) Liczę, że VI będzie tak wielką i obszerną produkcją jak 3. zainstalowałem w 2003 roku i jeszcze nie wyrzuciłem. to jest gra kultowa i najlepsz częśc serii i to dzięki niej hersy zyskały rzesze fanów i liczę, że VI godnie ją zastąpi, bo piątka to nic innego jak nowa grafika i kilka ma oraz kampani. Z dużej chmury mały deszcz:(
Cyber /
Mrozu
Wymysliłem sobie jeszcze cos takiego jak edytor miast
To oczywiście jest do zrobienia, ale czy ma sens?? będą powstawać setki miast zrobi się natłok i dziadostwo, najlepiej jak by miast było ok 8 (zróżnicowanych) do tego dużo potworków czarów bez udziwnień to ma być Heroes a nie jakaś inna gra
musi mieć KLIMAT
When I die the first thing I'll see in heaven is a high-score list
Konquer /
Hellburn
Pytanie do Haav'a, Konquera i innych z podobnym zdaniem: Czy chcielibyście gry identycznej z waszym "ideałem" Heroes 3?
Pytanie do Hellburna - gdzie napisałem że chcę gry identycznej z Heroes III? Przecież ja SAM podaję rozwiązania do zastosowania w następnej części, rozwiązania które z pewnością sprawią że H6 będzie się różnic od poprzedniczek. Ja krytykuję tylko porażające niechlujstwo jakiego dopuszczono się przy okazji Heroes V. No też błędy widoczne gołym okiem jak np. odgłosy jednostek.
Hellburn
Żadko grywam w kampanie, nudzą mnie, wolę normalne rozgrywki single player
Guzik mnie to obchodzi. Mogę w ciemno powiedzieć że zdecydowana większość graczy zwraca uwagę na fabułę. Wiem że liczba dobrych graczy PvP jest duża i że dla nich fabuły mogłoby nie być, ale Heroes to nie tylko tabele ze statystykami jednostek, ale też klimat, styl jakaś treść, przygoda. Nie wyobrażam sobie żeby zaniedbania fabularne tłumaczyć tym, że w strategii nie jest ona istotna. Zresztą ta dyskusja jest bez sensu bo dobra fabuła nie przeszkadza w intensywnym i profesjonalnym graniu PvP. Wnioski są proste: H6 ma mieć dobra fabule a "rzadko" pisze sie przez "rz".
Hellburn
przestańcie narzekać, na każdym kroku ubolewać jakim to syfem jest H5, a jakim perfekcyjnym produktem jest H3.
Narzekam ze Heroes V to syf bo ma konkretne błędy które mi przeszkadzają, Nie krytykuje go bo nie jest takie samo jak H3, nawet więcej - przeczytaj dokradnie moje posty to zauważysz ze rozwiązania taktyczne i strategiczne H5 oceniłem na plus, pod tym względem uznaje ze gra jest dobra. Innymi słowy - pochwalam nowe rozwiązania jakie wprowadziło H5 w stosunku do H3. INNYMI SŁOWY chwale to, ze H5 jest INNE od H3. Twój zarzut jest wiec bezpodstawny. Proszę czytać ze zrozumieniem.
Mrozu
Wymysliłem sobie jeszcze cos takiego jak edytor miast
^^
Cyber
musi mieć KLIMAT
Niestety nie wszyscy pamiętają...
Od siebie dodam trochę technikaliów jakie przyszły mi do głowy podczas lektury posta Hellburna.
1. Generator map losowych oczywiście być musi. W H6 widzę więcej drobiazgowych opcji (np. liczba misji na mapie, blokada konkretnych czarów) jak również zmniejszenie tej okropnej schematyczności map zrobionych przez generator. Nie wymagam cudów - nie mówię o tworzeniu jakichś kompletnych scenariuszy "z pomysłem". Ale żeby mapa za każdym razem nie była taka sama - kawał ziemi wyglądający jak ułożony z klocków. No i pasowałoby wyeliminować bugi jak np. robienie niekompletnego zamknięcia jakiegoś obszaru przez co gracz może się dostać bez walki ze strażnikiem etc.
2. Oprócz edytora map chciałbym edytor kampanii. Nie jestem pewien ale chyba jako osobny program - jak w H3 - sprawdza sie lepiej. Edytor powinien posiadać wszystkie funkcje dostępne dla autorów gry, albo i więcej.
3. Może to pierdoła, ale drzewa nie powinny sie poruszać. :) Wkurza mnie to, choć zdaję sobie sprawę że wielu się to podoba.
4. Bezwzględnie należy zrezygnować z tych debilnych filmików na engine gry. Toż to parodia tej produkcji, w Heroesach wszelkie historie opowiadamy TEKSTEM. Walimy na ekran kawał tekstu i czytać! Może nie aż tyle ile w H4, ale na pewnie więcej niż na 1,5 minuty (mówię o tekstach przed rozpoczęciem scenariusza kampanii) lektury. Ja tego nie rozumiem... Gubię się w sidłach strachu... Nie mogę określić ducha swojej egzystencji... No na litość boską PO CO TE FILMIKI???
Nie mam nic przeciwko renderowanym filmom jak te z H2 i 3.
To na razie tyle. Pozdrawiam.
BTW: dawno tu nie byłem, cza by coś odnowić znajomość z Imperium. :)
Hellburn /
Konqer
Pytanie do Hellburna - gdzie napisałem że chcę gry identycznej z Heroes III?
A ja nie napisałem, że chcesz gry identycznej tylko o to zapytałem... i jeszcze piszesz, że ja nie czytam ze zrozumieniem... :)
Konqer
No też błędy widoczne gołym okiem jak np. odgłosy jednostek.
1. W tym wypadku oko nie ma nic wspólnego z odgłosami :)
2. Gdzie w odgłosach jednostek są błędy? (Jeżeli chodzi o problem który opisałem w dziale H5 to przyznaję Ci rację)
Konqer
Guzik mnie to obchodzi.
A mnie guzik obchodzi, że Ty zwracasz uwagę na fabułę :)
Konqer
Mogę w ciemno powiedzieć że zdecydowana większość graczy zwraca uwagę na fabułę.
I ja też na nią zwracam uwagę. Napisałem jedynie, że nie przywiązuję do niej dużej wagi. Czytanie ze zrozumieniem?
Konqer
a "rzadko" pisze sie przez "rz".
Dzięki za poprawienie. Czasami zdarza mi się, najczęściej gdy jestem rozkojarzony :)
Konqer
Narzekam ze Heroes V to syf bo ma konkretne błędy które mi przeszkadzają, Nie krytykuje go bo nie jest takie samo jak H3, nawet więcej - przeczytaj dokradnie moje posty to zauważysz ze rozwiązania taktyczne i strategiczne H5 oceniłem na plus, pod tym względem uznaje ze gra jest dobra. Innymi słowy - pochwalam nowe rozwiązania jakie wprowadziło H5 w stosunku do H3. INNYMI SŁOWY chwale to, ze H5 jest INNE od H3. Twój zarzut jest wiec bezpodstawny. Proszę czytać ze zrozumieniem.
:) <- moja reakcja po przeczytaniu powyższego tekstu.
Narzekanie i równoczesne chwalenie wzajemnie się wykluczają :) albo się narzeka na coś bo jest syfem... albo się chwali bo się coś podoba.
Skoro chwalisz to H5 nie jest takim totalnym syfem :)
Then again, maybe not.
Konquer /
Hellburn
A ja nie napisałem, że chcesz gry identycznej tylko o to zapytałem...
Napisałeś dokładnie: "Pytanie do Haav'a, Konquera i innych z podobnym zdaniem: Czy chcielibyście gry identycznej z waszym "ideałem" Heroes 3?" - to było pytanie retoryczne, zresztą w następnym zdaniu sam na nie odpowiedziałeś. Tak więc tu nie masz się czego czepiać.
Hellburn
W tym wypadku oko nie ma nic wspólnego z odgłosami
xD
Hellburn
Gdzie w odgłosach jednostek są błędy?
W tym co napisałeś też, ale głównie chodzi mi o ich dopasowanie do jednostek. Posłuchaj sobie co słychać jak obrywa choćby nimfa, chłop czy mag. Parodia. Odgłosy zaklęć też są beznadziejne. Pod tym względem każda poprzednia część bije H5 na głowę.
Hellburn
Napisałem jedynie, że nie przywiązuję do niej dużej wagi.
Dobrze, ale powtarzam jeszcze raz: nie można usprawiedliwiać słabej fabuły tym, że w strategii nie jest ona potrzebna. Każda część Heroesów powinna mieć dobrą fabułę dlatego że ona nie przeszkadza tym którzy nie przywiązują do niej dużej wagi.
Hellburn
Narzekanie i równoczesne chwalenie wzajemnie się wykluczają
No tu już spadłem z krzesła. :) Toż nawet ja widzę dobre strony tej gry, ogólnie uważam że jest zła jednak wiadomo że pewne rozwiązania są dobre i warte zaimplementowania do H6. Jeżeli uważam że gra jest zła to już nie wolno mi wymienić jakieś dobrej strony?
Cristao /
A ja mam nadzieję, że UbiSoft pozwoli tej serii umrzeć godnie i zostawi już ją w spokoju. Może projekt na Heroes VI przeleży gdzieś tam w archiwum parę, parenaście lat, aż w końcu odkopie go ktoś bardziej kompetentny niż Nival Interactive, może któryś z dawnych twórców?
Od Heroes VI oczekiwałbym ciekawej fabuły - czyli ta z HoMM5, którą świetnie znamy z HoMM3, zdecydowanie odpada. Nie chcę już widzieć "Imperium Gryfa" i jego królowej (Erathia + królowa Kasia = Imperium Gryfa + ta ichnia władczyni). Miałbym nadzieję na krok do przodu, a nie w tył - jeszcze lepsza muzyka, mniej mangi, więcej klimatu. I tu nie chodzi o grafikę, czy to, ile twórcy narobili miast, tylko o grywalność, przyjemność z zabawy.
Ale jeśli już mamy wymieniać rozmaite pomysły na tę grę, to niech będzie
- 7, 8 poziomów jednostek w miastach
- 1 typ bohatera na miasto
- 6-10 miast
- przywrócenie żółtego koloru gracza, za którym tęsknię od HoMM2 :P
Oprucz większości pomysłów podanych przez was (nadmieniam, że wszystkiego nie czytałem:P) dodał bym jeszcze jeden. Mianowicie aby grafika w HVI była bardziej rzeczywista. W HV jest taka bajkowa jak w Heroes I a według mnie powinna być bardziej dojrzała jak w HIII i DisciplesII.
Elrath /
Ja w H6 oczekuje:
-wszystkiego co było w heroes5
-miasta z jednostkami które były w H3 a nie buło w H5
-aby bohaterowie mogli żucać czary kiedy chcą byle w ruchu swojego oddziału
-aby dżiny miały księgę czarów
-aby był dołączony obraz mapy ashan
H1-dno H2-słabe H3- niezłe H4- dno H5-EXTRA
Galadin /
Często słyszę, że fabuła w Heroes 3 jest beznadziejna. Nie wiem jak dla innych, ale dla mnie była bardzo dobra, o ile nie najlepsza. Miała tą swoją głębię, przynajmniej tak ją odbierałem. Świat był bardzo bogaty i różnorodny, bardzo pociągał. Brakuje mi tego w kolejnych częściach. Uważam, że fabuła ma istotny wpływ na ogólną ocenę gry. WarCraft 3 bez tych kampanii byłby na prawdę grą nie wartą pieniędzy. Tak też powinno być z Heroes 6. Rozumiem, że programiści chcieli do H5 stworzyć nowy świat, własny, nie kontynuować czyjegoś pomysłu. Ale dla mnie to było błędem. Owszem, mogli zrobić coś takiego, ale nie przy takim wielkim tytule. Wystarczyło uporządkować historię i kontynuować wydarzenia albo po H4, albo pominąć tą część gry i wrócić do poprzedniego świata z końca kampanii H3. Niektórym odpowiada nowy świat H5, ale ja się czuję, jakby coś nagle zniknęło, odeszło, już tego nie ma. Zniknęła ta "Moc i Magia" którą tak bardzo lubiłem.
Ptakuba /
Mi szczerze mówiąc H4 bardzo się podoba, wreszcie bohater ma jakąś rolę. Jednak za mało potworków jest w czwórce. Tam w przeciewieństwie do trójki jest jakaś systematyka, np. ten system koła magii, albo umiejętności podrzędne. Można by rzec że chciałbym H4 z większą ilością potworów :P