Imperium

Behemoth`s Lair

Dyskusja o najpotężniejszej jednostce Heroes 3 - O chłopie

Permalink

Chłop najgorsza jednostka gry heroesIII, czy ktoś zna jego pozytywne strony?
Moim zdaniem jego pozytywna strona to jak broni jakiejś miejscówki np. tartak.
A waszym zdaniem?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Nekromanta, który będzie nam zajmował tartak, w ramach bonusu dostanie kilka szkieletów z pilnujących go chłopów? Grubo.


Permalink

No i co z tego, że broni skoro i tak nim nie wygrasz ;] Pozytyw to jest jak walczy się z nim nekromantą, można stworzyć niezłą armię nieumarłych. Gdy mamy go w drużynie wystarczy posłać do szkieletorni.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.11.2010, Ostatnio modyfikował: Erick

Permalink

No ale do głownej armi to sie nie nadaje można go dać do garnizonu i se jaja robić z wroga jak komuś sie nudzi.

Permalink

Jaja to sobie człowiek może robić w akademiku po zmroku, w Heroesy zazwyczaj rozgrywa się bardzo poważne batalie.
A sam Chłop pożytek ma naprawdę niewielki. W zasadzie najlepiej jest zmienić go sobie w Szkieleta... Choć pewnie nikt nie miałby na to czasu.

Permalink

Chłop jako słaba jednostka może przyłączyć się częściej niż inne stwory z poziomu pierwszego. Chyba...


Permalink

1.Chłopi nadają się do przyjmowania ciosów :)
(Najpierw można zaatakować jakąś jednostkę chłopami, a potem resztą armii (bo już nie odda)
2.Szkieletornia została już wymieniona (najlepsze zastosowanie).
3.Są za darmo (tak wiem...marny argument)

Jeżeli wróg je ma, to jest więcej plusów
1. Zmarnowany slot armii (jednostka, która szybko ginie; zadająca słabe obrażenia)
2. Obniżanie morali (bo to neutral)
3. Bohaterowie z chłopami poruszają się wolniej
4. Sprzymierzeni nekromanci polubią chłopów


Permalink

Tilogour

1.Chłopi nadają się do przyjmowania ciosów :)
(Najpierw można zaatakować jakąś jednostkę chłopami, a potem resztą armii (bo już nie odda)

Prawdopodobieństwo, że obca jednostka będzie w ich zasięgu jest bardzo nikła.

Tilogour

2.Szkieletornia została już wymieniona (najlepsze zastosowanie).

I to jest jedyny sensowny argument :)


Permalink

Buduje klimat :)

W h3 jest wiele jednostek neutralnych. Większość z nich jest raczej mało przydatna poza początkowymi fazami gry - nawet te które wydawałby się dobre. Przede wszystkim ze względu na ciężką dostępność. Mam tu na myśli ciągłe robienie łańcuszków z bohaterów aby dostać się do siedliska - no chyba, że takowe siedlisko jest wystarczająco blisko. Zazwyczaj nic nam po kilku dobrych jednostkach skoro zajmują miejsce jednostce słabszej, ale której przyrost kontrolujemy we własnym zamku.

Co innego kiedy mamy wolny slot w armii - dołączenie takiego trola, złotego golema czy nawet chłopa daje dużą przyjemność z gry :) Są to jednostki niejako unikatowe i raczej rzadko goszczą w armii. Mógłbym się tutaj wręcz otrzeć o określenie ekskluzywne... Ja na taki oddział mówię: "Kapitan" xD I zwykle rolą pozostałych jednostek jest go chronić :)
Ot i to jest cała rola jaką wg mnie pełni chłop w H3


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.11.2010, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Tilogour

2.Szkieletornia została już wymieniona (najlepsze zastosowanie).

Szkieletornia ma sens gdy domek z chłopami jest blisko i można powoli ich gromadzić by w krytycznym momencie przemienić ich w szkielety. Męczenie się na siłę mija się z celem i za wiele kosztuje.

Tilogour

3.Są za darmo (tak wiem...marny argument)

Chyba, że wykupisz go w obozie najemników.

Tilogour

3. Bohaterowie z chłopami poruszają się wolniej

To sprawdzona informacja, bo wierzyć mi się nie chce.

Permalink

Cichor

To sprawdzona informacja, bo wierzyć mi się nie chce.

Sprawdzona - mechanika gry jest tak opracowana, że prędkość poruszania się bohatera na mapie jest proporcjonalna do najwolniejszej jednostki w armii. Dlatego też rzadko opłaca się mieć - w późniejszych etapach - takie jednostki jak chłop czy zombie.
Btw - jak ostatnio grałem w HV, to doszedłem do wniosku, że w sytuacji, kiedy mam zombiesy w armii, to nawet ruch po planszy jest spowolniony, a nie tylko zmniejszona liczba punktów ruchu :P

Ogólnie to zgadzam się z Dagonem - chodzi o klimat. W końcu chłopi w H3 zostali wprowadzeni głównie dlatego, że gracze się wkurzyli, że nie ma jednej z "kultowych" jednostek ;)


Permalink

Cichor

Szkieletornia ma sens gdy domek z chłopami jest blisko i można powoli ich gromadzić by w krytycznym momencie przemienić ich w szkielety. Męczenie się na siłę mija się z celem i za wiele kosztuje.

Tu się nie zgodzę, przeważnie od "zbieractwa" jest jakiś dodatkowy bohater, który lata na okrągło i zbiera mięso, opłacalna inwestycja w Nekropolii.


Permalink

Dragonthan
Prawdopodobieństwo, że obca jednostka będzie w ich zasięgu jest bardzo nikła.

Z pewnością większe, niż koniec świata w 2012
Czarami i artefaktami można chłopów nieco przyspieszyć.
Do walki z neutralami mogą się nadać ;)
BTW: Całkowicie zgadzam się z argumentem Dagona i żałuję, że sam tego wcześniej nie napisałem
Też lubię mieć w armii takie oddziały...

BTW: Jeszcze jeden argument.
Jest to jednostka słaba, więc jeżeli bohater ma dużo many i czary obszarowe, to neutrale z chęcią rozbiją się na kilka grup, a nie będą w jednej :)
(Wiem, że można tak zrobić z każdą jednostkę 1poziomu)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.11.2010, Ostatnio modyfikował: Tilogour

Permalink

Z jednym tylko zastrzeżeniem - do zdejmowania kontr z przeciwnika lepiej nada się jakaś nasza własna jednostka podzielona na kilka slotów w liczbie 1 niż chłop. Będzie szybsza od niego, a to zaleta walki z neutralami.


Permalink

W kupie siła :). Chłopów jest zwykle bardzo dużo, tysiąc jest już w stanie zadać całkiem porządny cios. Niestety, nie da się tego wykorzystać w praktyce, ponieważ HP i speed czynią tę jednostkę trudną do manewrowania i niezwykle wrażliwą na cios.

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych i najbardziej skutecznych sposobów na wykorzystanie Chłopów jest zamiana ich na Szkielety w Szkieletorni. To chyba najlepsza możliwa transakcja z użyciem w/w struktury - przynosi same korzyści.

Poza Szkieletornią ciężko mi odnaleźć jakieś praktyczne zastosowanie Chłopów. Można by się pobawić czarami (zwiększyć szybkość chociażby), ale sam nie wiem, czy jest sens. Mamy do czynienia z jednostką, która nie stanowi realnego zagrożenia (pomijając paragraf wyżej).


Permalink

Można ich jeszcze opchnąć za parę groszy w gildii.


Permalink

Prawda, ale to są marne grosze :). Ew. jakby nam brakło kilku monet na jakąś strukturę, to można ich sellnąć.


Permalink

Chłopi nadają się do szkieletorni, i chyba tylko do tego. Właściwie tylko herosi Nekropolii mają z nich pożytek.Chyba nie znoszą ludu pracy, skoro takich traktują;).Ewentualnie do zmarnowania slota w armii, żartu z żywego wroga i takie tam.Choć slot po walce się zwróci(JEŚLI ją wygramy).


Permalink

Jest zaklęcie "szał" i jeśli się nie mylę daje +50at i +50ob, więc chyba się przyda. :)
Powiedzcie mi jeśli jestem w błędzie.