Imperium

Behemoth`s Lair

Dyskusja o najpotężniejszej jednostce Heroes 3 - O chłopie

Permalink

Hayven

Hmm... Zgaduję, że za Chłopa dostajemy 1 PD? Bo bym jeszcze wymienił Ołtarz Ofiarny na liście potencjalnych zastosowań Chłopa, jakby było tego chociaż odrobinę więcej :D

Genialne!!! Czemu nikt o tym wcześniej nie wspomniał!? Ołtarz ofiarny, najlepsze zastosowanie chłopka jeśli nie jesteś nekromantą.


Permalink

Chłop na ołtarzu daje 0 doświadczenia, nawet nie da rady samych chłopów złożyć, tylko trzeba kogoś jeszcze dorzucić coś jeszcze. Za to u syren mamy 1 PD. Chłop może służyć jako rekrut na szkielet, może być celem jasnowidza lub strażnika misji, można nim też walczyć przeciwko innym chłopom, na zasadzie misji "Ciepłe, znajome miejsce".

Permalink

No i jeszcze zawsze może dać nam dodatkową turę, gdy gramy w defensywie, umożliwiając naszym strzelcom dodatkowy strzał we wroga, który nie mógł ich zaatakować ;)

Permalink

Chłop stał się przydatny dopiero w H4 na dużych i ubogich w złoto mapach. Jeden chłop kosztuje 15 sztuk złota, a codziennie wypłaca jedną sztukę złota, więc po 15 dniach wszystko się nam ładnie zwraca.

Ale to temat o chłopach w H3, więc niestety niczego dobrego o tej jednostce powiedzieć się nie da. Najsłabsi jeśli chodzi o ich wartość bojową, a ekonomicznie też nie wspierają. Jednak chłopów zwykle jest dużo i są darmowi, a co za tym idzie jeśli mamy wolny slot, to warto ich wziąć. Spadek morale o 1 to mała strata, a zyskujemy kolejne jednostki. Chłopi mogą odciągać uwagę jednostek komputera i brać na siebie kontrataki, a to się bardzo przydaje. Chłopi mogą też osłaniać strzelców. Oczywiście mówię tu o sytuacji gdy nie gramy nekromantą, niema żadnych ołtarzy ofiarnych, a w pobliżu nie widać siedlisk jakichkolwiek innych stworzeń.

Sprawa miałaby się znacznie inaczej, gdyby chłopi byli darmowi i płacili. Wtedy naprawdę opłacałoby się ich brać.

Permalink

A co z Infernem? Czar "Ofiara" jest normą w tym mieście. Oprócz tego są jeszcze Czarci Lordowie ze swoją zdolnością przywoływania demonów.

Permalink

Analizując wszystkie wypowiedzi w tym temacie, chyba stwierdzę jednak że chłopi są przydatni tylko żeby pozbyć się kontrataku wroga... Wiele było wypowiedzi o tym że chłopów można zamieniać na szkielety, ale w praktyce mało kto tak robi, bo nikt nie będzie się raczej męczył żeby paru marnych chłopków pozamieniać w nieumarłych, skoro i tak sporo ich dostajemy z walki jaki wskrzeszanie ciał przeciwników :3


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2013, Ostatnio modyfikował: Zefir

Permalink

Zefir

Wiele było wypowiedzi o tym że chłopów można zamieniać na szkielety, ale w praktyce mało kto tak robi, bo nikt nie będzie się raczej męczył żeby paru marnych chłopków pozamieniać w nieumarłych, skoro i tak sporo ich dostajemy z walki jaki wskrzeszanie ciał przeciwników :3

Śmieszne, przecież szkieletów nigdy dość. A patrzyłeś na statystyki szkieleta i chłopa? Różnica jest i to spora. Więc nie opowiadaj głupot, poważka.

Permalink

Przede wszystkim chłop jest jednostką i zawsze jest to jakiś dodatkowy stwór czy to na mapie, czy to w armii. I chyba bez sensu jest dyskusja na temat jego przydatności, gdyż został on wprowadzony zapewne tylko po to, by była choć jedna prawie zupełnie nieprzydatna istota ;P

Permalink

Karadek

Oprócz tego są jeszcze Czarci Lordowie ze swoją zdolnością przywoływania demonów.

Też świetny pomysł. Nakupić trochę Czarcich Lordów, ze 100 chłopów posłać na pewną śmierć, i wskszesić ich jako o wiele lepsze demony. Jednorazowe, ale przydatne :) .


Permalink

Warto też wiedzieć, że ze swoimi statystykami Chłop w stanie podstawowym jest praktycznie w 100% odporny na klątwy, takie jak postarzenie - albo Klątwa :P, jest też odporny na zdolność Behemota (negacja obrony) :D

Permalink

Hayven... jestem z ciebie dumny. Argumentacja doskonała :D


Permalink

Błąd. Klątwa lub Błogosławieństwo na mistrzu wpływają na jego obrażenia.


Permalink

Błogosławieństwo i owszem, ale jak Klątwa miałaby działać? Czyżby można było zadawać 0 punktów obrażeń? :P


Permalink

Klątwa na mistrzu obniża obrażenia do 80% dolnej granicy, więc w przypadku chłopa będzie to 0.8, a nie 0. Odsyłam do ekstremalnej wiedzy albo mojego fanowskiego patcha polonizacyjnego ;).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.02.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Owszem, obniża o 80%, ale oprócz tego odejmuje jeszcze od nich jeden punkt - czyli powinno być -0.2. Poza tym z tego co wiem (choć głowy nie dam) każda jednostka zadaje obrażenia niezależnie od pozostałych w stacku, więc dla każdego chłopa są one zaokrąglane od jednego, dlatego też Klątwa nie powinna na nich działać.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.02.2013, Ostatnio modyfikował: Hobbicus

Permalink

Nie wiem skąd wziąłeś to dodatkowe -1.
Podstawa - Jednostka zadaje minimalne obrażenia (przykład: 5-10, jednostka zadaje 5)
Zaawansowany - Czar masowy, działanie takie samo
Mistrz - Czar masowy, 80% minimalnych obrażeń (przykład 5-10, jednostka zadaje 4)

Zresztą, to bardzo łatwo można sprawdzić na testowej mapie.


Permalink

To -1 wziąłem z tej strony. Zaś testową mapkę zrobiłem - zarówno przed klątwą, jak i po klątwie 999 chłopów zadaje 824 punkty obrażeń 500 nomadom.

EDIT: O -1 jest mowa również tutaj.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.02.2013, Ostatnio modyfikował: Hobbicus

Permalink

Zwracam honor w takim razie. Teza o tym, że chłop jest odporny na klątwę została obroniona! :P


Permalink

A poza tym, jak już ktoś wspomniał podczas tworzenia Areny H2, Chłop ma proporcjonalnie najwyższe obrażenia w stosunku do swoich PŻ ze wszystkich istot :D

Permalink

Co jest równoznaczne z tym, że ma najmniejsze PŻ w stosunku do obrażeń.