Śmieszne te wszystkie dywagacje :)
Zacznijmy od tego, że chłop, chcąc nie chcąc, jest jednostką wprowadzoną dla klimatu.
Nie oszukujmy się. Twórcy po prostu chcieli zrekompensować graczom brak jednostki z dwóch poprzednich części.
W ramach swoistego podsumowania:
Chłop jest najgorszą jednostką dostępną w całej grze. To nie ulega wątpliwościom.
Oczywiście można go wykorzystać w korzystny sposób.
a) Szkieletornia - Najczęściej przytaczana propozycja. I jest w tym sporo racji. Dla Nekromanty to idealny materiał na szkielety.
b) Czarcie lordy - Wysuwamy nasz oddział chłopów i patrzymy jak giną. Piękny widok, nie? Następnie za pomocą Czarcich lordów przywracamy do życia Demony, które zostają w naszej armii po walce.
c) Obrona miasta - Chłopi rozdzieleni na 7 stacków to może nie najsilniejszy garnizon, ale za nim przeciwnik przejmie zamek we władanie to otrzyma obrażenia od Wież strzelniczych. Często dwu lub trzykrotnie.
d) Obrona kopalni - Jeśli zostawimy garść chłopów w kopalni mogą okazać się przydatni. Dzięki temu zobaczymy jaką siłą dysponuje nasz wróg. Taką informację można spożytkować na różne sposoby.
e) Zbieranie kontrataków - Raczej rzadko uda się nam do tego doprowadzić. Chłop z marną szybkością 3 będzie miał problemy z wysunięciem się przed szereg i dokonaniu żywota w imię wyższych celów.
Wszelkie argumenty w stylu: Zdobądź Eliksir życia, miej 99 ataku i obrony czy użyj teleportu uważam za pozbawione sensu. Pozdrawiam.