Pozwólcie zatem że zacytuję argumenty które przedstawiają na swojej stornie twórcy LoLa.
"Po co grać w League of Legends skoro jest DotA?
Naszym celem podczas tworzenia League of Legends było rozwinięcie DotA poza ograniczenia silnika Warcrafta III i zapewnienie graczom nowych wrażeń przy zastosowaniu oryginalnej zawartości oraz stworzenie swojskiej atmosfery w tej rozszerzonej grze. Do nowych cech należą:
Automatyczne dobieranie przeciwników, ułatwiające znalezienie odpowiedniej gry.
Możliwość powrotu do gry w przypadku rozłączenia.
Zupełnie nowi i oryginalni bohaterowie
Sieć klient-serwer, niedająca przewagi gospodarzowi
Zaawansowane śledzenie statystyk
Wbudowana funkcja poddania się
Interfejs i sterowanie przystosowane do tego typu gry
Awansowanie na poziomie konta, dodające grze strategicznej głębi i możliwości indywidualizacji, znane jakosystem przywoływaczy.
Regularne aktualizacje, dodające nowe elementy!
Ulepszonaminimapa, pokazująca ścieżkę poruszania się twojego bohatera.
Wiele map - (Summoner's Rift, Summoner's Rift: Winter, Twisted Treeline, The Proving Grounds)
Elementy ułatwiające początkującym poznanie gry (samouczek, boty, przedmioty zalecane)
Oraz wiele innych!
Jakie są największe różnice między grą w League of Legends a DotA?
Od początku prac nad League of Legends chcieliśmy skupić się na zachowaniu elementów DotA, które zapewniały frajdę i rywalizację, a usunąć te, które utrudniły grę lub były kontrintuicyjne. Do największych różnic między League of Legends a DotA należą:
League of Legends jest bardziej nastawiona na agresywną grę. – DotA zawiera wiele mechanik, które promują obronę. Chcemy, żeby gracze rzucili się w wir walki, więc sprawiliśmy, że ofensywna gra popłaca, m.in. poprzez zwiększenie nagród za zabicie i asysty przy zabiciu bohaterów. W trakcie rozgrywek na wysokim poziomie często można zobaczyć walki 5v5 już na 1. poziomie. O wspólny cel walczą całe drużyny.
League of Legends jest bardziej aktywna. – Chcemy, by podczas gry w League of Legends zawsze było coś do roboty. Zmniejszyliśmy czas odnowienia umiejętności i daliśmy bohaterom więcej punktów many, tak żeby zawsze dało się zrobić coś poza biernym klikaniem. To sprawia, że gracz musi być bardziej aktywny, a przeciętna rozgrywka jest krótsza. Dobrzy gracze zaczynają agresywnie używać zaklęć już na początku rozgrywki.
League of Legends jest mniej losowa. –W DotA wiele umiejętności, run, ataków i mechanik terenu miało w sobie komponent losowy. Usunęliśmy wiele z tych elementów, dzięki czemu trzeba bardziej polegać na umiejętnościach niż na szczęściu.
League of Legends posiada zarośla – W League of Legends istnieją zarośla, teren pokryty wysoką trawą, który daje bohaterowi coś w rodzaju niewidzialności. Ty widzisz, co dzieje się poza nimi, ale przeciwnicy cię nie dostrzegają! Świetnie nadają się do "gankowania" (czyli zabijania przeciwników) i "jukowania" (czyli unikania ich).
League of Legends jest grą jeszcze bardziej drużynową – Wiemy, że praca zespołowa była ważnym elementem DotA, ale w League of Legends chcieliśmy położyć na nią jeszcze większy nacisk. Poza decyzjami drużynowymi, takimi jak dobór czarów przywoływacza i run, dodaliśmy do map cele dla całego zespołu, takie jak potężne potwory (które zastępują runy z DotA) oraz doświadczenie dla całej drużyny za zniszczenie wież. Zwycięża ta drużyna, która wygra więcej walk zespołowych, a nie ta, która ma w składzie najsilniejszych zawodników.
League of Legends posiada stałą metagrę, czyli system przywoływaczy – Gracze w League of Legends to "przywoływacze", potężni magowie, którzy przywołują bohaterów walczących w ich imieniu na mapach zwanych Fields of Justice. Przywoływacz przypisany jest do konta gracza i jest jego alter ego w grze. Dzięki rozegranym meczom, przywoływacz będzie awansował i zyska moce służące do wzmocnienia bohatera w każdej rozgrywce. System przywoływaczy dodaje grze strategicznej głębi, pozwalając graczom indywidualizować swój styl w oparciu o runy, specjalizacje, oraz czary przywoływacza.. Dzięki temu systemowi możemy też śledzić statystyki, pozycję w rankingu, drużyny i klany, zapewniając graczom indywidualność oraz zwiększając znaczenie ich reputacji."
Pewnie i tak nie przekonam tutaj fanów Doty, ale to jednak zupełnie inna gra która może i jest podobna ale jednak zdecydowanie inna. Poza tym to właśnie Lol wygrywa obecnie wszystkie nagrody w konkursach na najlepsze gry.