Imperium

Behemoth`s Lair

Europa Universalis i nie tylko...

Permalink

Gra ktoś jeszcze w tą grę? Ja dopiero rozpoczynam z nią przygodę i pierwsze wrażenie jakie odniosłem było takie, że gra do najłatwiejszych niekoniecznie należy.Ucieszyła mnie wielkość świata i przede wszystkim świetna oprawa muzyczna. Zapraszam do dyskusji.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2012, Ostatnio modyfikował: Kordan

Permalink

Gra ciekawa i wbrew pozorom wcale nie jest łatwa.Akcja jej toczy się w feudalnej, średniowiecznej Europie w czasie krucjat.Nie muszę chyba przypominać jakie cele przyświecały krucjatom.

Wcielamy się w niej w rolę założyciela średniowiecznej dynastii,który musi podbijać prowincję,rozwijać gospodarkę jak również opracowywać wynalazki.

Do wyboru mamy trzy scenariusze:"Bitwa pod Hastings(1066),"Trzecia krucjata(1187)","Wojna stuletnia(1337).Końcowym celem każdego z nich jest wykazanie się Pobożnością i zdobycie Prestiżu.Pobożność zyskujemy działając na rzecz Kościoła,natomiast Prestiż-podbijając prowincję(powiększając swoje królestwo).

Wygrywa ten który na koniec scenariusza będzie miał najwięcej pkt.Prestiżu i Pobożności.

Możemy zacząć grę królestwem(król jest najwyższym tytułem w tej grze)księstwem lub hrabstwem.Chyba nie muszę pisać że najlepiej gra się królestwem,lecz jak już wspomniałem gra toczy się w czasach feudalnych.Znaczy to nie mniej ni więcej że jak grasz królestwem to masz wasali którzy przysięgli Tobie wierność i posłuszeństwo.

Jednak z tą wiernością i posłuszeństwem bywa różnie(wasal może odmówić zwerbowania regimentu ze swojej prowincji gdy jego poparcie dla seniora jest małe).

Nie będę zagłębiał się w szczegóły tej gry.Ogólnie"Mroczne Wieki"jest grą ciekawą trzeba w niej wykazać sie zmysłem strategicznym.Jest grą godną polecenia.Plusem też są jej wymagania sprzętowe i niska cena.Lecz jeżeli komuś by się nie spodobała zawsze można ją oddać młodszemu bratu,siostrze,chrześniakowi(gra jest bez przemocy)lub komukolwiek.

Aż chciałoby się krzyknąć"Deus Vult".

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 19.07.2009, Ostatnio modyfikował: Corwin

Permalink

Gra bardzo fajna, ale momentami dochodzi w niej do sytuacji... Nietypowych. Na przykład Złota Orda mająca swoją stolicę w Amsterdamie albo Królestwo Polskie ze stolicą w Semigalii. Niemniej czuje się satysfakcję, kiedy nadajemy sobie coraz to nowe tytuły. Grając Królestwem Neapolu prawie zjednoczyłem całe Włochy, miałem posiadłości na półwyspie Iberyjskim, tytuł króla Afryki Północnej i Konstantynopol.


Permalink

ale momentami dochodzi w niej do sytuacji... Nietypowych. Na przykład Złota Orda mająca swoją stolicę w Amsterdamie albo Królestwo Polskie ze stolicą w Semigalii.

Nie ma co ukrywać że podczas tej gry tworzysz jakąś historię która nie zawsze pokrywa sie z prawdziwą.
Sam byłem świadkiem takowej.Królestwo Polskie ze stolicą w Jerozolimie też nie należy do nich.

Permalink

O, jedna z moich ulubionych gier. Mroczne Wieki to świetna strategia historyczna, w dodatku o bardzo ciekawej formule. Podoba mi się pomysł tworzenia dynastii, zdobywania prestiżu, ustawiania książąt, baronów, etc. No a poza tym świetne są krucjaty przeciw poganom. Gra świetnie odwzorowuje realia świata feudalnego :). Moja ocena... bardzo dobry ;)


Permalink

Podejrzewam, że w związku z nadchodzącym HVI, mało kto przegląda nowości z innych serii gier. Jednak może kogoś to zainteresować, tak też daję informację.

Zaczynają się beta-testy CK 2. Formularz zgłoszeniowy. Jak się ktoś od nas załapie to prosiłabym o jakieś raporty czy coś w ten deseń.

Permalink

Europa Uniwersalis - gra bardzo trudno, ale za to jak wciąga! :D Mroczne Wieki to moja ulubiona część z serii. Chciałbym sobie je kupić, ale w normalnym sklepie nie widziałem, a w internecie koszty przesyłki przewyższają cenę gry. :(


Permalink

@Volk - i nie znajdziesz. Paradox wycofuje się ze sprzedaży gier w formie fizycznej (pudełkowa), zwłaszcza w przypadku gier typu EU. Dlatego lepiej węszyć ich gry na różnych cyfrowych dystrybutorach (np. platforma Steam).

Permalink

Jest do ściągnięcia oficjalne demo Crusader Kings 2! Zapraszam do pobrania, testowania oraz podzielenia się wrażeniami ekipy, która lubi gry z serii EU, oraz tych co mało z tym kontakt mieli.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2012, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Jest już możliwość przedpremierowego kupna CK2.
W ramach tego kupujący otrzymuje za darmo:
* CK:Complete (Mroczne Wieki + dodatek Deus Vult)
* DLC Dynasty Shield - 50 unikalnych tarczy z herbami popularnych rodzin dynastycznych średniowiecznej Europy
* DLC Mongol Faces - 7 unikatowych spirit'ów dla jednostek z mongolskiej grupy kulturowej.

Jeżeli chodzi o polską wersję to jest z tym kłopot. Z jednego adresu e-mail Cenegi mówią, że są prowadzone rozmowy, a innego adresu, że żadnych rozmów nie ma. Więc nasi chyba nie będą czekać tylko od razu zaczną translatować.

Jest też konkurs literacki na Victorię II: AHD. Tematem przewodnim ma być historyjka w La Belle Époque (okres od zjednoczenia Niemiec do wybuchu Wielkiej Wojny). Do wygrania są 2 egzemplarze najnowszego dodatku, oraz 3 egzemplarze gry podstawowej.

PS.
Prosiłabym o zmianę tematu, na ogólnie o serii EU.

Kordan

http://pliki.jaskiniabehemota.net/avatars/users/6484

Jak sobie życzysz

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2012, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Ostatnio w Empiku mieli promocję na starsze gry więc czym prędzej pobiegłem i zakupiłem Europę Universalis III + wszystkie możliwe dodatki do tej gry. Nadzieje były na prawdę spore, liczyłem na jeszcze większą dawkę rozrywki niż w kapitalnej części II a tu nici. Niby wszystko jest okej, bo gra rozwinęła w zasadzie każdy aspekt z poprzedniej części, ale to co mnie zawiodło to brak wydarzeń historycznych, brak władców historycznych, jakieś zbytnie kombinowanie z rekrutacją jednostek (przez co na przykład jak grałem Zakonem Krzyżackim to moja armia składała się z... Walijskich łuczników jako piechoty) i ogólnie nuda się z ekranu wylewa po pewnym czasie. Może jeszcze się przekonam ale jak na razie jest tak sobie.


Permalink

Wydarzenia historyczne to stanowiły problem. W EU2 gram Czechami, mam pod panowaniem połowę Rzeszy i całą Skandynawię, a tu nagle komunikat o tym, że przegrałam - Czechy są anektowane przez Austrię, która jest ograniczona do jednej prowincji.

Historyczni władcy to też stanowili problem - grając krajami 3 kategorii dochodziło się do momentu, kiedy monarcha miał 200 lat i dalej żył dobrze, ponieważ twórcy gry nie przewidzieli, że ktoś tam, gdzieś tam przetrwa tyle czasu.

Podobnie z historycznymi dowódcami - wiem, kiedy wojnę wypowiedzieć, a kiedy nie.

Nie no, teraz EU3 nie ma tyle historyczności, ale jest więcej możliwości. Kolonizacja Ameryki przez Koreę, Unia Hiszpańsko-Angielska czy narodziny genialnego inżyniera w Etiopii, dzięki czemu owa doprowadza się do stanu ucywilizowania. To, że Krzyżacy mają dostępnych łuczników walijskich, spowodowane jest tym, że Krzyżacy należą do zachodniego typu wojskowości, podobnie jak Walijczycy. Typ wojskowości jest związany z techgrupą kraju, zatem trudno byłoby rozdzielić typy jednostek między różnymi kulturami. Zrobiono to inaczej - w plikach (...)/eu3/common/countries/*.txt masz podane państwa i jakie jednostki dane państwo powinno wybierać. Gracz może osobiście wybrać typ, dzięki czemu Chińczycy mogą mieć jazdę samurajską.

Jak będziesz mieć z EU3 jakieś problemy to pisz do mnie - chętnie odpowiem.

Permalink

Kto się orientował, ten pewnie wie, że zapowiedziano już EU4.

Zapowiedzi mówią o dogłębnych zmianach w grze. Całkowicie inna ma być struktura społeczna (nie będą to monolity kulturowo-religijne w prowach, ale nie będzie systemu popów z Roma czy Victorii) oraz zupełnie nowy system handlu. Monarchowie mają mieć osobowość i np. wojowniczy władca będzie dążyć do wojny. Będą dodatkowe opcje dyplomatyczne. Inflacja może zostać całkowicie usunięta z gry (nad czym osobiście ubolewam). A co najważniejsze - ma zostać poprawiona współpraca z procesorami wielordzeniowymi.

Początek gry to klęska pod Warną a koniec gdzieś tam pod koniec XVIII wieku.

Przewidywane wymagania sprzętowe

Windows XP, Vista lub 7
procesor Intel Pentium IV (2,4 GHz) lub AMD 3500+
2 GB pamięci RAM
karta graficzna NVIDIA GeForce 8800 lub ATI Radeon X1900 (512 MB, DirectX 9)
karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX
2 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym.

Prezentacja wersji 0.1
Projekt okładki

Permalink

Crusader Kings II: Legacy of Rome – Nowy dodatek do drugiej odsłony Mrocznych Wieków

Z ważniejszych spraw

* Nowy system frakcji. Dołącz do królewskiej frakcji i użyj swoich sojuszników w grupie, aby zwiększyć swoją potęgę oraz zniszczyć rywali.
* Wzrost znaczenia stałych armii: Teraz będziesz w stanie wykorzystać orszaki, by mieć stałe armie w swojej strefie. Ich wielkość jest zależna od obecnej technologii.
* Doświadcz frakcyjnych buntów: Nie łatwo jest stłumić rebelie. Niezadowoleni wasale będą teraz razem łączyć się przeciw twojej władzy, na rzecz ich frakcji.
* Wyznacz prawosławnego Patriarchę: królestwa prawosławne i imperia mogą teraz kontrolować swoich własnych przywódców religijnych oraz zasięg ich władzy, zamiast być uzależniane tylko od patriarchy Konstantynopola.
* Usprawniona kontrola: Będziesz zawsze podnosił tylko jedną, opłatę od bezpośredniego wasala, nie ma już potrzeby martwić się o opinii wasali wasala.
* Przywódcy skupieni na walce: Wyznaczaj swoich generałów mądrze, ich cechy i umiejętności mają teraz ogromne znaczenie na polu bitwy. Zwiększono ilość cech dowódców, które mają teraz większe znaczenie, przy wyborze dowódców wojskowych.
* Bizancjum ożywa: Nowe zestawy decyzji władcy i wydarzeń, zaprojektowane specjalnie z myślą o Imperium Bizantyjskim.
* Ulepsz swojego władcę: Możesz teraz aktywnie dążyć do doskonalenia swoich umiejętności i cech poprzez nowe samodoskonalące się ambicje.

Permalink

Mroczne Wieki to jedna z gier, w którą lubię od czasu do czasu zagrać - gram do momentu, w którym na mapie zostaje tylko kilka prowincji do podbicia jak mam już praktycznie wszystkie tytuły to ciężko się zmobilizować żeby te kilka pozostałych dobić do końca. Gra o tyle ciekawa, że nieumiejętna gra pozwala na rozbicie od środka naprawdę spore królestwa. Ciekawym motywem w tej grze jest podbieranie wasali innemu Królowi.


Permalink

A Ty mówisz o pierwszej czy o drugiej części?


Permalink

O EU4 było trochę newsów, które przespałam. Dlatego na szybko co ważniejsze rzeczy

* Będzie RON jako specjalne państwo. Niby nic, ale jak RON można było po prostu traktować jako Polskę, to dlaczego GB ma być GB a nie Anglią? Zawsze jakiś prestiż ;)
* Cztery koszyki państw, które uzależniają ilość decyzji/eventów/AI/etc. Czyli im wyższy koszyczek tym lepiej państwo zrobione. Polska/Rzeczpospolita trafiła do drugiego koszyka - będzie więc specjalnie dobrze dopracowana (jak państwa pierwszego koszyka), ale bez dodatkowego wsparcia dla AI.
* Przepadają urzędnicy oraz suwakowe zależności polityki wewnętrznej. W zamian ma być coś innego - lepszego.
* Punkty monarsze (nazwa raczej robocza) - będą one zastępować i wspierać wiele różnych elementów.
* Inny system technologiczny - będą ograniczenia maksymalnych kosztów technologii (więc taka Etiopia nie będzie musiała zbierać pieniędzy do 2035 roku na rozwój handlu z 5 na 6 poziom). Zreformowane zostanie kategoria technologii. Rząd i produkcja do worka administracyjnego. Handel i (część) morskiej do dyplomacji. Wojskowa to wiadomo. Oczywiście obok tego co w EU3 technologiczne elementy zostaną dodatkowo wsparte różnymi elementami.
* Idee narodowe - państwa z 1. i 2. koszyka otrzymają własne, indywidualne idee (7 idei). Zebranie wszystkich da dodatkową premię. W ogóle system idei zostanie lekko zreorganizowany i np. grupowanie idei doda jakieś drobne bonusy.

Jakby ktoś chciał sobie doczytać szczegóły (a jest co czytać) to odsyłam do archiwum Dev Diaries. Nie przeraźcie się grafiką i modelami screenów - są one robione pod inną, uprosyczoną wersję.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 12.01.2013, Ostatnio modyfikował: Mosqua