Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania i problemy

Permalink

Np. aby Zdzisław Wodecki (...)

Hy hy, widzę, że nie jestem osamotniony w nazywaniu go Zdzisławem. Od zawsze bardziej pasował mi jako Zdzisiek. :)


Permalink

Witam wszystkich.

Mam pytanie odnośnie kampanii "Niech żyje król", a dokładnie jej drugiej misji o tytule: "Sezon zbiorów". Aby wygrać, należy w niej zebrać 2,5k szkieletów, co samo w sobie wielkiego problemu nie nastręcza.

Mój problem polega na tym, że na mapie w więzieniu zamknięty jest Sandro, a ja nie mam bladego pojęcia jak go uwolnić. Przed więzieniem znajduje się strażnik granicy, do którego za licho nie mogę znaleźć namiotu klucznika. Próbowałem się teleportować za strażnika, ale wszystkie pola za nim są zajęte przez surowce bądź jednostki, więc nie udało mi się to. Sprawdziłem kilka forów, ale na żadnym nie zauważyłem odpowiedzi.
Czy komuś z was się udało? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Permalink

Elcapitan

Witam wszystkich.

Mam pytanie odnośnie kampanii "Niech żyje król", a dokładnie jej drugiej misji o tytule: "Sezon zbiorów". Aby wygrać, należy w niej zebrać 2,5k szkieletów, co samo w sobie wielkiego problemu nie nastręcza.

Mój problem polega na tym, że na mapie w więzieniu zamknięty jest Sandro, a ja nie mam bladego pojęcia jak go uwolnić. Przed więzieniem znajduje się strażnik granicy, do którego za licho nie mogę znaleźć namiotu klucznika. Próbowałem się teleportować za strażnika, ale wszystkie pola za nim są zajęte przez surowce bądź jednostki, więc nie udało mi się to. Sprawdziłem kilka forów, ale na żadnym nie zauważyłem odpowiedzi.
Czy komuś z was się udało? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Z tego co pamiętam, to tam nie ma klucznika tylko strażnik misji, który poszukuje ducha opresji(twój bohater powinien mieć go na początku). Sprawdź jeszcze raz. Uwolnienie Sandro nie jest wszakże konieczne, gdyż tą misję można spokojnie ukończyć bez niego.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.08.2011, Ostatnio modyfikował: Broghild

Permalink

W jednej wersji H3 rzeczywiście stał strażnik graniczny a nie misji. Inna sprawa to taka że CHYBA trzeba przejść najpierw misję z Motem żeby zdobyć jakiś artefakt i dopiero sezon zbiorów (jak tak zrobiłem to był to jedyny raz kiedy do Sandro się dostałem). Z drugiej strony w wyżej wymienionej wersji H3 w kampanii dziwne rzeczy się działy (bohaterów, artefaktów nie eksportowało itd.).


Permalink

Dzięki.

Hmm...tak sobie myślę, że chyba w H3 Złota Edycja, w którą gram, utrudniono kampanie RoE. Generalnie w ogóle nie eksportuje mi bohaterów. Wyjątkiem była misja ze zdobyciem Steaadwick, tam umiejętności przeszły. Co więcej, przed niektórymi misjami nie mam do wyboru żadnych bonusów ( n.p. przed "Sezonem zbiorów"czy pierwszą misją twierdzą w kampanii "Wojenny zamęt", a grałem w nią już kiedyś i jestem pewien, że był wtedy do wyboru Behemot.) Więc może ci strażnicy granicy to też jakieś nowe utrudnienie, bo chyba coś takiego nie mogło powstać w wyniku buga.

Pozdrawiam

Permalink

Grenadier

Wszystkie dźwięki w H3 to mp3. Wystarczy podmienić plik - to znaczy nazwać tak samo dźwięk, który chcemy wstawić. Np. aby Zdzisław Wodecki śpiewał nam na zakończenie bitwy to piosence w formacie mp3, np "Pszczółka Maja" zmieniamy nazwę na Win_battle.mp3 i nadpisujemy odpowiedni plik w katalogu w H3. Kiedyś w ten sposób powstawiałem sobie Metallike :)
PS. Zrób sobie najpierw bekap plików, które podmieniasz, bo inaczej czeka cię reinstalka gry, jak Ci się znudzi Maja i Gucio ;)

Tak... Myślę, że to co napisałeś odnosi się do całej gry, mi natomiast chodzi jak podmienić muzykę w danej mapie bądź kampani.

Permalink

Witam, bardzo lubię grać Bastionem, jednakże mam wątpliwości, czy to odpowiedni zamek na mniejsze, turniejowe mapy, dlatego zawracam się z prośbą do doświadczonych graczy, aby wypowiedzieli się w tej kwestii. Nie chodzi mi wcale o umiejętności taktyczne czy organizacyjne, ale koszt surowcowy wybudowania siedlisk stworzeń, a zwłaszcza kryształu.
Pegazy - min.10, a wiadomo, że bez ulepszenia to nic,
Smoki- 4 (glida II) + 20
Wydaje mi się, że te wymagania mogą znacząco spowolnić nasz rozwój terytorialny, zwłaszcza przy niedostatku tego surowca na mapie. Czekam na inteligentne odpowiedzi.

Permalink

Myślę, że powinieneś sam dokonać oceny zamku. Mniemam, że jeśli o to pytasz to coś grywasz z innymi ludźmi. W takim razie na drodze praktyki ustal, czy gra tym zamkiem jest dobra. Jeśli zwykle brakuje Ci kryształów to może popróbuj innymi zamkami, nie trzymaj się kurczowo bastionu.

Przepraszam, jeśli nie o to chodziło. W każdym razie: Pozdrawiam!

Permalink

Nie grałem na turniejowych mapach, niemniej wydaje mi się, że Twierdza albo Cytadela mogą być dobre. A to dlatego, że są względnie tanie w rozbudowie i wymagają głównie dwóch zasobów, których prawie nigdy nie brakuje. Zatem jeśli boisz się o brak zasobów wybierz tanie zamki. Bastion, Forteca, Inferno czy Loch tutaj odpadają.


Permalink

Zgadzam się z Taro. Jeśli martwisz się o surowce, wybieraj te zamki, które w tym aspekcie nie mają dużych wymagań. Nie wiem jak to jest dokładnie z mapami turniejowymi, ale biorąc Brona (z Cytadeli) startujesz z kilkoma bazyliszkami, co na małej mapie może okazać się bardzo przydatne.

Permalink

Showmewhatyougot

Witam
Chciałbym się dowiedzieć, czy da się otworzyć mapę z kampanii w edytorze?

Rzeczywiście istnieje program, który umożliwia ,,wyciągnięcie'' mapy z kampanii. Program ten to Resedit PL i można go pobrać ze skarbca Kwasowej Groty. Osobiście sprawdziłem program i jest on tak prosty w obsłudze, że chyba nawet laik sobie poradzi.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.10.2011, Ostatnio modyfikował: Broghild

Permalink

Od kilku lat nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Otóż po wgraniu do folderu "Maps" jakiejś mapy rosyjskojęzycznej pojawia mi się ona w grze pod nazwą wypisaną "krzaczkami", nawet jeśli plik ma nazwę angielskojęzyczną. Jest to o tyle uciążliwe, że po wgraniu wielu tego typu map nie wiadomo w którą kliknąć, by zagrać w tę wybraną/ostatnio wgraną. Czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić?

Permalink

Otwórz mapę w edytorze. Następnie klikasz na pasku "Narzędzia" i wybierasz "Ustawienia mapy". W polu "Nazwa mapy" zamieniasz rosyjskie flaczki na własną nazwę.


Permalink

Dragonthan

Otwórz mapę w edytorze. Następnie klikasz na pasku "Narzędzia" i wybierasz "Ustawienia mapy". W polu "Nazwa mapy" zamieniasz rosyjskie flaczki na własną nazwę.

Działa, dzięki. Niby proste, ale jak nigdy się nic nie robiło w edytorze map to i do głowy nie przyszło, żeby tam szukać rozwiązania ;)

Czy mogę prosić o jeszcze jedną poradę? Czy w scenariuszach, w których odgórnie jest nam przypisane jakieś miasto, możemy to jakoś zmienić w edycji mapy? Próbowałam, ale nie umiem.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.12.2011, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Wchodzisz w miasto i zmieniasz właściciela na brak, lub innego. Wybierasz miasto, które chcesz zarezerwować dla sie' i zmieniasz właściciela na swój kolor.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.12.2011, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

Witam zacnych mężów Heroes'a.

Jako niewiasta być może zadam pytanie "jasne jak słońce, proste jak drut", ale podobno kto pyta, nie błądzi ;;

Grając na mapie losowej natrafiłam na błąd, który uniemożliwia dalszą kontynuację rozgrywki. Czy jest możliwość, żeby "oszukać" mapę, czyli usunąć, np. o jedną górę za dużo w edytorze i wrócić z naprawioną wersją do rozgrywki? Od razu dodam, że H3 mam z oboma dodatkami, ale w związku z tym, że mój laptop ma problemy z odczytywaniem CD, postarałam się o bajer umożliwiający grę w Heroes'a bez płytki.

Oczywiście świat się nie wali, gdy trzeba zacząć coś od nowa, ale z ciekawości chciałabym wiedzieć.

Pozdrawiam!

Permalink

O ile dobrze pamiętam save w H3 to zrzut z pamięci komputera ze wszystkimi szczegółami mapy, więc jej zmiana w edytorze niestety nie zostanie odzwierciedlona po załadowaniu save`a. Natomiast o ile nic się nie zmieniło, to edytor save`ów nie istniej.

Pozdrawiam


Permalink

Generalnie zdarzają się takowe przypadki. Albo jakiś kamyczek zablokuje wyjście z podziemi, albo jeden zamek (startowy) jest zamknięty w dość małym obszarze. To najczęstsze bugi. Zasadniczo opcje są dwie. Darować sobie granie na zabugowanej mapie. Druga możliwość, to znalezienie mapy w katalogu randomowanych map, edytowanie mapy i wczytanie jej od nowa. Drugie rozwiązanie wiąże się jednak i tak z traceniem zapisu, a chyba nie o to Ci chodzi;).


Permalink

Hej, mam problem z uruchomieniem mapy
Na ratunek autorstwa Gutka.

Podaczas włączania mapy wyskakuje bląd:

Runtime Error!

Prosze o pomoc!

Permalink

Tak więc mam dość niecodzienne pytanko. A mianowicie:
Czy ork z Heroesa III był... świnią?

obrazek orka z H3 jakby ktoś chciał się przyjrzeć

Na obrazku po prostu tego nie widać...
Zarówno orkowie z Heroesa II, jak i ci z Heroesa IV byli świniami, a co do "trójkowego" nie mam pewności. Natomiast z orkowie z MM6 lub H1 już nimi nie byli. Fabularnie wskazywałoby to na to że jednak jest, ale zastanawiające jest to, że jest on zielony. Zielona świnia wyglądałaby nieco podejrzanie. Nie ma także wśród bohaterów Twierdzy żadnego, którego facjata przypominałaby świński ryj. Żaden z bohaterów nie jest orkiem? Sugeruje to, że gobliny, stanowiące mięso armatnie potrafiły się wybić na stanowisko dowódcy, kiedy orkowie zajmowali się dalej miotaniem toporów. A kilku bohaterów wygląda na orków bez świńskiego ryja, tylko z tradycyjnymi cechami orczej facjaty.
Może warto uwzględnić artworka (który z orkiem z gry ma niewiele wspólnego, co można zauważyć po elementach zbroi, lecz nigdy nie wiadomo)

Tak więc powtórzę pytanie: Czy ork z H3 ma świński ryj, czy nie?

Potrzebna jest mi odpowiedź na to pytanie, gdyż nie wiem jak przedstawić tą jednostkę w 3d.