Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania i problemy

Permalink

Witam. Mam pytanie, czy wie ktoś z Was, jaka wersja gry HoMM3 znajduje się w nowym zestawie od Ubisoft Heroes of Might & Magic I - IV Complete Edition - Ubisoft Exclusive?
Pozdrawiam.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.03.2011, Ostatnio modyfikował: Filus

Permalink

Witam, mam pewien problem z wersja mapy. Mianowicie, zaczalem robic mape w edytorze h3 do wersji SoD, mape zapisalem w tym formacie. Przypadkowo pozniej otworzylem ja w edytorze do WoGa, po zrobieniu nastepnego kawalka mapki, zapisalem ja, a wersja mapy zmienila sie na WoG. Nie moge jej teraz odpalic w edytorze SoD ani samej w grze. Moje pytanie, czy istnieje mozliwosc, aby zamienic spowrotem wersje mapy WoG na SoD?

blad:
'wersja pliku = 51'
'aktualna wersja = 28'

Dzieki, pozdrawiam.

Permalink

Kiedyś popełniłem ten sam błąd. Pytałem o to na AC i Acid odpowiedział mi następująco:

Acid Dragon

Slavy się zapytałem, jako że sam pojęcia nie miałem.
Odpowiedź jest, ale wymaga pewnych umiejętności ;). Format mapy WoG i format mapy SoD są prawie takie same. Różnią się ledwie JEDNYM znakiem w kodzie. Aby zobaczyć którym, stwórz kompletnie pustą mapę w formacie SoD i taką samą w formacie WoG. Następnie obie mapy rozpakuj np winrarem i otwórz ich pliki jakimkolwiek edytorem textowym (choć w takich sytuacjach najbardziej przydaje sie edytor z możliwością edycji w kodzie szesnastkowym, bo taki edytor na 100% poprawnie wyświetli każdy bajt). Następnie w samym nagłówku tych plików zobacz, że jeden bajt jest różny w obu mapach. Jeśli go zmienisz w swojej mapie (najpierw ją rozpakowując), to znowu będzie miała format SoD. (uwaga: nie testowałem tego, ale domyślam się, że ponowne pakowanie pliku mapy musi się raczej odbyć z zastosowaniem jakiejś starszej wersji winrara (2.x)).

Jako, że tylko cytuję, nie biorę odpowiedzialności za to, czy to zadziała, czy też nie (podobnie, jak Acid;)). Sam już nie pamiętam (było to jakoś 6 lat temu chyba), czy udało mi się to naprawić, czy nie. Wiem, że ostatecznie i tak postanowiłem zrobić mapkę od nowa. Powodzenia;).


Permalink

Probowalem zamienic bajt, w winhexie, edytorze obslugujacym kod 16nastkowy. Widac, ze mapy roznia sie pierwszym bajtem, wog -> '33' sod '1C'. Zamienilem '33' na '1C' i teoretycznie powinno dzialac, zapisalem w WinHexie, spakowalem, tym samym winrarem ktorym rozpakowywalem plik (byc moze to jest bledem, ale nie moglem spakowac tego starszym winrarem). W momencie kiedy probuje odpalic mape w edytorze SoD, pojawia sie podobny blad jak wczesniej:

'Wersja pliku = 561144146'
'Aktualna wersja = 28'

edytowanej mapy nie moge odpalic juz w zadnym edytorze.

jakies sugestie?

dzieki, pozdrawiam.

Permalink

Cześć wszystkim :) Witam i prosze o ratunek:
Zmieniłem niedawno system z Windows XP na "siódemkę". Wszystko działa bez zarzutu, ale edytor map nie może odczytać pliku "help" tłumacząc się zmianą na nowszy system :/ Nie mam więc charakterystyki bohaterów, klas artefaktów, ilości potworów itp itd po nakierowaniu na nie kursora..
Więc tutaj wysuwam pytanie? Mogę gdzieś ściągnąć ten plik przygotowany pod win7 ? Albo może nowszą wersje edytora?
Ps. Chodzi mi dokładnie o edytor do HOMM III SoD


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.06.2011, Ostatnio modyfikował: Wajciak

Permalink

Hm dodatkowo, zauwazylem, ze nawet po spakowaniu mapy, w ktorej nie zmienialem kodu, rowniez nie da sie otworzyc, tak wiec na pewno jest to problem tego jak spakowac mape aby znowu mozna bylo ja otworzyc. Probowalem niemalze wszystkimi winrarami miedzy 2.x a 3.x i dalej nie dziala. Jest w stanie ktos pomoc?

Dzieki, pozdrawiam.

Permalink

Witam!
Jestem tu nowy i przybywam właściwie w jednym celu - mam problem dotyczący z edytorem kampanii w HoMM3. Zacząłem tworzyć świetną kampanie i jestem w trakcie robienia pierwszej mapy. Nie mogę niestety przenieść bohatera do kolejnego scenariusza... Czy jest w stanie mi ktoś pomóc?

Permalink

W scenariuszu, który ma być następny, ustawiasz w miejscu gdzie ma być bohater domostwo bohatera. Jeśli bohater ma być określony, to wstawiasz jego dane. Inaczej będzie to najsilniejszy bohater z tych, którymi dysponowałeś w ostatnim scenariuszu.


Permalink

To ja mam taki problem że, na jednym z monitorów które mam podczas odpalania heroes 3 obrazy gry nakładają się na siebie. Wygląda to tak jak by było kilka menu głównych i w grze to samo. Ten średniowieczny monitor obsługuje co najwyżej rozdzielczość 640x 480 a reszta to same mniejsze. Raz udało mi się uruchomić większą od tej powyżej ale mniejsza od 800x600 która heroes obsługuje bez problemu. I wtedy to miałem tylko dwa obrazy menu nałożone na siebie. Nie da się grać tak w heroes'a a poza tym gra w oknie nie działa gdyż nie widać dokładnie całego obrazu. Nie próbowałem z pathem HD, może sprawdzi to ktoś i mi powie. I tak wogóle jest ktoś w stanie powiedzieć mi czy dam rady na tym wehikule uruchomić heroes'a ?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.06.2011, Ostatnio modyfikował: Gunio

Permalink

Ostatnio gram sobie w ściągnięte mapki z tąd, Jaskini Behemota. Odniose się tutaj do szczególnej mapy - Kraina Blekitnego Smoka. Gram sobie gram, odkryłem trochę mniej niż połowę mapy, gra jest bardzo przyjemna. Aż tu nagle... cytuję:

"Runtime Error!

Program: ...Heroes of Might and Magic III - Zlota Edycja/ Heroes3.exe

abnormal program termination"

Dzieje się tak, gdy mój sojusznik zbierze z mapy Miecz Anielskiego Sojuszu. Powiem, że nigdy się z tym mieczem nie spotkałem, ale w moim edytorze on jest, natomiast tutaj w Jaskini Behemota go nie ma.
Moje pytanie: Czy to tylko przypadek, że ten error robi się akurat gdy zbierze się ten miecz, czy może dzieje się tak z jakiegoś innego powodu?

Permalink

Na płytce ze złotą edycją można znaleźć kilka programów o tajemniczym przeznaczeniu. Próbowałem je uruchamiać, ale wyskakują tylko jakieś komunikaty i nic się nie dzieje. Te programy to:clockspl, mplayer, gameup, gotoheat. W sumie od dawna mnie to intrygowało. Czy ktoś wie jakie było właściwie przeznaczenie tych programów?


Permalink

Maralf

Dzieje się tak, gdy mój sojusznik zbierze z mapy Miecz Anielskiego Sojuszu. Powiem, że nigdy się z tym mieczem nie spotkałem, ale w moim edytorze on jest, natomiast tutaj w Jaskini Behemota go nie ma.

To artefakt składany, występuje w SoD. I co to za stwierdzenie "tutaj w Jaskini go nie ma" jest opisany w sekcji Heroes III.

Ciężko powiedzieć czego dotyczy błąd, spróbuj zagrać tę mapę od nowa i sprawdzić czy błąd pojawi się przy tym samym zdarzeniu.

Broghild

Na płytce ze złotą edycją można znaleźć kilka programów o tajemniczym przeznaczeniu. Próbowałem je uruchamiać, ale wyskakują tylko jakieś komunikaty i nic się nie dzieje. Te programy to:clockspl, mplayer, gameup, gotoheat. W sumie od dawna mnie to intrygowało. Czy ktoś wie jakie było właściwie przeznaczenie tych programów?

Nie każdy EXE to odrazu program, który jesteś wstanie odpalić z jakimś skutkiem. Np. clokspl.exe to program od zabezpieczeń danych na płycie, mplayer.exe to odtwarzacz video.


Permalink

Dragonthan

I co to za stwierdzenie "tutaj w Jaskini go nie ma" jest opisany w sekcji Heroes III.

Przepraszam za pomyłkę, później go znalazłem.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.07.2011, Ostatnio modyfikował: Maralf

Permalink

I mam kolejne pytanie. Czy ktoś mógłby mi szczegółowo wytłumaczyć, jak zachowuje się CPU w każdym z tych 3 modułów: Wojownik, Odkrywca, Budowniczy? Ja jakoś nie bardzo widzę różnicę.

Permalink

Budowniczy skupia się na rozbudowie własnego miasta. Nie szarżuje nigdy na początku, tylko powolutku wszystko ulepsza i zbiera armię. Dopiero wtedy, z potężną armią, rusza w świat na podbój innych graczy.

Odkrywca z kolei koncentruje się na odkrywaniu mapy, jest już bardziej agresywny niż budowniczy.

No i wojownik to już przede wszystkim walka. Zbiera z miasta armię i rusza na podbój. Jak spotka gdzieś coś, co można ubić, to atakuje. Co jakiś czas uzupełnia armię i jedzie dalej się bić.


Permalink

Dziękuję za szybką odpowiedź! :)

Jeśli jest to ściągnięta kampania i masz gdzieś osobne pliki z poszczególnymi mapami to tak. Jeśli chodzi Ci o te, które już są w grze, to wydaje mi się, że nie. Przynajmniej ja nigdy tego nie potrafiłem... :P

Permalink

Witam.

Mam pytanie, czy jest możliwa zmiana dźwięku (np. przy wygranej walce, podczas ruchu przeciwnika) w swojej mapie bądź kampanii? Ostatnio ściągnąłem kampanię "Na pomoc czarodziejom" i w niej właśnie mam inne dźwięki...

Permalink

Wszystkie dźwięki w H3 to mp3. Wystarczy podmienić plik - to znaczy nazwać tak samo dźwięk, który chcemy wstawić. Np. aby Zdzisław Wodecki śpiewał nam na zakończenie bitwy to piosence w formacie mp3, np "Pszczółka Maja" zmieniamy nazwę na Win_battle.mp3 i nadpisujemy odpowiedni plik w katalogu w H3. Kiedyś w ten sposób powstawiałem sobie Metallike :)
PS. Zrób sobie najpierw bekap plików, które podmieniasz, bo inaczej czeka cię reinstalka gry, jak Ci się znudzi Maja i Gucio ;)