Z tego co czytam w najnowszym dodatku twórcy mocno przekształcili oraz usprawnili i/lub osłabili (jak to z nekromancją) talenty i w tym też te rasowe. Postaram się jednak wystawić obiektywną ocenę na podstawie tego co "ugrałem" w HoF (Kolejność przypadkowa).
Rzemieślnik - Nieprzypadkowo ten talent postanowiłem omówić pierwszy (choć pisałem, że kolejność będzie przypadkowa ;). Jak już inni zdążyli zauważyć jest drogi biorąc pod uwagę zasoby potrzebne do artefaktów 3-ego poziomu bez Rzemieślnika Niezrównanego. Ale pragnę zwrócić uwagę że Pod koniec gry gdy zasoby leżą odłogiem udało mi się wyposażyć moją armię (całą - nie powiem bolało finansowo) w artefakty (nazwy są tworzone poprzez łączenie nazw poszczególnych aspektów więc wychodzą nie zawsze ciekawe logicznie) które dawały - 2 Morale, 2 Szczęścia oraz 17% (Bodajże) inicjatywy. Nie byłem na tyle dokładny by podliczyć wartość w złocie potrzebnych zasobów, ale pragnę zauważyć że takiego "mini-artefaktu" już bym tak nie nazwał, gdyż i pierścień szybkości ( 20% inicjatywy) i Lwia Korona ( 2 Szczęście/Morale) są zdaje się Relikwiami czyli jednymi z najlepszych artefaktów w grze. Nie są to małe przewagi nad przeciwnikiem więc myślę, że ta profesja jest godna uwagi.
Trening - Zawsze zgrzytałem zębami i gdy mój kolega grał przystanią i całe chłopskie "mięso" wymieniał na kuszników ;/ Sam talent jest drogi ale koszty i tak są niewspółmierne do korzyści (powinni zrobić chociaż jakieś ograniczenia ilościowe).
Brama - Musze przyznać, że pierwszy raz grając Inferno nie doceniałem tego Talentu. Jak się później okazało oczywiście się srodze myliłem ponieważ SI mnie rozjechał w takim stylu, że po walce wytrzeszczałem oczy na jego straty. Nie powiem trzeba posiadać jako takie obeznanie taktyczne by dobrze zastosować Gating. Słowem podsumowania Inferno z dobrze wykorzystaną bramą jest dość potężne.
Łańcuch żywiołów - Kiedyś nie miałem pojęcia co oznaczają symbole żywiołów gdy wybrałem zdolność Podstawowe widzenie. Zacznę od Zniewalającej magii dzięki której niekiedy udało mi się szybkim zaklęciem uziemić kilka smoków. Na ostatnim, mistrzowskim poziomie (przynajmniej tyle jest w HoF) mamy 75% przebicia całkowitej ochrony przed zaklęciami. No cóż w połączeniu ze wzmocnionymi zaklęciami dostajemy do ręki narzędzie dzięki któremu nawet ogień może zabić żywiołaki ognia - słowem jest nieocenionym pomocnikiem. Warto wspomnieć o Mrocznym rytuale, który zdarzało mi się wykorzystywać przed epickimi bitwami gdy w pobliżu nikt nie zadbał o studnię. Talent spodobał mi się zapewne też z powodu mojej "zażyłości" z Mrocznymi Elfami (i Elfkami;).
Blood Rage - Nie mam co się rozpisywać - nie grałem w ToE
Nekromancja - W opisie Nekropolii czytamy : Tu cytat:"Wojska nekromant, które sam tworzy z poległych wojowników nie należą do najtwardszych lecz ta wada jest rekompensowana ich ilością:. Gdy pierwszy raz to zobaczyłem powiedziałem sobie, że mają pewnie większy przyrost w zamku. Ale gdy komputer najechał mnie i zobazyłrem pod rysunkiem kościanego łucznika podpis "3k" nie byłem w stanie uwierzyć. Z tego co słyszę w ToE wprowadzono jakieś ograniczenie zwane punktami mroku. Nie wiem na czym polega ale mam nadzieje że pozwala uszczuplić choć trochę siłę tego talentu.
Magia Runiczna - Dopiero od niedawna zpatchowałem swoją grę więc mogłem posmakować życia krasnoluda. Buduję sobie kapliczkę runów i widzę Runa szarży 100% do szybkości istoty, Koszt 1 drewna. Mówię albo błąd w pisowni albo krasnolud w pełnej zbroi może biegać jak meserszmit przez całe pole walki. Zaraz po aktywacji pojąłem czym są runy - są jak nitro - dają niezłego kopa kosztem zasobów ale gdy masz ich w bród nie masz żadnych ograniczeń. Już w pierwszych fazach rozgrywki odminowałem na polu walki z niespotykaną łatwością. Dlatego też stwierdzam, że Magia Runiczna jest kompletnie nie zbalansowana z innymi Talentami. W związku z czym mimo jej potęgi skutecznie powstrzymało mnie to od oddania na nią głosu.
Łowca - jest to talent całkowicie niewygodny choć ciekawy. Jedyne udało mi się wdać w jedno "Polowanie" Sylvanem - z pomocą Impregnowanej strzały/Balisty i to było godne polecenia.
Wybór naprawdę ciężki ponieważ każdy talent ma coś dobrego do zaoferowania. Ostatecznie wachałem się między Bramą i Nekromancją (mimo jej lekkiego przegięcia na ilość spodobała mi się) ale wybrałem [color=#EF2929]Bramę[/color] ze względu na jej ciekawe zastosowanie taktycznę.
Uff wiem, że dużo piszę.
Pozdrawiam.
P.S. Przepraszam Dagon jeśli urazi cię to, że w prawie identyczny sposób przdstawiłem swoje racje. Uznałem jednak, że jest najodpowiedniejszy.