Imperium

Behemoth`s Lair

Najlepszy talent rasowy

Który talent rasowy jest najlepszy?

  • Rzemieślnik (Artificier)
  • Łańcuch żywiołów
  • Trening
  • Brama (Gating)
  • Nekromancja
  • Mściciel (Avenger)
  • Runy
  • Blood Rage
Permalink

Zapoznaliśmy się już z demem, większość z nas grała już w podstawkę i HoF od paru ładnych miesięcy.
Ciekawy jestem, który według was talent rasowy jest najlepszy.
Osobiście wybrałem Runy u Krasnoludów, trzeba mieć bardzo dużo surowców to fakt, ale niektóre z run są naprawdę potężne np runa szarży, wskrzeszenia. Dlatego ważne jest aby Krasnoludami zajmować jak najwięcej kopalni i zbierać jak najwięcej surowców.
Innymi dobrymi talentmai rasowymi są moim zdaniem: Gating, Trening, Blood Rage
Średnie są ; Nekromancja.
Natomiast słabe: Avenger, Łańcuch żywiołów, Artificier - rzadko używałem tych talentów rasowych.


Permalink

Istotnie Runy u krasnoludów są potężne. Ogólnie rasa ta wydaje mi się za silna, a także zdobycie zamku krasnoludów jest utrudnione przez występujący (zależy od poziomu bohatera) w nim garnizon wojowników 1-go poziomu, niekiedy jest ich tyle, że to naprawdę duży kłopot:(. Jedną z najpotężniejszych talentów jest nekromancja (zwłaszcza w TotE gdzie daje 50% wskrzeszenia poległych istot). Jednak zgadzam się z tobą, że magia runiczna jest najsilniejszym talwentem.


Permalink

Oczywiście że Nekromacja.
(co prawda po patchu 1.5 troche osłabiona)

Ale to własnie dzięki niej możemy wychodzić z walki bez szwanku i co lepsze, eksplorując mape zdobywami armie, a nie tracimy, jak w innych zamkach. Im większa mapa tym Nekromacja jest potężniejsza i tym większą potęge mamy za darmo :)


Permalink

Ciężko odpowiedzieć na to pytanie, gdyż na swój sposób każda zdolność jest różna i ma swoje zalety.

Gdyby nie było training ... a tak ponieważ ten skill jest niewyobrażalnie źle zbalansowany w porównaniu do innych oddaję głos właśnie na training... IMHO nie powinni zezwalać na ulepszanie do cavalierów... Bez tego i nawet z tym limitem 20 i tak byłaby to dobra zdolność.

Tristan: Avenger to dobra umiejętność. Na początku może się wydawać, że mało daje a jednak jest niezwykle pożyteczna w połączeniu z Wynegallem :D

BTW Imho jedne z słabszych zdolności to gating i artificier, gdyż są zupełnie niedopasowane do rozwoju herosów z tych zamków. Gating byłby dobry dla herosa nastawionego na defensywę, a artificier jest kiepski bo Mag nie wspomaga statsami swoich jednostek zbytnio ;/


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.10.2007, Ostatnio modyfikował: Val Gaav

Permalink

Val Gaav

Gating byłby dobry dla herosa nastawionego na defensywę

Gating bardzo pomaga podczas ataku na zamek, ogólnie uważam że gating to bardzo dobry talent rasowy.
Przydaje się prawie zawsze, podczas ataku na armie neutralne szczególnie jak są wolne to nawet się jednostek nie traci bo zajmują się tymi przywołanymi, przywołuję też istoty blisko łuczników przeciwnika. Moim zdaniem gating jest naprawdę bardzo dobre :-)


Permalink

Heh :) Troszkę się rozpisałem;p Ale wymieniłem wg mnie od najsłabszej do najlepszej.

RZEMIEŚLNIK - mini-artefakty dają przewagę tylko na początku rozgrywki a przecież surowce potrzebne są na rozbudowę zamku. W późniejszych fazach, kiedy mamy już surowce artefakty są już za słabe :/ Chociaż na forum CH ktoś opublikował jak zrobić mini artefakt w miesiąc nie tracąc zbyt wiele.

ŁAŃCUCH ŻYWIOŁÓW - Najbardziej skomplikowana ze wszystkich. Ta umiejętność pozbawia Czarne smoki ich największej zalety - odporności na magię. A tak fajnie walczyło się kiedyś Armageddonem ;( Co prawda umiejętność ta wyjaśnia fabularnie w jaki sposób Mroczne elfy "oswoiły" smoki, wolałem jednak Aramgeddon ;p
Do niedawna jeszcze umiejętności wymagane do osiągnięcia, Ultimate'a były gorzej niż bezużyteczne,(jeszcze w wersji 2.1) teraz jest inaczej. Jednak też dałbym zamiast Szczęścia (pomimo Warlock's luck przy magii ofensywnej), Atak - drugi podstawowy atrybut Czarnoksiężnika. Ale co by było gdyby? I tak jest lepiej niż wcześniej.
Tą umiejętność ratują Wzmocnione zaklęcia, bez których nie wyobrażam sobie gry Mrocznymi elfami. Dodatkowo obrażenia od żywiołów wraz z magią Zniszczenia na expercie. To są wg mnie prawdziwe zalety tego talentu a nie złamanie odporności u przeciwnika. Chociaż nie powiem przydaje się to w walce z innym Warlock'iem albo krasnalami.

ŁOWCA, BLOOD RAGE, BRAMA wydają mi się naprawdę dobrze zbalansowane i ciekawe.
-Co prawda trudno mi się wypowiedzieć o Blood rage, bo tylko jedną mapkę grałem orkami.
-Natomiast Gatting uważam za najciekawszy talent z całej gry. Trzeba naprawdę dobrze grać, żeby umieć wykorzystać tę umiejętność chocby w 90% Ponadto dobre umiejętności typu Znamię Potępionych i szczęście do przywołania.

TRENING - fakt, lekko przesadzone z tymi kusznikami ;/ Nie wspominając o paladynach ;//

NEKROMANCJA - to jest masakra! Na początku jest doś trudno ale po pewnym czasie wychodzimy z bitew nie dość że bez strat to jeszcze mocniejsi. Przecież taka armia złożona z Wampirów i Banshee w liczbie co najmniej kilku tygodni przyrotu jest praktycznie nie od zatrzymania.

RUNY - hohoho..!
Chciałbym zwrócić uwagę na runy pierwszego stopnia:
- Runa Szarży - teraz to na te "płonące jaszczurki" nie ma mocnych! Nawet anioły wymiękają.
- Runa Berserkera - połączona z jednostką o tej samej nazwie i jej umiejętnością specjalną... plzzz :/
- Jeszcze jest runa (nie pamiętam którego poziomu ;p)która zdejmuje wszystkie negatywne efekty z jednostki
A przecież jeszcze runy wyższego poziomu takie jak Nietykalności i Wskrzeszenia...
Jedynym ograniczeniem są surowce a w późniejszych fazach gry już nic

Dlatego mój głos idzie na RUNY - przegięte, ale jednak najlepsze.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 15.02.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

No oczywiście bardzo mocne są nekromancja, runy czy trening (chociaż do tych dwóch ostatnich to potrzeba sporo zasobów/złota), ale ja zagłosowałem na Blood Rage ;]

W demie bardzo mi się podoba, ale nie rozchodzi mi się tylko o zwiększenie statystyk na wyższych poziomach blood rage, ale również o niezwykle fajną możliwość przejmowania nawet 2/3 obrażeń na blood rage, jeżeli mamy jej wysoki poziom ^^
Można też zmniejszać dmg z czarów, co jest naprawdę bardzo użyteczne.
Szkoda, że wywerny nie mają blood rage, ale za to mają niezłą regenerację, a pao-kaie także mogą wcinać zwłoki :)

Co do innych zdolności:
-Gating - dobra umiejętność, koniecznie do tego trzeba opracować dodatki typu swift gating
-Avenger - dobra nawet ale ciężkie do uzycia bo musimy po pierwsze wcześniej zabić trochę jednostek które chcemy mieć za ulubionego wroga, a potem jeszcze trzeba odwiedzić miasto...
-Artefakty żrą za dużo surowców wg mnie chociaż na dużych mapach w późnej grze można już sobie na nie pozwolić...
-Łańcuch żywiołów też nie jest super, ale poboczna umiejętność - wzmocnione zaklęcia - już jest za to bardzo dobra :)


Permalink

Co do dwóch talentów:
Trening - oczywiście bardzo dobry, ale zżera multum pieniędzy, a ja jestem osobą co sporo wydaje, na przykład jak zobaczę handlarza artefaktów to odrazu muszę sporą część złota wydać :-D
Bardzo opłaca się ulepszyć kleryków na kawalerzystów oraz chłopów na łuczników.

Avenger - dla mnie bardzo nieprzydatny talent rasowy, aby zmieniać jednostki na które działa mściciel trzeba osobiście pofatygować się herosem do zamku, pozatym istnieje jeszcze rozróżnienie na jednostki upgradowane i nieupgradowane a teraz jak na dodatek są 2 upgrady to już kompletnie porażka z tym talentem :-( Mogli by chociaż zrobić aby nie było tego rozróżnienia na upgrady.


Permalink

Zaznaczyłem nekromancję. Nie wiem w sumie dlaczego :P
Często używałem Avengera, jako że często grałem elfami. Gdyby tylko dało ustawiać się wrogów nie tylko w zamku...


Permalink

Mnie osobiście do gustu najbardziej przypadła brama i nekromancja. Brama rozwinięta na maks- chodzi tu oczywiście o ultimate'a i poboczne bonusy do bramy, jest niezwykle potężna. Możemy przy odrobinie farta odebrać w natychmiastowym tempie 110% przywoływanej jednostki. Zaś nekromancja tylko do 1.4:( Ta nowa jest absolutnie słaba, przynajmniej na początku, daje małe pole manewru. Cóż, pozostaje nadzieja że zmienią zasady używania nekromancji w TotE.


Permalink

Definitywnie najlepsze są runy Krasnoludzkie i to na nie oddałem swój głos, tutaj nie mam żadnych wątpliwości. Natomiast na drugim miejscu postawił bym bardzo niedocenianą umiejętność - Avenger. Jest to co prawda kłopotliwy skill jednak trafienia krytyczne są wyjątkowo potężnymi sprzymierzeńcami.

Tristan

pozatym istnieje jeszcze rozróżnienie na jednostki upgradowane i nieupgradowane a teraz jak na dodatek są 2 upgrady

Tutaj muszę się zgodzić, to największy minus tego talentu.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.10.2007, Ostatnio modyfikował: Thausael

Permalink
Moglibyście mi powiedzieć jak używać talentu łowcy Avenger, aby przynosiło to jakiś efekt? Jak właściwie wykorzystuje się zdolności Impregnowana Strzała, Deszcz strzał itp. ?
Tak samo Łańcuch żywiołów. Czy można jakoś sensownie wykorzystać tan talent?
PS W ToE nie ma rozróżnienia Avengera na upgready.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.11.2007, Ostatnio modyfikował: Apocalipse

Permalink
Impregnowana strzała:
Poświęcasz jedną ture bohatera na to, by wybrać czas który będzie przenoszony przez każdą strzałe wystrzeloną przez bohoatera (np. błyskawica). W kolejnych turach za każdym razem, gdy będziesz wykonywał normalny atak bohaterem, ofiara nie dość że otrzyma obrażenia od strzały, to jeszcze walnie w nią (w tym przypadku) błyskawica. (mana zostanie odliczona za każdą błyskawice.

Deszcz Strzał:
Bohater wykonując deszcz strzał wystrzeli strzałe w każdego ulubionego wroga znajdującego się na polu bitwy. Jeśli jest siedem jednostek będących ulubionym wrogiem wystrzeli siedem strzał jako jeden atak.

combo: Jeśli najpierw zaimpregnujesz strzałę, a potem użyjesz deszczu strzał to te umiejętności łączą się i każda jednostka dostanie dodatkowe obrażenia od czaru. Mana liczona od każdej ofiary.

Do tego jeszcze dochodzą premie z Bezbłędnego strzału, które zwiększają obrażenia względem ulubionych wrogów.
Permalink

Helian Liadon

Impregnowana strzała:
Poświęcasz jedną ture bohatera na to, by wybrać czas który będzie przenoszony przez każdą strzałe wystrzeloną przez bohoatera (np. błyskawica). W kolejnych turach za każdym razem, gdy będziesz wykonywał normalny atak bohaterem, ofiara nie dość że otrzyma obrażenia od strzały, to jeszcze walnie w nią (w tym przypadku) błyskawica. (mana zostanie odliczona za każdą błyskawice.


Z tego co wiem, to w wersji 3.0 (drugi dodatek) to zmieniono. Teraz po nasyceniu strzały bohater od razu może ją wystrzelić - nie opuszcza swojej tury.
I nie każdy czar działa z nasyceniem strzały - o ile pamiętam, to czar starożytna strzała (co za nazwa :P) nie pojawia się po trafieniu we wroga.
Permalink
Definitywnie trening! Jest co prawda obrzydliwie drogi, ale odpowiednio kombinując można zmniejszyć cenę o połowę. Zawsze mam problem tylko jakie jednosti wybrać. (po za chłop-łucznik - to oczywiste). Krasnoludzkie runy jednak nie są takie drogie - pewne Runy wymagają sztuki drewna.
Permalink
Zdecydowanie runy! Bardzo mocne, tylko na początku każdy ma mało surowców...

Permalink
Po prostu Runy rządzą i tyle:)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.02.2008, Ostatnio modyfikował: Cliford

Permalink
Jak ma się surowce i odpowiednie runy, to można dużo zdziałać :] I faktycznie ten talent jest jednym z lepszych.

Nie wiem co sądzić o talencie dla Orków, bo jestem dopiero po prologu. Zastanawiam się, czy jak się przejdzie na następny etap szału (np. 3), to dostaje się bonus tylko za ten etap (tylko za 3), czy za wszystkie (1,2,3).

Wszystkie pozostałe talenty są równie dobre. (pomijając Mściciela)

Najgorszym talentem jest "Mściciel". Korzyści zbyt małe względem inwestycji doświadczenia.
Permalink
NEKROMANCJA! W Heroesie 3 i 5 jest najpotężniejszą zdolnością.

Proszę o nienadużywanie wielkich liter :) - Sulia

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.02.2008, Ostatnio modyfikował: Sulia

Permalink
No oczywiście, że Runy!!!
Chociaż tening bywa zabójczy-> szczególnie wtedy, gdy 300 chłopów wytrenujesz na 300 kawalerzystów;)