Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania i problemy

Permalink

Pitruda

1.Szkoda bo takie coś psuje kompletnie gre... Jakby ktoś miał jakiś pomysł oprócz tego co podał MiB to prosze uprzejmie o napisanie. A ja jeszcze dziś zobacze czy ten sposób napisany przez MiB działa tak jak powinien.

Tego nie da się obejść, wynika to z faktu, że 3DO wyszło z założenia, że w multi ludzie będą grać bez komputerowych przeciwników. Zawsze ten z graczy, który ma ostatni (jako żywy gracz) ruch widzi poczynania komputera. Rozwiązaniem jest danie powtórzenia ruchu komputera, możesz użyć tej opcji ile chcesz i zasadniczo wtedy gra jest wyrównana, tylko więcej czasu trwa ruch tego gracza. Drugim rozwiązaniem będzie zmienianie się kolejnością, jeden gracz gra jako pierwszy w pierwszej partii, w drugiej przeciwnik zamienia się z nim miejscami, w ten sposób każdy jest zadowolony i jest względnie sprawiedliwie;). Ja jak grałem to jako ostatni zawsze grał ten najsłabszy, bo jakoś nie chciał sobie życia ułatwiać.

PS. Prosiłbym Cię o poprawienie literówek i polskich znaków.
Pozdrawiam. F.


Permalink

Witam. Wytłumaczy mi ktoś dokładnie jak działają współczynniki ataku i obrony? Weźmy za przykład jakąś jednostkę ze 100 Punktami życia i obrażeniami 10. Opiszcie mi jak się zachowuje taka jednostką mająca po 0 punktów ataku i obrony oraz wtedy kiedy ma po 5 punktów ataku i obrony.

Permalink

Niestety, to zależy kogo ta jednostka atakuje. To działa tak:

1) Jeżeli atak atakującego i obrona ofiary są sobie równe, obrażenia nie są w ogóle modyfikowane. Np. archanioł zada drugiemu archaniołowi 50 pkt. obrażeń.

2) Atak - za każdy pkt. ataku danej jednostki powyżej obrony ofiary obrażenia są modyfikowane o 5%. Czyli, za 1 pkt. ataku o 5%, za 2 o 10%, za 5 o 25% itd. Maksymalna premia to bodajże 400%. Jeżeli np. jeden oddział ma 31 pkt. ataku a drugi 30 pkt. obrony, to atakujący dostaje bonus do obrażeń w wysokości 5%.

3) Obrona - za każdy pkt. obrony ofiary powyżej ataku wrogiej jednostki obrażenia otrzymywane przez ofiarę są zmniejszane o 2% (o 2,5 od SoD). Czyli, za jeden pkt. 2%, za trzy 6%, za 10 20% itd. Dolna granica zadawanych obrażeń to 25% podstawowej wartości.

Do obrażeń liczone są też inne rzeczy: płatnerz, skut. ataku, redukcja obrony behemotów czy błogosławieństwo rzucone przez Adelę, ale to inna bajka.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.08.2010, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Taro

Niestety, to zależy kogo ta jednostka atakuje. To działa tak:

1) Jeżeli atak atakującego i obrona ofiary są sobie równe, obrażenia nie są w ogóle modyfikowane. Np. archanioł zada drugiemu archaniołowi 50 pkt. obrażeń.

2) Atak - za każdy pkt. ataku danej jednostki powyżej obrony ofiary obrażenia są modyfikowane o 5%. Czyli, za 1 pkt. ataku o 5%, za 2 o 10%, za 5 o 25% itd. Maksymalna premia to bodajże 400%. Jeżeli np. jeden oddział ma 31 pkt. ataku a drugi 30 pkt. obrony, to atakujący dostaje bonus do obrażeń w wysokości 5%.

3) Obrona - za każdy pkt. obrony ofiary powyżej ataku wrogiej jednostki obrażenia otrzymywane przez ofiarę są zmniejszane o 2% (o 2,5 od SoD). Czyli, za jeden pkt. 2%, za trzy 6%, za 10 20% itd. Dolna granica zadawanych obrażeń to 25% podstawowej wartości.

Do obrażeń liczone są też inne rzeczy: płatnerz, skut. ataku, redukcja obrony behemotów czy błogosławieństwo rzucone przez Adelę, ale to inna bajka.

Uff :) Dzięki za w miarę proste wytłumaczenie mi tego :)

Permalink

Witam ponownie :D Ciekawi mnie czy szansa na utworzenia na losowej mapie siedlisk smoków 10. poziomu i terenów specjalnych. Jeśli tak, to jak to zrobić? :D

Permalink

W edytorze mogą się pojawić, ale jest bardzo małe prawdopodobieństwo ich wystąpienia - trzeba ręcznie.
Gra generuje je, jednak z niską szansą wystąpienia.


Permalink

Mam taki malutki problemik z kampanią Armageddon's Blade z wiadomego dodatku. Wręcz zdezintegrowałem wroga ma zbroję oraz miecz, ale gdzie znajdę tarczę? Brałem zasoby ziemi i aure artefaktów, ale nic nie znalzłem. Proszę o pomoc.


Permalink

A no tak, dzięki.

EDIT:
Jednak jej tam nie ma. Widoczne zebrałem to jednym z początkowych bohaterów, ale go zabili no i to straciłem. Ale teraz pokonałem wszystkich brązowych bohaterów no i go wyeliminowałem. A jeżeli ten mój bohater co go zabili, zginął, gdy oblężał zamek, to artefakty są już stracone?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.10.2010, Ostatnio modyfikował: Yogbarbarian

Permalink

Wtedy albo restart scenariusza albo wykupujesz bohaterów w karczmie aż w końcu trafi się ten ze straconym artefaktem :)


Permalink

Witam serdecznie wszystkich!
Kiedyś z bratem dość intensywnie męczyliśmy płytkę z Herosami i po kilku latach przerwy znów z łezką w oku postanowiłem odświeżyć tytuł.

Nurtuje mnie jedna rzecz o którą pytałem znajomych ale nikt nie potrafił rzeczowo odpowiedzieć. Czy zdobywanie umiejętności jest jakoś podyktowane klasą czy jest to całkowicie losowy proces? Oczywiście nie chodzi mi tutaj o umiejętności zablokowane (np. nekromancja dla leśnych bohaterów) ale o ogólną tendencję danego bohatera/klasy do zdobywania umiejętności. Może bardziej precyzyjnie: chodzi mi o to że uwielbiam grać Bastionem. W ustawieniach scenariusza zawsze wybieram ten zamek oraz bohatera druida ze względu na fakt że preferuje używanie czarów ponad kierowanie armią. Czy taki druid ma szansę uzyskać zdolność "Znajdowanie drogi" i "logistyka"? Może jeszcze precyzyjniej: czy w Bastionie jest bohater który mógłby uzyskać albo ma tendencję do uzyskania następującego zestawu umiejętności - "Mądrość", "magia ziemi", "Magia Powietrza", "Talent Magiczny", "Logistyka", "Znajdowanie drogi" czy jest to absolutnie losowe?

Pozdrawiam

Permalink

Tak. Każda klasa ma pewną szansę na uzyskanie danej umiejętności. Jest kilka wyjątków (na przyklad rycerze śmierci nigdy nie nauczą się dowodzenia).

Tabelka zawierająca wszystkie te dane niedługo pojawi się w serwisie Heroes 3.


Permalink

HCTRAITS.TXT.


Permalink

Wielkie dzięki Trang Oul. Z tych statystyk wynika że jeżeli chce mieć wszystkie umiejętności które wcześniej wymieniłem właśnie najlepiej próbować robić Druida bo np. Logistykę i Znajdowanie Drogi ma uśrednione

Permalink

Odpowiednia statystyki znajdziesz w dziale Taktyki w archiwum Heroes 3. Tak jak powiedział Hellburn - dane te niedługo znajdą się w nowej wersji działu :)

Pozdrawiam


Permalink

Witam.

Przeglądnąłem to forum dość konkretnie, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Posiadam gre Saga Heroes I-III Złota Edycja, Extra klasyka CD Project. Gra jest orginalna.

Po czasie postanowiłem powrócić do kampanii i tak zacząłem grać Odrodzenie Erathii. Po przejściu dwóch pierwszych, gdy próbuję włączyć trzecią tj Wojenny Zamęt (lub też zacząć od niej) wyrzuca mnie do Windowsa, zamykając grę.

Początkowo myślałem, że to wina systemu (posiadam Windows Vista), ale dokładnie ten sam błąd mają moi współlokatorzy, którzy instalowali z dokładnie tej samej kopii (jeden Windows XP, drugi Windows 7). Szperając po internecie znalazłem na jednej ze stron posta na forum z dokładnie tym samym błędem.

W czym w takim razie leży problem? Nie mam pojęcia, nawet jaką mam wersje gry (kiedyś chyba wersja wyświetlała się na dole menu, w tej wersji nie wiem gdzie mam to sprawdzić), jedyny oficjalny patch który znalazłem na gram.pl to do dodatku AB.

Czy ktoś mógłby wskazać mi przyczynę a najlepiej rozwiązanie problemu? Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie to działa, czy patche z angielskich stron mogą działać. Na forum widziałem patch 3.3 robiony przez jednego z użytkowników tego forum, ale nie chciałbym mimo wszystko ingerować w rozgrywkę a z tego co tam wyczytałem każda z wersji coś podobnego zmienia (choć całą resztę poprawek chętnie bym chciał użyć) i nie wiem do końca czy naprawia ona ten błąd.

Jest to mój pierwszy post tutaj, starałem się naprawdę porozglądać ale jeżeli umieściłem pytanie w złym dziale, lub jest gdzieś na forum odpowiedź na nie, proszę o wyrozumiałość i wskazanie danego miejsca.

aselto.

Permalink

Hmm... Mam wrażenie, że już kiedyś spotkałem się z tym problemem, ale zupełnie nie mogę sobie przypomnieć rozwiązania.

Spróbuj może wrzucić ten plik do folderu z grą. To plik umożliwiający grę bez płyty. Może to właśnie z powodu płyty wyskakuje ten kłopot..?


Permalink

Kolega zrobił obraz z mojej płyty, ale dalej ma ten sam problem. Ale spróbuje i zobaczę jak to będzie wyglądać.

Edit:

Mnie to wygląda na problem z filmikiem, który powinien się pojawić przy tej kampanii, bo grę wywala właśnie w momencie w którym powinien się wyświetlić.

Edit2:

Plik zadziałał, tj kampania się uruchamia, ale klikając na START wyskakuje komunikat ResourceManager:: GetSample could not find the "sfx" resource "n1a"

Druga sprawa jest taka, że teraz nie wyświetlają mi się filmy do kampanii. Idzie tekst, ale nie ma głosu i nie ma obrazu, tylko czarny ekran.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 4.12.2010, Ostatnio modyfikował: Aselto

Permalink

Tak, to się zgadza - tak właśnie działa ten patch. Daje możliwość gry w kampanię bez płyty, ale bez filmików, które znajdują się właśnie na płycie.

Niestety nie mam innego pomysłu co zrobić aby działało to tak jak należy...


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.12.2010, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Mam problem co do kampanii, będę wdzięczna za pomoc.
Chcę przejść wszystkie kampanie "Odrodzenie Erathii".
Konkretnie chodzi mi teraz o kampanię "Niech Żyje Królowa".
Przeszłam wszystkie siedem kampanii należących do "NŻK" i każda z nich ma 'fajeczkę'.
Kiedy skończyłam ostatnią mapę (trzecia z cyklu "Siewca rozpaczy") wyświetliło mi ekran zapisania (zapisałam) i listę wyników, a potem mogłam tylko kliknąć 'Wróć'.
O ile dobrze rozumiem, powinnam mieć teraz w oknie 'Wybierz kampanię', tam, gdzie są "Niech żyje królowa", "Podziemia i diabły" i "Wojenny zamęt" odfajkowane również okienko z 'NŻK', a tego nie ma. Więc jeśli zacznę kolejną kampanię, to nie pomoże mi to w odblokowaniu dwóch z wygaszonych domyślnie (a na tym mi zależy). Nie mogę też wczytać gry od pożądanego momentu, bo jak wspomniałam, mogę tylko 'Wrócić' do menu wyboru gry (nowa gra, wczytaj grę itd).
Może chaotycznie napisałam, ale mam nadzieję że ktoś zrozumie i pomoże mi w skutecznym dotarciu do wygaszonych kampanii.