Imperium

Behemoth`s Lair

[archiwum] Jaskiniowy dział Heroes 4 - renowacja

Permalink

Możliwe, jestem po 3 wykładach, 2 ćwiczeniach i jeszcze miałam sprawy urzędowe do załatwienia. Trudno aby mieć pełną wydajność umysłową.

Jeżeli odnajdziesz wspominany tekst (lub jego fragmenty) to najlepiej wyślij mi przez PW (ewentualnie wystaw tutaj w tym temacie).

Permalink

Mosqua

ad2 i 3) odciążeniem zajmę się po transferze wszystkich danych, wraz z downloadem i innymi takimi

Bardziej opłaca się już od początku robić wszystko solidnie, nie musi to wyglądać idealnie, tabelki etc, mogą pozostać niesformatowane, zostaw sobie tylko klasy do których podepniesz potem style i w ten sposób sformatujesz wszystkie tabelki na raz. Ale takie rzeczy jak ikonki zamiast tekstów "Atak", "Obrona" czy różne umiejętności powinnaś dodać już teraz. Zazwyczaj bowiem bywa tak, że jak zostawiamy taką "prowizorkę" to zostaje ona już na stałe (zgodnie z prawem Murphy'ego). :)

Mosqua

ad6) dla nas (znawców) nie ma, ale dla tych co znawcami nie są to te są neutralami. Jak ktoś poszuka neutralnych to poszuka ich w poddziale neutralnych a nie w zamkach (wiem z własnego doświadczenia)

Nie sądzę by była to wiedza dla znawców. :) Po prostu kłuje mnie w oczy widok gargulca, chłopa i "rzygacza" w jednym dziale. Możesz połączyć obie koncepcje w taki sposób, że jednostki spoza miasta dasz w działach każdej frakcji poza poziomami, w sekcji "Pozostałe", ale zostawisz też "neutralną" frakcję w spisie miast i wrzucisz do niej linki do jednostek konkretnej frakcji (np. Natury), ale link ten będzie od razu przeskakiwał do tych "Pozostałych". Czyli np. chcę obejrzeć jednostki neutralne Chaosu, klikam na Neutralne, widzę link "Zobacz neutralne jednostki Chaosu", klikam na niego i dostaję stronę ze stworzeniami z Azylu, ale od razu na poziomie jednostek z sekcji "Pozostałe".

Popełniłem szczyt zamotania? :)

Mosqua

Niestety ustawianie przerw małych na tym schemacie słabo wychodzi, zatem jest taka zbitka

Chyba nie rozumiem. Odstępy między tabelami reguluje się parametrem "margin" w stylu. To w zasadzie nie może nie wyjść. :)


Permalink

Warto robić jak ma się więcej czasu. Co do neutrali - przekombinowane jak dla mnie, jak inni dadzą przyzwolenie to tak mogę zrobić. Co do marginu - nie wiedziałam, potem tam wcisnę.

Permalink

Moja koncepcja

Szkoda, że jest tu (w dziale H4) za mało miejsca by zrobić zestawienie 2 jednostek "zamkowych"...
Co do 'projektu':
1. ruch na polu walki i ruch na mapie można połączyć w jedną kategorię i oddzielić ją znakem / (podobnie jak przy ataku i defensywie).
2. Można też zmienić układ w następujący sposób:

atak/atak
obrona/obrona
zycie...............inicjatywa
obrazenia........ruch walka/walka
strzaly.............doswiadczenie
umiejetnosci (tutaj piszemy, że dana jednostka strzela, czaruje, lata itd.)
opis

Wtedy będzie więcej miejsca na opis. I tak każdą jednostkę, dział 'neutralnych' zlikwidować i wrzucić jednostki do odpowiednich frakcji NA ODPOWIEDNIE POZIOMY.

Oczywiście wszystko na ładnym tle (tym z H4 ;)) i powinno być super.

PS Zapomniało mi się wkleić ikonki kosztu, ale to mały problem.


Permalink

@Konqer, Hellburn: zostawcie ten lay w spokoju. Wiem, że macie teraz takie ciągoty po sukcesie jednostek z H3, ale celowo nie ma tam za grosz formatowania w tym momencie. Jak wspomniałem w poprzednim poście - zajmę się tym jak znajdę chwilę czasu.

Pozdrawiam


Permalink

Konquer

Możesz połączyć obie koncepcje w taki sposób, że jednostki spoza miasta dasz w działach każdej frakcji poza poziomami, w sekcji "Pozostałe", ale zostawisz też "neutralną" frakcję w spisie miast i wrzucisz do niej linki do jednostek konkretnej frakcji (np. Natury), ale link ten będzie od razu przeskakiwał do tych "Pozostałych".

A nie lepiej w ten sposób?


Permalink

Propos jednostek. Mi chodzi o jak największą centralizację aby staty jednej jednostki nie zajmowały całej stronie (aktualnie u mnie na monitorze mam jednocześnie 5 jednostek). Jak do tego co mam wcisnę ikonki to będzie miejsce albo na komentarz albo na wygląd jednostki z bitwy. Komentarze wolę dać do działu Inne, bo mój komentarz może nie pasować 90% jaskinowców, zaś 50% będzie chętna by przepisać słowo w słowo instrukcję.

Dział neutralnych pozostanie, bo to co proponujecie jest nijakie. Co to znaczy rozłożyć na frakcje? Czyli zrobić 5 słownych linków podpisanych chaos, życie itd? A nie pisaliście mi, że jest za mało grafiki? A wy jeszcze chcecie ją skasować, bo dla was definicja "Neutralni" jest rażąca (dla przypomnienia, dla 99% graczy każda jednostka, która nie może zostać zrekrutowana w normalnych budynkach, niezależnie od gry, to neutral).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.03.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

To prawda, ale w H1-3 i HV. W HIV nawet jak jednostka nie występuje w zamku, to jest ona przypisana do danej frakcji.
Zresztą spójrz na rezerwat - możesz tam nająć KAŻDĄ jednostkę natury (pomijając te co weszły w dodatkach).

A jakby Ci brakowało grafik jednostek:
http://img291.imageshack.us/img291/2413/artdragongolem.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/1379/jacks.gif
http://img690.imageshack.us/img690/5474/sorcspell.gif


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.03.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Najważniejsze jest by podać dokładne informacje w przejrzystej i ładnej oprawie. Ilość jednostek wyświetlanych na ekranie schodzi na dalszy plan.
Co do 'neutralnych' w H4, Avonu wyjaśnił już sprawę.


Permalink

Mnisi i krzyżowcy mają ochronę przed śmiercią, a nie przed chaosem (przynajmniej na wersji bez patchów).

W tekście jest dużo błędów (literówek), lecz nie wiem czy je wypisywać, czy ten tekst to taka "wersja robocza".

Na chwilę obecną istnieje jeszcze jeden "błąd" - każda jednostka na początku listy dla danej frakcji ma cechę "atak", natomiast każda kolejna - "atak bezpośredni" lub "atak bezpośredni/dystansowy".

Permalink

To tylko moje wrażenie, czy robi się nerwowo? :D

Mosqua

Mi chodzi o jak największą centralizację aby staty jednej jednostki nie zajmowały całej stronie

Prawda jest taka, że jednostki w H4 mają na tyle dużo różnych parametrów, że jeżeli zamieścisz wszystko co można o nich napisać (np. pamiętaj, że w H4 każda jednostka generuje określoną ilość doświadczenia, albo że każda jednostka ma manę) to jedna jednostka na ekranie to będzie sensowne maksimum. :) Nie ma w tym nic złego - mamy scrolle w myszkach. :)

Mosqua

Jak do tego co mam wcisnę ikonki to będzie miejsce albo na komentarz albo na wygląd jednostki z bitwy.

Tak, wiem że to nie mój dział i w ogóle ale... proszę cię Mosqua - pamiętaj, że opis ma zmienną długość, więc to on determinuje wysokość tabeli. Tak więc ustaw go w takim miejscu, by nie wpływał na pozostałe elementy. Ach, co za pokusa... zaraz powiedzą, że się niezdrowo podniecam, albo że prowadzę tu autoreklamę, ale rzuć okiem na jednostki neutralne z działu H3. To jest naprawdę wygodne rozwiązane, możesz dodać tyle informacji ile chcesz, a tabela zachowa normalny kształt. Nie, to nie żadne ciągoty, po prostu proponuję pomysły. :)

Mosqua

Komentarze wolę dać do działu Inne, bo mój komentarz może nie pasować 90% jaskinowców, zaś 50% będzie chętna by przepisać słowo w słowo instrukcję.

Z całego serca zachęcam, byś jednak spróbowała dodać jakiś fajny, obiektywny ale "żywy" opis jednostki. Gwarantuję, że 99% gości twojej strony będzie wolała przeczytać twój tekst niż instrukcję.

Mosqua

dla przypomnienia, dla 99% graczy każda jednostka, która nie może zostać zrekrutowana w normalnych budynkach, niezależnie od gry, to neutral).

Ogólnie nie jest to dla mnie palący problem, jednostki spoza miasta mogą być w jednym dziale ale wiele stron zastosowało podział na frakcje, nie miasta (czyli jednostki Chaosu, a nie Azylu) i nie sądzę, by miały z tego powodu problem.

Pozdrawiam.


Permalink

Tabele rzeczywiście byłyby lepsze (efekt Konquera się kłania). Jednostki "neutralne" w sumie powinny być opisane w ramach poszczególnej sfery (chaos itd). Ale z drugiej strony wypadałoby jakoś podkreślić, które nie są miastowe :D


Permalink

Mi w mniejszym stopniu chodzi o ideologiczną podstawę - mi chodzi o to, jak chcecie by to było zaprezentowane na stronie głównej danego poddziału. Bo na jednowyrazowe odnośniki nie pozwalam. Jeżeli dla was to takie ważne to znajdźcie grafiki, które by oznaczały chaos, ład itd. Jak nie to bajbaj.

Kirin - ten tekst to jest wersja robocza - będzie poprawiana systematycznie. Kiedy będzie miała pełnię wartości funkcjonalnej stanie się domeną H4 na tej stronie.

Konquer - "żywe" opisy będą zaraz atakowane, jako te, które nie mają podstawy w treści gry (ani w opisie, ani w fabule, ani w niczym). Sam schemat tabel pozostawię taki, jaki jest - tu (mym zdaniem, nie wiem jak innych) powinna być czysta statystyka. Jeżeli większa ilość będzie chciała opisy to jakieś rozpiszę.

Permalink

W opisach jednostek chodzi raczej o to, żeby zakreślić mocne i słabe strony jednostki. Do czego może się przydać, jak można ją ojechać itp. Jeżeli jesteś ZNAWCĄ, to chyba znasz słabe i mocne strony jednostek? Natomiast jeżeli ci się nie chce, mogę od biedy coś zaserwować.


Permalink

Taki opis znajdzie się (jak to już pisałam) w dziale "Inne". Powód jest chyba jasny - po prostu interpretacje mogą być dość odległe, niejednoznaczne. Jak umieszczę to pod "Inne" to to będzie tylko i wyłącznie moja ocena, z którą inni mogą się zgadzać bądź nie. To, co znajdzie się na stronach powinno być uznawane przez większość lub nie do dyskusji (kto będzie się kłócić ze statystykami?). Opis fabularny odpada, ponieważ mamy jego niedomiar i znów będzie oskarżenie, że piszę własne fantazje.

Permalink

W takim razie lepiej zostaw dział jednostek komuś innemu, skoro boisz się napisać, że mag jest mało wytrzymały i czarny smok jest potężny, ale ma mały przyrost.


Permalink

Zgadzam się z TARO. Wystarczy po czytać sobie opis jednostek w nowym dziale h3. Aż się nie chce od kompa odchodzić czytając o różnych tajnikach poszczególnych jednostek. A suche statystyki to każdy sobie może w manualu od gry znaleźć.


Permalink

Mosqua

Taki opis znajdzie się (jak to już pisałam) w dziale "Inne". Powód jest chyba jasny - po prostu interpretacje mogą być dość odległe, niejednoznaczne. Jak umieszczę to pod "Inne" to to będzie tylko i wyłącznie moja ocena, z którą inni mogą się zgadzać bądź nie. To, co znajdzie się na stronach powinno być uznawane przez większość lub nie do dyskusji (kto będzie się kłócić ze statystykami?). Opis fabularny odpada, ponieważ mamy jego niedomiar i znów będzie oskarżenie, że piszę własne fantazje.

Dwa przykłady: pierwszy | drugi.

Nie słyszałem by ktokolwiek i kiedykolwiek narzekał na swobodne, "literackie" opisy. W Jaskini na dodatek już były opisywane jednostki - choćby teksty Acid Dragona w dziale Heroes 2. Ponadto stworzenia w H4 mają więcej umiejętności i mogą być opisane w ciekawszy sposób niż w H3 - choćby dlatego, że mają bezpośrednią konkurencję w postaci innej jednostki na tym samym poziomie, do tego w H4 są wielkie różnice np. między 3. poziomem Życia, a 3. poziomem Śmierci. Wrzucając swoje opisy do innego działu sprawisz tylko, że mniej osób je przeczyta.

Zresztą, jak już pisał Mosquit, prosty przykład to nowy dział H3 - pomimo dość swobodnego podejścia nie słyszałem ani jednego słowa narzekania, że opisy są zbyt subiektywne, albo że pisałem bajki.


Permalink

Hellburn - ja jednak jestem wiary, że potencjalni użytkownicy będą w stanie sami zauważyć, że traktowanie chłopów jako trzonu armii nie jest najlepszym pomysłem. ;}

Mosqit i Konquer - wiem o co wam chodzi, ale musicie zauważyć, że TA strona nie może zmienić się w mój prywatny plac zabaw, gdzie moja wizja byłaby ulokowana nie gdzieś na uboczu, lecz na piedestale. Jednak, jeżeli jest aż takie poparcie społeczne dla tej idei to niech tak będzie - zrobię rozpiskę jednostek.

Permalink

Miasta
Herosi wraz z opisem fabularnym klas zaawansowanych

Avonu - wyprzedzając Twój komentarz od razu napiszę, że dane z Twojego linku nie są sprzeczne z tym co ja napisałam. Poza tym te dwa zdania same w sobie niewiele dają abym zmieniała opisy.

I od razu wyprzedzając innych - próby pogrubienia tudzież pomalowania ramek tabeli się nie powiodły. Z tego powodu w poddziale Herosi jest zwiększona odległość pomiędzy opisami. Jeżeli nie będzie znacznej krytyki tego to to rozwiązanie zostanie zaniesione na inne poddziały.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 20.03.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua