Imperium

Behemoth`s Lair

[archiwum] Jaskiniowy dział Heroes 4 - renowacja

Permalink

Kto tu mówi o sztywnych terminach? W tym momencie wygląda to tak, że Mosqua ma rozgrzebane co najmniej kilka działów i nie może wrzucić żadnego. Gdyby jednak zabierać się za nie kolejno mogłaby sukcesywnie prezentować wyniki swojej pracy. Widząc, że coś się dzieje, może kolejny fan przyłączyłby się do renowacji działu (Konqer spójrz na siebie - zainteresowałeś się działem H3, bo coś się wokół niego działo) i może kolejna część serwisu powstałaby szybciej. Dodatkowo ostateczne oddanie gotowej części daje całkiem dobrą motywację do dalszej pracy - jaskiniowcy potrafią docenić dobrze wykonaną pracę, a słowa uznania zawsze dodaje skrzydeł :-)
Podobnie wygląda sprawa z prezentowaniem częściowych wyników pracy - zawsze to lepiej widzieć pewien postęp i kolejną (choćby najmniejszą) "odfajkowaną" pozycję na liście todo, niż patrzeć na pusty dział. Lepsza informacja o ledwo jednej nowej podstronie, niż brak jakichkolwiek wieści (sam zacząłem się martwić, że Mosqua porzuciła prace).

Pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.02.2010, Ostatnio modyfikował: MiB

Permalink

Szanowny MiBie, w pełni zgadzam się z twoją opinią, jednocześnie mogę z pełną powagą powiedzieć, że za dział H3 chciałem się zabrać niezależnie od tego czy coś by się z nim działo czy nie. Z zamiarem gruntownej renowacji chodziłem już od końca wakacji, niemniej intensywne życie uczelniane na początku jesieni sprawiło, że musiałem odstawiać "wejście" w projekt aż dowiedziałem się, że już ktoś się za to zabrał (co wręcz na początku nie spodobało mi się, bo chciałem być panem sytuacji). :)

A piszę to po to, aby nie było że do projektu dołączyłem na hura ze słomianym zapałem, idąc za tłumem który nagle przypomniał sobie o dziale H3. Nie, to mam zamiar uczciwie skończyć i choćbym miał nie sypiać, doprowadzę do otwarcia nowego działu H3. Zwyczajnie nie wypada by największy polski serwis miał to, co jest teraz.

Ale oprócz tego całkowicie zgadzam się, że lepiej regularnie publikować swoje małe postępy niż kisić cały projekt aż ostatecznie nic z tego nie wychodzi. No i już całkowicie zgadzam się, że słowa uznania dodają skrzydeł. :) Tekst o terminach wynikał z tego, że Taro zdziwiony pytał się czy całość nie miała powstać w lutym.

Wybaczcie offtop, pozdrawiam.


Permalink

Się nie martwcie. Otrzymałam od was kredyt zaufania w postaci dostępu do strony i plików. Potem była cisza i też pytania "Co ty Mosqua robisz?!" i nagle ni z gruszki ni z pietruszki rzuciłam tak 80% wykonania planu. Większość zarzutów szła na oprawę graficzną, ale ten kłopot załatwili Dagon i MiB (jak ich spotkam to postawię piwo, najwyżej wyślę SMS na jastawiam.pl i przekażę im co i jak). Wszystko (co zrobione) mam na komputerze, wrzucę jak znajdę kilka godzin na wrzucenie i sprawdzenie czy wszystko gra. Bo nie chcę by były puste odnośniki, niewidoczne obrazki czy znaki zapytania zamiast polskich znaków. Niestety studia są męczące a plan taki dali, że tylko w bardziej spokojne weekendy mogę posiedzieć nad stroną.

Ale uwierzcie mi - jak to skończę będziecie zadowoleni.

Permalink

Tekst w plikach na serwerze Jaskini musi być zapisany w kodowaniu UTF-8. Twoje pliki mają kodowanie CP1250. Znajdź w edytorze opcję zmiany kodowania pliku i ustaw właściwe.


Permalink

Co do umiejętności, to jest tak, że istnieje umiejętność główna - Taktyka, Magia Śmierci i td. i umiejętności drugorzędne(?) potrzebne do rozwijania tychże umiejętności głównych, np. Atak na zaawansowanym, aby mieć Taktykę na mistrzowskim, Taktyka na zaawansowanym aby mieć Atak na mistrzowskim. Dodatkowa zdolność to taka poboczna, która zależy bezpośrednio od głównej. Np. aby mieć Dowodzenie na mistrzowskim trzeba mieć Taktykę na zaawansowanym. Oczywiście są wyjątki: Walka i Zwiad, ale należałoby to uwzglęnić. Dodatkowo można opisać owe zależności, tak jak w instrukcji do HoMM 4.


Permalink

Enleth - dziękuję, raz dwa poprawię.

Tabris - jeżeli mówisz o instrukcji CDProjektu to wolę ją zostawić. Wiadomo, że większość ich instrukcji się zbytnio nie nadaje. Nazwałam poboczne, ponieważ mam wersję angielską i próbowałam przypomnieć jak brzmiało to w polskim. No ale coś z tym pomyślę.

EDIT

No i mamy już polskie litery.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.02.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Kilka małych uwag:
1) Ikonki z umiejętnościami powinny być wyśrodkowane (obecnie jest "do prawej").
2) Dlaczego w jednostkach pierwsza jednostka od góry jest na białym tle (w sensie na białym kwadracie)?
3) Umiejętności - Melee, nie Malee.
4) Pomiędzy opisami umiejętności na danych poziomach powinna być linia przerwy - żeby było bardziej czytelnie.
5) Jednostki neutralne też powinny mieć jakąś ikonkę wyboru, gdy chcemy je oblukać (a nie taki mały napis).

Ogólnie całość zapowiada się nieźle :D Oby tak dalej.


Permalink

@Taro: Mosqua nie zajmuje się aktualnie formatowaniem, ale treścią. Gdy ta będzie gotowa, zostanie dodane odpowiedni wygląd.

@Mosqua: mam nadzieję, że docelowo pozbędziesz się wszelkiej kaszanki z kodu (jakieś "style", "align" itp), na rzecz klas ("class"), bo w tym momencie wygląda to strasznie ;-)

Pozdrawiam


Permalink

Dlatego wolę dać wszystko na raz, niż rzucać pojedyncze stronki.

Ci, którzy pokładają nadzieję niech szukają znaków na niebie i na stronie głównej JB. Jak w treści nowiny będzie mój nick to wtedy będzie wielkie radowanie, zabawa i tak dalej.

MiB - klasować będę wtedy, kiedy w pełni opanuję tę komendę. Na razie to wiem, gdzie co jest nie tak, a jak nie opanuję w pełni klasowania, to nie będę wiedziała co gdzie poprawić.

Permalink

@Mosqua: a ja myślę inaczej - lepiej od razu tworzyć kod poprawnie, żeby później nie spędzić całej nocy na poprawianiu go ;-) Co do klas - dzielisz sobie kod na logiczne elementy, które chciałabyś ostylować (np.: jakieś nagłówki, tekst, grafiki) o każdej takiej grupie nadajesz wspólną klasę (wszystkie screeny jednostek dostają "unit-image", opisy: "unit-desc", etc.). A jak to będzie docelowo wyglądać, to się martwić będziesz później (wyrzucasz wszelkie "style", czy "align").

Pozdrawiam


Permalink

Mosqua - proszę - opisy klas bohaterów (plus zdjęcia gdzieniegdzie) - chyba sobie poradzisz z tłumaczeniem?

http://web.archive.org/web/20020602025955/www.3do.com/mightandmagic/heroes4/gallery_characters.html

A instrukcja do HIV w przeciwieństwie do tego < cenzura > z HV jest dobra i nadaje się do wykorzstania przy opisach.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 28.02.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Przez chwilę zastanawiałam się, czy aby na pewno link poprawny. Na 5 prób (każda ładowała się po 5 minut) tylko ostatnia pokazała mi te wewnętrzne okienko. Zobaczę co z tym zrobić, ale po przejrzeniu opisu rycerza mam wątpliwości.

Tak czy siak, wydaje mi się że w ten weekend zrobię coś (nowe lub poprawa aktualnych) i umieszczę. Ponieważ wolicie aby dawać tak pojedynczo zamiast hurtem to się do was dostosuję.

Permalink

WoW

północne północne królestwo Channon ma problemy z władzą. Władza zniknęła, czyli nie ma władzy. Są tacy, którzy postanawiają to wykorzystać. Spazz Maticus był dziedzicem niewielkiego księstwa, jednak ojciec był minimalistą a Spazz megalomaniakiem. Kiedy objął władzę postanowił poszerzyć granice swego władztwa o ziemie Channonu. Mongo jest też dziedzicem, ale jednego z trzech największych plemion barbarzyńskich. Jako, że w swoim życiu niczego nie osiągnął a okazji do sławy (i pieniędzy) coraz mniej. Problemy w Channon uznaje za dar od przodków i wyrusza w wyprawę. Mysterio Wspaniały natomiast nie zainteresował się Channon przez ziemie czy bogactwa. On chce poznać tajemnicę nieśmiertelności , a plotka głosi że kapłani z tego królestwa umieją oprzeć się wpływom śmierci. Brak władzy to brak protekcji czyli warcholstwo jest dozwolone i Mysterio chce dokonać gwałtu na owych kapłanach. Główną pobudką dla Yratsa Sippiha jest natomiast edukacja ekologiczna dla ciemnych ludzi. Ponieważ edukacja pokojowa nie przynosi skutku to postanawia ogniem i mieczem nawracać ślepych i głupich. Motorem napędowym nieumarłego barona Von Tarkina jest za to misja dziejowa, tudzież cywilizacyjna. Życie to ZŁO. W imię walki ze złem postanawia zająć słabe Channon, aby dotrzeć do „ochotników-ideowców” (w postaci zombiaków, duchów i innych takich). Chociaż każdy z nich ma (prawie) inne cele to kiedy znajdą się w stolicy Channon (Rylos) żaden nie chce odpuścić i na jednej mapie dochodzi do Wielkiej Wojny.

Nie. Zacznijmy od początku:

- Władza nie zniknęła, po prostu Channon padło ofiarą zazdrości sąsiednich państw, ale władza w nim nadal sprawnie (no powiedzmy) działa.
- Opisy bohaterów i ich motywy masz w instrukcji i są wg mnie lepiej opisane, niż powyżej.
- Channon jest odmienne (a więc problemy w Channonie, zainteresował się Channonem).
- Co wprowadzają Wichry wojny? "Parę potworku" - a wcale, że nie dwa, a trzy nowe potworki. :P Poza tym zapomniałaś o siedliskach potworów z Gathering Storm.

GS

Minęło trochę czasu, inteligentni wychodzili z traumy po Rozliczeniu lub umierali.

I znów nie:
- NIGDZIE nie jest powiedziane, kiedy rozgrywa się akcja tego dodatku - tak więc stwierdzenie, o nowym pokoleniu nie jest prawdą. Wszystko co wiadomo, to że akcja dzieje się w Devonshire, a głównym wrogiem jest Hexis. I to wszystko - żadnych odniesień do HIV czy MMIX.
- Znów "para potworków" - cztery nowe. :P I znów zapomniałaś o obiektach na mapie przygód.

Radzę zajrzeć do instrukcji, bo naprawdę masz tam przejrzyście opisane pokrótce kampanie i jak najbardziej te teksty można wykorzystać.

Opisy jednostek;
"immunitet magiczny" O_o ???
A nie prościej zdolności jednostek przepisać z gry, zamiast bawić się w wymyślanie nowych słów (w tym przypadku zwie się to Odporność na magię)?

W razie problemów z wersją polską służę pomocą.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 9.03.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Cieszę się, że prace posuwają się do przodu. Mam nadzieję, że dzięki pomocy jaskiniowców merytoryczna strona serwisu zostanie dopracowana. Ja postaram się poprawić formatowanie tekstu w najbliższym czasie.

Pozdrawiam


Permalink

Hellburn

Poziom 1:
Bandyta, Ork, Pirat, Troglodyta
Poziom 2:
Minotaur, Meduza, Złe oko
Poziom 3:
Ifryt, Koszmar, Goblin rycerz
Poziom 4:
Czarny smok, Hydra

Mam nadzieję, że teraz jest jasne o co mi chodzi :). Oczywiście przy 'neutralnych' jednostkach zaznaczyć, że rekrutuje się je poza zamkiem...

Przypomnę o swojej sugestii co do jednostek, bo jak na razie nie wygląda to zachęcająco...


Permalink

Parę szpil z mojej strony:

merytoryczna strona serwisu jest dobra. Lubię, gdy ktoś tworząc stronę daje coś od siebie a nie tylko wklepuje wszelkie możliwe staty i to nazywa "stroną" o grze (a tak naprawdę zrobił tylko drugą instrukcję do niej). Strona jest jednak źle sformatowana:

* ogólnie strona ma za małe pole na listy elementów. To drzewko na dole po prawej (gildia magów z Rezerwatu) proponuję wtopić w tło a to szare pole na elementy poszerzyć do takiego samego marginesu, jaki ma menu po lewej stronie

* jednostki, artefakty etc. są strasznie zbite, gdy ktoś wchodzi na tą stronę zostaje "zaatakowany" przez te wszystkie opisy. Proponują dodać przestrzeni do tej strony, zwiększyć odległości między elementami, dodać jakieś wypunktowania etc. To sprawia, że strona wyda się lżejsza.

* musisz odciążyć stronę od niepotrzebnego tekstu, np. w dziale o umiejętnościach do przydługawych zakalców typu "poziom zaawansowany" można dodać ikonki - będzie przejrzyście, bo ikona oprócz przekazania informacji dodatkowo wypunktowuje tekst. Podobnie jest ze statystykami jednostek ("Obrona bezpośrednia/dystansowa" - straszne) i umiejętnościami jednostek - w H4 są piękne obrazki niemal do każdej statystyki. Użyj ich, by przeglądanie strony było przyjemnością, dodaj do każdego elementu opisy w parametrze "title" obrazka.

* Rozdziel opis każdej jednostki na osobną, małą tabelkę. Do każdej dodaj jakieś pasujące tło by wyróżniała się na tle strony. To sprawi, że każda jednostka będzie dla czytelnika oddzielnym elementem i strona wyda się lżejsza (bo nie będzie musiał się zastanawiać gdzie się zaczyna, a gdzie kończy opis danej jednostki). Podobnie jest z nazwami jednostek - one muszą się mocno wyróżniać, wręcz walić po oczach żeby czytelnik automatycznie wiedział gdzie się zatrzymać.

* W opisach jednostek MUSZĄ kiedyś zaistnieć obrazki całych jednostek. Ikonki wyrzuć, one nic nie mówią.

* W H4 nie ma jednostek neutralnych. Te, które rekrutuje się poza miastem dodaj do poszczególnych frakcji pod 4. poziomem jako "Pozostałe". Rzecz jasna syrena i morski potwór to jednostki frakcji Mocy. :)

* Skąd wzięłaś polskie nazwy? Tłumaczenie CD Projektu jest doskonałe i polecam się go trzymać. Takie nazwy jak "waspwort", "morska bestia", "zły czarownik", "rzygacz", "koszmar" są do wyrzutu.

Pozdrawiam.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 9.03.2010, Ostatnio modyfikował: Konquer

Permalink

Avonu - ja aktualnie mam wersję obcojęzyczną (jak nie wierzysz to mogę zrobić skan pudełka w tle polskiego magazynu jako dowód), polskojęzyczną odzyskam najwcześniej w przyszłym tygodniu - wtedy dokonam poprawek (aktualnie to wolna translacja). Para nie w znaczeniu dosłownym ale w znaczeniu powszechnym (pożycz parę złotych nie oznacza, że 2 złote). Jeżeli zaproponujesz lepszy wstęp to wtedy zmienię to odniesienie z czasem - jak nie to zostaje (zresztą o tym wspominałam).

Hellburn - wiem o co biega, ale jednak jeżeli nie zaprezentujesz jak miałoby wyglądać okno wstępne do działu jednostek to zostanie to zamrożone. PS. Forma oczywiście inna niż jednowyrazowe linki.

Konquer - tu w podpunktach już muszę (jak tego nie lubię)

ad1) z tym nie do mnie, mam ograniczony dostęp do schematu.
ad2 i 3) odciążeniem zajmę się po transferze wszystkich danych, wraz z downloadem i innymi takimi
ad4) no właśnie teraz każda jednostka to osobna tabelka. Niestety ustawianie przerw małych na tym schemacie słabo wychodzi, zatem jest taka zbitka. Może pomaluję tabele jakimiś lekkimi kolorami, aby było rozróżnienie. Czcionkę to jak wyżej.
ad5) pomyślimy - zobaczymy.
ad6) dla nas (znawców) nie ma, ale dla tych co znawcami nie są to te są neutralami. Jak ktoś poszuka neutralnych to poszuka ich w poddziale neutralnych a nie w zamkach (wiem z własnego doświadczenia)
ad7) patrz moją odpowiedź do Avonu.

Dziękuję za zainteresowanie. Mam nadzieję, że pójdzie dalej sprawniej.

Permalink

Mosqua

Para nie w znaczeniu dosłownym ale w znaczeniu powszechnym (pożycz parę złotych nie oznacza, że 2 złote).

Wiem o co Ci chodziło, ale najwidoczniej Ty nie załapałaś aluzji. Sprawdź sobie czym się różnie stwierdzenie "parĘ jednostek" od "parE jednostek".

Mosqua

Jeżeli zaproponujesz lepszy wstęp to wtedy zmienię to odniesienie z czasem - jak nie to zostaje (zresztą o tym wspominałam).

Proponowałem... Konstruktorowi i chyba domyślasz się z tym stało. Zresztą nie tylko wstęp...
Zobaczę, co da się zrobić.