Imperium

Behemoth`s Lair

Patch 3.3 dla Złotej Edycji Heroes 3 i inne

Permalink

Bo dosłownie rzecz biorąc to medusa queen daje królową meduz, a wielu się czepia, że nie może być 10/100/1000 królowych w jednym oddziale. Poza tym ile może być tych 'królewskich' stworzeń? - to jest po prostu najzwyczajniej NUDNE. Czemu by (dla urozmaicenia gry) nie nazwać ich inaczej?

Skorpikora - to tłumaczenie już w jakiejś wersji się pojawiło i ja osobiście uważam, że zmiana na Chimerę była błędem.


Permalink

Wystarczy np. "meduza królowa" jako nazwa gatunkowa i będzie OK. Przykład z realnego świata - husarz władca. Poza tym, o wiele gorsze od tytułu jest to, że w mitologii Meduza była jedna. Co do zmiany nazwy na zupełnie inną, widać jakie są efekty, jak mówimy o Fortress/Cytadeli i Tower/Fortecy czy Ramparcie/Bastionie i Bastionie/czymśtam.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 15.01.2010, Ostatnio modyfikował: Trang Oul

Permalink

@Trang Oul: No właśnie. Takiego tłumaczenia nie chce większość graczy. Ich argumenty przytoczyłem w poprzednim poście. Wolą przymiotniki niż rzeczowniki.

A jak byście przetłumaczyli Rampart? Mimo wszystko wydaje mi się, że Bastion jest najodpowiedniejszym słowem.


Permalink

Owszem, Rampart/Bastion może być, ale w takim razie który inteligent użył takiego samego słowa jako angielskie (tym bardziej, że polska nazwa była pierwsza)? Jak rozumiem, polska wersja jest "trochę" mniej ważna. Nie muszę komentować idei wprowadzenia egipskiego miasta...


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 15.01.2010, Ostatnio modyfikował: Trang Oul

Permalink

Ja też nie przepadam za tym projektem...

Nie widzę nigdzie większych sprzeciwów, więc zmieniam część wymienionych przeze mnie nazw.


Permalink

Meduza była jedną z trzech Gorgon, więc tak się powinna nazywać jej nieulepszona wersja. Niestety Gorgona w Heroes III jest w Cytadeli i wygląda jak byk. Chyba, że dla tej Gorgony wymyślić inną nazwę.


Permalink

Meduza była nimfą/kapłanką zamienioną przez któregoś olimpijskiego boga w to szkaradzctwo. Zresztą w scenariuszu Myth and Legends jest to dokładnie opisane.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.01.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

O całkowitej zmianie nazwy gorgony nie ma mowy. Z jednostkami chyba już skończyłem.
Do finalnej wersji patcha pozostało jedynie zrobić porządek z bohaterami wrót żywiołów (ale to odległa przyszłość).

Tymczasem patch 3.2 do 3.3 z dnia 15.01.2010 jest gotowy do ściągnięcia.
Najwięcej zmian w opisach czarów.


Permalink

Meduza została zamieniona w potwora przez Bogini Atenę, co było karą za oddanie się Posejdonowi w jej świątyni. Zabił ją bohater Perseusz. Miał szczęście, bo Meduza była nieśmiertelna w przeciwieństwie do jej sióstr - Steno i Euriale.


Permalink

A co ci się nie podoba w bohaterach WŻ?


Permalink

Priorytet: Zmienić umiejętności drugorzędne Thunar lub Erdamona oraz zmienić specjalizację Gelare lub Grindana.

Opcjonalnie:
Lacus, Kalt - Słaba specjalizacja, różnią się portretem i umiejętnością nauka.
Ignissa, Fiur - różnią się portretem i umiejętnością artyleria
Monere jest za dobry, trzeba go osłabić.

Hellburn na HeroesCommunity napisał:

These could be the changes:
Lacus - B. Archery and B. Navigation instead of A.Tactics.
Kalt - nothing.
Ignissa - B.Balistics instead of B.Offense. B.Artilery stays as it is.
Fiur - nothing.
Thunar - nothing.
Erdamon - B.Armorer and B.Resistance instead of B.Tacitcs and B.Estates.
Pasis - B.Luck and B.Diplomacy (or B.Logistics and B.Scouting) instead of B.Offense and B.Artilery
Monere - A.Armorer instead of B.Offense and B.Logistics.

Generalnie to chciałbym wprowadzić więcej różnorodności u Wędrowców tudzież niektórych wzmocnić (lacus/kalt - nikt ich nie wybiera na głównych bohaterów).


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.01.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Inicjatywa szlachetna, ale zauważ, że jest wielu kiepskich bohaterów nie tylko w tym mieście. A różnorodność się przyda. Tylko czy biografia bohaterów będzie się zgadzała z nowymi umiejętnościami?


Permalink

Co do Pasis, Monere, Erdamona i Ignissy nie ma problemu, bo ich biografie nie zawierają żadnej wzmianki o umiejętnościach. Ale myślę, że to przecież nie jest problem zmienić lekko biogram tak aby pasował ;).

Tak btw, to te biografie bohaterów Conflux wołają czasami o pomstę do nieba, widać, że twórcy pisali je na szybko...


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.01.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Oj tak. Umiejętności i specjalności też dopasowali na szybko. Bo to trochę dziwne, że mamy dwóch bohaterów ze specjalizacją 350. szt. złota dziennie w jednym mieście.


Permalink

Hellburn

Poza tym ile może być tych 'królewskich' stworzeń? - to jest po prostu najzwyczajniej NUDNE

Samych "królewskich" w królestwie zwierząt jest pełno :) A czy nudne? To zależy dla kogo nudne i wchodzimy na tory "co kto lubi" i "co się komu podoba", a tej kategorii ja nie chce poruszać, bo każdy ma indywidualne zdanie na temat "lubienia" czegoś.

Trang Oull

Poza tym, o wiele gorsze od tytułu jest to, że w mitologii Meduza była jedna

Jeżeli przyjmujemy, że część nazewnictwa stworzeń w H3 jest przyjęta z różnych wierzeń i mitologii, tłumaczenia powinny być oczywiste. Problem pojawia się w przypadku nazwy dla ulepszonej jednostki. Sądzę, że jest to wymysł twórców, który ma taki sam sens jak nowe tłumaczenia przyjęte przez Hellburna, czyli co komu ślina na język przyniesie.

Przykładem może być sens nazwy Skorpikora, bo co to jest w języku angielskim Scorpicore? Czym kierowali się twórcy nadając taką nazwę? Czy jest ona pokrewna od czegoś? Czy po prostu jest to nic nie znaczący wyraz, który został wymyślony na potrzebę nazwania ulepszonego mitologicznego stwora Mantykory? Czemu w innej wersji nazwany został Chimerą, skoro Chimera to nieco inny stwór, choć o podobnej budowie. W moim odczuciu nie ma znaczenia jak ta ulepszona wersja się nazywa, czy będzie to Skorpikora czy Chimera, to ma jedynie symboliczny wymiar, którym nie warto sobie zawracać głowy.


Permalink

Mapy XXL w Heroes 3? To już możliwe!
MAPY XXL!

Gdy ta łatka dojdzie do swej finalnej wersji, postaram się dołączyć ją do mojego patcha 3.3.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.02.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

"W pełni funkcjonalne" - co miałeś na myśli? A nowe ikonki mogą być.


Permalink

Oczywiście Forge jest w pełni funkcjonalnym i grywalnym miastem? :>


Permalink

Wg mnie wypas, zrób proszę łątkę do wersji H3: Complete (tzn. taka, która zmienia tylko menu główne) bo mam dość tej crapowatej tapety z tej angielskiej wersji.