Imperium

Behemoth`s Lair

Patch 3.3 dla Złotej Edycji Heroes 3 i inne

Permalink

Dragonthan

Akurat na zabójcze spojrzenie jest wzór inny niż do pozostałych. Co do pozostałych, proszę o przykłady z testów, a nie wybiórcze dane.

Nie wiem jakie są wzory, wiem za to, że na wszystkie powyższe umiejętności jest 20%.

Dragonthan

[...]Zgodnie ze wzorem, w każdej rundzie 5-u ataków powinien być jeden piorun. W sumie na 100 ataków wyszło ich 24. Suma oscyluje wokół 20%.

Teraz zrób to samo z wiwernami i skorpikorami. Gwarantuję, że skorpikory będą miały o wiele więcej udanych paraliżów, a wiwerna mniej.

Dragonthan

Tutaj też trochę się dziwie, mianowicie o co lota?[...]

'Lota' o to, żeby armie startowe były proporcjonalne do siły jednostek. Nie wiem dlaczego imp który jest powszechnie uznawany za najgorszą jednostkę 1 poziomu ma tak niską liczebność na starcie (dla porównania dałem gremliny...) i podobnie z drugim zestawieniem. Gnolle są o wiele gorsze od pikinierów a jednak liczby są te same...


Permalink

Hellburn

Nie wiem jakie są wzory, wiem za to, że na wszystkie powyższe umiejętności jest 20%.

Gorgona ma liczone inaczej i zależy to również od ilości Gorgon. % szans wzrasta wraz z liczbą Gorgon, przedział zabijanych jednostek jest losowy, najmniej zginie 1, najwięcej zależy od ilości Gorgon. Konkretny wzór próbuje skombinować z zagranicznej strony.

Hellburn

Teraz zrób to samo z wiwernami i skorpikorami. Gwarantuję, że skorpikory będą miały o wiele więcej udanych paraliżów, a wiwerna mnie

Zasada ta sama, 5 slotów na 5 slotów cyklopów, seria ataków i restart scenariusza.
Dla Chimery:
2,1,0,1,0,0,2,1,2,0,2,1,3,2,0,1,0,1,1,0 = 20

Dla Wiwerny:
0,1,0,3,1,1,1,1,1,2,3,0,1,1,2,3,1,1,1,0 = 24

Dla Kościanego Smoka:
1,2,3,0,0,1,2,0,0,1,1,2,1,2,0,0,2,2,0,0 = 20

Dla Jednorożca:
0,1,2,2,2,0,1,1,3,1,2,0,0,1,2,2,2,0,1,0 = 23

Dla Bazyliszka:
0,1,1,0,1,0,0,2,2,1,3,0,0,0,2,2,0,0,1,3 = 19

Dla Upiornego Rycerza:
[Klątwa, Podwójny atak]
[2,1];[0,1];[1,1];[1,0];[0,2];[0,2];[1,1];[1,2];[0,1];[0,1];[1,2];[3,0];[0,1];[1,0];[1,2];[1,0];[3,1];[2,2];[1,2];[1,1]
20 Klątw, 23 Podwójne obrażenia

Reszty mi się na dziś już nie chciało sprawdzać.

Hellburn

'Lota' o to, żeby armie startowe były proporcjonalne do siły jednostek. Nie wiem dlaczego imp który jest powszechnie uznawany za najgorszą jednostkę 1 poziomu ma tak niską liczebność na starcie (dla porównania dałem gremliny...) i podobnie z drugim zestawieniem. Gnolle są o wiele gorsze od pikinierów a jednak liczby są te same...

Hmmm, a może tu chodzi o coś innego? Może suma wytrzymałości (HP)? Tak dla jajec sobie policzyłem. Biorąc dane z Twojego zestawienia losowanych jednostek u bohaterów, wziąłem pod uwagę maksymalne możliwe liczby stworów i wyszło tak:
Forteca (40 gremlinów 5 gargulców 3 golemy)=330HP
Inferno (25 impów 7 gogów 4 ogary)=291HP
Cytadela (20 gnolli 7 jaszczuroludzi 4 ważki)=304HP
Zamek: (20 pikinierów 7 łuczników 3 gryfy)=345HP

W miarę porównywalne statystyki pod tym kątem.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.11.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Dragonthan

Gorgona ma liczone inaczej i zależy to również od ilości Gorgon. % szans wzrasta wraz z liczbą Gorgon, przedział zabijanych jednostek jest losowy, najmniej zginie 1, najwięcej zależy od ilości Gorgon. Konkretny wzór próbuje skombinować z zagranicznej strony.

Skąd Ty tą gorgonę wytrzasnąłeś? :P
[color=green]Drag: A bo mi się popierniczyło :) Późno już było, oczy mi się sklejały i przeczytałem zamiast zabójcze uderzenie - zabójcze spojrzenie i myślałem że chodzi o Gorgony :P Mój błąd :)[/color]
[color=#CC0000]O tej godzinie się już śpi :P - Hell[/color]

Dragonthan

Zasada ta sama, 5 slotów na 5 slotów cyklopów, seria ataków i restart scenariusza.[...]

Kurcze, wybacz, ale jakoś nie chce mi się wierzyć w te wyniki, wrzucisz mapkę na serwer?

Dragonthan

Hmmm, a może tu chodzi o coś innego? Może suma wytrzymałości (HP)?[...]

[sarkazm]No faktycznie porównywalne[/sarkazm]... imo inferno i forteca mają braki. I wyprzedzając Twoją odpowiedź - pamiętaj, że jednostki 3 poziomu często się nie pojawiają. I co z bohaterami typu Verdish, Gerwulf? Oni zawsze startują tylko z jednostkami 1 poziomu. Balista jeszcze jako takim wsparciem jest, ale namiot medyka? Śmiechu warte :).


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 17.11.2009, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Hehe, w odmętach starego imperium znalazłem podobny temat, jednak nieco bardziej ingerujący w rozgrywkę: http://stareforum.heroes.net.pl/index.php?url=sf/temat/2876

Dzisiaj najprawdopodobniej wrzucę patcha 3.3.1.
W związku z tym chciałem zapytać was - graczy - o kilka zmian, które mam zamiar/może wprowadzę.

1. Czy są jakieś jednostki, których nazwy można zmienić (np. łucznik, który trzyma KUSZĘ; upiorny rycerz, który z upiornością nie ma nic wspólnego)?
2. Czy są jakieś umiejętności jednostek, które można inaczej zapisać (np. Żywiołaki...)?
3. Czy przeszkadza wam ten banerek CDProjektu, który zawsze pojawia się przed włączeniem gry :)?
4. Czy wpadł wam w oko jakiś błąd (błędy) logiczny/merytoryczny, którego dopuścili się panowie z CDP?

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź (i propozycje) :).


Permalink

Hellburn

1. Czy są jakieś jednostki, których nazwy można zmienić (np. łucznik, który trzyma KUSZĘ; upiorny rycerz, który z upiornością nie ma nic wspólnego)?

Tak, wszystkie królewskie rzeczy. Królewskie bazyliszki, królewskie cyklopy, królewskie gryfy, królewskie meduzy, królewskie niewiadomoco.


Permalink

Może by tak jakaś propozycja od razu :)

Moje propozycje:
Łucznik (Archer) - (trzyma kuszę...) Kusznik, zmiana ulepszenia na Strzelca
Gryf królewski (Royal Griffin) - tutaj akurat wydaje się pasować 'królewski'...
Kapłan (Zealot) - Fanatyk

Drzewiec (Dendroid Guard) - Drzewny wartownik*
Ent (Dendroid Soldier) - Drzewny żołnierz*
*Już wymiotuję tymi cedeprojektowskimi entami i drzewcami.

Większy gremlin (Master gremlin) -
Królewska Naga (Naga queen) - Naga wiedźma xD (żart). Ciężko coś dodać by nie budziło skojarzeń.

Czarci lord (Pit lord) - Zgłębiczart
Kościej (Skeleton warrior) - Kościany wojownik
Upiór (Wraith) - Widmo (bardziej pasuje)
Upiorny smok (Ghost Dragon) - Widmowy smok

Złe oko (Beholder) - Obserwator
Obserwator (Evil Eye) - Złe oko
Meduza królewska (Medusa Queen) -
Minotaur królewski (Minotaur king) - Minotaur władca

Cyklop królewski (Cyclops King) - Cyklop oblężniczy/oblężeniowy...?

Wiwerna królewska (Wyvern Monarch) - Monarsza wiwerna

Strzelec (Sharpshooter) - Snajper??


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.12.2009, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Kusznik -> Snajper.
Royal Griffin... Gryf wyborowy? Błe, źle brzmi. Wyszkolony gryf? Może tu zostawić królewskiego.
Kapłana można zostawić, nie jest zły.

Drzewiec (Dendroid Guard) - Drzewny wartownik*
Ent (Dendroid Guard) - Drzewny żołnierz*
Czarci lord (Pit lord) - Zgłębiczart
Kościej (Skeleton warrior) - Kościany wojownik

-.-

Minotaur królewski (Minotaur king)

Nie lepiej wyszkolony minotaur? Albo potężny? Jak można mieć w armii 1000 minotaurów władców i ani jednego zwykłego?

Cyklop królewski (Cyclops King) - Cyklop oblężniczy/oblężeniowy...?

Może jeszcze trebusz...?


Permalink

Hellburn

Drzewiec (Dendroid Guard) - Drzewny wartownik*
Ent (Dendroid Guard) - Drzewny żołnierz*

Dendroid (i był tam soldier a nie 2 x guard)

Hellburn

*Już wymiotuję tymi cedeprojektowskimi entami i drzewcami.

Tyle, że to nie CDP to wymyślił. :P

Hellburn

Minotaur królewski (Minotaur king) - Minotaur władca

Teraz w armii będą sami władcy?

Hellburn

Cyklop królewski (Cyclops King) - Cyklop oblężniczy/oblężeniowy...?

Oblężnicza to masz machinę, a nie żywą istotę.

Hellburn

Strzelec (Sharpshooter) - Snajper??

Nie ma takiej jednostki jak snajper w języku polskim - jest tylko strzelec wyborowy.

A zmienianie na siłę wszystkich tych "królewskich" stworzeń IMO mija się z celem.
Lepiej zajmij się czymś innym jak już musisz - choćby Fortecą i Cytadelą.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 6.12.2009, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Hellburn

Ent (Dendroid Guard) - Drzewny żołnierz*
*Już wymiotuję tymi cedeprojektowskimi entami i drzewcami.

Tłumaczenia nie są CD projektu, różnią się tylko nieznacznie od oryginalnego wydania SoD. Ent tu akurat pasuje jak ulał, bo to określenie chodzącego drzewa z literatury.

Hellburn

Upiorny smok (Ghost Dragon) - Widmowy smok

Hehe tutaj chyba polszczyzną "nie zajeżdża" :) Prędzej smok widmo :)

Hellburn

Meduza królewska (Medusa Queen) - Meduza

A zwykłą meduzę jak nazwiesz?

Hellburn

Strzelec (Sharpshooter) - Snajper??

Dosłownie tłumacząc strzelec wyborowy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.12.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Naturalnie, tam powinien być Soldier, po prostu skopiowało mi się 2 razy... :) Sprawa ma się podobnie z meduzą, nie sprawdziłem posta przed wysłaniem ;).

@Avonu: Forteca już zmieniona na Wieżę, a Cytadela na Fortecę, teraz zająłem się jednostkami, artefaktami oraz błędami w opisach...

Podałem tylko swoje propozycje, jeśli macie inne zdanie - okay - ale wypadałoby jeszcze napisać o waszych własnych propozycjach (jeżeli takowe macie)...


Permalink

Patch 3.3.1

Błędy, sugestie itd. można zgłaszać tu.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.01.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

A ja mam pytanie z innej beczki.
Które pliki są odpowiedzialne za to wszystko, czym się zajmujesz?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.12.2009, Ostatnio modyfikował: Halom

Permalink

Patch wgrywa pliki textowe do folderu 'Data' i podmienia 'cd projekt.exe' na plik startowy Heroes.

Zdecydowaną większość plików tekstowych znajdziesz w archiwum 'h3bitmap.lod'.


Permalink

No to pojawia mi się kolejne pytanie. Jak otworzyć plik z rozszerzeniem 'lod'?
Pierwszy raz widzę taki twór.


Permalink

Np. programem 'Lodman'. W downloadzie Kwasowej Groty może coś znajdziesz...


Permalink

Patch 3.2 do 3.3 (wersja z 01.01.2010)

- kolejna porcja poprawek językowych
- poprawione błędy w opisach czarów
- podmienione niektóre dźwięki potworów (tak, żeby się nie powtarzały np. Meduza i Naga). Źródłem dźwięków: MM7 i MM6.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.01.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Przepraszam za tripple-post :P.

Przemyślałem kilka nazw:
Gryf królewski (Royal griffin) - Gryf szlachecki/Szlachecki Gryf/Szlachetny Gryf
Meduza królewska (Medusa queen) - Kapłanka meduz (jakoś mi pasuje ta nazwa)/Meduza czarownica/Mroczna meduza (ze względu na siedlisko)
Minotaur królewski (Minotaur king) - Minotaur gladiator/Elitarny minotaur ew. Minotaur wojownik...
Cyklop królewski (Cyclops king) - Cyklop niszczyciel (w domyśle: murów)/Cyklop burzyciel
Większy gremlin (Master gremlin) - Gremlin brygadzista :P?
Chimera (Scorpicore) - Skorpikora (ostatnim razem pominąłem to...)


Permalink

Więc tak:
Gryf królewski - powinno zostać.
Meduza królewska - mroczna meduza mi się podoba.
Minotaur królewski - powinno zostać.
Cyklop królewski - wydaje mi się, że samo burzyciel to najlepsze określenie.
Większy gremlin - a może by tak miotacz? Albo elitarny gremlin?
Chimera - powinno zostać.


Permalink

Taro

Więc tak:
Gryf królewski - powinno zostać.
Meduza królewska - mroczna meduza mi się podoba.
Minotaur królewski - powinno zostać.
Cyklop królewski - wydaje mi się, że samo burzyciel to najlepsze określenie.
Większy gremlin - a może by tak miotacz? Albo elitarny gremlin?
Chimera - powinno zostać.

Gryfa, jeszcze rozumiem (Erathia, Kasia itp.), ale minotaur i chimera (która była zupełnie czymś innym...)?
Miotacz mi się kojarzy z bronią laserową, a elitarny to zbyt duże słowo jak na gremlina.


Permalink

Hellburn ja tylko nie rozumie skąd to Twoje przekonanie, że tłumaczenia są złe? :) Wszędzie gdzie jest końcówka "królewski/królewska" szukasz alternatywny, ja się pytam po co? Cyclop KING, Medusa QUEEN, Minotaur KING, co w tym złego jest?

Hellburn

Chimera (Scorpicore) - Skorpikora (ostatnim razem pominąłem to...)

Tutaj akurat wyraził bym swój sprzeciw, ponieważ Mantykora oraz Chimera są stworzeniami z mitologii i pasują tutaj jak ulał. Opis Mantykory zgadza się z wyglądem jednostki w Heroes III. Wygląd Chimery już niezabardzo, ale to szczegół techniczny.

Poza tym widzę tutaj dziwny sposób tłumaczenia przyjęty przez Ciebie. Otóż jedne jednostki próbujesz tłumaczysz dosłownie, mimo iż wyraz jest nieprzetłumaczalny (np. ang. wyraz Scorpicore próbujesz przeszmuglować jako Skorpikora) a w innych, gdzie tłumaczenie jest oczywiste (ang. wyraz Medusa Queen, wymyślasz zupełnie inne wyrazy, w tym przypadku kapłanka meduz/mroczna meduza). No coś tu nie gra panocku :)