Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes IV] Equilibris

Permalink

Heroes IV jest naprawdę dobrą grą, ale trzeba trochę w nią pograć, aby ją poczuć...
Nie rozumiem tych osób, które uważają H4 za niewypał...
Mój wujek uważa H4 za lepszą gre od H5.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.08.2008, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Filus

Ludzie po prostu zapomnieli o H4. Wielu woli albo grać w starsze jej części (np. ja) lub grać (o zgrozo) w H5. Myślę, że na tym należy zakończyć ten offtopic.

A może ludzie uznali, że Eq poprawił to co było złe, wprowadził zmiany, które uczyniły H4 grą idealną i że kolejne zmiany nie są potrzebne?


Permalink

Tabris

A może ludzie uznali, że Eq poprawił to co było złe, wprowadził zmiany, które uczyniły H4 grą idealną i że kolejne zmiany nie są potrzebne?

Pozwolę się nie zgodzić. W sumie to, co napisałeś, patrząc przez pryzmat polskiej sceny HoMM i np. na forum CH to HoMM 4 jest na straconej pozycji. Fakt, obecnie trwają niby testy nowszej wersji Eq, ale nie wydaje mi się, żeby cokolwiek on poprawił. Poza tym spójrz chociażby na to forum, na którym obecnie piszemy. Na dobrą sprawę ono jest prawie martwe. Prawie nikt nie prowadzi dyskusji (ciekawych) nt. HoMM4. O czym to świadczy? O tym, że HoMM4 nawet z Eq jest grą niszową (jak na sagę HoMM) i zdecydowana większość graczy woli pograć w HoMM 3. A co do tego, że HoMM 4 z Eq jest idealne - nawet nie chce mi się tego zbytnio komentować. Gdyby tak było - to forum żyłoby i miałoby się dobrze.


Permalink

Na dobrą sprawę ono jest prawie martwe. Prawie nikt nie prowadzi dyskusji (ciekawych) nt. HoMM4. O czym to świadczy? O tym, że HoMM4 nawet z Eq jest grą niszową (jak na sagę HoMM) i zdecydowana większość graczy woli pograć w HoMM 3.

Z tego Forum wynika też, że H5 jest lepsze od H3, a H6, jaki by nie był będzie lepszy od WOGa


Permalink

Mi osobiście HoMM4 nie odpowiada, ale mojemu ojcu oraz bratu świetnie podpasował, możliwość brania do walk na raz 7 bohaterów to było coś.

Niestety HoMM4 jest inną grą niż H3, ludzie się na nim zawiedli, ponieważ nie kontynuował sagi hero 3, która była wręcz doskonała, uświadomili ludziom, że poprzednia część idzie do kasacji, cały klimat nagle prysł, to prawda, że klimat h4 trzeba poczuć, ja mam nadal za złe Herosom jak pewnie wielu innych ludzi, że skasował praktycznie grę, który każdy człowiek zna i posiadał w domu.

Klimat heroesa 5 w ogóle do mnie nie przemawia, nadal jest walka z demonami, które za każdym razem nic innego jak tylko zdobyć świat.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.08.2008, Ostatnio modyfikował: Filus

Permalink

Ja zawsze jestem chętny do dyskusji na temat HoMM 4[, a szczególnie o EQ...

Uważam, że H4 potrzebuje kilku modyfikacji, aby ludzie zaczęli grać w tą grę.

1._Generator map
2._Nowy zamek/zamki
3._Więcej istot
4._Lepsza magia
5._Zdolności

Wtedy H5, i może nawet H3 pójdą w nawias.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 18.10.2008, Ostatnio modyfikował: Szkielet

Permalink

Tabris

Z tego Forum wynika też, że H5 jest lepsze od H3, a H6, jaki by nie był będzie lepszy od WOGa

Tutaj się znowu nie zgodzę. Zauważ, że ja nie oceniam w tej chwili wartości merytorycznej, tylko "życie na forum", czyli ilość postów, ich jakość itp. A biorąc to pod uwagę można stwierdzić, że forum o H4 jest jednym z najmniej "żyjących" podstolików. Co do tego stwierdzenia, że H5 jest lepsze od H3. Kolejna brednia. To, że forum o H5 tyle się rozmawia wynika z faktu, że jest to gra najnowsza, z którą nowi gracze (nie znający reszty serii) zetknęli pierwszy raz i już poczuli się jak fani gry. Owszem, może dla młodych wzrokowców ważna jest grafika 3D, efekty specjalne, kolorki itp. ale absolutnie się nie zgodzę z tym, że patrząc na forum jako całość można z niego wywnioskować, iż H5 jest lepsze. Zauważ, że prawdziwi gracze serii HoMM (którzy znają resztę serii) są zawiedzeni H5 (IMHO nie jest grą która jest kontynuacją, a jedynie badziewną podróbką...) i dostrzegają w niej jedynie dobrze zorganizowane multi.

Artarion

Mi osobiście HoMM4 nie odpowiada, ale mojemu ojcu oraz bratowi świetnie podpasował, możliwość brania do walk na raz 7 bohaterów to było coś.

No właśnie czy gra może cośkolwiek zaoferować na dzień dzisiejszy patrząc realnie na część 3, 4, 5 i porównując je? Walczący bohaterowie - kontrowersyjne rozwiązanie, w praktyce nie opłaca się mieć ich więcej niż 2 w jednej "armii". Alternatywne wybory, zły balans, słabej jakości niektóre animacje jednostek w trakcie walk, mało miast i stworzeń - ogólnie rzecz ujmując mało ma wszystkiego. H3 ma więcej miast, specjalności bohaterów (dzięki czemu każdy jest unikatowy w swojej klasie), ogólnie gra jest większa i grywalniejsza, więc niemal każdy fan serii HoMM wybierze jej 3 część niźli 4. Jak na tym tle prezentuje się H5? Porównując H5 do H4 również patrząc na suche fakty H5 jest większe, ładniejsze graficznie (kwestia subiektywna dla każdego, ale biorę pod uwagę opinie większości) i to wystarczy. Plusami H4 jest jedynie chyba najbardziej rozbudowana linia fabularna (biorąc pod uwagę inne dzieła "strategiczne" JVC) i w miarę dobra ścieżka dźwiękowa może przemawiać za H4. H4 z 6 miastami, małą ilością unikatowych herosów (na dobrą sprawę jest ich 11...) mało stworzeń nie potrafi przyciągnąć na dłużej. Poza tym należy też wziąć pod uwagę fakt, że H4 już w dniu premiery była mocno objeżdżana przez fanów - chociażby brak działającego multi w nieupatchowanej grze... Ludzie, którzy raz się sparzyli raczej nie próbowali wrócić do tej części. Jasne może się ludziom spodobać na twoim przykładzie bratu (nie bratowi...) i tacie, ale biorąc pod uwagę suche fakty H4 jest najsłabszą i najmniej grywalną częścią serii HoMM (nie biorę tutaj pod uwagę H5, bo jak mówiłem to tylko podróbka...)

Szkielet

ja zawsze jestem chętny do dyskusji na temat HoMM 4 a szczególnie EQ..

Szkoda tylko, że poziom Twoich wypowiedzi pozostawia sporo do życzenia...

Szkielet

Uważam że H4 potrzebuje kilku modyfikacji aby ludzie zaczęli grać w tą grę.

1.Generator map
2.Nowy zamek/zamki
3.Więcej istot
4.Lepsza magia
5.Zdolności

Wtedy H5 i może nawet H3 pójdą w nawias

Pobożne życzenia. O ile generator jest w zasięgu, o tyle reszta wymienionych tutaj "życzeń" są już mało realne. Zamki - jeśli mają być zrobione tak, jak dotychczas (wszystkie miasta na tym samym schemacie) to i tak byłoby to nudne, a i wątpię żeby ktokolwiek miał chęci się w tym babrać. Magii, w moim przekonaniu nie trzeba już poprawiać, bo jest to jeden z najlepiej zrobionych elementów gry. Zresztą nawet gdyby wprowadzono jakieś nowe zdolności czy nowe stworzenia i tak nie poprawi to sytuacji H4 względem H3. Wynika to zwyczajnie z mechaniki oby tych gier i z faktu, że mechanika H3 jest niemal dopracowana w każdym calu, natomiast w H4 ta mechanika jest inna i co by nie mówić jest gorsza i mniej grywalna niż w poprzedniczce.


Permalink

Zgadzam się z powyższym, miałem nadzieję szczerą, że heroes 5 wróci i weżmie zaczerpnie zamki, pomysły z h3, ale tak się nie stało.
Trochę się zawiodłem, jednak h5 przywrócił nadzieję kompletnie nowymi zamkami np Krasnoludów, czy Orków, wprawdzie te rasy były od zawsze w heroesie, ale nigdy nie było ich dużo i nie miały swoich zamków.

Najgorsze jest to, że h3,h4,h5 w fabule nie mają nic z sobą wspólnego są to jakby oddzielne gry.

Gdyby poprawili sposób budowania zamków czyli ogólnie zamki w h4 chętnie bym usiadł przed grą i powiedział.

Chętnie zagram akademią brakowało mi smoków z żelaza sterowanych przez gnomy.
Jednostki są ciekawe, a grafikę można znieść, ale jeżeli dasz mi wybór
Zagrasz ze mną w herosa przez internet 3,4,5 częścią?
To będę się zastanawiał między 3, a 5 czwórka odpadnie/


Permalink

Equilibris jest fajnym dodatkiem. Szczególnie podoba mi się Gorgona. Bardzo ciężko było pewnie zrobić ją w 3D. Podobają mi się również nowe statystyki są znacznie lepsze od starych.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.01.2009, Ostatnio modyfikował: Nebirios

Permalink

Osobiście dopiero od kilku dni zacząłem pogrywać w Heroes IV i nie znalazłem jak dotąd żadnych błędów poważnych w tej grze - a to chyba z ich powodu miał wejść Equlibris (z tego co czytałem w Grocie, to miał wyrównywać), a ja osobiście nie widzę istotnych błędów (być może gram za krótko). Gra jest ogólnie dość dobra, choć mam żal do twórców, że opuścili świat Enroth. Niewątpliwie ma mniej jednostek, bohaterów, miast niż H3. Pod względem graficznym jednak nawet mi się podoba. Natomiast walczący bohaterowie to coś, czego chyba nigdy nie zaakceptuję :). Nie podoba mi się też pole bitwy - jest kompletną porażką - nachylone pod jakimś dziwnym kątem, bez podziału na porządne kwadraty/heksy i do tego nie widać dobrze, czy jednostka dojdzie do celu, czy nie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.11.2008, Ostatnio modyfikował: Invictus

Permalink

Co do Equilibris'a to naprawdę poprawia rozgrywkę. Teraz wolę postawić Labirynt niż, rekrutować meduzy. Jeśli miałbym wyjaśnić dlaczego to: Minotaury z ich przyrostem są bardzo odporne i przydatne na długie oblężenia. Świetnie spisują się obok Hydr, a Koszmary eliminują takie jednostki jak Cyklopy czy Elfy swoim terrorem. Meduzy mają słabe obrażenia. Jedynie nieskończona ilość amunicji i zamiana w kamień je ratuje. Lepszy czar, czy jednostka z baszt od razu ją eliminują. Nie przydaje się do mojej taktyki.

Ostatnio sobie zagrałem w kampanię "Córka Pirata" i jakieś tam poprawy o ograch były. Rzucały Mass blooddust i zawsze o tą jedną Hydrę więcej traciłem. Ale jeśli mamy bohatera z magią Chaosu to one mogą być trochę mniej przydatne niż w podstawce. Po za tym mają tylko 5 many.

Zmian u Hydr nie zauważyłem, bo zawsze mam Rycerza Śmierci Jarvisa albo jakiegoś Marszałka Polowego. Ale dobrze wiedzieć, że coś tam posprawdzali. Tylko zawsze przechodzą mnie ciarki jak widzę ich potęgę w porównaniu z większością (Dla mnie to nawet wszystkimi) jednostek. Jak się wbije na basztę, to nie wiem co ją zrzuci. Walka wręcz nic nie daje, bo tym się jej zabić nie da. Tylko czary coś robią. Na strzały to też raczej odporna. Ps. Teraz się kapłem, że zmniejszyli jej prędkość : ). No, trochę lepiej.

Przesadzili też z orkami. Nie dość, że poprawili obrażenia to jeszcze ogłuszenie dali. Ale to dobrze, sęk w tym, że przyrost jest za duży w porównaniu do Wilków, czy Rusałek. Z umiejętnością Nobility ma się ich bardzo dużo. A jak ogłuszanie wyjdzie to szala w pewnym sensie przechyla się na naszą stronę.

Cieszy mnie zmiana Wampirów. To nie wymaga komentarza. Tak trzeba było/

Krzyżowców zbyt polepszyli. Prędkość jeszcze może być. Ale zwiększone życie i przyrost? Jak to wypadnie np. na ograch? Mają przyrostu 5, a Krzyżowcy 6. Taki przyrost to ma Meduza czy Pikinier! Przesadzone.

Golemy zadają trochę większe obrażenia. Nie wiem jak było u nich z przyrostem (5 czy 6?) ale to można znieść. I tak były za mocne : ).

Zmiana Dżinów też wyszła na dobre. Cieszy mnie to też tak jak z Wampirami, chociaż o odrobinkę mniej : ).

Osobiście wykryłem takiego buga. W podstawce go nigdy nie miałem. Gdy jednostka dystansowa wystrzeli swój ostatni nabój, zadaje on maxymalne obrażenia. Znaczy bez skazy. Czy ma blessa to już nie zauważyłem. Nigdy u mnie nie doszło do tego, by jakiejś jednostce zabrakło amunicji oprócz Orka czy Centaura, więc nie mogę stwierdzić, czy z innymi też tak jest. Te mają krótki dystans.

Co do Hom&m IV to z Eq znacznie się poprawia. Takie zmiany cieszą najbardziej. Gdy się coś poprawia, a nie dodaje nowe, z większą ilością błędów (WoG?). Pod względem taktycznym jest bardziej rozwinięta od nieśmiertelnej Trójki. Pod strategicznym... Według mnie mniej więcej równo. Chodzi o to, że jestem Taktykiem i po prostu bardzo się cieszę gdy mogę bardziej wykorzystać swoje umiejętności. Być może tylko to sprawiło, że czuję IV równą z III. Kampanie mnie bardziej wciągnęły (W III to prawie w ogóle). W Heroes'ów zacząłem grać w wieku 3-4 lat, to była druga część. W trzecią część, mniej więcej jak tylko wyszła. Jednak jeśli miałbym wybierać to wybiorę Immortal III... Sorka za ten off-top. Pro po, V to nie jest Heroes. I kolejne pewnie też nie będą. 3DO zawsze będę miał w pamięci.

EDITED:

Gdybym potrafił, zrobiłbym swój balans gry. Zawsze gdy tylko było to możliwe, to bawiłem się tym. Nie tylko dla mnie były to korzyści. Niektórzy znajomi zainteresowani dostali to, co było moim dziełem. Tak bardzo chciałbym zmienić co się da w Hom&m 4 tylko po prostu nie wiem jak. Google ugryzły i mam urazę : (.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.12.2008, Ostatnio modyfikował: Serious Pandzior

Permalink

Mam takie pytanie czy na H4 Złota Edycja da się zainstalować mod EQ ??

i czy EQ jest po polsku ??

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.06.2009, Ostatnio modyfikował: Maru

Permalink

Maru

Mam takie pytanie czy na H4 Złota Edycja da się zainstalować mod EQ ??

i czy EQ jest po polsku ??

Da się zainstalować, nie nie jest po polsku.


Permalink

a czy ktoś może mi powiedzieć jak to zainstalować bo mi się nie udało i naprawdę nie wiem jak to zrobić.

Permalink

A w czym jest problem? Tak konkretnie...


Permalink

przy instalowaniu (install_Equilibris_v.3.51) wyskakuje komunikat : Warning ! Your heroes4 exe file checksum isn't correct.n You need to download specjal file from Downloads section of website to make mod work. Se FAQ section on http://strategyplanet.com/homm/equlibris/eng/faq.html i na tym sie konczy instalacja.

Permalink

Eeeee... no i o co chodzi? Przecież masz wyraźnie napisane co muisz zrobić.


Permalink

Niestety nie bardzo czaje angola, wiec kto mi może powiedzieć o co w tym kaman?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.06.2009, Ostatnio modyfikował: Sulia

Permalink

http://equilibris.celestialheavens.com/eng/downloads.html
Sciągnij heroes4_sfx.exe z tej strony i wrzuć do katalogu z grą. Powinno pomóc


Permalink

dobra teraz już działa wielkie dzięki za pomoc