Auć, chyba mi się oberwało za wcześniejszą krytykę nie moich miast :o
Zanim jednak ustosunkuję się do postu Serafa
Informuję, że przez umieszczenie szkieletu miasta Preserve (konkretnie przez elfy), zauważyłem niedopatrzenie w zdolności widzenie dusz jednostki z miasta Stronghold o nazwie Derwisz (i w jego ulepszeniach). Tzn. poprawiłem ją przez dopisanie że nie tylko umożliwia niwelowanie zdolności duchów ale również demaskuję jednostki niewidzialne oraz kamuflujące się.
Do postu Serafa (część pośrednio do Hellscreama zaznaczę napisem [color=#EF2929]uwaga do HELLSCREAMa również[/color])
Hmm... powiem Ci jedno, Vendralu... Twoje miasta mają coś z "czwórki"
- Moje miasta będą mieć dopiero coś z H IV jak opisze dochodzące do nich jednostki dla 1 dodatku (ponieważ te jednostki jak już pisałem wcześniej będą równolegle w mieście jak jednostki w H IV, z tą różnicą że zbudowanie siedliska 1 rodzaju jednostek nie wyklucza 2 rodzaju jednostki dla tego samego poziomu).
Każda jednostka znacznie różni się od drugiej, jest często z zupełnie innej bajki. Z jednej strony dobrze, że Twe jednostki to nie siedem krasnoludów, każdy w innym wdzianku, z inną bronią i na innym niedźwiedziu. Jednak z drugiej strony troszkę... tracą przez to klimat?
- Szczerze mówiąc, właśnie jednym z moich głównych celów w tworzeniu miast jest właśnie to żeby każda jednostka różniła się wyraźnie (znudziło mi się granie przekolorowanymi jednostkami o bardziej "powyginanej" broni, i tu o dziwo jak sobie myślę o H V to stwierdzam że najbardziej do mojej koncepcji zbliżyło się miasto Haven [? Szok ?] )
- odnośnie klimatu to akurat od miasta Preserve bardziej klimatyczne jest tylko Inferno i Necropolis, chociaż University (miasto magów) oraz Metropolis (miasto "powiedzmy" rycerzy) są zbliżone do niego. No już wiadomo dlaczego najmniej klimatyczne jest Stronghold.
Eeeeh, nie chcę już krytykować, ani gadać o czerwiach.
- Z Czerwiami to wyjawię Ci Seraf że początkowo miały być organicznym odpowiednikiem pojazdu do przemieszczania się pod ziemią, ale w końcu stwierdziłem, że jest za silny na specjalistycznego wierzchowca dla miasta Stronghold (owe dziwaczne wierzchowce są przewidziane jako innowacja dla dodatku 1). I tutaj mogę pocieszyć wielbicieli Rdzawych (inaczej brązowych, a u mnie Pustynnych) Smoków że jest szansa na pełnienie przez nie funkcji specjalnego wierzchowca dla 1 dodatku (ale to nie jest pewne bo póki co to są na rezerwie, miejsca obstawionego przez inne stworzenie :( )
Mimo to w sposób tak brutalny niszczysz ustalone schematy, że nawet uważam, że czasem przesadzasz. ;)Roślinka, która zabijała wrzaskiem przywiązane doń psy przeistacza się w piękną niewiastę, która opiekuje się drzewami i zwodzi mężczyzn.
- małe wyjaśnienie specjalnie dla Serafa odnośnie Mandragory i Driady. Więc Driada w moim Preserve nie ma za wiele wspólnego z driadą z H V (tzn. jedyne co ją łączy to latanie, chociaż właściwie nie bardzo bo ta z H V lewituje, oraz umiejętności, ale nie wszystkie). Oczywiście nie jest też Driadą z innych części Hommm (tutaj nie powinno być wątpliwości bo jest wyraźna różnica w nazwie, zresztą jednostki o nazwie Pixie i Sprite będą ale w innym z moim miast). Odnośnie wyglądu mojej Driady to powiem tak że w mitologi są to żeńskie duchy drzew, o których wyglądzie nie za wiele piszę (współczesne wyobrażenie opisał nam Sapkowski w Wiedźminie). Dlatego w ramach pewnej nowatorskości moje driady są krzyżówką rośliny z żeńską formą człowieka które posiadają owadzie skrzydła (siatkoskrzydłych ale to niewiele mówi, ewentualnie mogą być więc prostoskrzydłe - np. pasikoniki, szarańcza). Trzeba przy tym dodać że ich płeć nie jest za bardzo ewidentna (nie mają zauważalnych piersi ani tak ewidentnej kobiecej sylwetki, nie jest więc tak jak u typowych Driad z gier gdzie ich wielkie piersi "wykrzykują: I am Woman !" ).Na koniec tego wątku to przyznam że Mandragory są dużo bardziej humanoidalne niż w legendach (gdzie nie są aż tak bardzo ruchliwe ;) )
Oraz wyznam że dla 2 dodatku przewiduję jednostkę będącą alternatywą dla Driady, a będzie to (dla odmiany) męski duch drzew Badnjak (jednostka nielatająca, "Dzrzewko-człek")
[color=#EF2929]uwaga do HELLSCREAMa również[/color]
[color=#F57900]
Trzy smoki walczą u boku Warcraftowych Gnolli i Hydralisko - modliszek
- Na temat Gnolli ustosunkuję się jak odniesie się do ich wątku w moich miastach ekspert od Gnolli czyli HELLSCREAM
[/color]
i Hydralisko - modliszek (Hydraliszek?).
- Wypadku Modliszek (Giantis) to krzyżówka ta przypominałaby najbardziej stwora z Epizodu II Gwiezdnych Wojen Atak Klonów który miał rozpłatać Obi-wan-kenobiego na planecie Geonosis, a ostatecznie został jego "rumakiem" (jak ktoś oglądał to powinien już wiedzieć o którego stwora chodzi). I co najważniejsze podobnie jak ten stwór oraz jak rzeczywisty owad zwany Modliszką Giantis jest zielona, więc w klimat leśnych stworzeń raczej się wpasuję (tak mi się wydają ? ). A jest niezbędna bo to ona właśnie ze swoim ulepszeniem jest jednostką przeciwstawną do Scobry i Serket (teraz to już chyba powinieneś Seraf wpadnąć na trop ulepszenia Giantis, tak jest to jest to co myślisz, więc może lepiej nie myśl bo będziesz mieć koszmary o Owadopolis ;) )
Tolkienowski "piesek" przeistacza się w syna boga kłamstw, potwornego Fenrisa - a to wszystko na trzecim poziomie. Coś mi tu zgrzyta, ale nie do końca wiem co.
- Z Wargiem i Fenrisem to jak zauważyłeś wachałem się czy dać w formie Fenris -> Warg do miast Stronghold czy też w formie Warg -> Fenris do Preserve. A wynikało to z dylematu czy Centaur ma mieć łuk czy też tylko włócznie. Ponieważ zdecydowałem się że będzie mieć łuk, (latajacy) Lamassu z łukiem nijak mi pasował do Preserve (bez łuku jeszcze uchodził) i tak dostał się do Stronghold. Niewiem ? Może powinienem zrobić głosowanie na forum. A tak póki co Warg z Fenrisem wylądowali w Preserve. I już nawet przygotowałem wyjaśnienie w jaki to sposób Wargi zostały opuszczone przez barbarzyńców co w efekcie doprowadziło do cofnięcia mutacji części ich z powrotem do Wilka, tylko dużo większego którego nazwałem Fenrisem (choć poza wyglądem z mitologicznym Fenrisem nie ma za dużo wspólnego). Mniejsza z tym, tyle razy już zmieniałem swoje wersje miast że i tym razem mogę wszystko odkręcić, także w najbliższym czasie założę temat z ankietą czy Centaur powinien mieć łuk - aby utwierdzić lub porzucić przekonania związane z tym wątkiem.
- W tym wątku to tylko tyle jeszcze dodam że jak zobaczysz Seraf umiejętności Elfów z Preserve to zrozumiesz dlaczego Warg z Fenrisem jest tylko na 3 poziomie. A na innym nie będzie bo jak dla mnie pancerz olbrzymich owadostworów jest twardszy od skóry futrzaków takich jak Fenris. Zresztą jak zastanowisz się czemu jednostka o sile przeciętnego człowieka którą jest Rozbójnik [Rogue] i jego ulepszenie Mameluk jest u mnie zaledwie na 1 levelu to zrozumiesz jak nikłą sile w mojej wizji świata Heroes stanowią nieuzbrojeni w magię bądź przynajmniej w pancerz ludzie (inna sprawa że Mameluk jest ze względu na rozmiary właściwie jedną z najbardziej wytrzymałych jednostek 1 levelu, dorównywać lub przewyższać go będą tylko jednostki 1 levelu z Metropolis)
I skoro się pytałeś, czy tworzyć nowe miasto, czy ulepszyć stare to zrozumiałem, że naprawdę Ci zależy na odpowiedzi.
No nic.
- Odnośnie pytania czy tworzyć nowe miasto czy też ulepszać stare to źle go Seraf sformułowałeś (a może zrozumiałeś ? ). Bo ja się pytałem czy przejść do tworzenia nowego miasta (z propozycją na Preserve i Univesity ze względu że tak jak Stronghold są neutalne) czy też kontynuować tworzenie poprzedniego (Stronghold) przez opisanie jednostek i innych zmian jakie dochodzą do niego dla dodatku 1. I na tak sformułowanym pytaniu oczywiście mi zależało, ale w momencie kolejnych modyfikacji listy jednostek dla miast stwierdziłem że bezpieczniej będzie przejść do następnego miasta (przedstawiając jego podstawowe jednostki z którymi nie ma problemu, wyjątkiem potwierdzającym regułę jest - Warg i Centaur :( )
No nic. Jestem stary, brzydki i czepialski. I to w sobie lubię.
- To czy jesteś stary, brzydki i czepialski to nie mnie oceniać ;)
Next ->
W przeciwieństwie do "fantastyko - wycinanki", która jest przyjemna, ale w taki sposób można stworzyć setki miast, wrzucając orków i elfy do jednego worka, tylko w innych proporcjach, albo wzorując się na innym tworach fantastycznych, "bo mi pasuje wygląd".
- Czy mi się wydaję, czy Seraf mnie posądził o "fantastyko - wycinanki". Więc, odpowiadam że może i są to "fantastyko - wycinanki", ale po ich opisie powinieneś (Seraf) zauważyć że nie są kalką swojego oryginału. Ponadto opisuje do czego moje jednostki są podobne aby lepiej można było wyobrazić sobie moją koncepcję (powinieneś wiedzieć że bez obrazku nawet najlepiej zrobione jednostki nie przemawiają do kogoś kto o nich czyta, ja więc daję namiastkę tego w postaci nakierowania wyobraźni czytelnika opisów prze napisanie do jakiej możliwej do poznania przez niego formy są one podobne). I jeszcze odnośnie możliwości stworzenia rzekomo setki miast moim sposobem to jest to niemożliwe gdyż:
- Jak już pisałem zrobię tylko 9 miast, ograniczonych do jedynie 30 jednostek (+ 1 specjalna tylko w kampanii).
- Także jednostki te są starannie wybrane z przede wszystkim rożnych części Heroes (żeby nie było że z innych gier). Oczywiście dodałem też nieco nowych pomysłów, które mi się spodobały i uważam że nie są zbytnim przegięciem (choć przecież przegięcia jednak występowały w grach z serii M&M)
Na koniec powiem że jak Seraf ułoży sposobem "fantastyko - wycinanki" swoje kilkanaście miast o tak różniącym się jednostkach jak w moich miastach to uznam że cuda się zdarzają :o . Już nie mówię o setkach miast bo na to nie wystarczy nawet cud ;)
Pozdrawiam, Vendralu :)
Też pozdrawiam ! Szczególnie jak doczytałeś do końca ten post :)